Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Brava 1.4 срещу Fiat Brava 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Brava 1.4 срещу Fiat Brava 1.6

    Конкретно ще Ви помоля за предимства и недостатъци! Колебая се между двете, в момента търся от първия вид защото мога да я пиша на инвалид ... Не мога да си намеря тук 1.6 90 к.с. защото не внасят коли от Германия вече ... Аз личнo съм за двигател 1.6, но какво да се прави ...

    #2
    Ами вземи си това, към което те води сърцето.Според мен е много по-логичен мотор за тази кола.Пари се изкарват,нерви не се възстановяват.Чуй сърцето си и няма да сбъркаш.Апропо,според мен 1.4/12вентила е единствената издънка на Фиат в областа на моторите!! И не случайно в последните години го спират и слагат 1.2/16 клапана.
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #3
      Сумата която ще спестиш от митото ако вземеш 1,4 не е малка, но определено динамиката и кефа от вървенето на 1,6 си заслужават.

      Коментар


        #4
        Mен сърцето ми ме води към 1.6 90 к.с., ама като няма и се съобразявам с обстоятелставата ... аз затова исках конкретно предимства и недостатъци за да реша в крайна сметка какво да правя, засега за 1.4 освен "слаб" двигател нищо друго конкретно не чувам ... не знам, аз не съм се качвал и в двете модификации и не мога да преценя, както казах най ме устройва 1.6 90 к.с., в момента преговарям с една фирма и с още някои познати, чрез които се надявам да си внеса такава кола от Германия, ебаси, 2 месеца търся кола и не мога да я открия, ако знаех, че е толкова трудна работата въобще нямаше да се каня да взимам, ама ей го на запалих се и сега отърване няма ...Alexius в такъв цвят като на твоята съм се влюбил ...

        Коментар


          #5
          testor написа:
          Alexius в такъв цвят като на твоята съм се влюбил ...
          Пред съседния блок има паркирана една такава 1,4 12V, ако искаш ще измислиме някоя интервенция със фалшив договор за покупко продажба, напоследък много нашумяха с това нотариусите Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

          Коментар


            #6
            Ха,

            Добре бе колеги,само не мога да разбера,какво толкова сте го набелязали този мотор 1.4/12V,та все плюете по него? Струва ми се,че пак стана типично българска работа - баща ми каза,че на негов колега на зет му,на сестрата вуйчо й има такава кола и... еди какво си. Българите сме малко като овцeте-един каже нещо и другите го повтарят.Навремето така беше с голфовете (двойките),много здрави били,много яки машини.После Аудитата (80-ките) и за тях също и т.нТа да се върнем на въпроса:Имам Брава 1.4/12V от 6-7месеца,през което време съм й навъртял 12хил.км и мисля,че вече достатъчно добре съм разбрал що за автомобил е.Това ми е 4-тия личен автомобил за 12години,така че смятам,че имам база за сравнение.Мотора е много тих и достатъчно динамичен за това купе,има спокоен ход и е достатъчно еластичен.А това,че спират да го произвеждат след 98година,не значи абсолютно нищо. 1.6/90к.с също се спира от производство 98година.И той ли е калпав???Нека сравним двата двигателя 1.6/16V(103к.с) и 1.4/12V(80к.с) по динамика и съответно разход на гориво:Първият: 0-100км/ч - 11.5сек. , разход на 100км: 6.1л (90км/ч) / 10.8л (в града)Вторият: 0-100км/ч - 13.9сек. , разход на 100км: 5.3л (90км/ч) / 9.2л (в града) Виждаме,че за сметка на по-доброто (2.4сек) ускорение,разхода на първия автомобил е с 0.8-1.6л по-висок (средно 1.2литра).При повече градско шофиране разликата става към 1.5л/100км.Това превърнато в пари е 2.50лв/100км или 375лв годишно (при 15хил.км).Добре 375лв,но не е само това.Нека видим данъка:103к.с X 0.80лв X 1.5 = 123.60лвНа по-малкия двигател данъка ще бъде съответно: 80к.с X 0.40лв X 1.5 = 48.00лв;Тук разликата е:123.60 - 48.00 = 75.60лв.Да видим сега,какво те очаква веднага след покупката:Смяна на ремъци и ролки.При 12клапановия мотор ролката е една,докато при 16-ката са 2,а отгоре на всичко в сервизите взимат близо двойно за труд при 16-ката.От тук също ще изгубиш около 100-тина лв.Такаааа и какво излиза в крайна сметка:375+75+100=550лв за една година.Е вярно ремък и ролка/и не се сменяват всяка година,но си е "инвестиция".Значи тези ~ 500лв,ще ги плащаш всяка година,само и единствено за това,че автомобила ти ще ускорява малко по-бързо. При теб ситуацията е още по-ясна - имаш инвалид.От тук спестяваш още 1854лв за мито+48лв данък+54лв винетка = 1956лв.Не виждам какво има за чудене: Икономисваш 2000хил.лв първоначално и после по над 500лв на година.Това е моето мнение.Не съм изобщо дребнав,стиснат или беден,както ще помислят някои - просто обичам да смятам.Дано съм ти помогнал в избора.Успехи !!!

            Коментар


              #7
              Знаеш ли, че от 2 месеца търся човек с мнение като твоето ... много ти благодаря за ИЗЧЕРПАТЕЛНАТА информация, златен си! ...

              Коментар


                #8
                Ето още едно мнение в полза на 1.4 12V - такова карам от 8 месеца.Не съм специалист, но от това, което чета в този форум, ако някога решиш да монтираш газова уредба на 1.6 16V, то това трябва да бъде газов инжекцион, който е доста скъп. На моята е монтирана обикновена газова уредба Landi с електрически изпарител за 420 лв.
                Peugeot 301
                Punto 1.9 JTD - на жената

                Коментар


                  #9
                  venco67 написа:
                  Ето още едно мнение в полза на 1.4 12V - такова карам от 8 месеца.Не съм специалист, но от това, което чета в този форум, ако някога решиш да монтираш газова уредба на 1.6 16V, то това трябва да бъде газов инжекцион, който е доста скъп. На моята е монтирана обикновена газова уредба Landi с електрически изпарител за 420 лв.
                  Най-често срещаното изказване за тези автомобили 1.4 е "Слаб двигател, тежко купе", което не мога да го повярвам много много защото в крайна сметка тези от Fiat преди да пуснат колата със сигурност са я тествали 1000 пъти и ако найстина е било така е нямало въобще да я произвеждат до 1998 г. ... поне аз така си мисля, не съм се качвал в 1.4 и не мога да преценя ...venco67 може ли да се каже, че двигателят е слаб, а купето тежко, ти като човек с таква кола трябва да знаеш най-добре!

                  Коментар


                    #10
                    Когато купих колата не вървеше никак добре. При компютърен тест се оказа, че лабда сондата е за смяна - реагирала мудно при повишаване на оборотите. След смяната й и други регулировки направени от Hit-ko колата върви перфектно, разбира се според възможностите си - 80 к.с. е. А реално погледнато и те не са малко.Имам възможност да я сравня с Opel Vektra 1.8 90 к.с., който карам често. Определено Opel-а върви по-добре - все пак има разлика от 10к.с. Но честно казано по-голямо удоволствие ми доставя да карам Brava-та. Е ако имаше 23 к.с в повече...
                    Peugeot 301
                    Punto 1.9 JTD - на жената

                    Коментар


                      #11
                      venco67 написа:
                      ... ако някога решиш да монтираш газова уредба на 1.6 16V, то това трябва да бъде газов инжекцион, който е доста скъп...
                      при 1.6 16V не е проблем да се сложи нормална газова. Доста колеги от форума с такъв мотор имат обикновенна газова с ел. изпарител и не се оплакват. Едната ми брава е с такава газова от полувон година вече, другата от 2 месеца. Да чукна на дърво всичко е ОК.

                      Коментар


                        #12
                        Най-добре е 1,8 16 V :D

                        Коментар


                          #13
                          Аз съм се качвала и на 1.4 12V, този двигател е като спънато добиче пред 1.6 16V Я се замислете- Дали концерна Фиат го спират и заменят случайно След като са го заменили с 1.2 16V, значи определено не е от най - добрите разработки. Факт не върви толкова ,колкото гори.

                          Коментар


                            #14
                            blondy_driver написа:
                            Аз съм се качвала и на 1.4 12V, този двигател е като спънато добиче пред 1.6 16V Я се замислете- Дали концерна Фиат го спират и заменят случайно След като са го заменили с 1.2 16V, значи определено не е от най - добрите разработки. Факт не върви толкова ,колкото гори.
                            да но човека ако търси икономичност мисля че е по добрия вариянт в смисъл: ниски данъци разход на гориво ползване на инвалидно право и по опростен като мотор лично аз бих си взел 1,6 но все пак всеки има различни изисквания към автомобила си а относно замяната на 1,4 със 1,2 мисля че не е толкова че е ненадежден мотор а стремежа на фиат винаги да са с модерни двигатели и затова го заменят със 16 клапанов мотор
                            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                            UNO 1.0 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Alexius написа:
                              venco67 написа:
                              ... ако някога решиш да монтираш газова уредба на 1.6 16V, то това трябва да бъде газов инжекцион, който е доста скъп...
                              при 1.6 16V не е проблем да се сложи нормална газова. Доста колеги от форума с такъв мотор имат обикновенна газова с ел. изпарител и не се оплакват. Едната ми брава е с такава газова от полувон година вече, другата от 2 месеца. Да чукна на дърво всичко е ОК.
                              И моята върви с обикновена газова без проблем. По-точно имах проблем - кабелите на свещите, но като ги смених - спи града и трудовите хора в него
                              FIAT Bravo 1.6 16V '97

                              Коментар

                              Working...
                              X