Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Консултация за моторчето за чистачките.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Консултация за моторчето за чистачките.

    Здравейте колеги доста време карах с прецакани чистачки и най-накрая се наканих и отворих кората отпред и останах изненадан от видяното, а именно:До колкото знам моторчето трява да има някакво реле на него, а това си е с 2 кабела, които както се вижда са пъхнати направо в буксата, която е за 4. Моля кажете какво представлява оригиналното моторче на бравото и дали са взаимозаменяеми между моделите на браво/а/марея. Между другото така и не успях да измъкна рамената на чистачките, има ли някакъв чалъм. Търсих в ахм-ауто ама там го няма това моторче и в мануала гледах, но не го намерих.
    Прикачени файлове
    --Старата ръжда любов не хваща!--
    156 sportwagon 1,9 jtd 115
    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

    #2
    Има си майсторчета за всичко.От оригинално става Българско :D
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Tornado написа:
      Има си майсторчета за всичко.От оригинално става Българско :D
      Офф направо нямам думи, че от вчера и абс-а ми светна и няправо бяс ме хваща.
      --Старата ръжда любов не хваща!--
      156 sportwagon 1,9 jtd 115
      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

      Коментар


        #4
        Със сигурност са взаимозаменяеми от браво и брава, но при марея нещата са по-различни - там освен нормалната работа на моторчето, има и едно импулсно реле, което подава ток когато пръскаш на стъклото. В тази част моторчета от брава и мареа са различни, НО ако имаш възможност пробвай такова от мареа. Единствено ще загубиш от това че не пуска чистачки с водата, както е в оригинал на Мариета, но ти в бравото така и така никога не си имал тази екстра, така че нема ядове Пробай - зимай.

        Коментар


          #5
          Наистина е странно да отиват само два кабела. Нека някой ми обясни как ПРИМЕРНО ако пуснеш едно връткане на чистачките (т.е. подадеш за кратко ток с лостчето и след това го прекъсваш естествено) , то чистачките си правят сами връткането и си застават в изходно положение. Или с други думи откъде взимат ток , от момента когато пуснеш лостчето. Има намеса от извънземни според мен.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #6
            От извънземните е със сигурност :D забелязах, че един от кабелите подава постоянно ток, по-принцип моторчето е с реле на него и когато подадеш дори и кратък импулс от чистачките релето задейства чистачките за определено време и така.
            --Старата ръжда любов не хваща!--
            156 sportwagon 1,9 jtd 115
            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

            Коментар


              #7
              То при това връзване има ли изобщо бавни, бързи, по-бързи? Обикновено в тези моторчета има на колектора 3 броя четки. Едната е изведена на маса(корпус) и на клемата. Другите две излизат само на отделни гнезда на клемата. През тези две четки става промяната в оборотите. Вероятно има и други изпълнения, но тези които съм разглобявал са така. Извод: Само с две жички не може!
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Има една възможност да може: ако масата идва от купето на корпуса на моторчето. Но обикновено не идва така, защотото цялото моторче е на гумени тампони.
                FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                FIAT UNO 1.5

                Коментар


                  #9
                  stanleyhacker написа:
                  Има една възможност да може: ако масата идва от купето на корпуса на моторчето. Но обикновено не идва така, защотото цялото моторче е на гумени тампони.
                  Е, може да има и други подобрения!
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    stanleyhacker написа:
                    Наистина е странно да отиват само два кабела. Нека някой ми обясни как ПРИМЕРНО ако пуснеш едно връткане на чистачките (т.е. подадеш за кратко ток с лостчето и след това го прекъсваш естествено) , то чистачките си правят сами връткането и си застават в изходно положение. Или с други думи откъде взимат ток , от момента когато пуснеш лостчето. Има намеса от извънземни според мен.
                    Ами ще ти обясня схематично как става. Има една медна пластинка, сложена върху окръжност. Чистачката при движението си нагоре и надолу е в постоянен контакт с тази пластина. Пластината е захранена с постоянен +, но в долна точка чистачката не прави контакт с пластината. Когато подадем за малко ток на чистачката с лостчето, подаваме ток по друга жица и моторчето завърта, съответно чистачката излиза от долната си точка и вече прави контакт с пластината върху окръжността. Оттам чистачката прави вече самичка движение нагоре докато достигне до долната си точка, където изключва и чака отново да й подадем контакт с лостчето.Когато тази пластина е отместена, чистачките не спират в долно положение, а някъде другаде (отвреме на време могат да се видят коли с такъв проблем).
                    Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                    Коментар


                      #11
                      Да, описал си го много добре. Въпроса беше друг: както всяка система с краен изключвател и тази трябва да има 3 кабела: "+", маса и трети, с който се подава импулс от лостчето. А това с кръглите пластини, които описа е страшно ненадеждно решение и не мога да повярвам че някой изобщо е решил да го направи така. Тия пластини постоянно се търкат при работа, а освен това са целите потънали в грес. Имал съм две моторчета и двете имаха проблеми с прибирането на чистачките. На УНО-то беше по съвсем нормален начин: колелото има една пластмаса в едния си край и отваря едно котактче, което прекъсва тока, когато чистачките се върнат в изходно положение.
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар


                        #12
                        stanleyhacker написа:
                        Да, описал си го много добре. Въпроса беше друг: както всяка система с краен изключвател и тази трябва да има 3 кабела: "+", маса и трети, с който се подава импулс от лостчето. А това с кръглите пластини, които описа е страшно ненадеждно решение и не мога да повярвам че някой изобщо е решил да го направи така. Тия пластини постоянно се търкат при работа, а освен това са целите потънали в грес. Имал съм две моторчета и двете имаха проблеми с прибирането на чистачките. На УНО-то беше по съвсем нормален начин: колелото има една пластмаса в едния си край и отваря едно котактче, което прекъсва тока, когато чистачките се върнат в изходно положение.
                        Май си прав, че е точно с колело, което отваря контактчето накрая. Говоря малко хем по спомени, хем по интерпретация (имахме Жигула преди и съм разглабял нейното моторче преди 15-на години).
                        Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                        Коментар


                          #13
                          stanleyhacker написа:
                          Наистина е странно да отиват само два кабела. Нека някой ми обясни как ПРИМЕРНО ако пуснеш едно връткане на чистачките (т.е. подадеш за кратко ток с лостчето и след това го прекъсваш естествено) , то чистачките си правят сами връткането и си застават в изходно положение. Или с други думи откъде взимат ток , от момента когато пуснеш лостчето. Има намеса от извънземни според мен.
                          Нарича се краен изключвател. Обикновена токозадържаща верига, реализирана с помоща на писти и контакти.
                          Fiat Marea 1.8i 16V
                          Fiat Tipo 1.4i 8V
                          Fiat Punto 1.6i 8V
                          www.italauto-bg.net/forum/

                          Коментар


                            #14
                            stanleyhacker написа:Да, описал си го много добре. Въпроса беше друг: както всяка система с краен изключвател и тази трябва да има 3 кабела: "+", маса и трети, с който се подава импулс от лостчето.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар


                              #15
                              Ето едно моторчеПо H идват еднократния импулс, и 3-та степен.По HG e степен 2По HN са степени 1 и 0 (0 е захранването за връщане в изходно положение.)Дано тази схема помогне за изясняване на проблема!
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Working...
                              X