Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Капризи! Понякога не иска да запали.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Капризи! Понякога не иска да запали.

    Вече 10 дена имам Брава и започна да показва характер. Купих я миналата събота и докато й се нарадвам още първия ден ми направи номер. Сутринта като отидох да я взема запали от раз и после нямаше проблем, оставих я и починах след обяда и после исках да я преместя на сянка и "няма никой в къщи" не иска да запали, гледахме, цъкахме - не ще. Изключих акомулатора и се обадих на продавача от автокъщата, след около час дойде с мочето дето я вкарало от Италия, казва че разбира от електрики, закачихме акомулатора и с чукването запали. Вчера пак ми направи същия номер, отидох сутринта на един канал да си я погледам по обсотйно отдолу и после не можах да я изкарам от канала, не пали. Извиках един приятел и пак цъкахме, гледахме кабели, бушони не иска да запали нямаше искра на свещите както и предния път. Пак се обадих на момчето дето я докара и то пак се чуди, каза че е от някой кабел. След около час без акомулатор пак си запали от раз, тази заран /да чукам на дърво/ запали като за световно. За мене компа трупа грешки от някъде, днес ще я водя на врачка-на тест де. Вие от какво предполагате че може да ми трупа грешки и изобщо дали съм на прав път?
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    Датчик колянов вал Мале, колко теми има с този проблем...
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #3
      нашия така не палеше и ни казаха че натрупва някаква грешка. Посъветваха ни да откачаме акумулатора и да изчакваме по 5 min. Предполага се, че като изчисти грешката ще пали без проблем, но оттогава не сме имали премеждия, та не мога да кажа дали действа.
      Manowar forever!

      Коментар


        #4
        За 5 мин не стана доста дълго време чакахме, а м/у другото пробвахме каквото ни дойде на главата както писах по-горе кабели, бушони и т.н. и незнам от какво точно се оправи, а бе врачката трябва да покаже. А накой знае ли компа за колко време след изключване на акомулатора си изчиства грешките?
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          еми тъй, на нас точно за това(зануляване на компютъра) ни казаха 5 мин ма и на мен не ми се вярва много, че толкова ще е достатъчно. За радост още не ни се е налагало, та тва с петте минути е само на теория дано да намериш отговор, нас ни мотаха 2 седмици, докато някой изобщо се осмели да направи НЯКАКВО предположение впрочем даже ни смениха и разни части за 50-60 лева междувременно, въпреки че явно проблемът не е бил в тях, защото проблемът си остана. После изведнъж ни я върнаха работеща от един сервиз, но никой не разбра кво точно е станало така че внимавай някой да не те метне и да си припечели на гърба на твоето нещастие!
          Manowar forever!

          Коментар


            #6
            Ще си отварям естествено очите на 4, пък и ще отида с кръстника, който познава техника, пък и той чува на двигатели, това му е професията само дето няма комп за тестване.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Вчера я "водих на врачка" на тест де, компютъра показа че има "прекъснат + на термо датчика" което ми костваше 20 лв за теста и 22 лв. за датчика. Майстора каза че проблема не е в това и се оказа прав, вечерта пак отказа да запали, но беше 22:30 и не беша удобно да го викам с лаптопа да идва, затова изключих акумулатора за 45 мин без да пипам нищо друго и после чудеса, запали като за световно. Сутринта му се обадих и той ми казва че запалването неможе да е свързано с откачването на акумулатора а се дължи на някакви калпави връзки, да ама аз нищичко не бутнах нарочно за експеримента и вече незнам какво да си мисля. Техника ми каза карай си я и през деня ще ти направи проблем и тогава ме извикай. Какво мислите вие по тази гадна загадка.И още нещо когато не иска да запали не дава искра на свещите, на средния край на куплунга на бобината трябва да има 12 в. но там липсва, това ме навежда на мисълта че нещо го блокира и предполагам че е имобилайзера, та в този ред на мисли:1. може ли той да прави белята2. по каква причина3. от натрупване на грешки в компа дали той не блокира имобилайзера. Когато сменях датчика бях изключил акумулатора за около час, иначе нямаш достъп, значи каквито и грешки да е имало трябва да са се изчистили и после за 2 км. и 2 часа престой отказа да запали.4. може ли имобилайзера да се игнорира5. как са свързани key code, имобилайзера и компютъра в смисъл, най-напред се опознава key code след това той пуска имобилайзера и чак тогава вече компа си върши неговата работа по запалването, така ли е и ако е така ако игнорирам key code и имобилайзера ще си реша ли тъпата загадка6. къде в Габрово или някъде по-наблизо може да му разкажа играта на този проблем.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                Като не ще да пали свети ли ти Code?
                She was only a whisky maker but he loved her still.

                Коментар


                  #9
                  Значи когато не иска да запали таблото се държи напълно нормално: угасва кода, чува се помпата, угасва лампата на инжекциона и до там.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    Значи не е от имобилайзъра. Навремето с Пунтото имах проблем с Fiat Code. Ако беше от него изобщо нямаше да ти пусне помпата. При мен тогава се оказа едното куплунгче (1.38 лв) между блока Fiat Code и ECU-то, което не даваше винаги контакт.
                    She was only a whisky maker but he loved her still.

                    Коментар


                      #11
                      gantcho написа:
                      Значи не е от имобилайзъра. Навремето с Пунтото имах проблем с Fiat Code. Ако беше от него изобщо нямаше да ти пусне помпата. При мен тогава се оказа едното куплунгче (1.38 лв) между блока Fiat Code и ECU-то, което не даваше винаги контакт.
                      Взе да става интересно! Я ако обичаш обясни по-подробно този детайл и как действат нещата, в смисъл последователността на действие при включването на контактния ключ: Fiat Code, имобилайзер, ECU и т.н., те в различни блокове ли са и кое къде се намира, ECU-то го знам то е очевадно - в купето на двигателя.
                      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                      Коментар


                        #12
                        NikMar написа:
                        Значи когато не иска да запали таблото се държи напълно нормално: угасва кода, чува се помпата, угасва лампата на инжекциона и до там.
                        Добре де пич, нали още второто мнение е мое и съм ти писал - ДАТЧИК КОЛЯНОВ ВАЛ. Води се "Датчик запалване", струва 50-60лв. Като загрее колата - не пали, като изстине - пали. Скоро ще започне да ти гасне в движение...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          Помпата и кода нямат нищо общо. Щом гасне кода значи имобилайзера си работи нормално. Както е казал колегата jenshen73 причината е в датчика на коляновият вал. Лесно се сменя. Той управлява комутатора, който подава тока към бобината.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            jenshen73 написа:
                            NikMar написа:
                            Значи когато не иска да запали таблото се държи напълно нормално: угасва кода, чува се помпата, угасва лампата на инжекциона и до там.
                            Добре де пич, нали още второто мнение е мое и съм ти писал - ДАТЧИК КОЛЯНОВ ВАЛ. Води се "Датчик запалване", струва 50-60лв. Като загрее колата - не пали, като изстине - пали. Скоро ще започне да ти гасне в движение...
                            Нещо не си прочел както трябва, точно обратното прави и съм го писал няколко пъти "Сутринта като отидох да я взема запали от раз и после нямаше проблем, оставих я и починах след обяда и после исках да я преместя на сянка и "няма никой в къщи" не иска да запали, гледахме, цъкахме - не ще. Изключих акомулатора и се обадих на продавача от автокъщата, след около час дойде с мочето дето я вкарало от Италия, казва че разбира от електрики, закачихме акомулатора и с чукването запали."на всичкото отгоре както писах на бобината на средния кабел трябва да има 12 в. а те липсват, те са постоянни при включване на контакат. Вчера си купих контактен спрей и започнах де що видя букса да пръскам, само ме достраша да извадя кабела на компа, за сега си пали ама незнам до кога дай боже да се е оправила, това го направих з/о и техника пък и други колеги от форума залагат на лоши връзки, ако не помогне поне не съм навредил.И още нещо ако е датчика на коляновия вал, компа при теста би трябвало да го засече.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              NikMar написа:
                              jenshen73 написа:
                              NikMar написа:
                              Значи когато не иска да запали таблото се държи напълно нормално: угасва кода, чува се помпата, угасва лампата на инжекциона и до там.
                              Добре де пич, нали още второто мнение е мое и съм ти писал - ДАТЧИК КОЛЯНОВ ВАЛ. Води се "Датчик запалване", струва 50-60лв. Като загрее колата - не пали, като изстине - пали. Скоро ще започне да ти гасне в движение...
                              Нещо не си прочел както трябва, точно обратното прави и съм го писал няколко пъти "Сутринта като отидох да я взема запали от раз и после нямаше проблем, оставих я и починах след обяда и после исках да я преместя на сянка и "няма никой в къщи" не иска да запали, гледахме, цъкахме - не ще. Изключих акомулатора и се обадих на продавача от автокъщата, след около час дойде с мочето дето я вкарало от Италия, казва че разбира от електрики, закачихме акомулатора и с чукването запали."на всичкото отгоре както писах на бобината на средния кабел трябва да има 12 в. а те липсват, те са постоянни при включване на контакат. Вчера си купих контактен спрей и започнах де що видя букса да пръскам, само ме достраша да извадя кабела на компа, за сега си пали ама незнам до кога дай боже да се е оправила, това го направих з/о и техника пък и други колеги от форума залагат на лоши връзки, ако не помогне поне не съм навредил.И още нещо ако е датчика на коляновия вал, компа при теста би трябвало да го засече.
                              Датчика на коляновия вал не се засича от компа при теста, защото когато е студена колата той си бачка. Пич, имам цяла тема като твоята - ходих по диагностики, по почукващи майстори, по бъркащи майстори, но така и не вярвах, че е тоя датчик. Е па датчика е само 60лв - смени го, дори да е ОК твоя - ще елиминираш един евентуален проблем, а и ще си имаш 1 резервен. Писах ти за този датчик, защото симптопмите са 1/1 с моите.
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар

                              Working...
                              X