Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Tipo 1.6 86 кс. '92 - никакъв вътък, висок разход...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Tipo 1.6 86 кс. '92 - никакъв вътък, висок разход...

    Имам Tipo 1.6 86 кс. ’92 - няма никакъв вътък, висок е разхода (на газ ми гори ~13, при положение, че при всяка възможност карам по инерция и т.н.) Давам описание на проблемите по-долу:Като ходих на море тази година ми даде среден разход 11.4 от Велико Търново до Бургас, като минах през Твърдица - Елена. Нямаше никакво движение и бяхме двама човека с около 60 кила багаж. Просто на малък наклон колата увяхваше на трета и трябваше на свалям втора и т.н. По равно с повечко зор държи пета и 2500 оборота (към 80 км/ч), да не говорим, че преди време карах една баничарка, рено (служебно), дето беше на повече от 300000 км, без ремонт по двигателя, бълваше димове за цял взвод кашици, но на четвърта (с четирискоростна кутия) достигаше и държеше 90 почти без проблем.Сега за Типото - Ако карам на трета (сам съм в колата, без допълнително тегло) на нормален наклон трябва да държа педала на газта до ламарината, една идея по-слабо, за да държа 3000 оборота (до колкото може да се съди по оборотомера) и около 60 км/ч, иначе колата увяхва. Икономайзера показва постоянно в червената зона, че и направо залепва в края й, а на празен ход заковава точно в средата на скалата му. Ако включа климатика - преминава една/две черти към червената зона, дори при топъл двигател, на празен ход. Гори ми и масълце - към половин литър на 1000-1200 км., а на бензин въобще не върви. За бензина - има електрическа помпа, която като дам на контакт за 5-10 секунди качва гориво за няколко секунди работа и двигателя после угасва. Ако изфорсирам - двигателя изгасва седнага, а съм сменил горивен филтър. На бензин пали за 0.5-1 секунда, а на газ до 2-3 секунди, но това не ме устройва за зимата.Разбрах, че типото е с уплътнения на клапаните за задържане на маслото да не попада в цилиндрите. Не съм откривал никога капки масло под двигателя. Двоумя се дали проблема с маслото е от тези уплътнения, или от маслените сегменти. Същевременно се чудя, дали проблема с бензина не е от това, че доста масълце изгаря? (като го сметнах на литър газ идва по около 7 +-3 грама (то на балканчето слагах 25 на литър... Пък нали газта е по-мека и би трябвао маслото да не оказва такъв голям проблем.От друга страна не съм правил профилактика на изпарителя, като не знам преди да купя Типото дали е правена такава... Но ако високия разход на газ е от изпарителя, проблема с бензина си остава. И този с маслото.Сменил съм всички силови кабели, от и към бобината, като я карах на компютър - то само запалването ми гледаха (закачиха кабели към силовите) и казаха, че искрата е добра. Сменил см и свещите, както и въздушния, масления филтри и маслото.Забравих да напиша, че изпарителя ми е вакуумен и не знам дали да му правя профилактика (казаха, че излиза към 50 лева смяната на уплътненията и т.н., или да взема нов за стотина лева - уж като се отвори веднъж изпарителя след това тръгват ядовете - но това са само приказки, които съм чувал. Също така ми казаха че може проблемите да идват от катализатора, който да се е втвърдил и да възпрепятства изгорелите газове...Ще се радвам на конструктивни съвети, и моля без увещания да продавам колата, че не мога да й взема никакви пари, а си е добра иначе - кожа (алфа ромео - телешки бокс), лети джанти, климатик, ел.пакет и мн. други, пък е и напълно обслужена...

    #2
    Най-добре иди при нашия колега Стенли от форума във Велико Търново! Предполагам знаеш къде са гробищата! По баира нагоре и точно преди да ги стигнеш - свиваш вдясно и на около 100 метра навътре в пресечката! Иначе само да гадаем във форума... безсмислено е!

    Коментар


      #3
      Според мен имаш проблем с вакуума. Показанията на икономайзера ме навеждат на тази мисъл. Огледай всички маркучи за пукнатини.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        Благодаря, но това не решава въпроса с високия разход, или има нещо общо?

        Коментар


          #5
          Напротив - при пробив във вакуумната система, разхода се увеличава.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Не влияе чак толкова пробив във вакума. Карал съм Брава-та без резонаторното гърне преди колекторите(смятай го пробойна във вакума с 10см диаметър) и си вървеше без проблеми, като изключим че цапа дросела, свещите, стъпковото... Нямаше нито по-висок разход, нито губеше пъргавина. Човека казва, че въобще не върви на бензин, пък на газ е скръб - ако е от пробив във вакума, то вероятно ще има да чисти много мръсотия/нагар от посочените места.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #7
              Аз пък съм карал Типо със спукан маркуч (около 5mm), което не можеше да вдигне повече от 100км/ч и харчеше 20. Затова давам такъв съвет - от опит. Истинските причини в този случай може да са съвсем различни.P.S. Преди време даже бях сложил и снимка в някоя от темите тук с въпросното маркуче. Всъщност проблема аз го хванах по свистенето от цепнатината съвсем случайно, а няколко дена като луд тествах какво ли не...
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #8
                wwalker написа:
                Не влияе чак толкова пробив във вакума. Карал съм Брава-та без резонаторното гърне преди колекторите(смятай го пробойна във вакума с 10см диаметър) и си вървеше без проблеми, като изключим че цапа дросела, свещите, стъпковото... Нямаше нито по-висок разход, нито губеше пъргавина. Човека казва, че въобще не върви на бензин, пък на газ е скръб - ако е от пробив във вакума, то вероятно ще има да чисти много мръсотия/нагар от посочените места.
                не се разбира добре от поста ти- според мен генерално си объркал някои думи- сигурно си искал да кажеш/като ти гледам мотора/, че не ти е имало резонаторната КУТИЯ на пътя от въздушния филтър към дросела. гърнето е .... съвсем друга ралта. предполагам грешка на езика. но и да ти я няма тази кутия проблем освен зацапването няма да имаш на бензин, защото оттам просто си смуче въздух двигателя и не се командва нищо от този "вакуум". рокамбол говори за управляващите вакууми които се вземат от всмукателния колектор и отиват 1 за регулатора на бензин, 1 за икономайзера, 1 за комутатора, 1 за газовата /понякога/, 1 за сервото на спирачките и сигурно изтървам няколко още. вакуума преди дросела няма д аму повлияе по НИКАКЪВ начин, особенно на бензин. на газ има вероятност да влияе ако не му е изчислена плочката на газта /както при мен/ и му се налага изкуствено да запушва въздуха тогава липсата на тази кутия ще развали всичко, но ако си му е наред плочката и е достатъчно точно изчислена да пуска въздуха няма грижа и без кутията...освен, че мотора смуче прахоляк
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  забравих да кажа, рокамбол спомена икономайзера. имах уно преди и на него много добре си личеше състоянието на някои неща по икономайзера- например реглажа на газовата- бях доста добре го научил и например забелязвах като подам газ как трябва да реагира, като отпусна газта какво прави и ако си познаваш колата този икономайзер като си промени действията може да се усетиш за пробив по вакуумите щото той с тва работи
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    забравих да кажа, рокамбол спомена икономайзера. имах уно преди и на него много добре си личеше състоянието на някои неща по икономайзера- например реглажа на газовата- бях доста добре го научил и например забелязвах като подам газ как трябва да реагира, като отпусна газта какво прави и ако си познаваш колата този икономайзер като си промени действията може да се усетиш за пробив по вакуумите щото той с тва работи
                    Обясни го много по-добре от мен. Икономайзера е екстра, която определено ми липсва в Мареа-та.
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      pakumba написа:
                      забравих да кажа, рокамбол спомена икономайзера. имах уно преди и на него много добре си личеше състоянието на някои неща по икономайзера- например реглажа на газовата- бях доста добре го научил и например забелязвах като подам газ как трябва да реагира, като отпусна газта какво прави и ако си познаваш колата този икономайзер като си промени действията може да се усетиш за пробив по вакуумите щото той с тва работи
                      To Tipo пак си харчи 12-13 газ и няма читав вътък. Смених платната предо 200-300 км и пак същото. Преди това сменях някакви уплътнения и пружинки на инжекциона, че ми бухаше бензин на 2 атм., а не 1,1-1,2, но това няма връзка. Като го закачиха казаха, че инжекциона е добре, само напрежението на ядрото било 11 и нещо волта, а трябвало да е доста повече... Да не би там да е проблема, или в това, че уредбата ми е със стар вакумен изпарител? Като сменях платната майстора каза, че ще карам 10000 км и ще сменям целия изпарител, леглата на платната не били читави вече...

                      Коментар

                      Working...
                      X