Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Едва ли е само на психическа основа това. Имайки предвид по-добрата работа на двигателя по-малко натискаме с крачето. Така предполагам аз и не го твърдя на 100%. Относно скъпите горива... ми там удрят много на грамаж. Имах едно приятелче, което ми даваше нафта от омв премиум. Абе все ми носеше в много туби по малко литри и разходът ми се качи. Споделих мунали, че ако се опитва да ме играе на дребно с по 2-3 литра това е глупост и той ми казва: "Айде ела с мене да наливаме от колонката и да видиш." И наливаме ние и какво да видя - разлика огромна. На 50 л поне 2 литра си "удържат". Ами манафи кво повече да кажа...Сега се опитвам да намеря туба, която е разграфена от нулата още, но да е над 35 литра, за да мога да сипя от колонката в нея и да видя какво показва. И ако пак даде разлика къде да се оплача аджеба?
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    Коментар


      #47
      crush написа:
      ....... Имайки предвид по-добрата работа на двигателя по-малко натискаме с крачето............
      Няма от къде да дойде по-добрата работа на двигателя.Калоричноста на бензините е една и съща.От по високото октаново число не можеш да се възползваш,защото нито можеш да увеличиш степента на компресия,нито можеш да увеличиш предварението на шприца.А кажи от къде ще тръгне повече.Психика,психика колега.Това което ни се иска да стане,го смятаме че е станало.

      Коментар


        #48
        Хм сигурно си прав... Но сега си задавам друг въпрос. Защо тогава има разлика в разхода при различно качество на горивата? По-качественото гориво "увеличава ли степета на компресия и предварението на шприца"?
        www.CarProfi-BG.com
        Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
        Зареждане и ремонт на автоклиматици.
        Най-атрактивните цени в София!

        Коментар


          #49
          crush написа:
          Хм сигурно си прав... Но сега си задавам друг въпрос. Защо тогава има разлика в разхода при различно качество на горивата? По-качественото гориво "увеличава ли степета на компресия и предварението на шприца"?
          Предполагам,че пак е встичане на обстоятелства.То като ползваш едно и също гориво,след всяко зареждане имаш различен разход.

          Коментар


            #50
            Е ок ще го кажа същото нещо погледнато в обратна посокалС октан 95 колата явно не е вървяла както трябва и базата за сравнение която имах преди бяха от бензин 95 а именно 11 литра градско в СофияМоже и в грамажа да се лъже около 5% това незнам и не ми се ходи с колба разграфена и си наточа точно 1 литър.Между другото колата ми има knock сензор и Чува детонации.
            Punto 1.4 gt

            Коментар


              #51
              Малко да възобновя темата!Та прочетох една статия, в която пише, че по-калоричното гориво е 95 а не 100. Това се дължало на допълнителните присадки в 100 октановия бензин, благодарение на които горивото е 100 октана. Т.е. 100 октана се получават чрез някакви добавки, за сметка на калоричността. Това означава, че ако имаме истински 95 и 100 по RON бензин, сипвани в един и същ автомобил, то от 95 би трябвало да очакваме повече мощност, тъй като степента на сгъстяване е константа.Вярно ли е това?
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #52
                Не вярно.За сведение-Справочник по физике и технике-А.Ехонович 1983г Бензин 11000 Ккал за кг.

                Коментар


                  #53
                  crush написа:
                  ...На 50 л поне 2 литра си "удържат". Ами манафи кво повече да кажа...
                  Забелязъл ли си на колонките на ЯкоЛукяли какво пише на един от стикерите?Минимално количество 2 литра +- 0,5%.Колко са 0,5% на 2 литра, колко са 0,5% на 50 литра? Малко, но има и все е в минус .

                  Коментар


                    #54
                    Удрят в литрите отскоро определено. Май е повече от 2л на 50л. Винаги карам пълно до светване на лампата. Досега като ми светне лампата и заредя догоре събира обикновенно около 41, понякога 42л. При последното зареждане пак така, светна лампата и ми събра почти 47л. Там прекъсна пистолета и ония пак натиска и казва, че още 2л може да поеме, на което аз му казах, че резервоара ми е 50л, на което той отвори едни големи очи и си глътна езика. Пазя си и бончето с литрите. Питах го как е възможно това, пък той ми казва, че неговата работа е само да зарежда... Това на Ромоил. Пълна измама, но тяхния 95 май е единствения истински във Варна и пак там ще ходя.
                    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                    Коментар


                      #55
                      Ето какво изрових!Енергийно съдържание на горивата и октаново число по изследователския метод.Вид гориво:Бензин.......91-98 октана (RON)....29.00 MJ/L...45.00 MJ/kgГаз - LPG...115 октана (RON).......22.16 MJ/L...34.39 MJ/kgЕтанол.......129 октана (RON)........19.59 MJ/L...30.40 MJ/kgМетанол.....123 октана (RON)......14.57 MJ/L...22.61 MJ/kgГазохол......93/94 октана (RON)...28.06 MJ/L...43.54 MJ/kg (10%Етанол + 90%Бензин)Нафта................................... ...........40.90 MJ/L...63.47 MJ/kg (няма октани - има цетаново число ама то е друга история)Данните за калоричността в МегаДжаули за литър и съответно за килограм.От таблицата директно се вижда че газта е близо 30% по-малко калорична на литър спрямо бензина. Както и нафтата е 33% по-калорична от бензина. Което обяснява и разликите в разхода на колата при различните типове горива. Говорим за литър естествено.Също така се вижда че няма връзка между калоричността на едно гориво и неговото октаново число. Общо погледнато калоричността на горивата е свързана с тяхната плътност.И добре де (ще питате вие) нали високооктановия бензин е "по-силен"?Е няма такова нещо. Всички бензини са с еднаква сила (калории). Само че високооктановите горива издържат по-голямо "натъпкване" в цилиндъра. Тоест можем да вдигнем степента на сгъстяване и да извадим повече мощност на един такт. Но това е за сметка на повече гориво а не от октаните. И естествено от по-високото октаново число може да се възползват САМО двигатели направени специално за него. Т.е. такива с по-голяма степен на сгъстяване. Добрата новина е че колкото по-сгъстен е един двигател толкова е по-подходящ за работа на газ. Т.е. двигателите пригодени заводски за 98 ще работят по-добре от тези за 95 или 92.Вредната страна на по-голямото октаново число е по-бавното изгаряне в цилиндъра което се компенсира с по-голямо предварение на аванса. За това се налага на газ да се коригира аванса било ръчно било с аванскоректори както знаете.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар

                      Working...
                      X