Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    По-скоро е обратното. В разни бензини с плюсчета и други шаренийки са се презастраховали, че не е чист 95 и са си вързали гащите при проверка.
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #17
      wwalker написа:
      Страничния ефект на добавките... разяждат - гума, найлон... боята даже. Слагат каквото си набавят. Шелския в-пауър преди беше с тяхна добавка дето я внасяха от Англия, после няква от Румъния, пък сега Нафтекс им я произвежда.
      Разяждат гумата само когато не е спазено съотношението.И Шелският в-пауър винаги е бил с Гръцка добавка,и все още е с такава.Съпругата ми работи на Шел.Просто идва цистерната пълнят резервоарите и според количеството бензин се слага добавка.
      Фиат Брава 1.4 12V 1998г

      Коментар


        #18
        Пък мойта работи в централата на Нафтекс счетоводител От 2 г. произвеждат добавките за Шел
        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

        Коментар


          #19
          Ами прати ми добавка от Нафтекс, аз ще ти пратя Гръцка.
          Фиат Брава 1.4 12V 1998г

          Коментар


            #20
            Говорим за добавката на рейсинга ,колега!!!Той е 100 октана!
            Фиат Брава 1.4 12V 1998г

            Коментар


              #21
              Казала ми е само, че те ги правят, както за ОМВ, така и за Шел. Били различни. Те си казвали какво да има вътре и им ги произвеждат. Не мога нищо да докажа.Едит: Не за рейсинг, за 95 казвам, дето е с добавки. Този рейсинг 99+ дето се води само съм чувал, че самото гориво било внос от Англия, поне в началото.
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #22
                Колеги до сега съм карал само с обикновен 95 и 95 V-power от ШЕЛ. Много рядко съм зареждал на друго място. В момента разхода ми по трип компютър е 6/100 градско в София. Който не вярва да дойде ще му покажа. Най-много е стигал 6,8/100. Не се хваля, искам да кажа че не съм имал проблеми с горивото на ШЕЛ. Но от година на сам се забелязват разлики във вървенето на колата от зареждане до зареждане. Това се отразява и в разхода от порядъка на около 300гр./100 повече. Слаби са но ги има. Това накара и мойте колеги да пробват друг бензин. Едни зареждат V-Power 100, други Carera 100 на ОМВ. Но всички са единодушни, че разлики в горивото не са забелязали. Колите вървят еднакво и дават еднакъв разход.Ще взема да сипя днес и аз от този V-Power 100 и утре ще пиша.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #23
                  Братовчед ми има форд ескорт 91 година, 1.4 моноинжекцион. С нормалния 95 колата му гасне понякога докато е студена. Сложи карера 100 (или каквото се води там) и колата спря да гасне докато е студена. На някакво място на магистрала Тракия със 95 повече от 120 не можел да вдигне, а с другия правел малко след 130. Като разход, май не каза да има кой знае каква разлика.Между другото бензинките нямат ли един датчик, който да следи дали сместа се самозапалва и ако това става променя "центровката" (май) за да не се самозапалва сместа. От друга страна май беше по добре искрата да се подаде по-рано за да стане по пълно горенето. Това обаче става трудно защото сместа се самозапалва. В крайна сметка с по-високо октановия бензин може да подадем искрата в такъв момент, че сместа да изгори по-пълно. Това са ми някви спомени от едно време и ако бъркам, ме поправете, но в общи линии нещо такова беше.
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #24
                    BO написа:
                    Просто и единствено нищо няма да се промени.Дали на "нормална" кола ще сипеш 95 или 100 октана, то разлика няма да има. Всичко идва от внушението и неразбирането на този, който налива 100 октана с идеята колата му да върви повече.
                    Хубава работа, значи. Естествено, че ще върви по-добре колата с по-високо октанов бензин. Навремето имах Москвич, който тогава карах обикновено с бензин А 86. Най-добрият по това време беше А 96. Веднъж ми се наложи да заредя такъв, понеже на бензиностанцията нямаше друг, а трябваше да пътувам. Ми колата направо си летеше, при това без да се налага да правя центровка на делкото, каквато по принцип руснаците препоръчват при промяна на горивото. Така че с по-висок октан двигателят работи по-добре. Лошо е когато му се дава по-ниско октаново гориво - възможни са сериозни повреди, като счупване на колянов вал дори.
                    Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                    Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                    Коментар


                      #25
                      Няма да повтарям написаното от предните постове, просто ще се присъединя към мнението, че по-силният бензин е по-добър. Нещо интересно - тъй като преди няколко дни ми се спука изходящия колектор (вече имам нов, утре ще го сменявам), един приятел директно ми каза, че се е спукал заради 100 октановия бензин(аз сипвам само такъв), което за мен е пълна глупост.
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #26
                        Та вчера заредих В-поуер рейсинг, който се води 100 октана. За изминати 30км. имам някакво наблюдение - малко по-динамична е колата като я настъпиш. За разход още не знам. Но колата наистина върви по-добре, а ако се отблагодари и от към разход, се такъв бензин ще получава!
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #27
                          bicho1976 написа:
                          В топлинните машини (към които спада и бензиновият двигател с вътрешно горене) коефициентът на полезно действие (КПД) зависи от разликата в температурите на работната среда на двигателя и околната среда. Поради това конструкторите отрано се опитват да повишат кпд на бензиновите двигатели чрез повишаване на степента на компресия в двигателя, което води и до по-висока температура в горивната камера (цилиндъра). Много скоро обаче, те се сблъскват със самовъзпламеняването на въздушно-бензиновата смес преди правилния момент (детонационно горене или "чукане" в двигателя). За съпоставимост на антидетонационните свойства на бензините, на бензин, състоящ се изцяло от изо-октан (i-октан, 2,2,4-триметилпентан) се присвоява октаново число 100, а на бензин, състоящ се само от нормален хептан (n-хептан), се присвоява октаново число 0. Дадено октаново число означава, че съответният бензин има антидетонационни свойства като тези на бензин, състоящ се от пропорционално количество i-октан и n-хептан (напр. бензин "98 октана" има антидетонационни свойства като тези на смес от 98% i-октан и 2% n-хептан). Има съставки на бензина, които са с по-добри антидетонационни свойства от октана; поради това съществуват бензини с октаново число над 100 (до към 140-145), което се оценява чрез екстраполация.От намереното в нета ,става ясно че колкото е по голямо октановото число ,толкова по добреНа капачките пише 95,но това е бензина с най- малко октаново число който да се използва.И още нещо ,на Лукойл и Шел и Омв бензина е лукойлски,само добавките са различни.
                          Само да уточня, че OMV внасят всичките си горива от рафинерията си в Румъния. Shell работят и с Лукойл, но скъпите си ги внасят от Гърция.
                          She was only a whisky maker but he loved her still.

                          Коментар


                            #28
                            Български 100 октана = 95 западноевропейски октана.

                            Коментар


                              #29
                              icco.a написа:
                              Български 100 октана = 95 западноевропейски октана.
                              Иначе казано:от 10 литра:8л. бензин+1л. вода+1л.( и те го не знаят какво е...)
                              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                              Коментар


                                #30
                                Винаги когато зареждам бензин в Гърция, Австрия, Италия, Германия... колата започва да върви много и да гори по малко. Дойга ли си в Булгаристан, налея ли 95 и се едно карам на ръчна. Със супер 100 от оемви пък няма никва разлика. Незнам Лукойл ли го продава такъв калпав или бензиностанциите си го кръщават но измамата е явна.
                                Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.

                                Коментар

                                Working...
                                X