Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Особен шум от глава на двигател Brava 1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Особен шум от глава на двигател Brava 1.6 16V

    Особеният шум е чукане като на клапан, има го на ниски и високи обороти. При загряване леко намалява. Маслото е на 8000 и мисля да го сменя, но едва ли е в него проблема. И от толкова км притежавам Бравата. Появи се преди 500км. Та въпроса ми е, кое е слабото място на главата но този двигател. Какви са повдигачите? Болтовете с спец. глави на капака на клапаните, които преличат на ТОРКС как точно се водят - Трябва да си ги намеря преди да започна ремонта.10х a lot
    Brava 98' 1.6 16V - Червенокосата италианка

    #2
    глава?

    с какво масло я караш я каква марка пълна синтетика колко на колко на колко км е колата кажи ми тези работи пак ще се опитам да помогна недей бърза нищо да отваряш то ко се чуват клапани тя......
    fiat bravo 16_16v 103hp

    Коментар


      #3
      като смениш маслото ше се опрай. при мен винаги прави тези номера към 8000 км.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Re: Особен шум от глава на двигател Brava 1,6 16V

        rockfan написа:
        ...Болтовете с спец. глави на капака на клапаните, които преличат на ТОРКС как точно се водят - Трябва да си ги намеря преди да започна ремонта.10х a lot
        Така наречените RIBE накрайници - М12 и М14. Те са за болтовете на главата.
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #5
          Маслото в момент e 15w40 GM Genuine минерално и вече са 9000 км, купих СЕЛЕНИЯ 10w40 ще го сменя тези дни.Чукането е първите 10-на км и след това рязко намалява и почети изчезва.
          Brava 98' 1.6 16V - Червенокосата италианка

          Коментар


            #6
            Чаткането е от неработещ хидроповдигач.
            Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

            Коментар


              #7
              Източих маслото, което беше станало на рядко като вода. Направих промивка с хидравлично масло за 2 мин на празен ход(чукането на повдигача продължи). След смяната с СЕЛЕНИЯ ГОЛД 10w40 двигателя заспа. Веднага чукането силно намаля. Осезателно е по-пъргава. Това което ми направи впечетление е че много силно изцапа хидравликата в цвят червеникаво-кафяво. Следващата смяна ще е с по сериозна промивка на маслената система.Карал съм около 500 км с това чукане на повдигач, може ли гърбица на вал или стебло на клапан да са получили наранявания?
              Brava 98' 1.6 16V - Червенокосата италианка

              Коментар


                #8
                защо с хидравлично масло промиваш? Добавка няма ли да свърши същата работа, че и по-добра? (btw освен Selenia Gold друго масло недей да сипваш)
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  хидравличното е доста тънко - ливко. Добавката я слагаш в мръсно старо масло.
                  Brava 98' 1.6 16V - Червенокосата италианка

                  Коментар


                    #10
                    И аз съм с подобен проблем само че при мен се усеща повече когато колата загрее. Маслото ми е Total 10w40 и е само на 2100км. Това ми е първата смяна на маслото и преди да го сменя и помен нямаше от това чукане. Възможно ли е проблема ми да идва от неподходящо масло?
                    FIat brava 1.6 16V 1999г.

                    Коментар


                      #11
                      Ivan_Radev написа:
                      И аз съм с подобен проблем само че при мен се усеща повече когато колата загрее. Маслото ми е Total 10w40 и е само на 2100км. Това ми е първата смяна на маслото и преди да го сменя и помен нямаше от това чукане. Възможно ли е проблема ми да идва от неподходящо масло?
                      Аз си източих селeнията (GOLD) на по-малко от 1000 км. защото се разтрака, сипах като твоя TOTAL и сега вече 2000+ км. няма трополeне. Предполагам са ми пробутали селения(MENTE). :D
                      brava 1.6_v16 elx

                      Коментар


                        #12
                        Нашите коли са направени да се карат със Селения. Другото масълце не го искат Пък и Селенията не е толкова скъпа, че да се чудите какво масло да слагате. Аз лично я взимам 27лв. 2л. = 13,50 на литър. А разни други ментета са по 10лв/л. За 14 лв разлика между просто масло за 4 л и Селения Голд - 4л. не си струва. Поздрави!Само искам да попитам това хидравлично масло какво точно прави?

                        Коментар


                          #13
                          Shefy написа:
                          Нашите коли са направени да се карат със Селения. Другото масълце не го искат Пък и Селенията не е толкова скъпа, че да се чудите какво масло да слагате. Аз лично я взимам 27лв. 2л. = 13,50 на литър. А разни други ментета са по 10лв/л. За 14 лв разлика между просто масло за 4 л и Селения Голд - 4л. не си струва. Поздрави!Само искам да попитам това хидравлично масло какво точно прави?
                          За ТОТАЛА дето го сипах се изръсих с около 60+ лева -5л, пък и от де да знам че за FIAT се препоръчва селения. Такова ми препоръчаха в сервиза и такова взех, и все повече се чудя дали да не сменя маслото със Селения и да се нядявам да се оправи това гадно тропане.
                          FIat brava 1.6 16V 1999г.

                          Коментар


                            #14
                            еми от фиат казват "на двигател фиат се сипва селения". смени го и кажи дали се е оправило
                            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                            Коментар


                              #15
                              rockfan написа:
                              Маслото в момент e 15w40 GM Genuine минерално и вече са 9000 км, купих СЕЛЕНИЯ 10w40 ще го сменя тези дни.Чукането е първите 10-на км и след това рязко намалява и почети изчезва.
                              абе верно ли си си сипал доброволно такова масло в колата? слагайте си поне полусинтетично - запазва характеристиките си по-дълго време и в по-широки температурни граници. а па масло с вискозитет 15W не бих си сложил в колата, освен ако не живея някъде, където е 50 градуса на сянка.
                              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                              Коментар

                              Working...
                              X