Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Май термометъра ми се побърка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Май термометъра ми се побърка

    Онзи ден както си карах с климатик - всичко е наред ... спирам на един светофар, бе усещам, че нещо не е наред, някакъв странен (много тих, но странен) шум... като вентулатора ... но вентилатора работеше, после спря да се чува и започна да се чува този звук... е това беше втората степен, за пръв път в живота си я чух ...Поглеждам случайно таблото - температурата на последната бяла чертичка, почти влязла в червеното ... тръгвам, почти веднага стана на 90 градуса (има няма 20 метра да съм минал) ... днес по същия начин, спирам за малко пред блока да слезе сестра ми, поглеждам таблото - стрелката извън скалата, лампата свети та се къса, подавам газ - веднага пада на 90 градуса ... когато за пръв път го направи се уплаших и долях вода, сега вода има със сигурност, обезвъздушил съм ... Вече няколко пъти го прави, не знам дали само като съм карал с климатик, но със сигурност когато карах с климатик го направи ... двигателя си беше топъл, но не колкото 120 градуса ... нормално топъл си беше според мен ... а и така да пада изведнъж температурата ...та искам да попитам - къде е датчикът за температурата на таблото, къде е датчика, който включва и изключва вентилатора ( по принцип е завит в радиатора, но не можах да го намеря - само съпротивлението за втората степен е там) и нормално ли е това ? И първата и втората степен си се включват ... Преди да сменят гарнитурата на капака на клапаните беше омаслило доста работи, като я смениха нещо не са направили както трябва (сменя я едно ново момче в сервиза, утре отивам за рекламация) - та има доста омаслени кабели ... да не би някъде под въздушния филтър да се намира и датчика ? Че не ми харесва работата, направо ме стресира 2-3 пъти... особено като излезе извън скалата ... Благодаря за помощта...

    #2
    хм .... батка виш си водната помпа за всеки случаи да не е згънала тq и да караш само на въздушно охлаjдане
    Fiat Brava 1.4 12v SX

    Коментар


      #3
      По скоро виж дали ти работи първата степен на вентилатора на радиатора отпред...
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #4
        Прилича ми на водна помпа, която не прави достатъчен дебит на място.
        Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
        Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
        FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
        Powered by Total & Fobos LPG

        Коментар


          #5
          Работят си и двете степени на вентилатора, както вече споменах ... за водната помпа нямам идея как да проверя... Прави го и без включен климатик... днес нямах време да отида до сервиза, а утре ще ходя до Варна и пак няма да мога... Вдругиден ще отида пак ...

          Коментар


            #6
            помпа?

            аре само обяснете тва с помпата тя или работи или не или тече или не сега вземи провери термостата датчика на радиатора и бързо ли загрява данеби да е отворен термостата това го пробай по следния начин запали колата на студен двигател оставия да работи сложи си ръката на радиатора и виж да ли не загрява постепено с двг-то (не трябва) ако е така термостат ако е добре термостата трябва да отваря на средата на скалата и една чертичка след нея да пуска перката пробвай и кайи кво е станало
            fiat bravo 16_16v 103hp

            Коментар


              #7
              kiler_4o написа:
              ... за водната помпа нямам идея как да проверя... ...
              На студен и неработил в последните два-три часа двигател оглеждаш много хубаво целият сектор около водната помпа. При теч остават тънки, почти незабележими следи под нея. Лошото е ако турбината е превъртяла. Трудно се установява без демонтаж на помпата. Преди всичко си провери капачката на разш. съд. Ако трябва направи разменка с някой колега с подобна кола за проба.
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #8
                както споменах (май), утре ще ходя до варна и ще се връщам... няма да мога да погледна колата (ще ходя с друга кола)...Може да имам време вечерта... според мен е датчика, който показва самата температура на таблото... до колкото чух - не е сигурен човекът, който ми го каза, но каза, че има някакъв спомен, че на моето пунто датчика за таблото и за вентилатора бил един и същ... само не разбирам втората степен защо се включва в този случай ... Малко ъпдейт с инфото... днес пак показваше на гьотере, че е загряла, когато си реши, когато реши се "оправя" и си се връща на 90 градуса...Когато загря - вентилатора работеше на втора степен... отворих капака, пипнах радиатора - еми той студен бе... двигателя - топъл, но тръбите към радиатора се държат... бе образно казано, но около секунда-две издържам без да изкрещя => не е чак толкова горещо... от двигателя не лъга някаква голяма горещина, доближавам си ръката - бе топъл е, но не е прекалено топъл ... Изгасям колата и пак пипам радиатора - малко по малко започва да се стопля, като запаля се включва пак или първата, или втората степен и не мога да определя дали минава вода... но определено тръбите към радиатора са пълни с вода ... И радиатора също... Това пак ме насочва към датчика ... забелязох, че като направя остър завой (може да не е винаги, но 2 пъти го направи) - направих остър завой и веднага температурата скочи, все едно датчика е някакъв инерционен ... следмалко падна ... ей така, за около секунда от максимума - към 90 градуса ... просто не знам вече от какво може да е, но много е дразнещо... тази вечер ще дръпна аутодатата , да видя къде е тоя датчик, та да го попрегледам малко с големия чук, ако не се оправи - ще пробвам с тиксо :D Чука и тиксото решават всички проблеми :D

                Коментар

                Working...
                X