Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Джанти сложени наобратно

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Джанти сложени наобратно

    Става въпрос за обикновенни джанти сложени наопаки, т.е. с дълбоката част навън. Дали ще се получи? Някой опитвал ли е?
    Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


    Когато целта е всичко и пътят е без значение!

    #2
    На времето Жигулите така обръщаха джантите за състезания, но се обръщаше обръча който държи гумата т.е. разглобяваха ги, иначе само със завъртане на 180 градуса май че няма няма да легнат нормално.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      Тъй, тъй...и на какво ще се държи джантата - на болтовете!? Просто си припомни принцип на лоста и си направи преценка, дали е удачно и хубаво.

      Коментар


        #4
        Даам това е приложимо само на лади! Ако го направиш на бравата след седмица ще сменяш лагери/главини!
        ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
        // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

        Коментар


          #5
          Това е някакъв странен пернишки тунинг. Неразбираем за мен. Гумите ще изхвръкнат извън колата, имитирайки валяците на Ф1. Това - грозно, че накъртва, но понеже джантите ще се държат на 4 болта в завоите ще са подложени на голямо странично напрежение - в някой завой може да се изкъртят и да си имаме не ремонт на главини, а направо ремонт на колегата...
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #6
            Както и да сложиш джантите, те винаги се държат от 4 болта и втулката около оста на главината. Проблемът ще е, че ще изхвърчат извън калниците самите гуми и на първата дупка може да подпре калника. Отделно, увеличава се рамото, което натоварва окачването и съответно векторът на силата, действащ върху окачването ще се умножи по удължението получено от изнасянето на гумите в страни.

            Коментар


              #7
              Airfan написа:
              Както и да сложиш джантите, те винаги се държат от 4 болта и втулката около оста на главината. ...
              Да, но центробежните и други сили ще оказват много по голям натиск върху обърнатата джанта. Самата тя е така проектирана, че релефът и да може да поеме достатъчно големи сили на удар и натоварване. Пълна дивотия е обръщането на джантите, макар че съм виждал подобни изпълнения.
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #8
                Rokambol написа:
                Airfan написа:
                Както и да сложиш джантите, те винаги се държат от 4 болта и втулката около оста на главината. ...
                Да, но центробежните и други сили ще оказват много по голям натиск върху обърнатата джанта. Самата тя е така проектирана, че релефът и да може да поеме достатъчно големи сили на удар и натоварване. Пълна дивотия е обръщането на джантите, макар че съм виждал подобни изпълнения.
                Напълно не си прав. Дали е обърната към колата или навън, джантата контактува с болтовете и главината по един и същи начин ако профилът на джантата го позволява. Какво имам предвид - най-общо джантата контактува в 5 точки - 4 болта + централния отвор. На тези 5 точки им е абсолютно безразлично как е обърната джантата, защото спрямо тях, рамото е едно и също (ширината на джантата) и накъде е обърната не променя силите, които им въздействат, но не така седи въпросът за носачите, примерно. Там вече силите, които му въздействат се увеличават, защото се увеличава рамото, което въздейства върху него (към рамото се прибавя и ширината на джантата, която е обърната навън).Това са моите разсъждения най-общо представени.

                Коментар


                  #9
                  В Бургас имаме и един трабант, на който са му обърнати така джантите ... Ако искаш - обърни ги - тъкмо ще разберем колко издържливо е окачването на фиатите и на какво ниво е безопасността в купето ...

                  Коментар


                    #10
                    Airfan аз разсъждавам също като теб. Единственото което се променя е центъра на тежестта. Иначе забелязах, че се продават лети джанти с така наречен "отрицателен офсет", т.е. по-голямата част е изпъкнала навън; като прибавим и факта с фланците, които също "извеждат джантата навън", мисля че чисто логически проблемите биха били точно както ги каза: опиране във калниците при дупки и изместване центъра на тежестта
                    Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


                    Когато целта е всичко и пътят е без значение!

                    Коментар


                      #11
                      @Interceptor - имай предвид, че не съм специалист и споделям собствените си разсъждения, така че е много вероятно да не съм прав. Също така не подценявай увеличеното рамо.Обърни внимание и дали ако обърнеш джантите, ще имаш същата контактна повърхност с диска/барабана, т.е. дали няма да се получи така, че да има разстояние между джантата и диска/барабана на мястото, където се завиват болтовете. Ако има разстояние и джантата не ляга плътно - не ги обръщай.

                      Коментар


                        #12
                        Натоварването от увеличеното рамо не е проблем.Проблема е , че се променя точката на въртене върху протектора при завиване на предните гуми.Нормално е тя да е изместена по-навън от средата на контактното петно.Тогава има противодействаща сила на неравностите и промените в сцеплението, и волана изисква сравнително малко усилие за удържане.Като се изнесат толкова много джантите, точката на въртене се измества към вътрешния край на контактното петно на гумата и се получава положително рамо, което при всяка промяна в съпротивлението при търкаляне на гумата действа със страшна сила във волана.Колата става много нервна и опасна за каране при всяка неравност на пътя.
                        sigpic
                        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                        475HP 11,5/1,9/191
                        YouTube

                        Коментар


                          #13
                          В общи линии, колегите са казали как стоят нещата. Ако ви се чете теория и разбирате руски - http://cars.panick.ru/howitworks/suspension

                          Коментар


                            #14
                            ПЕРНИК МАФИЯЯЯЯЯЯ>>> ТУНИНГ СЕЛЯНИИИ ОСЪЗНАЙТЕ СЕ БРЕ... хахах наопаки джантите... пази боже сляпо да прогледне... ще се размажеш някъде и с тебе и други ще изгорят...

                            Коментар


                              #15
                              Напълно излишна манипулация според мен. Не си струва за едната "гъзария" да се потириш някъде. Карай си колата както хората са я проектирали, ако толкова търсиш стабилност сложи спортни пружини, по-хубави амортисьори ама такива "тунинги" са опасни, както за теб, така и за околните участници в движението. Айде със здраве и умната

                              Коментар

                              Working...
                              X