Става въпрос за обикновенни джанти сложени наопаки, т.е. с дълбоката част навън. Дали ще се получи? Някой опитвал ли е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Джанти сложени наобратно
Collapse
X
-
На времето Жигулите така обръщаха джантите за състезания, но се обръщаше обръча който държи гумата т.е. разглобяваха ги, иначе само със завъртане на 180 градуса май че няма няма да легнат нормално.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
-
Даам това е приложимо само на лади! Ако го направиш на бравата след седмица ще сменяш лагери/главини!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Това е някакъв странен пернишки тунинг. Неразбираем за мен. Гумите ще изхвръкнат извън колата, имитирайки валяците на Ф1. Това - грозно, че накъртва, но понеже джантите ще се държат на 4 болта в завоите ще са подложени на голямо странично напрежение - в някой завой може да се изкъртят и да си имаме не ремонт на главини, а направо ремонт на колегата...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Както и да сложиш джантите, те винаги се държат от 4 болта и втулката около оста на главината. Проблемът ще е, че ще изхвърчат извън калниците самите гуми и на първата дупка може да подпре калника. Отделно, увеличава се рамото, което натоварва окачването и съответно векторът на силата, действащ върху окачването ще се умножи по удължението получено от изнасянето на гумите в страни.
Коментар
-
Airfan написа:Както и да сложиш джантите, те винаги се държат от 4 болта и втулката около оста на главината. ...
Коментар
-
Rokambol написа:Airfan написа:Както и да сложиш джантите, те винаги се държат от 4 болта и втулката около оста на главината. ...
Коментар
-
Airfan аз разсъждавам също като теб. Единственото което се променя е центъра на тежестта. Иначе забелязах, че се продават лети джанти с така наречен "отрицателен офсет", т.е. по-голямата част е изпъкнала навън; като прибавим и факта с фланците, които също "извеждат джантата навън", мисля че чисто логически проблемите биха били точно както ги каза: опиране във калниците при дупки и изместване центъра на тежесттаFiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.
Когато целта е всичко и пътят е без значение!
Коментар
-
@Interceptor - имай предвид, че не съм специалист и споделям собствените си разсъждения, така че е много вероятно да не съм прав. Също така не подценявай увеличеното рамо.Обърни внимание и дали ако обърнеш джантите, ще имаш същата контактна повърхност с диска/барабана, т.е. дали няма да се получи така, че да има разстояние между джантата и диска/барабана на мястото, където се завиват болтовете. Ако има разстояние и джантата не ляга плътно - не ги обръщай.
Коментар
-
Натоварването от увеличеното рамо не е проблем.Проблема е , че се променя точката на въртене върху протектора при завиване на предните гуми.Нормално е тя да е изместена по-навън от средата на контактното петно.Тогава има противодействаща сила на неравностите и промените в сцеплението, и волана изисква сравнително малко усилие за удържане.Като се изнесат толкова много джантите, точката на въртене се измества към вътрешния край на контактното петно на гумата и се получава положително рамо, което при всяка промяна в съпротивлението при търкаляне на гумата действа със страшна сила във волана.Колата става много нервна и опасна за каране при всяка неравност на пътя.
Коментар
-
В общи линии, колегите са казали как стоят нещата. Ако ви се чете теория и разбирате руски - http://cars.panick.ru/howitworks/suspension
Коментар
-
Напълно излишна манипулация според мен. Не си струва за едната "гъзария" да се потириш някъде. Карай си колата както хората са я проектирали, ако толкова търсиш стабилност сложи спортни пружини, по-хубави амортисьори ама такива "тунинги" са опасни, както за теб, така и за околните участници в движението. Айде със здраве и умната
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар