Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

вредно ли е за хидравликата на волана въртенето до край?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    вредно ли е за хидравликата на волана въртенето до край?

    вредно ли е за хидравликата и за колелата когато кормилото опре до края (наляво и надясно)?
    FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

    #2
    Нека допълня въпроса. Много често ми се случва при маневриране да стигна края с удар. Не задържам, но дали самия удар не е опасен с нещо за хидравликата? Иначе при задържане свири, но ми бе обяснено, да не му се притеснявам.... Знам ли...
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #3
      Вредно е. Препоръчително е да не се върти докрай.
      1997 Brava 1.6, 16V

      Коментар


        #4
        Както написа Митко - това води до натоварване в хидросистемата. Никакъв проблем не е след като се чуе характерия шум да се върне волана съвсем малко, колкото да спре. Това няма да промени положението на колелата т.е. колата ще направи същия завой.
        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

        Коментар


          #5
          вредно е и то много ,ако не си забелязал като навиеш докрай дори ти падат оборотите .ако се опитваш да я фосрсираш в същото време става още по опасно .избягвайте да навивате докрай и да държите волана. по добре 3-4 маневри в повече от колкото 300-400 лева после
          фиатче Браво 2.0

          Коментар


            #6
            а както попита колегата по-горе... когато завъртим и с лек удар стигнем крайното положение - това много ли е вредно? защото като правя маневра и не винаги мога да мисля и във волана, а като че ли той много бързо достига крайно положение... в смисъл има ли някакъв ограничител на самия волан, или когато стигне края това означава че цялата кормилна уредба се изпъва някъде?а и друго... аз например съм свикнал от предишната ми кола да въртя волана само докато се движа леко... избягвам да въртя на едно място. тогава има ли някакво значение или й е се едно на хидравликата? ... и пак за този удар който се получава когато завъртиш докрай?
            FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

            Коментар


              #7
              Принципно на Типото волана свършва доста бързо вярно е това, преди години карах едно Мондео, там волана имаше безкраен ход :о), а огромната каруца завиваше на много по малък радиус от Типото ...Обаче задържането в крайно положение вдига налягането на хидравличната система, или нещо такова и заповаш да чуваш как помпата започва да вие, като върнеш наопаки волана спира. Преди време ми беше изтекла хидравличната смес от казанчето, и помпата виеше непрекъснато при маневри и никак в движение. самия удар не е много вреден само за миг е, освено това като поманеврираш ти сам си знаеш къде се пада. На място тежестта върху гумите и сцеплението с настилката дават голямо напрежение на хидравликата, за това е препоръчително маневрите да се правят в леко движение за да се намали търкането. Например използвайте за манвери снежна повърхност :о)
              Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

              Коментар


                #8
                Кейн написа:
                Например използвайте за манвери снежна повърхност :о)
                На, и аз разправях на жената да си купим да подлагаме, че лятото по-трудно се намира, ама....
                Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                Коментар


                  #9
                  Мисля, че за крайните положения има предпазни клапани. Това дето цвърчи, когато стигнеш докрай май са те.
                  Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
                  Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
                  BlueStorm transforms . . .
                  . . . !!!

                  Коментар


                    #10
                    Кейн написа:
                    Принципно на Типото волана свършва доста бързо вярно е това, преди години карах едно Мондео, там волана имаше безкраен ход :о), а огромната каруца завиваше на много по малък радиус от Типото ...
                    Иии колега - успокои ме - и аз държа едно Мондео освен Бравото и ми е направило впечатление, че както го наричах "каруцата" е много по-маневрена... Мислех, че имам някакви проблеми с Брависимото, но сега ще спя спокойно
                    Bravo 1.8 GT - ама много върви това чудо!

                    Коментар


                      #11
                      BlueStorm написа:
                      Мисля, че за крайните положения има предпазни клапани. Това дето цвърчи, когато стигнеш докрай май са те.
                      Съвсем прав си колега точно за това става въпрос. Иначе като "навиеш" волана до край тая течност трябва някъде "да избие" и затова са тези предпазни клапани и от там се чува "цвърченето"
                      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                      Коментар


                        #12
                        Според мене, ако беше толкова вредно нямаше да има възможност да се навива докрай нали :DИ да натоварва хидравликата, сигурно трябва да го правиш всеки ден по 100 пъти та да се случи нещо. Ама то и 100 пъти на ден да натискаш педала на спирачката от 100км/ч в продължение на поне месец ще има и по-лоши резултати....
                        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                        Коментар

                        Working...
                        X