Здравейте колеги,така се случи, че претърпях ПТП, за което не бях виновен и се възползвах от автокаското си в ДЗИ.След известно четене във форума и мнения на колеги тук реших да мина щетата по експертна оценка. Така или иначе оценителите ми казаха, че щом колата е над 10 години, няма смисъл да я оставям за сервиз в оторизирани такива. Тъй като не знаех, колко струва ремонта и частите а колата беше зейнала отпред и нямаше как да я оставя да чакам я занесох на майстор, който 3 дни не ми каза колко ще ми струва ремонта. Аз купих ламарините за 700 лв и майстора ми взе 1200 лв. за ремонт. Направи я супер, просто като нова и аз започнах да си чакам паричките от каското. Оценителите ми казаха, че до 15 работни дни ще преведат по сметка паричките, но след този срок още не ги бяха превели. Започнах да им звъня лудо всеки ден и да се разправям с тях. В крайна сметка ми ги преведоха след 25 работни дни. Преведоха ми 1130 лв....Аз половината части ги купих втора ръка от италианеца и ми излязоха всички неща 700 лв. Ако трябваше да ги купувам нови щяха да излязат към 900 лв.Въпросът ми към вас колеги е дали мога да обжалвам тази ексертна оценка по някакъв начин и ако някой от вас знае включва ли се труда в оценката или само частите.Ще съм ви много благодарен ако ми отговорите, защото много ме е яд че съм 900 лв. назад още повече че аз не съм виновен и някакси се чувствам доста тъпо.Мерси предварително.Поздрави,Милен
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Автокаското не покрива ремонта
Collapse
X
-
Нещо неразбрах,казали са че няма смисъл да я оставяш в сервиз ,защото колата била 10 годишна?????Явно са искали експертна оценка за да те прецакат.Имаше една тема за каско ,колеги изказаха мнение че е подобре по експертна оценака.Да ама май не.Ти си вземи протокола,занесия в сервиз ,вземи си фактурите и си прибери паричките.В Дженерали коли до12 г при птп може да я занесеш във всеки сервиз стига да ти издадат фактура.А относно обжалването на оценката,мога само дати пожелая успех.Фиат Брава 1.4 12V 1998г
-
Скоро си говорихме с моя застрахователен брокер. Та той ми каза че има три варианта. 1. Експертна оценка. Оценяват ти щетата на 150лв (примерно) после се спасяваш сам2. Доверен сервиз. Влиза и я правят. За колко време и колко оригинални части ще ти смъкнат от колата ей тъй щото им трябват за друга кола - божа работа. Впоследствие сервиза одира застрахователя 300лв. Имай предвид че в тоя случай твоята кола е винаги последна и винаги чака, щото другите дават кеш веднага, па не се знае и кога ще потрябва някоя част.3. По фактура. Отиваш при майстор и ти прави колата, после ти издава фактура. Ако е около 200-250лв застрахователя я покрива.Парите са примерни разбира се, но и в трите случая става дума за една и съща щета. Оттам нататък ти си прави сметката.
Коментар
-
Re: Автокаското не покрива ремонта
elmilan написа:Здравейте колеги,така се случи, че претърпях ПТП, за което не бях виновен и се възползвах от автокаското си в ДЗИ.След известно четене във форума и мнения на колеги тук реших да мина щетата по експертна оценка. Така или иначе оценителите ми казаха, че щом колата е над 10 години, няма смисъл да я оставям за сервиз в оторизирани такива. Тъй като не знаех, колко струва ремонта и частите а колата беше зейнала отпред и нямаше как да я оставя да чакам я занесох на майстор, който 3 дни не ми каза колко ще ми струва ремонта. Аз купих ламарините за 700 лв и майстора ми взе 1200 лв. за ремонт. Направи я супер, просто като нова и аз започнах да си чакам паричките от каското. Оценителите ми казаха, че до 15 работни дни ще преведат по сметка паричките, но след този срок още не ги бяха превели. Започнах да им звъня лудо всеки ден и да се разправям с тях. В крайна сметка ми ги преведоха след 25 работни дни. Преведоха ми 1130 лв....Аз половината части ги купих втора ръка от италианеца и ми излязоха всички неща 700 лв. Ако трябваше да ги купувам нови щяха да излязат към 900 лв.Въпросът ми към вас колеги е дали мога да обжалвам тази ексертна оценка по някакъв начин и ако някой от вас знае включва ли се труда в оценката или само частите.Ще съм ви много благодарен ако ми отговорите, защото много ме е яд че съм 900 лв. назад още повече че аз не съм виновен и някакси се чувствам доста тъпо.Мерси предварително.Поздрави,Милен
Коментар
-
Дааааа, колегата горе изказва едно доста правилно мнение, а именно тънкия момент с втория оглед. ИМАШЕ ли такъв?Другото, което много правилно е написал е, че щом и са ти дали пари, значи някъде си се подписал, че това е окончателно покриване на щетата и можеш да си обжалваш колкото искаш - те са си вързали гащите. Колега, не знам коя тема си чел, но аз също съм на мнение, че експертната оценка ПО ПРИНЦИП е по удачен вариант и то точно с ДЗИ. ОБАЧЕ е свързано с много тичане и трябва да се преследват да направят поне два, а по някога и повече огледи.И понеже питаш - ДА, в експертната оценка се включва и труда - там отбелязват (обикновено е написано всичко максимално грозно и нечетливо за допълнителна заблуда) примерно - "Пр. к. - 3 ч.", което ще рече, примерно - преден калник 3 часа труд в сервиз по стандартна тарифа. Съжалявам, че не мога да ти предложа нещо градивно, колега, но май от тук нататък нищо не можеш да направиш, освен да отидеш до чешмата и да си наточиш една студена вода...Аз единия път като ме бяха ударили много сериозно (преди 6-7 години) трябваше да ги преследвам като диверсант и действително експертната оценка по гражданска застраховка ми покри точно щетата. Но то се иска да си им сърбал попарата на тези... хомосексуалистиShe was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Само да допълня имаш право само на един допълнителен оглед и това е точната ебавка ако не си забелязал всички повреди. За това първо си правиш ти опис че да не се забравя. Имаш ако не бъркам едноседмичен срок. И после викаш експерта им и почваш да му извиваш ръцете. Ако нещо не си съгласен не подписваш протокола и искаш друг независим но като опре работата за такъв се съгласяват щото ако си прав те поемат разхода или си го делите не помня точно. Щото за него не е добре тогава с хонорара.То лошото е че те ползва точно този момент когато ти се е запалила главата с проблеми и не мислиш много какво правиш. По добре плати от джоб на някое момче в сервиза някой лев да си свърши работата преди да ги викнеш и да имаш готов опис с повредите.Те там си знаят какво да правят и кое минава пред застрахователя и кое не. Аз например не знаех че и тасовете се плащат ама моите бяха изхвръкнали и другите пеминаващи коли ги огазиха но полицайите когато дойдоха ми казаха да си ги взема и ми ги платиха по 50 кинта бройката. Ако не бях ги запазил нямаше да мога да докажа че ги е имало по време на катастрофата.
Коментар
-
Може и да си прав, колега lov, но преди няколко години не беше само един допълнителен оглед, доколкото се сещам някой беше споменал, че пак ще дойдат, ако се налага. Иначе е така - действително в кадърен сервиз още след като разглобят се разбира и не се налага и втори допълнителен оглед. Но пак казвам, не споря, може и да е така вече.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
gantcho написа:Дааааа, колегата горе изказва едно доста правилно мнение, а именно тънкия момент с втория оглед. ИМАШЕ ли такъв?Другото, което много правилно е написал е, че щом и са ти дали пари, значи някъде си се подписал, че това е окончателно покриване на щетата и можеш да си обжалваш колкото искаш - те са си вързали гащите. Колега, не знам коя тема си чел, но аз също съм на мнение, че експертната оценка ПО ПРИНЦИП е по удачен вариант и то точно с ДЗИ. ОБАЧЕ е свързано с много тичане и трябва да се преследват да направят поне два, а по някога и повече огледи.И понеже питаш - ДА, в експертната оценка се включва и труда - там отбелязват (обикновено е написано всичко максимално грозно и нечетливо за допълнителна заблуда) примерно - "Пр. к. - 3 ч.", което ще рече, примерно - преден калник 3 часа труд в сервиз по стандартна тарифа. Съжалявам, че не мога да ти предложа нещо градивно, колега, но май от тук нататък нищо не можеш да направиш, освен да отидеш до чешмата и да си наточиш една студена вода...Аз единия път като ме бяха ударили много сериозно (преди 6-7 години) трябваше да ги преследвам като диверсант и действително експертната оценка по гражданска застраховка ми покри точно щетата. Но то се иска да си им сърбал попарата на тези... хомосексуалистиFiat Brava SX, 1.6, 16V, 103 кс, 96 г, климатик
Коментар
-
Не съм 100% сигурен, но си мисля, че можеш да заведеш дело за доплащане на щетите със съ-ответници съответната застрахователна компания и виновния водач.На делото трябва да докажеш ясно и недвусмислено сумите които си дал за ремонта - т.е. да имаш съответните документи и ако се наложи свидетели.Според мен е добре да попиташ някой адвокат, ако имаш някой познат - още по-добре. Търсете си правата докрай! Все пак се опитваме да бъдем правова държава и това са НАШИТЕ права.
Коментар
-
Прецакана работа е това експертната оценка на мен за счупен фар ми платиха само 80лв. това в Булстрад, та ми стигнаха точно парите, които бях дал, но пак се чувствам прецакан, а и да ги съдиш не виждам пак къде ще ти излезе далаверата, ако майстора ти е издал фактура за работата действай, въпреки че ми се виждат много 1200лв. за работа.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Ако трябваше нови да ги купуваш не 900 ами над 3000 лв щяха да ти струват според цените на ауто италия. Можеш да обжалваш тази сума. Провери си договора - ако не се лъжа за частите трябва да ти изплатят сумата с коефициент 0.3 от цената на чисто нови според официалния представител за страната. Изискай си подробна разпечатка за кое какви суми са ти дали и ако не отговарят на описаните сметки по договора направо ги заплашвай със съд. Аз така направих с Булстрад и гадните копел*та си ми платиха после както трябва...www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар