Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум скоростна кутия

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шум скоростна кутия

    Здравейте,От известно време, когато включа на трета, четвърта или пета скорост, на ниски обороти се чува виене от ск. кутия, т.е. включвам трета на 1200 оборота примерно и всичко е нормално. Към 1500 започва виенето и като подам газ изчезва. Ако карам всички предавки над 2000 оборота го няма шума. Според вас за някакви лагери ли става въпрос и колко ще струва ремонта приблизително? И струва ли си да сменя и съединителя направо, защото мислех и без това да го сменям преди зимата?
    The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

    #2
    е как така си сменяш съед според сезона ли? почти всичките ти симптоми съвпадат с лагера на вала. при мен го има това, но само на 5 при по-ниски от 2000 оборота и като подавам газ само. особенно се появява при натоварване- например байр нагоре, ниски обороти и подавам газ. принципно всеобщото мнение е, че не си заслужава да се сменя лагера- първо кара дълго, второ прекалено скъпо е, трето добавка решпава временно проблема с шума
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      да ама при колегата проблема май ще се окаже друг. Той има шум като отнеме газта, не като я натовари. Имам някаква идея за заминаващ си диференциал. Лесна проверка. Вдигаш едното колело на крик, включваш =на 1-ва и въртиш вдигнатото колело. Не трябва да има никакъв луфт, или най много един/два градуса. Пак ще помисля де, може и някой лагер да сдава багажа. И друга проверка. Щом като не е натоварена кутията се чува шума, изчезва ли като натиснеш съединителя в движение?
      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
      ИТАЛФЕСТ 2007

      Коментар


        #4
        на мен пък виенето започва от 3 на по високи обороти 4 на ниски и високи и 5 на ниски и високи .. от какво може да е според вас?
        Fiat Brava SX 1.6 16V 103 BHP

        Коментар


          #5
          Значи това виене първоначално го имаше само на 5-та на по-ниски обороти, примерно, когато карам с 80. В последствие се появи на 3-та и 4-та на ниски обороти. Мине ли 1600-1700 оборота изчезва. Дори и по баир натисна ли газта и мине ли въпросните обороти го няма виенето. А ако е диференциал какви пари ще ми коства горе-долу?
          The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

          Коментар


            #6
            Забравих да добавя, че шума го има когато ускорявам, когато не съм натиснал газта, го няма. Вдигна ли над 2000 оборота да кажем, няма проблем.
            The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

            Коментар


              #7
              style34 написа:
              Забравих да добавя, че шума го има когато ускорявам, когато не съм натиснал газта, го няма. Вдигна ли над 2000 оборота да кажем, няма проблем.
              Колега, ако е аксиален лагер, на празен ход като натиснеш съединителя трябва да изчезне виенето ако го има на празен ход. Иначе както го описваш, може да са лагери на скоростната кутия, но не съм специалист Може да ти вие и от кофти гуми а може да пробваш да смениш маслото на скоростната кутия.Поздрави

              Коментар


                #8
                Като е на място не вие. Не е от гумите 100 процента. Маслото не съм го сменял от както я имам, скоро доливах, защото имам теч от семеринга на полуоската, така че може би наистина трябва да го сменя. Искам да попитам ако сега го сменя и после трябва да се прави нещо по кутията, пак ли ще трябва да купувам масло?
                The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                Коментар


                  #9
                  aко имаш мерак да видиш какво има в скоростната кутия ето тук съм разглобил 2 кутии и можеш да разгледаш какво има вътре и да умуваш и ти. Ако е аксиален лагер... то той вие само при натискане на педала понеже тогава вилката го натиска в притискателя и фактически само тогава работи този лагер.
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                  сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                  ИТАЛФЕСТ 2007

                  Коментар


                    #10
                    Абе честно казано не съм голям мераклия ама ако не е много скъп ремонта мисля да го направя, та затова исках да ме насочите, този които сте по-наясно от мен.
                    The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                    Коментар


                      #11
                      Към Phoenix: Сам ли си я разглобил скоростната кутия?! Като знам къде се намира и колко неша се свалят ми се струва гигантска работа!!! И ако може да ми кажеш дали ако е аксиален лагер смяната му решава проблема, т.е. има ли опция да е сбозил и други части вътре в кутията. Аз съм с Браво и си имам едно стържене в кутията и умувам кво да го правя, дали ремонт, дали нова кутия....Благодаря!
                      Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.

                      Коментар


                        #12
                        Да колега, сам си я свалих кутията и я разглобих даже се наложи да я сваля и кача 4 пъти. Понеже бях разглобил 3 кутии и от тях сглобих 2. Ама в бързината бях объркал вилката за задна бях взел от едната кутия, пък тя била с 2мм по тънка и айде пак долу. Абе накрая за 2 часа долу, и 2 часа горе. Ако имам време ще направя едно ръководство как се ремонтира и демонтира/монтира скоростна кутия. Аксиалният лагер работи само и единствено, когато педала е натиснат. Иначе само си стои на оста. За това признака за заминал аксиален лагер е свирене при натиснат съединител. Ако има шум когато е пуснат съединителя, то тогава повредата е в скоростите, и е много вероятно да е износен лагер на първичния вал. Ако шума е при превключване на скорости - вероятно е синхронизатор, При всякакви общи шумове, проверка на нивото на маслото. Аако вие нещо при изключена скорост и колата се движи по инерция с пуснат съединител - работата отива към диференциала.
                        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                        ИТАЛФЕСТ 2007

                        Коментар


                          #13
                          kraseto написа:
                          Колега, ако е аксиален лагер, на празен ход като натиснеш съединителя трябва да изчезне виенето ако го има на празен ход. .....Поздрави
                          Колега, моите уважения, ама това няма никакъв смисъл.Освен това, ако е аксиален лагер, виенето ще се появи при натискане на съединителя, без значение на коя скорост е колата или не е на скорост.
                          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                          бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                          сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                          ИТАЛФЕСТ 2007

                          Коментар


                            #14
                            Същия проблем.Когато купих колата се чуваше шум в ск.кутия, който изчезваше при натискане на съединителя.Смятахме, че е аксиален лагер.Сменихме лагера и за всеки случай и феродовия и притискателния диск.Шумът си остана. Сипах една добавка, но не се получи желания от мен ефект. Все пак шума понамаля.И ето защо питам:Мога ли да сложа друга и каква, добавка за обезшумяване на ск.кутия?чичо НеноП.П.Сега не мога да си спомня каква съмсложил, но като поровя в "офиса", ще я намеря.
                            Fiat Punto 1,1- 1996г.
                            газ-бензин , "Lovato"

                            Коментар


                              #15
                              Нямам идея да ли ще изчезне шума с друга добавка и дали ще си пречат двете..... според мен няма и ако не ти се сваля кутията за ревизия, бухай още една добавка.НО реших още веднъж да подчертая и ще те цитирам, за да знаят и другите, като ги мотат разни мастери."...се чуваше шум в ск.кутия, който изчезваше при натискане на съединителя.Смятахме, че е аксиален лагер.Сменихме лагера......Шумът си остана..."Ако шумът изчезва при натискане на педала, значи НЕ Е ОТ АКСИАЛНИЯ ЛАГЕР.Ако шумът се появява при натискане на педала => 99% е от аксиалния лагер
                              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                              ИТАЛФЕСТ 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X