Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с маслото / свети лампата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с маслото / свети лампата

    Здравейте, колеги.Имам проблем с колата (Фиат Браво, 1996 г), който не знам как да реша.Става въпрос за лампата на таблото, изобразяваща маслена лампа.Когато ми загрее колата, светва и си свети постоянно!!!Но това е при нормални обороти, около 850-900.Когато подам газ и вдигна над 1000 оборота, изгасва и нищо...Колата си върви нормално, не променя динамика, нищо.Но е притеснително да свети само при загряла кола.Дали на някой от вас се е случвало подобно нещо, понеже следвайки правилата на форума, изчетох около 600 теми? Предварително благодаря за подадената информация .Забравих да пиша, че двигателя е 1.4 12v.

    #2
    На първо четене това буди сериозни притеснения .На първо време измерете налягането с манометър и чак тогава може да се заключи имали проблем или е фалшив сигнал от датчика. Успех!!!

    Коментар


      #3
      Виж веднага дал има масло при клапаните, че май там беше проблема при тези двигатели. Може наистина да отидеш дати измерят налагането , но аз бих те посъветвал да отидеш да си смениш маслото и филтъра. Ако и тогава е същата работа ще трябва да се отваря картера и да се гледат маслена помпа и лагерите на коляновия вал.
      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
      FIAT UNO 1.5

      Коментар


        #4
        В една тема скоро имаше такъв проблем оказа се датчика, но не разчитаи на това, първо проверка на ниво на масло, после както казаха колегите ако можеш замери налягането, причините за това светене на лампата са ниско налягане на маслото по маслените магестрали а това може да се дължи на износен коляномотовилков механизам, ниско ниво на масло, износена маслена помпа, кофти масло, или горе при разпределителния вал до колкото знам на тоя мотор са някви тръбички уплътнени в корпуса с някви гумички, ако някоя такава гумичка е изтървала може маслото предимно от там да минава а не по самата тръба и да маже разпределителния вал от което пък наи често се появява дефекта на този мотор износени гърбици. При всички случаи трябва да вземеш спешни мерки с локализиране на проблема и своевременото му отсраняване за да не стане по голяма белята после.
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

        Коментар


          #5
          Да наистина да не забравим най-очевидното - ниско ниво на маслото.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #6
            stanleyhacker написа:
            Да наистина да не забравим най-очевидното - ниско ниво на маслото.
            + разредено масло.
            Fiat Marea 1.8i 16V
            Fiat Tipo 1.4i 8V
            Fiat Punto 1.6i 8V
            www.italauto-bg.net/forum/

            Коментар


              #7
              Нивото на мслото го проверих първо, всичко си е нормално..Маслото е сменяно преди 1500 километра, все още си е чисто.Мисля за проблем в помпата, гумичките или повреден датчик.Лошото е, че нямам много време през деня, а събота и неделя малко сервизи работят.Някой може ли да ми препоръча сервиз, в района на ВМА, бул, България, Южен парк..?

              Коментар


                #8
                Най - бързото е като ти светне лампата да отвориш капачката за наливане на масло и да видиш маже ли се добре разпределителния вал. Трябва да се облива добре и дори да изкачат навън пръски масло. Ако това не е така спирай колата докато оправиш проблема. На мен обаче ми се струва, че страдаш от масло или филтър. Я сподели какво си налял и какъв филтър си сложил.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Пробвах, маже си както трябва, даже пръска..Говорих с един майстор, ще я карам да я погледне.Първите му думи бяха, че лагери са заминали , на коляновия вал..Дано не скоча с много пари в тоя ремонт, че нещо...

                  Коментар


                    #10
                    Днес смених отново маслото, сложих Арал 15/40 , ама продължава да свети лампата...Направих промивка на двигателя,няма ефект...

                    Коментар


                      #11
                      Май трябва да се измери налягането на маслото и ако е в норма всичко е ясно - датчика е мръднал от калибровката си и трябва да се смени!Поздрави!
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Re: Проблем с маслото / свети лампата

                        kirchev написа:
                        Здравейте, колеги.Имам проблем с колата (Фиат Браво, 1996 г), който не знам как да реша.Става въпрос за лампата на таблото, изобразяваща маслена лампа.Когато ми загрее колата, светва и си свети постоянно!!!Но това е при нормални обороти, около 850-900.Когато подам газ и вдигна над 1000 оборота, изгасва и нищо...Колата си върви нормално, не променя динамика, нищо.Но е притеснително да свети само при загряла кола.Дали на някой от вас се е случвало подобно нещо, понеже следвайки правилата на форума, изчетох около 600 теми? Предварително благодаря за подадената информация .Забравих да пиша, че двигателя е 1.4 12v.
                        Приятел имаше същия проблем с една мареа. Оправи се с смяната на маслото с по гъсто(оправиха се и някой шумове по двигателя,а пунто ми спря да гори масло когато налях хубаво гъсто масло)

                        Коментар


                          #13
                          Абе не знам какво ще се оправи, колата вече е при Дани в Дружба, днес следобяд я закарах ..Надявам се да се оправи, ще сменя датчика за маслото..Междо другото, надявам се да е от него, оказа се омаслен целия.. както и част от двигателя около него..Ама е на толкова забутано място....

                          Коментар


                            #14
                            В такъв случай ПЪРВО мериш налягането на маслото... мери се с манометър на мястото на датчика. Трябва да е 1бар при 1000об./мин и 3бара при 3000об./мин... Ако има достатъчно налягане - няма място за тревога. Сменяш датчика и ако отново свети на ниски обороти значи жичката, свързана с датчика опира на маса някъде по веригата до таблото.Между другото 15/40 не е ли малко редичко?... и май е минерално...
                            M-Benz E 250 TD 150hp
                            M-Benz 200d 75 hp
                            Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                            Коментар

                            Working...
                            X