Чудех се къде да я пусна тази тема, няма подходящ раздел. Може би ако имаше раздел "ходова част", а не само окачване, щях там да я пусна. Както и да е.Та на въпроса. Получи се неприятен проблем при мен. Когато се кара колата, проблеми няма почти никакви. Наблюдава се притрисане при тръгване (особено с климатик, даже има и тласъци), също на 3/4 натиснат педал се усеща нещо като стържене на нещо в нещо (като жило в броня) в останалата 1/4 от хода на педала. Всичко това не води до съществени проблеми с управлението на автомобила, но... загася ли колата, оставя ли я да преседи 5-10 мин, става филм.... Пробвам да натисна педала, мръдне малко и запъне, или мръдне 3/4, запъне яко, ако го натисна по-силно изведнъж с гаден стържещ звук хлътва до долу, все едно се е откачил от нещо. Запаля ли колата, оправя се и се връща на предишното положение, описано няколко реда по-горе.След направено проучване с търсачката, според мен става въпрос за повреда в една от помпите на съединителя - тази до самия съединител или другата до педала.Питанките са следните:1. Коя помпа според вас е отказала?2. Тъй като до колкото разбрах, тези помпи работят със спирачна течност, какви са вариантите да "лапне" въздух и съответно този въздух да постъпи към спирачната система?3. Може ли да ме остави на пътя, за да знам колко спешно да се заемам с проблема?Поздрави,AirfanРедактирано заглавие!J T D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пропада педала на съединителя(разбит демпферен маховик)
Collapse
X
-
Мнението ми се различава от предположението ти...На мен ми прилича на прекалено изхабен съединител.Лагера се вкопава в притискателя.Дано да греша, защото разликата в ремонта е няколко пъти в цената, но....A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
Airfan написа:BO написа:На мен ми прилича на прекалено изхабен съединител.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Airfan написа:Оп, в първата версия не беше обяснил подробно. Значи сега като се замисля, чува се съвсееееем лек шум, когато натисна съединителя при работещ двигател.Ако лагерът се е вкопал, има ли друг начин да се разбере това или само сваляне му е майката?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Абе, дати кажа, и на мен ми прилича като на износен притискател и аксиален лагер за смяна.Ноооо само след катокутията падне долу. Само информативно, къде ти отделя съединителя?СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Airfan написа:Проблема е решен срещу почти 1500 лв - съединител комплект + демпферен маховик. Честито на печелившите... с JTD-та.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Airfan написа:Проблема е решен срещу почти 1500 лв - съединител комплект + демпферен маховик. Честито на печелившите... с JTD-та.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
@gantcho - 275 лв съединител комплект Фиат, помпа долна АР - 50 лв, спирачна течност Кастрол ДОТ4 - 20 лв (1 литър), демпферен маховик Фиат - 985 лв, гайка за главина 5 и нещо лв, смяната дойде още към 150-60 лв по спомени (бележката не е при мен и карам по спомен). Имай предвид, че на мен ми взеха за труд и за другите неща, така че не мога да ти кажа точно и само за съединител колко е, но доста борба падна при мен. Предния мост падна почти целия.@BO - аз лично не бях разбрал, че при мен няма демпферни пружини на диска, а са на маховика. Ако знаех каква е ситуацията, нямаше да го правя този съединител, а щях да продам колата, но като разбрах при вече разглобена кола трябваше или да им подаря колата или да я правя и да покарам по-дълго от предвиденото. (На пролет мислих да взимам чисто нова). Защо смених маховика, ами защото Христо (при него направих смяната) каза, че моя не може да кара повече и скоро ще превърти. Ако на новия не мога да мръдна дори и на милиметър подвижната част, то на моя стария мърда няколко сантиметра. Той беше категоричен, че с този не може да се кара. Аз не мога да преценя точно за тази част, защото до този момент не бях срещал думичка за нея, така че му се доверих. Дали е бил прав или не можеш да кажеш ти, примерно. Ти би ли карал с демпфер, който се движи около оста си 5 см, примерно? Колко може да изкара още? За мен лично очевидно не беше наред, а и колата тресеше много често при потегляне, а с климатик можеше да те накара да свършиш дори .След смяната съединителя е като перце, колата потегля еднакво и със и без климатик. Дето се вика, сама си тръгва. Абе като нова е, но още не мога да преглътна сумата и немога да й се израдвам... Даже ми е доста тъпанарско, честно казано.
Коментар
-
Колега, сега видях темата. Да ти кажа искрено ти съчувствам, и на мен ми стана доста тъпо като прочетох, а и ми става още по-тъпо като се сетя че и моята притриса мноооого леко по някой път като потеглям и колата е студена. Можеш ли ти или някой от разбиращите да разясните за какво точно е този демпфер. Това пружините, които са обикновено на съединителния диск ли са? Можеш ли да сложиш и някоя снимка ако имаш?Тъпа история е с този маховик.
Коментар
-
Първо искам дебело да подчертая, че аз не съм специалист в тази област, а говоря единствено и само от личен опит. В една друга тема, в раздела за спирачките с един колега дебатирахме по този въпрос, създавайки спам и отклонение от темата, та там надълго и широко си обяснихме симптомите. Към края на темата, колегата phoenix се включи и на базата на своя професионален опит почти обори моите твърдения. Дали е прав или не, аз незнам. Знам само, че моите тампони бяха здрави, а разбит беше маховика. Както и да е, това няма значение.Та на въпроса - симптоми, които се наблюдаваха при мен:1. Притрисане при потегляне - понякога го има, понякога го няма. Ако се подаде повечко газ не тресеше, а с по-малко газ понякога доста разтрисаше. 2. При включен климатик - доста по-често разтриса и доста повече разтриса. Наблюдава се и много често потегляне като на талази (все едно придърпва колата). Изобщо трудно се тръгва, защото всеки път различно се държеше колата. 3. Твърд педал на съединителя. 4. Усещане на нещо като вибрации в крака при натискане на педала и достигане на определено положение - все едно се е закъсало жило (а жило няма). 5. В крайна фаза - металически звуци при натискане - това е симптом за повреден съединител, а не маховик. 6. Задна почти винаги включваше с леко изстъргване, особено ако не се задържи натиснат педала на съединителя за 1-2 секунди преди да се включи. 7. Затруднено включване на първа понякога. Под притрисане разбирам едни вибрации, които направо ти раздрусват таблото и колата.Относно устройството - при JTD феродовия диск няма демпферни пружини, както имат нормално повечето автомобили. При нашите двигатели, колебанията се убират от демпферния маховик. По-долу прилагам снимка на някакъв демпферен маховик. Не е същия модел, но прилича външно доста. Предполагам и устройството му вътре е сходно.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар