Ами и аз като теб vsd не съм наясно, но мога да го обясня - за да става "плавно" превключването на скоростите... Защото иначе, ако ги няма тези пружини (демпфера) като отпуснеш съединителя и ще триеш гуми, а и други неща ще стават...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пропада педала на съединителя(разбит демпферен маховик)
Collapse
X
-
И така, ще си позволя да повдигна малко темата, тъй като пак се възбуди горчивият ми вкус в устата в последните 4-5 дни. Защо ли - ето защо...Преди няколко дни на едно JTD 105 бяха свалени скоростите, той като колегата имаше притрисане при потегляне и превъртане на съединителя. Притрисането, обаче беше значително по-малко от моето - едва забележимо. И така, свалиха скоростите и се констатираха разни проблеми, с които не мисля да ви занимавам, но...Но решихме да му дам моя феродов диск, защото имаше още много много феродо по него и можеше да се използва. Всичко беше хубаво, но като надянахме феродовия диск на шлиците на първичния вал, се оказа, че феродовия диск може да се завърти около оста на първичния дял в известен диапазон, т.е. има огромен луфт между шлиците на вала и шлиците на диска. Веднага пробвахме с феродовия диск на колегата и луфтът беше минимален. Когато се огледат шлиците на феродовия диск, при моя се вижда с просто око, че има жестоко износване и шлиците са изядени, а такова нещо при феродовия диск на колегата не се забелязва и луфта е минимален. Веднага пробвахме с трети феродов диск, на трети колега, който също смени съединител и маховик заради тресене - при него също се констатира луфт в шлиците - по-малък от моя, но по-голям от на разглобената кола.Маховикът на разглобената кола е повече от перфектен - почти няма луфт, но тресенето беше налично. От там седнахме и помислихме малко какво става тук и стигнахме до следния извод - ако степенуваме силата на тресене на трите автомобила, то моя тресеше и придърпваше жестоко, на второ място е на колегата с феродовия диск, който има повече луфт от разглобената кола, но по-малко от моя и на трето място с най-слабо тресене е разглобената кола, която няма почти никакъв луфт при шлиците.Като се има предвид това плюс фактът, че уж разбития маховик на втория колега беше поставен на друга кола и с чисто нов съединител - потеглянето беше перфектно и нямаше никакви вибрации и притрисания, стигнахме до извода, че не сме имали разбити маховици, а сме имали разбити шлици на феродовия диск.Явно, при потегляне, в момента на зацепване се получава така, че се убира луфта в шлиците и се получава въпросното тресене и придърпване при потегляне, иначе няма логика този стар и уж разбит маховик да работи перфектно с нов съединител.Като прегледам фактите до тук, излиза, че по сервизите не могат да диагностицират разбитите маховици и двама души сме били изкъпани с по 1000 лв за част, която е била все още здрава. Защо казвам по сервизите - защото смяната при мен и при другия колега е извършена в два различни града в два различни сервиза, нямащи нищо общо по между си. Беше ми много болно, когато дадох 1500 лв за смяна на съединител, при положение, че се бях приготвил да дам 350-400 лв и все още ми е болно, стана ми още по-болно и едва ли някога ще ми мине. Но както е казал народът - мъжко дупе един път се ...Интересно ми е да чуя вашите разсъждения по въпроса!ПоздравиП.П. Според други майстори, които наскоро дадоха мнение по въпроса, разбития маховик освен с всичко изброено в мненията по-горе се характеризира и с чаткане на празен ход и вибрации на празен, като второто не е задължително условие.Едит: Ако може някой модератор да промени заглавието и да добави разбит демпферен маховик в скоби в заглавието, за да може да се чете от повече хора, които имат подобен проблем, за да не се лъжат и да проверят за това, което съм писал в текущото мнение.
Коментар
-
Само да не се бърка тресенето при потегляне с това при пълна газ в ниски обороти на ремапнато JTD !Иначе - моето Браво беше така, тресеше яко, направо подскачаше.Моя съединителя е при VSD, ако може да снима шлиците, че ми стана любопитно.Аз смених тогава само съединител и колата заспа.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Казвал съм го много пъти и в момента съм точно на този принцип. Разглобява се и се оглежда. Ако не се види нещо фрапиращо се сменя само феродото. Едно време да не се сменяше комплект всичко. Ковеше се ново феродо и всичко си беше ОК.Според мен тресенето не е от луфтове, по скоро е от самото феродо или от притискателя когато не може да зацепи плавно и да легне хубаво върху феродото. С времето като се кара така и започват да излизат луфтовете. Направете си проба на автомобил който няма никакви проблеми със съединителя, обливате го хубаво с вода при съединителя и после опитвате да тръгнете, е искам да ви кажа, че няма такова сецане. Това доказва, че единствено самото зацепване оказва влияние на тръгването, не здравината на чарколяците.
Коментар
-
chaveto написа:Казвал съм го много пъти и в момента съм точно на този принцип. Разглобява се и се оглежда. Ако не се види нещо фрапиращо се сменя само феродото. Едно време да не се сменяше комплект всичко. Ковеше се ново феродо и всичко си беше ОК.Според мен тресенето не е от луфтове, по скоро е от самото феродо или от притискателя когато не може да зацепи плавно и да легне хубаво върху феродото. С времето като се кара така и започват да излизат луфтовете. Направете си проба на автомобил който няма никакви проблеми със съединителя, обливате го хубаво с вода при съединителя и после опитвате да тръгнете, е искам да ви кажа, че няма такова сецане. Това доказва, че единствено самото зацепване оказва влияние на тръгването, не здравината на чарколяците.
Коментар
-
Ето да се кефите на слънцето за тези, които не вярват:Ето защо да не бързате да сменяте маховика!
Коментар
-
nikolce написа:Airfan голямо браво за проведеният експеримент. И още по-голями благодарности за споделената информация.Много, ама много полезна информация!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Моите размишления по проблемът с разбитите шлици е, че очевидно демпферния маховик не е достатъчен, за да обере напълно (безопасно) вибрациите и резултатът от това е разбиването на шлиците. Вероятно, изхождайки от този опит на Стило съединителя вече е с демпферен маховик и демпферни пружини на феродовия диск.Това обаче не ме успокоява, защото аз дадох едни грешни 1000 лв за маховик.
Коментар
-
Като четох до тук ми става ясно следното нещо-Демферния маховик е сложен там с цел да обира ударитекогато колата потегля и превлючва предавките,защото при дизелите от тоя клас ударите са доста по големи заради по големия въртящ момент,плюс ремапа който също увелицава този момент и претоварва до известна степен демф.маховик!!! Разбива се първо маховика след това съединителя и щлиците който реално са механична зглобка с доста голяма прецизност и не е позволено да има удари и резолтата е на лице.Остава сега да се провери дали колегата с здравите шлици на първичния вал е ремапнат и ако не е вадете си изводите! Безплатен обяд няма по-голяма мощност и върт. момент и ресурса на маховик и съединител свършва по бързо!Поздрави.Темата ми хареса и показва доста неща.Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet
Коментар
-
Shadowandust написа:Като четох до тук ми става ясно следното нещо-Демферния маховик е сложен там с цел да обира ударитекогато колата потегля и превлючва предавките,защото при дизелите от тоя клас ударите са доста по големи заради по големия въртящ момент,плюс ремапа който също увелицава този момент и претоварва до известна степен демф.маховик!!! Разбива се първо маховика след това съединителя и щлиците който реално са механична зглобка с доста голяма прецизност и не е позволено да има удари и резолтата е на лице.Остава сега да се провери дали колегата с здравите шлици на първичния вал е ремапнат и ако не е вадете си изводите! Безплатен обяд няма по-голяма мощност и върт. момент и ресурса на маховик и съединител свършва по бързо!Поздрави.Темата ми хареса и показва доста неща.
Коментар
-
И така, искам да кажа, че колегата Airfan говори за моята скоростна кутия, която вече зглобихме!Искам само да кажа,че не съм сменял маховик, сменихме само комплект съединител(Валео) и колата стана просто друга!Тресенето изчезна, няма вибраций и т.н!Съветваме ви да не си сменяте маховиците защото е безмислено!п.п Редактирах заглавието на темата.Поздрави!ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар