Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спешно: зареждане на "паднал" акумулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Спешно: зареждане на "паднал" акумулатор

    Проблема е следния: Сутринта оставих в къщи акумулатора да се зарежда със зарядно устройство, което е включено на 12v. Отвих капачките на клетките и оставих отворен прозореца на терасата. Страхувам се от "бум", та затова питам колко време му трябва да се зареди (евентуално да прескоча на обед до в къщи да го изключа) и има ли някаква опастност. Състоянието му беше такова, че ако не паля колата 2-3 дни в студа не може да завърти - лятото проблем нямаше. Преди 1 месец ходих да го "мерят" и човека каза, че клетката до плюсовата клема си е "тръгнала" и му давал 2-3 месеца най-много. Та как мислите има ли надежда да изкара повече от толкова или ще трябва нов.
    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
    Нека Силата на бъде с Нас...

    #2
    Би трябвало да се зареди за 6-7 часа ( по собствен опит ) но щом казваш че е тръгнала да си заминава летка най-добре провери гъстотата на течността .Става с ..денсиметър мисля че се казваше по повечето бензиностанций го правят. Ако е прекалено малка каквото и да го правиш си е вече за смяна. Щом сега пада така ще ти се наложи в студовете да го държиш цяла вечер на зарядно за да можеш да запалиш сутринта .
    The sands of time for me are running low....

    Skype Nick: SwordLord

    Коментар


      #3
      Ех, болна тема И аз имам подобен проблем. И знам и решението - 60 лв.Иначе за зареждането - ми зависи какъв заряден ток дава това зарядно. Според това се смята много лесно времето необходимо за зареждане:капацитет на акумулатора [Ah] / ток на зареждане [A] = време [h]Пример: 55Ah/5A=11hСтава въпрос за напълно разреден акумулатор.Обаче когато имаш заминала клетка капацитетът намалява
      FIAT Tipo 1,4mi - EX
      Alfa Romeo 146ti - EX
      Alfa Romeo 156 2,4JTD

      Коментар


        #4
        Не знам какъв ток дава зарядното /пък и нямам мултицет/ . Ако го оставя повече от необходимото, има ли опастност да се презареди и какви са последиците от това?
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          Ако го оставя повече от необходимото, има ли опастност да се презареди и какви са последиците от това?
          Недей! При теб за съжаление намирисва на нов... Иначе за акумулаторите: http://212.36.24.100/portal/index.ph...d=32&Itemid=54
          Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

          Коментар


            #6
            vesko написа:
            Ако го оставя повече от необходимото, има ли опастност да се презареди и какви са последиците от това?
            Недей! При теб за съжаление намирисва на нов... Иначе за акумулаторите: http://212.36.24.100/portal/index.ph...d=32&Itemid=54
            Мерси за препратката - това мисля, че изчерпва напълно темата въобще, всичко е от а-я.
            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
            Нека Силата на бъде с Нас...

            Коментар


              #7
              При такова положение всички опити и експерименти са безопасни.
              АЛ.ПЕТРОВ
              FIAT PUNTO 1.2 8V

              Коментар


                #8
                Мдааааа..... Да ви кажа какво стана. Сутринта сложих акумулатора и пак не можах да запаля.Ама пък то и му е време - погледнах датата на производство - седми месец 1998г. Може да е и начална дата на експлоатация. То само аз го карам 3г. Изобщо ... трябва да извадя 65-70 лв. и да си купя нов. И в тази връзка да попитам, за да не отварям друга тема: Предлагат ми 2 вида акумулатори - със (обичайните досегашни) и без обслужване. Някой да има мнение кой от тях да предпочета? Кой вид е по добър? Разликата в цената е минимална 7-10 лв.
                VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                Нека Силата на бъде с Нас...

                Коментар


                  #9
                  типото ми е като твойто и в 3 магазина за акумулатори ми предложиха обслужваем и то 55ач аз си взех 62 монбат за 58лв,за сега съм много доволен :P

                  Коментар


                    #10
                    kiro_of_the_day написа:
                    Мдааааа..... Да ви кажа какво стана. Сутринта сложих акумулатора и пак не можах да запаля.Ама пък то и му е време - погледнах датата на производство - седми месец 1998г. Може да е и начална дата на експлоатация. То само аз го карам 3г. Изобщо ... трябва да извадя 65-70 лв. и да си купя нов. И в тази връзка да попитам, за да не отварям друга тема: Предлагат ми 2 вида акумулатори - със (обичайните досегашни) и без обслужване. Някой да има мнение кой от тях да предпочета? Кой вид е по добър? Разликата в цената е минимална 7-10 лв.
                    Вероятно и на мен ми предстои покупка, та се присъединявам към въпроса. Питах в един-два магазина, всички викат доста по "майсторски": Естествено, че този без поддръжка е по-добър. Ама ЗАЩО? Тук нищо разумно не съм чул досега или поне "по-добър е щото е по-добър" за мен не е аргументиран отговор. Та ако някой даде малко обяснения ще съм благодарен.
                    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                    Коментар


                      #11
                      vesko написа:
                      kiro_of_the_day написа:
                      Мдааааа..... Да ви кажа какво стана. Сутринта сложих акумулатора и пак не можах да запаля.Ама пък то и му е време - погледнах датата на производство - седми месец 1998г. Може да е и начална дата на експлоатация. То само аз го карам 3г. Изобщо ... трябва да извадя 65-70 лв. и да си купя нов. И в тази връзка да попитам, за да не отварям друга тема: Предлагат ми 2 вида акумулатори - със (обичайните досегашни) и без обслужване. Някой да има мнение кой от тях да предпочета? Кой вид е по добър? Разликата в цената е минимална 7-10 лв.
                      Вероятно и на мен ми предстои покупка, та се присъединявам към въпроса. Питах в един-два магазина, всички викат доста по "майсторски": Естествено, че този без поддръжка е по-добър. Ама ЗАЩО? Тук нищо разумно не съм чул досега или поне "по-добър е щото е по-добър" за мен не е аргументиран отговор. Та ако някой даде малко обяснения ще съм благодарен.
                      За мен необслужваемия е по-добър категорично.Преди редовно си скапвах акумулаторите, защото в летните жеги(и не само) ако забравиш да доливаш ДЕСТИЛИРАНА вода, плочите остават на сухо и зимата почват проблемите.Необслужваемите, даже и да са тотално разредени, и в най-лютия студ не могат да замръзнат(елетролита доколкото знам е като гел, не е течност), мен ми се е пукал от замръзване акумулатор.Ако смяташ редовно(на всеки две седмици) да се цапотиш и да отвиваш пробките, моля, вземи си обслужваем.Мен ми е по-лесно да го сложа и да забравя за него за 3 години, 7-10 лева е разликата.
                      Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                      Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                      Коментар


                        #12
                        Ако правилно съм те разбрал предимството на необслужваемия е, че няма как да се изпари част от електролита. Те нямат ли вентилационни отвори? Като не се изпарява електролита няма как плочите да останат на сухо. Да ама след като
                        го сложа и да забравя за него за 3 години
                        като се скапе отива на боклука. А обслужваемия се носи в близката работилничка, долива му се вода или киселина (според необходимостта), зарежда се и е (почти) като нов. Не ме разбирай погрешно, нито искам да се заяждам, нито твърдя, че обслужваемия акумулатор е по-добър. Просто се опитвам да си изясня нещата. От казаното дотук си правя извода, че покупката на обслужваем акумулатор спестява пари не сега (7-10 лв) а след време когато единия е директно за боклука, а другия има шанс да бъде върнат към живота. От друга страна ако излиза електролит през капачките на обслужваемия той ще сдаде багажа по-бързо. Май продължавам да съм все толкова неориентиран.
                        Необслужваемите, даже и да са тотално разредени, и в най-лютия студ не могат да замръзнат(елетролита доколкото знам е като гел, не е течност), мен ми се е пукал от замръзване акумулатор.
                        Има ли разлика в електролитите на двата вида акумулатори? Защо единия да може да замръзва а другия - не? Обслужваем акумулатор би могъл да замръзне ако му се долее дестилирана вода и НЕ СЕ ЗАРЕДИ, а се остави на студа. Просто долятата вода не се смесва веднага с електролита и може да замръзне.
                        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                        Коментар


                          #13
                          Имам опит с оловни акумулатори 10 години. За този период съм разбрал че когато се експлоатират добре и се пазят изкарват много.Когато заряда ти е примерно 14.3 волта и акумулатора е нов то изпарението и сиреч доливането е минимално.На пробег от 10 000 километра доливаш общо около 0.5 литра вода.Това зависи и от броя паления тоест от циклите заряд-разряд.Към всичко останало трябва да има и доза късмет.Случвало се е и на 1 година да замине.Необслужваемите ако те са гелови вместо електролит имат гел който не се изпарява и не е необходимо да се долива каквото и да било.По принцип този вариант е по удобен защото освен да почистваш и смазваш полюсите друго не е необходимо.Има и такива с киселина които обаче имат специални капачки които "връщат" изпарената вода и тя кондензира обратно в клетката.Така че и двата варианта са добри .От нашите засега "ЕЛХИМ-ИСКРА" и "МОНБАТ" са с добри отзиви.И една препоръка.Сега наближават студове и не е лошо да се направи едно "изравнително"зареждане с малък ток по продължително време след това един разряд с крушка от фарове например и после пак заряд с токоизправителя.Това се нарича "ТРЕНИРОВЪЧЕН ЦИКЪЛ" и ще е от полза за всеки акумулатор над 2 години експлоатация.Успех и проверете зарядното напрежение от 13.9 до 14.6 волта :D
                          АЛ.ПЕТРОВ
                          FIAT PUNTO 1.2 8V

                          Коментар


                            #14
                            И още малко за акумулаторите:Освен обслужваеми и необслужваеми, има и още един вид който много нашумя в последно време в предвид на добрата си цена и високите експлоатацинни качества!Това са т.н. малкообслужваеми акумулатори, разработени по най-новата технология СА-СА .Плочите на тези акумулатори са направени от Калциево-оловна сплав с цел по-малкото изразходване на вода при химическия процес.Плочите са монолитни, а не както познатите ни досега - Решетка запьлнена с ол. окис, който след време или неправилна експлоатация се разрушава, натрупва се на дьното и започва да окьсява!При чисто оловните акумулатори разхода на вода / при нормална експлоатация / е 6гр. на 1 Аh, а при т.н. калциеви - 0.5гр./Ah, което на практика е 12 пьти по-малко и позволявя приблизително 2г работа без доливане на дест. вода!Освен това имат по-голям стартерен ток при еднакьв капацитет с оловните и най-важното - имат много ниськ саморазряден ток, което позволява на добре зареден акумулатор да не се използва 18 месеца и когато след този период се постави на автомобила, да може да се стартира!!! При чисто оловните, този срок е едва 6 месеца!Фирмите-производители на тези акумулатори са доста, но най-често срещаните на нашия пазар са "DELPHI" и "TOPLA" на словенската фирма "ТАВ", като последните са в червени кутии на които пише CA-CA.Ориентировьчни цени за Словенските са за 12V/60Ah - 68-75лв. с 2 години гаранция!Моята препорька е за този вид акумулатори, от които имам приятни впечатления, особено в зимната експлоатация!

                            Коментар


                              #15
                              Напълно подкрепям колегата. Като съвременен водач и потребител, желаеш колкото по-малко да си цапам ръцете с поддръжката, препоръчвам необслужваемите. Достатъчно е да се карат колите ежедневно или поне веднъж седмично на дълъг път в умерени климатични условия (каквито са българските) и един такъв акумулатор спокойно издържа поне 5-7 години. Разтеглено в средния живот на автомобила, това е практически доживот. Майстор, дето възвръща от небитието изгорял акумулатор е пишман-майстор, като през времето докато е в сервиз, шофера не само пали свещи и отправя молитви за възкръсване на любимия му акумулатор но и е без транспорт. Който поне за мен е много по-ценен от 70-те лева (на 5 години) - цената на новия, гаранционен и безпроблемен продукт.

                              Коментар

                              Working...
                              X