Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Много силен акумулатор - да го сменям ли?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Много силен акумулатор - да го сменям ли?

    Здравейте,като си взех пунтото (1.1), беше, т.е. още е, с акумулатор 72Ah за дизел. За пунтото се препоръчва акумулатор 32Ah! Не е ли прекалено силен акумулатора с който карам в момента - възможно ли е да ми създаде проблеми? Знам че е добре да се ползва по силен акумулатор, особенно през зимата, но този е повече от 2 пъти по-голям
    Punto 1.1 SX 95г

    #2
    Ако ти е наред акомулатора няма нужда да го сменяш, пък ако ти огасне колата на някое кръстовище ще можеш на стартер да се измъкнеш от него

    Коментар


      #3
      това колко Ah е няма никакво значение за колата(ако е повече)... може да има ако е по-малко и това ще се отнася до там че акумулатора ще се изхаби много бързо...това че капацитета на батерията е по-голям (повече Ah) не значи че нейната мощност [V.A], напрежението [V] са по-големи... т.е. на колата нищо и няма... и колкото по-голям капацитет на батерията... толкова по-добре
      FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

      Коментар


        #4
        Това че ти е по-голям капацитета на акумулатора означава само едно - по-бавно ще се зарежда когато си на ход. Т.е. ако го караш в града на къси разстояния генератора няма да може да го зарежда и малко по малко ще губи от капацитета си. Ако го караш поне веднъж седмично на дълъг път (поне 300 км) няма да има проблеми. Защото генератора на малкия ти автомобил е изчислен спрямо акумулатора, който зарежда и консуматорите в електрооборудването на колата. И съответно подава такъв ампераж, колкото препоръчвания акумулатор от 34 Ah да се зареди по време на движение в рамките на 2-3 часа. Ако е двойно по-голям (72 Ah) това удължава времето на пълен заряд двойно.

        Коментар


          #5
          Мерси!Значи за момента няма да го мисля :D
          Punto 1.1 SX 95г

          Коментар


            #6
            Да допълня колегата Стило, по-дългото време за заряд значи и повишен разход на гориво (няма безплатно електричество) и излишно отнемане на мощност от двигателя. За това всички състезателни автомобили са с много малък капацитет на акумулатора, Ладите дори са без генератор.
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #7
              ici написа:
              Ладите дори са без генератор.
              Да, бе да, като че ли не съм карал Жигула и не ми се е прецаквал генератора и не съм се прибирал от май....та си само на акумулатор, та накрая няма ток и за мигач. Искаш да кажеш, че руснаците са толкова гениални, че са измислили акумулатор, който да издържи без зареждане няколко години едно почти перпетум мобиле
              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
              Нека Силата на бъде с Нас...

              Коментар


                #8
                Не ,колега само при състезателните Лади правят този трик,за да спестят 3-4 к. с. Естествено когато се кара на фарове трябва генератор.
                sigpic
                Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                475HP 11,5/1,9/191
                YouTube

                Коментар


                  #9
                  Малък двигател, малък акумалатор с цел по-ниска цена и тегло наколата.Ако се сложи по-голям, времето за зареждане е същото, защото вградения регулатор на напреженито в алтернатора поддържа 14 волта.Аз смених моя миналата седмица от 40 на 55ач на 4.5 тата година въпреки, че пали нормално, но миналата зима доста трудно превърташе на -15 градуса. Тук не е Италия. Става дума за Пунто 1200, 60кс, 8 клапана, MPI производство 2001г

                  Коментар


                    #10
                    от думите ви излиза че за моя двигател 1,1 акумулатора който взех - 45ач е идеален?
                    The world belongs to those who dare to be first

                    Коментар


                      #11
                      valeri rozev написа:
                      Малък двигател, малък акумалатор с цел по-ниска цена и тегло наколата.Ако се сложи по-голям, времето за зареждане е същото, защото вградения регулатор на напреженито в алтернатора поддържа 14 волта.Аз смених моя миналата седмица от 40 на 55ач на 4.5 тата година въпреки, че пали нормално, но миналата зима доста трудно превърташе на -15 градуса. Тук не е Италия. Става дума за Пунто 1200, 60кс, 8 клапана, MPI производство 2001г
                      Зарежда се по ток (А), а не по напрежение (V).Така че.....

                      Коментар


                        #12
                        Stilo написа:
                        valeri rozev написа:
                        Малък двигател, малък акумалатор с цел по-ниска цена и тегло наколата.Ако се сложи по-голям, времето за зареждане е същото, защото вградения регулатор на напреженито в алтернатора поддържа 14 волта.Аз смених моя миналата седмица от 40 на 55ач на 4.5 тата година въпреки, че пали нормално, но миналата зима доста трудно превърташе на -15 градуса. Тук не е Италия. Става дума за Пунто 1200, 60кс, 8 клапана, MPI производство 2001г
                        Зарежда се по ток (А), а не по напрежение (V).Така че.....
                        Правилно! Не случайно на дизелите наример освен по-големи акумулатори слагат и по-големи алтернатори (с по-голям ток, а не напрежение)! Но едва ли ще е голям проблема, ако караш колата редовно. Най-много да не живее толкова години, колкото в кола с по-голям ток на зареждане. Карай си го без да му мислиш! А пък някой ден, ако здаде багажа взимай един 40 амперов и готово!P.S. Между другото преди малко проверих, че за Punto 1.7TD препоръчват в Autodata 60 ампера акумулатор... С твоят можеш да даваш ток на Камаз зимата!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          като си взех пунтото (1.1), беше, т.е. още е, с акумулатор 72Ah за дизел. За пунтото се препоръчва акумулатор 32Ah! Не е ли прекалено силен акумулатора с който карам в момента - възможно ли е да ми създаде проблеми? Знам че е добре да се ползва по силен акумулатор, особенно през зимата, но този е повече от 2 пъти по-голям
                          Алтернатора ти е 65А, такьв какьвто е и на 1.7ТД, така,че това не е сериозен проблем!А и по-дьльг живот ще има поради по-малката консумация при стартиране!

                          Коментар


                            #14
                            Всички модели фиат пунто до 1999г. имат алтернатори 65ач/с изключемие на тези с климатик 75 и 85ач/, а акумаулаторите варират от 35 до 60ач, т.е. няма проблем да се сложи по-мощен акумулатор /пример-вместо 40 60ач/, стига да го съберете.За да се събере по-голям акумулатор на пунто след 1999г., е нужно да се смени поставката с по-дълга, която да има прагчета до 1см за да не се изпързаля. Не забравяйте да го стегнете и покриете плюсовата клема с изолатор, защото не укрепен акумулатор при дупка или удар, плюсовата клема може да се завари за капака и да направи и пожар.

                            Коментар

                            Working...
                            X