Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

EGR клапа - маркучи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    EGR клапа - маркучи

    нацепи ми се маркуча в края към клапата. Отрязах до здраво и пак с много зор го надянах, но явно е остарял защото пак се сцепи и падна след да речем месец. Това е от страната на двете "тръбички", на тази на която пише out. Проблем ли е да се кара така до смяната на маркуча? Работата е там, че трябва да си купя такъв маркуч защото стария освен, че се къса няма и дължина вече.
    Fiat Punto 1.7TD

    #2
    Принципно е хбаво да е запушеноо , дори и маркуча да не влиза в клапата. Аз карам така - извадил съм маркуча, но съм го запушил, за да не ми засмуква вакуум помпата нещо чуждо.

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Принципно е хбаво да е запушеноо , дори и маркуча да не влиза в клапата. Аз карам така - извадил съм маркуча, но съм го запушил, за да не ми засмуква вакуум помпата нещо чуждо.
      Гледайки клапата на снимката има три отвора(жълтите тапи). Маркучите май са 2 обаче. Ти и двата маркуча ли си ги запушил? Моля те обясни!
      Fiat Punto 1.7TD

      Коментар


        #4
        Единичката - там е свободно за атмосферното налягане, няма маркуч (3) . От двойката - по десния идва вакуум от помпата (5), а през левия този вакуум излиза, когато клапана се активира от ЕКУ (1). Този маркуч по който излиза вакуума, отива в актуаторната клапа (4) по един друг маркуч, който при теб се е нацепил. Нацепения маркуч го смени на всяка цена, системата трябва да си остане вакуумирана. И когато го смениш, проследи го докъде стига, и там където влиза в актуаторната клапа, направо го вадиш от нея, и го запушваш с квото имаш под ръка - клечка, винт болт, сегментен анкер....(посочено е с червена стрелка) Така системата остава вакуумирана, и се предполага че не работи, и не ти пълни клекторите с боклуци. Друг е въпроса че самата актуаторна клапа може толко да е мръсна, че да е запекла в отворено положение, и да прави байпас на турбината Поразгледай 2-3 страници назад в раздел дизели, колегата july_vn имаше такива проблема и детайлно описа решението им .ТД100 Мареа. Намалена мощ и как я излекувах
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          Проследих системата и е точно както го описваш колега ogi28b. Маркучето, което води до актуаторната клапа ми се цепи точно на връзката с EGR. Отрязах отново до здраво и освободих маркучето малко от скобите. Удължи се достатъчно да мога да го напъхам пак в EGR. Обаче е много зор. Сечението на маркча е много по-малко от тръбичката на EGR. Ще се опитам да нагрея маркуча и да го напъхам. Ще изследвам и как се държи EGR ако ми е възможно, но силно се съмнявам че ще успея защото достъпа е много труден без разглобяване. Не ми става ясно обаче защо е по-добре да запуша маркуча преди актуаторната клапа а не направо тръбичката на EGR. Защото е по-лесно или?
          Fiat Punto 1.7TD

          Коментар


            #6
            Ами няма значение, както предполагаш. Важно е да е запушен някъде. Преди клапата, за да може по всяко време да си го възстановиш, ако пожелаеш. Поне аз с тази цел го запуших чак там, иначе може и на самия изход на електро-клапана

            Коментар

            Working...
            X