Аз преди 4-5 години като карах старата ни лада, изпреварвах един камион и тъкмо го изпреварих с пределната скорост от 100 км/ч и така ми се пръсна задната гума, че си помислих, че гърми от някой склад за боеприпаси :D Едва овладях колата, добре, че беше задна. Външната гума беше разкъсана и теловете и стърчаха, вътрешната естествено беше станала на дроб. Е, и гумите бяха доста стари, но все пак с вътрешна гума не бих карал с повече от 80 км/ч.
С лада съм вдигал 160 км./ч, не ги подценявайте чак толкова соцвозилата, не са минали 100 г. откакто слязохме от лади, москвичи, вартбурзи, трабанти и шкоди и се качихме на опели, голфове, фордове и фиати . А със спукана задна гума съм карал няколко километра без да усетя. Сигурно не се е спукала при толкова висока скорост, но наистина не се усещаше, а като спрях, вътрешната беше станала на парцал. Виж на предна гума да ти се спука вътрешната си е беля, ако се случи и при висока скорост ...
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Възраждам тая стара тема с цел да не пускам нова,а и защото отчасти се припокрива с моя проблем.Днес докато карах започнах да чувам ясно отчетливо чукане и биене от предна лява гума. Викам си ще спра да го махна тоя камък,ама уви,не беше камък,а болт забит в гумата. Прибрах се на момента,свалих гумата ,махнах болта и очаквано тя постепенно спадна. Дупката не е голяма,около 2-3 мм ,за щастие болта беше със шайба и тя не му е позволила да влезе и главата. Знам виновниците - немърливите работници на една автоморга,която си разглобява колите насред улицата и ще си имам разговор с шефа им,но това е друга тема. Интересува ме,как най-правилно може да се поправи тази гума и при положение,че е предна,а има още много хляб в нея,доколко е рисково да се кара после така. Четох ,че това с фитилите е мързелива работа и е спорно доколко е ефективно...но пък болшинството гумаджии го предпочитат. По-удачно ли е с лепенка? ...Предполагам се лепи от вътрешната страна,но и там също са наребрени гумите,а доколко здраво става при това положение? Много ме е яд,защото гумите са летни,на два сезона и поне още толкова щяха да изкарат,до маркера за износване има още поне два-три мм.
С фитил въобще не се занимавай! Едно време всеки ден помпих гума с фитил, просто само в началото държеше, след това започна да спада.С лепенка според мен е най-добре. Виждал съм да се продават гуми на старо, които имаха по 1-2 лепенки. Момчето казваше, че няма проблеми с тях. Лепят се точно от вътрешната страна, а според мен оребряването не пречи. Но все пак не съм купувал такива гуми, скептичен съм към тях, но във твоя случай това може би е най-добро решение.
Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
Категорично с лепенкна и спокойно си я карай за предна. Отвътре няма никакво оребряване, така че се зачиства с шлайфче отвътре и се лепи лепенката. Става достатъчто здраво, че да не се сетиш за това никога повече. Отказвай фитил да ти слагат, това са глупости.
Благодаря,успокоих и последните си съмнения Ще се лепи,но може да чака пролетта П.п -оказва се,че туй съдържателите на автоморги са много нагли и безочливи хора... Спуканата гума се дължи на болт,който попадна в нея след като минах край месната автоморга( тия нон-стоп си разполагат колите по платното и освен масла и течности,явно и други дребни детайли не си събират. На най-културното ми обяснение пред "шефа" им,че съм спукал гума благодарение болт изтърван от работниците му,тоя нагляр ме попита къде на болта пишело "Йордан"... Та се чудя,дали ако довечера му счупя стъклото на колата с камък и на камъка пише Йордан,ще си го прибере,защото си е негов Да се радва,че не съм такъв човек Достатъчна е антирекламата която ще му направя...тъй ще го "хваля" наляво и надясно,че после дори родата му ще се подвуми,преди да си купи нещо от тоя
Аз мисля, че е по добре да залепиш гумата сега и да я напомпиш до работно налягане. така на пролет, като решиш да ги слагаш и гумата не е спаднала ще се успокоиш че всичко с лепенката е наред
Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97
Да...определено си прав!!! Макар че когато е под тежестта на колата ,чак тогава ще си покаже наистина. Пък и мен не ме притеснява,че може да почне да изпуска по малко. То ако е така ще се види,ще се усети при движение,ще го коригирам или ще слагам друга гума.По-скоро ме притеснява как ще се държи при висока скорост...примерно 100-120,повече така или иначе като съм с детето в колата не вдигам. При висока скорост да не вземе изведнъж да се пръсне на това място ,че ще стане много лошо особено както е предна гума. Но едва ли и тия опасения са много основателни,защото риск винаги има,при все,че пътищата ни са осеяни с дупки.
Здравейте, колеги.Имам питане за гума. Днес сменях летните със зимни, но попаднах на аматъор.Докато я изваждаше от джантата, отчупи това парче от ръба на гумата, както е показано на снимките.Въпросът ми е дали ще държи налягане гумата, когато отново се монтира, или има вероятност да изпуска?Моля за вашите предположения.
Прикачени файлове
Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
Колеги, в моя случай говорим за процеп, голям колкото гумата да спадне за 24 часа, това не променя ли нещата ?
Колега, според мен иди в гумаджийницата срещу автомивка Фреш при старата "Сила" и търси Ангел, кажи, че Марио те праща да види какво може да се направи.
Коментар