Значи по същество въпроса ми се състой в това дали при 1.2 16в е отстранен тъй прословутия проблем с мазането на разпределителния вал.Тъй като искам да си купя браво под 100 коня това са двата двигателя,мой приятел си взе браво 1.4 12в и наистина след 20-тина дни смени разпределителен вал,кобилици и повдигачи-96 год му е фиатката.Също ме интересува дали след 98 год при 1.4 е изчистен проблема,макар ,че от това което прочетох разбирам ,че не е.Информацията ще ми бъде много полезна,така ,че се надявам да ми отговарят компетентни лица.Благодаря
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
1.2 16v и 1.4 12v разлики предимства недостатъци
Collapse
X
-
Първо здравей, неискам да те плаша отначало още, но аз съм с прословутия 1.4 12v и сменях вал, повдигачи и още няколко дреболии по магистралата (май гумичките). Някъде във форума имаше наистина добра тема по въпроса ти, относно този мотор и ако я намеря ще ти дам линк. Иначе при мен се е получило от прекалено закъснение със смяна на маслото, друга причина поне според мен няма ако си поддържаш мотора и му сменяш маслото на 9-10 000 км проблем с омасляването и износването на вала няма да имаш, но нека колегите с по-голям опит се включат защото аз съм още новак ..... а м/у другото преди да тръгна да правя каквото и да било по мотора се допитах точно до този форум и получих наистина голяма подкрепа Успех с избора Хвърли едно око тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...&highlight=12v и http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9111 (съжалявам за 2-я линк ако модераторите преценят нека го изтрият)Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
-
Колега от година и половина съм с този мотор и по самия него освен смяна на масло друго не е правено. Също като горния колега когато си купих колата писах тема и получих много добри отзиви за двигателя. Фактът че все още се вгражда е достатъченFiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.
Когато целта е всичко и пътят е без значение!
Коментар
-
Прав е колегата 1.6 16В на 90 коня е добър вариант ама са голяма рядкост аз до сега съм срещал само 2 такива, те маи са правени за германия и при тях пък вероятноста да са с клима е по малка. По въпроса за 1.2 няма проблеми с вала много здраво моторче е. За 1.4 си имаи едно на ум че може да се наложи да смениш тези някои неща но както правят колегите в форума след ремонта на този мотор а именно малко по ранна смяна на масло (7000 - 8000х.к. ) и съответно хубаво такова казват че няма проблеми вече с вала. Друго хубаво на 1.4 е че е моно и за газ е перфектно за разлика от 1.2 и 1.6 не е лесен избора но наи важното е да вземеш читав екземпляр, кола която е била добре обслужвана през годините с нея няма да имаш проблем, това гледаи а не мотора успехПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
абе знаете ли кво е моето мнение...че повечето тука са някви 18-19 годишни дришлйовци които мама и тати са им дали 4000 лева да си купят кола и са избрали фиат щото имат най-много екстри но някой им е казал че мотора много се чупи или пък "земи си фиат да те е яд" то за простаците само голф е хубава кола сичко друго не става..а сега по темата аз имам браво 1.4 12в взех го с износени кобилици следствие на лошото мазане което е образувано от нагар и запушил впоследствие маслената магистрала...направо като махна капака на клапаните и целия е кафяв.това означава че колата е била занимарена от предишния собственик..То който и мотор като не му сменяте маслото така ще стане...това ми го каза хит-ко от ямбол на живо сме приказвали за самия мотор и човека каза че ако се сменя по рано маслото няма абсолютно никакъв проблем за мотора.Тъй че колега зимай 1.4 12в по евтини са от 1.2 а и 1.4 направо си плаче за газ.Направо си мисля че колата е произведена с цел да и се сложи газ поне аз съм много доволен градско гори 11-12 със яко каране на дълъг път рекорда ми е 6.5Колега, въздържай се да даваш квалификации за потребителите на форумаМодераторски екип на fiat-bg.orgFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
mitkosoft написа:абе знаете ли кво е моето мнение...че повечето тука са някви 18-19 годишни дришлйовци които мама и тати са им дали 4000 лева да си купят кола и са избрали фиат щото имат най-много екстри но някой им е казал че мотора много се чупи или пък "земи си фиат да те е яд" то за простаците само голф е хубава кола сичко друго не става..а сега по темата аз имам браво 1.4 12в взех го с износени кобилици следствие на лошото мазане което е образувано от нагар и запушил впоследствие маслената магистрала...направо като махна капака на клапаните и целия е кафяв.това означава че колата е била занимарена от предишния собственик..То който и мотор като не му сменяте маслото така ще стане...това ми го каза хит-ко от ямбол на живо сме приказвали за самия мотор и човека каза че ако се сменя по рано маслото няма абсолютно никакъв проблем за мотора.Тъй че колега зимай 1.4 12в по евтини са от 1.2 а и 1.4 направо си плаче за газ.Направо си мисля че колата е произведена с цел да и се сложи газ поне аз съм много доволен градско гори 11-12 със яко каране на дълъг път рекорда ми е 6.5Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
valioboy написа:Тези теми отдавна ги изчетох,но не намрих отговор на въпроса.1.2 16в дали има същия проблем,като 1.4 12в и дали след 98 год проблема е изчистен.Аз моя пасатец и 15 хил съм го карал с едно масло и двг-то е в перфектно състояние,но устаря и няма хидравлика,клима и т.н.N.Y. State of Mind
Коментар
-
spark написа:@sachma: Няма изчистен проблем при 1.4 това са митове и легенди Ще повярвам, че е изчистен ако някой ми покаже, че мазането на вала е решено по друг начин от сегашния маслена магистрала с гумички.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Първо към колега "mitkosoft" според мен фрази и обиди като твойте са липса на култура,това кои как е искарал парите си или техните са му ги дали са лични работи,не си ти човека,който ще ми каже на мен с какви пари или каква кола да си купя.Парите не съм ги искарал сам,а заедно с баща ми за 1 месец здрава работа.Така ,че подобни коментари са напълно излишни.Тъй,като вече карам 2 години VW на газ,мисля и следващата ми кола да бъде на газ.Явно аз не съм случил на кола,но моя VW ми създаваше доста проблеми с двигател,загряване,както и с окачването към колегата "mitkosoft"Вече съм решен с ваша помощ мисля да търся 1.4 12в ,като ще имам в предвид евнтуално 700-800лв за КВ,кобилици,повдигачи и т.н. но задължително на газ.
Коментар
-
Колега, насочил си се към 2 определени двигателя, но все пак защо не се поогледаш още малко? Ето , мисля че това е едно чудесно предложение, предвид критериите които си посочил. Съвсем произволно я избрах, има нормалните екстри за модела. И няма да имаш ядове с поставянето на газ, ако не се лъжа това са металните колектори, но нека колегите запознати с газта кажат по-точно. Значи това е иначе редкия двигател 1.6 - 90 конски сили.http://www.autoscout24.de/Details.as...t2iwaixmЕто още една: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lm1rlbldamqu
Коментар
-
Мисля че до 98-ма г. са с метални колектори. Моята е 12.’95 с метални колектори. Не знам колко ще струва слагането на газ. Няма клима. Върви страхотно. Данъка е малък, почти колкото на 1.4. А и разхода не е по-различен от този на 1.4. Щом ще се дават евентуално пари за ремонт на 1.4, не е ли по-добре да се дадат за покупка на 1.6 16 В или 1.2?Този 1.6 16 В (90 к.с.) е правен само за Германия и Франция (май и за Англия, но не съм сигурен). Обаче читава Брава в Германия под 1600 евро трудно ще се намери. Като под читава разбирам запазен интериор и екстериор, като и всички работещи системи да са ОК.Space Star 1.9 DID
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар