Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.2 16v и 1.4 12v разлики предимства недостатъци

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.2 16v и 1.4 12v разлики предимства недостатъци

    Значи по същество въпроса ми се състой в това дали при 1.2 16в е отстранен тъй прословутия проблем с мазането на разпределителния вал.Тъй като искам да си купя браво под 100 коня това са двата двигателя,мой приятел си взе браво 1.4 12в и наистина след 20-тина дни смени разпределителен вал,кобилици и повдигачи-96 год му е фиатката.Също ме интересува дали след 98 год при 1.4 е изчистен проблема,макар ,че от това което прочетох разбирам ,че не е.Информацията ще ми бъде много полезна,така ,че се надявам да ми отговарят компетентни лица.Благодаря

    #2
    Първо здравей, неискам да те плаша отначало още, но аз съм с прословутия 1.4 12v и сменях вал, повдигачи и още няколко дреболии по магистралата (май гумичките). Някъде във форума имаше наистина добра тема по въпроса ти, относно този мотор и ако я намеря ще ти дам линк. Иначе при мен се е получило от прекалено закъснение със смяна на маслото, друга причина поне според мен няма ако си поддържаш мотора и му сменяш маслото на 9-10 000 км проблем с омасляването и износването на вала няма да имаш, но нека колегите с по-голям опит се включат защото аз съм още новак ..... а м/у другото преди да тръгна да правя каквото и да било по мотора се допитах точно до този форум и получих наистина голяма подкрепа Успех с избора Хвърли едно око тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...&highlight=12v и http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9111 (съжалявам за 2-я линк ако модераторите преценят нека го изтрият)
    Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
    Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

    Коментар


      #3
      Тези теми отдавна ги изчетох,но не намрих отговор на въпроса.1.2 16в дали има същия проблем,като 1.4 12в и дали след 98 год проблема е изчистен.Аз моя пасатец и 15 хил съм го карал с едно масло и двг-то е в перфектно състояние,но устаря и няма хидравлика,клима и т.н.

      Коментар


        #4
        Колега от година и половина съм с този мотор и по самия него освен смяна на масло друго не е правено. Също като горния колега когато си купих колата писах тема и получих много добри отзиви за двигателя. Фактът че все още се вгражда е достатъчен
        Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


        Когато целта е всичко и пътят е без значение!

        Коментар


          #5
          Малко извън темата, но ако намериш 1.6 16 В, 90 к.с. - вземай! Мисля, че от 3-те варианта този е най-добрия!
          Space Star 1.9 DID

          Коментар


            #6
            Прав е колегата 1.6 16В на 90 коня е добър вариант ама са голяма рядкост аз до сега съм срещал само 2 такива, те маи са правени за германия и при тях пък вероятноста да са с клима е по малка. По въпроса за 1.2 няма проблеми с вала много здраво моторче е. За 1.4 си имаи едно на ум че може да се наложи да смениш тези някои неща но както правят колегите в форума след ремонта на този мотор а именно малко по ранна смяна на масло (7000 - 8000х.к. ) и съответно хубаво такова казват че няма проблеми вече с вала. Друго хубаво на 1.4 е че е моно и за газ е перфектно за разлика от 1.2 и 1.6 не е лесен избора но наи важното е да вземеш читав екземпляр, кола която е била добре обслужвана през годините с нея няма да имаш проблем, това гледаи а не мотора успех
            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

            Коментар


              #7
              абе знаете ли кво е моето мнение...че повечето тука са някви 18-19 годишни дришлйовци които мама и тати са им дали 4000 лева да си купят кола и са избрали фиат щото имат най-много екстри но някой им е казал че мотора много се чупи или пък "земи си фиат да те е яд" то за простаците само голф е хубава кола сичко друго не става..а сега по темата аз имам браво 1.4 12в взех го с износени кобилици следствие на лошото мазане което е образувано от нагар и запушил впоследствие маслената магистрала...направо като махна капака на клапаните и целия е кафяв.това означава че колата е била занимарена от предишния собственик..То който и мотор като не му сменяте маслото така ще стане...това ми го каза хит-ко от ямбол на живо сме приказвали за самия мотор и човека каза че ако се сменя по рано маслото няма абсолютно никакъв проблем за мотора.Тъй че колега зимай 1.4 12в по евтини са от 1.2 а и 1.4 направо си плаче за газ.Направо си мисля че колата е произведена с цел да и се сложи газ поне аз съм много доволен градско гори 11-12 със яко каране на дълъг път рекорда ми е 6.5Колега, въздържай се да даваш квалификации за потребителите на форумаМодераторски екип на fiat-bg.org
              Fiat Bravo 1.9 JTD 100

              Коментар


                #8
                mitkosoft написа:
                абе знаете ли кво е моето мнение...че повечето тука са някви 18-19 годишни дришлйовци които мама и тати са им дали 4000 лева да си купят кола и са избрали фиат щото имат най-много екстри но някой им е казал че мотора много се чупи или пък "земи си фиат да те е яд" то за простаците само голф е хубава кола сичко друго не става..а сега по темата аз имам браво 1.4 12в взех го с износени кобилици следствие на лошото мазане което е образувано от нагар и запушил впоследствие маслената магистрала...направо като махна капака на клапаните и целия е кафяв.това означава че колата е била занимарена от предишния собственик..То който и мотор като не му сменяте маслото така ще стане...това ми го каза хит-ко от ямбол на живо сме приказвали за самия мотор и човека каза че ако се сменя по рано маслото няма абсолютно никакъв проблем за мотора.Тъй че колега зимай 1.4 12в по евтини са от 1.2 а и 1.4 направо си плаче за газ.Направо си мисля че колата е произведена с цел да и се сложи газ поне аз съм много доволен градско гори 11-12 със яко каране на дълъг път рекорда ми е 6.5
                Съжелявам че се отклонявам малко от темата, колега mitkosoft въпреки, че влизам в графата ти на малките дришлйовци ако може като си тук да драснеш едно ЛС, тъй като мисля за АГУ на същия мотор, а виждам че си доволен и някоя др. консултация мисля, че няма да ми е излишна.
                Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                Коментар


                  #9
                  valioboy написа:
                  Тези теми отдавна ги изчетох,но не намрих отговор на въпроса.1.2 16в дали има същия проблем,като 1.4 12в и дали след 98 год проблема е изчистен.Аз моя пасатец и 15 хил съм го карал с едно масло и двг-то е в перфектно състояние,но устаря и няма хидравлика,клима и т.н.
                  1.2 няма такъв проблем като 1.4, проблемът при 1.2 е поставянето на газ заради пластмасовите колектори. Трябва газов инжекцион, а той е по-скъп.1.4 - да, проблемът е изчистен след 98г., когато се спира производството на този мотор :D
                  N.Y. State of Mind

                  Коментар


                    #10
                    @sachma: Няма изчистен проблем при 1.4 това са митове и легенди Ще повярвам, че е изчистен ако някой ми покаже, че мазането на вала е решено по друг начин от сегашния маслена магистрала с гумички.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      Аз също съм с газ, така взета от Италия при това мисля че е обикновена (ако е вярно че само обикновените имат изпарител значи е такава)
                      Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


                      Когато целта е всичко и пътят е без значение!

                      Коментар


                        #12
                        spark написа:
                        @sachma: Няма изчистен проблем при 1.4 това са митове и легенди Ще повярвам, че е изчистен ако някой ми покаже, че мазането на вала е решено по друг начин от сегашния маслена магистрала с гумички.
                        Той затова колегата sachma казва, че е е изчистен, след като е спрян от производство - ползвали са почина на другаря Сталин "няма човек - няма проблем"
                        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                        Коментар


                          #13
                          Първо към колега "mitkosoft" според мен фрази и обиди като твойте са липса на култура,това кои как е искарал парите си или техните са му ги дали са лични работи,не си ти човека,който ще ми каже на мен с какви пари или каква кола да си купя.Парите не съм ги искарал сам,а заедно с баща ми за 1 месец здрава работа.Така ,че подобни коментари са напълно излишни.Тъй,като вече карам 2 години VW на газ,мисля и следващата ми кола да бъде на газ.Явно аз не съм случил на кола,но моя VW ми създаваше доста проблеми с двигател,загряване,както и с окачването към колегата "mitkosoft"Вече съм решен с ваша помощ мисля да търся 1.4 12в ,като ще имам в предвид евнтуално 700-800лв за КВ,кобилици,повдигачи и т.н. но задължително на газ.

                          Коментар


                            #14
                            Колега, насочил си се към 2 определени двигателя, но все пак защо не се поогледаш още малко? Ето , мисля че това е едно чудесно предложение, предвид критериите които си посочил. Съвсем произволно я избрах, има нормалните екстри за модела. И няма да имаш ядове с поставянето на газ, ако не се лъжа това са металните колектори, но нека колегите запознати с газта кажат по-точно. Значи това е иначе редкия двигател 1.6 - 90 конски сили.http://www.autoscout24.de/Details.as...t2iwaixmЕто още една: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lm1rlbldamqu

                            Коментар


                              #15
                              Мисля че до 98-ма г. са с метални колектори. Моята е 12.’95 с метални колектори. Не знам колко ще струва слагането на газ. Няма клима. Върви страхотно. Данъка е малък, почти колкото на 1.4. А и разхода не е по-различен от този на 1.4. Щом ще се дават евентуално пари за ремонт на 1.4, не е ли по-добре да се дадат за покупка на 1.6 16 В или 1.2?Този 1.6 16 В (90 к.с.) е правен само за Германия и Франция (май и за Англия, но не съм сигурен). Обаче читава Брава в Германия под 1600 евро трудно ще се намери. Като под читава разбирам запазен интериор и екстериор, като и всички работещи системи да са ОК.
                              Space Star 1.9 DID

                              Коментар

                              Working...
                              X