Май ще трябва да ги сменям, защото от дясно са 4-5 мм, а в ляво още по-малко.И като спирам се чува нещо като стъргане.За смяна са нали?Ще ми тряват ли някакви по-специални инструменти за смяната?Разбрах че ще ми трябват: - клещи - отверка - ключ 7 мм - нещо като гумен чукНякой може ли да ми каже колко струват самите накладки?Мерси
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на предни накладки Брава
Collapse
X
-
Re: Смяна на предни накладки Брава
sev написа:Май ще трябва да ги сменям, защото от дясно са 4-5 мм, а в ляво още по-малко.И като спирам се чува нещо като стъргане.За смяна са нали?Ще ми тряват ли някакви по-специални инструменти за смяната?Разбрах че ще ми трябват: - клещи - отверка - ключ 7 мм - нещо като гумен чукНякой може ли да ми каже колко струват самите накладки?МерсиFIAT Bravo 1.6 16V '97
-
sev написа:не светино ме притеснява това стърженене свирят, но стържатпедала потъва доста докато колата започне да спира добре - даже това става чак в най-долна позицияиначе и когато е малко натиснат пак се усеща, че колата спира"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
-
аз си ги смених сам - операцията е много лесна и отнема сравнително малко време.1) след като си свали гумата, с отверка сваляш едни притискащи пружини клипчета; 2) от задната страна на държача на спирачния апарат се развиват 2 водача с 6то-грам 7мм (при монтирането е хубаво да ги смазеш) 3) разхлабваш спирачния апарат и го вадиш заедно с накладките, слагаш новите, като имаш в предвид, че датчика е от шофьорската страна и действаш по обратен ред. това са стъпките - успехп.с. провери защо феродото на накладките ти е с различна дебелина - това не е нормално."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Здравейте, исках да ви разкажа моята история преди месец по смяната на предни накладки (Lancia Dedra), но се отказах след като я написах, щото стана много дълга. С една дума - загубих много време да търся представителите в БГ на "Textar" и - като алтернатива - магазина на www.kanex.bg (2 пъти ходих да обикалям и да търся къде са), изхабих бензин за 20 лв., потроших си колата по индианските шосета (тип "селски черни") докато намеря къде са гореспоменатите. Последствията - скъсан болт на тампон на двигателя, дърпане с въже по околовръстното от Shell до Люлин, висене при майстор, разкарване и търсене на болт с фина резба (нов тампон се продава без болт, а моя беше в добро състояние), накрая един стругар ми го направи за 3-4 лева.Исках сам да сменя накладките - хем да спестя някой лев, хем ми прави удоволствие. Преди да тръгна да купувам нкладките свалих старите, за да се убедя че мога. Изпотих се 100 пъти в клекнало положение, нацапотих се, изгубих време, но в крайна сметка бях удовлетворен, че мога сам. За тези шестограмните болтове от вътрешната страна и не предполагах, затова свалих целия спирачен апарат - остана да виси на маркуча!!!.След всичките преживявания с търсенето на накладки и оправянето на скъсания болт, влезнах в първия магазин (мисля, че беше от веригата "Радиал") и си избрах "Bendix", седнах да пия 1 кафе докато хората отидат до Канекс и да ми ги купят от там (без надценка на цената) и за 10 лв. ми ги смениха (тогава установих наличието на тези шестограмни болтове и начин за смяна без да се сваля целия спирачен апарат). И си казах:"Гледай, мама му стара, исках да спестя тези 10 лв., а се набутах много повече по разни непредвидени ремонти и загубих ден и кусур!"Но вярно удоволствието да си оправиш сам нещо по колата е по-голямо и в бъдеще (дори след тази история) мисля пак да се "оправям" сам когато мога. Относно цени - погледни на www.kanex.bg, но гледам, че има 2 системи (ATE и Lucas) за твоята кола. И при мен беше така и тия от сервиза ми свалиха старите и отидоха да пазаруват с мостра, за да няма грижи. Хм, разликата в цените е сериозна - едните са 80 лв, другите са 40 лв.Успех в ремонта, верно е лесно.П.С. Пак стана дълго, за което се извинявамLancia Dedra '96 / 1.8 LS (16V 113 hp 182А2000)
Коментар
-
колега abyser, забъркал си се в нещо странно и загадъчно и колегата дето е постнал темата ще земе да се уплаши и да се изпрати при некое майсторче ... Спирачния апарат дефакто се държи само на водачите и не знам как си го махмал без да ги махнеш първо тях... също ми направи впечатление, че доста си пообиколил за да намерищ накладки, явно ланчата е са някакви мноо особени - за браво/брава се намират много лесно и се сменят също толкова лесно, така че колега sev - дерзй и не се плаши.аз купих комплект накладки за 37.00 от александър ауто. в Т&Н, бяха май около 40.00 лв аиде успех със смяната!"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Колега charlie, пообикалях да търся, щото много чета форуми и вярвам на юсерите - след това жена ми как ще ми вярва, че страшно се дразня като я гледам как попива всичко, което прочете от forum.bg-mamma.com и само олекотява семейния бюджет . Затова ми се щеше да са "Textar", щото за тях само добри неща четох по форумите. А иначе за Ланчия се намират части точно толкова, колкото и за Фиат - всичко е Фиат, и Алфата и тя.А през тези ями, през които минах докато търсих Канекс, на няколко пъти така хлътвах и нещо издрънчаваше отдолу, че направо ме заболя сърцето, но издържа колицата, чак на другия ден ме остави отведнъж - страшно трещене и вибриране, дано на микой не му се случва, а и кви ли не тъмни мисли ми минаха през главата какво се е прецакало (съединител на парчета или скоростна кутия - мани-мани, не ми се мисли!!! ), а то се оказа 1 болт за 4 лв (3 за труда + 1 бакшиш).Не знам кое са "водачите", развих два дебели болта (май N19 бяха), които държат цялата далавера и мнооооого внимателно издърпах целия спирачен механизъм от диска и той остана да виси на маркуча - имам и свидетел. След това махнах една пружина тип "леко-крива-тел" и външната накладка падна. А може и първо да махнах тази тел, не помня, но така или иначе за да стигна до вътрешната накладка мислех, че трябва да развия и сваля всичко. След като се наиграх видях по-голям зор при връщането на нещата по местата им.Не искам никого да плаша че е трудно, напротив, казвам че е лесно дори по моя начин за махане на накладките .Ама след всички премеждия по търсенето на разни магазини - предпочитам да пия кафенце и хората за 10 лв. да се разкарват по магазини и да ти търсят частите, след което и да си свършат работата, освен това ти вдигат колата във въздуха и спокойно можеш да си я разгледаш отдолуLancia Dedra '96 / 1.8 LS (16V 113 hp 182А2000)
Коментар
-
Humppa
Аз също имам проблем със накладките и трябва да ги сменям. Утре ще пътувам към Русе. Звънях там на един магазин и намерих комплект предни спирачки марка ФЕРОДО червена серия за петдесет и няколко лева, а в Т&Н кар в София има някакви италиански (не бях чувал марката преди) за тридесет и няколко лева и се чудя дали си заслужава да дам двадесетачка по-вече само заради това че марката ФЕРОДО е известан и частите и са качествени.Ако някой може да даде съвет...Благодаеря!
Коментар
-
Humppa написа:Аз също имам проблем със накладките и трябва да ги сменям. Утре ще пътувам към Русе. Звънях там на един магазин и намерих комплект предни спирачки марка ФЕРОДО червена серия за петдесет и няколко лева, а в Т&Н кар в София има някакви италиански (не бях чувал марката преди) за тридесет и няколко лева и се чудя дали си заслужава да дам двадесетачка по-вече само заради това че марката ФЕРОДО е известан и частите и са качествени.Ако някой може да даде съвет...Благодаеря!TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар