Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Seicento 900/2000г - проблем с работата на двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Seicento 900/2000г - проблем с работата на двигателя

    Здравейте, колеги и предварително благодаря за отделеното време. Става дума за Seicento моноинжекцион 900 кубика - от известно време започна да прави странен проблем и то не постоянно, а отвреме навреме. Както двигателят работи нормално - изведнъж сякаш губи центровка и започва да вибрира и бумти. След като се форсира двигателят за определено време проблемът изчезва. Случва се да го направи както сутрин на студен двигател, така и докато чакам на светофар на свободна скорост на обороти при загрят двигател. Бобините и свещите са сменени, кабелите към свещите също. В сервиза, който поддържат автомобила от един месец се чудят какъв е проблемът - за късмет веднъж успях да им я закарам, докато бумти и направиха следния експеримент - откачиха единия кабел от долната бобина и двигателят заработи по-равномерно макар и на 3 цилиндъра. Тогава се усъмнихме в бобината - но се оказа, че и с новата пак прави същия проблем. Имаше предположения за датчик на колянов вал - но колата пали без проблем след като я загася при това положение и това отпадна като вариант. Ще се радвам, ако някой тук се е сблъсквал с подобен проблем да сподели опит.
    Благодаря!

    #2
    Провери си knock сензора.
    Прочети колата и ще си каже.
    В кой град си?

    Коментар


      #3
      От Пловдив съм колега. На компютъра като я закачиха не даде никакви грешки. Това, което забравих да спомена е, че при появата на проблема, последният път светна и чек-а, но като се оправи изгасна. Ще проверя за този сензор, за който ми казваш. Благодаря!

      Коментар


        #4
        Да уточним , че колата има АГУ, което тотално променя картината.
        Вероятно там е проблема.

        Коментар


          #5
          Taм е въпросът, че това го прави и на газ и бензин. А от 2 месеца се кара само на бензин - газовата бутилка я демонтирахме.

          Коментар


            #6
            Каква беше газовата? С дюзи и ГИ или плочка?

            Коментар


              #7
              Газовата е Ловато - моноинжекцион. Изпарителят е в една алуминиева кутия с кръгла форма, в която влизат тръби. Качвам и снимки.
              Прикачени файлове
              Последна редакция от neptun; 08.04.2023, 18:15.

              Коментар


                #8
                Както споменах, колата от месеци се кара само на бензин. Ще съм благодарен ако ме насочите към сервиз или механик, който да я прегледа.

                Коментар


                  #9
                  От снимките ти:
                  - с плочка си - 'обикновена' АГУ
                  - най-вероятно релето в дясно от газовия клапан ти прекъсва/модифицира някакви вериги на запалване/гориво.

                  Извади го и виж какво ще стане.
                  Ако колата не пали - или го махни и възстанови веригите.
                  Или оправяй проблема му.
                  Последна редакция от PM_u_bo; 09.04.2023, 13:30.

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря за указанията, колега. Разкачих въпросното реле и колата не запали. След това направо го смених с ново. Запали и заработи нормално, но след около 10-15км градско шофиране, при запалване на двигателя отново се появи неравномерна работа, бумтене при форсиране и т.н. След като изфорсирах по-настойчиво двигателя отново заработи нормално. Т.е. - проблемът си остана и след смяна на релето. Оставам в очакване да ме насочите към някой колега за съдействие. Благодаря!
                    Последна редакция от neptun; 11.04.2023, 16:42.

                    Коментар


                      #11
                      Колеги, една актуализация, оказа се че това реле действително не е работело както трябва. Сега реално възстанових веригата, която води към инжектора и ще дам информация какво се случва и дали отново ще се появи този проблем. Светли празници ви желая!

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте, колеги - проблемът си остана макар, че изключих нацяло релето за газовата. Явно е от нещо друго.

                        Коментар


                          #13
                          Провери работата на инжектора. Виж има ли филтър гориво и каво е състоянието му?

                          Коментар

                          Working...
                          X