Здравейте колеги,
пиша ви по проблем, често срещан при автомобили от различни марки: Моят случай се отнася до Крома 1,8 бензин от 2008г.
При спадане на външната температура близо до 0 градуса педалът на съединителя се втвърдява при натискане, а при отпускане се връща бавно. Проблемът не се отнася само до педала, а изобщо до изключването на съединителя. Проблемът прогресира от 2-3 години насам, като съществува само през зимните месеци, а тежестта на проявление зависи от външната температура. В крайна сметка след достатъчно влошаване дойде време той да бъде отстранен.
Първото ми предположение беше свързано с вискозитета на работната течност. При подмяна на част от нея, не се забелязаха някакви видими проблеми, а като следствие промяна в изключването на съединителя не се постигна.
Мина се и през предположението за повреда в помпата на педала, но не мога да се сетя за проблем, който да зависи от температурата. Лагер-помпата е сменяна заедно със съединителя и скоростта на отделяне тогава не се повлия от тази смяна.
Майсторът се поинтересува при други негови колеги и "обвини" елемент от тръбната връзка. Негови колеги са подменяли тази част, както и са я заменяли с част от тръба което е решавало проблема. Такива елементи се монтират не само на Фиат, а и на някои Опели.
Въпросната част е монтирана неподвижно на тръбата на съединителя, и се води някакъв вид демпфер на вибрации (прилагам схема). Явно е някакъв хидравличен елемент, и не мога да се сетя за друго освен дросел или регулатор на налягане или на дебит. Елементът е монтиран непосредствено върху помпата на съединителя и е много трудно (близко до невъзможно) да бъде достигнат или огледан подробно. Завирах телефона снимайки в двигателния отсек, но успявам да го огледам само от едната страна.
Въпросния елемент се продава заедно с тръбата, като цената му е 300 лв, и се чака 2 седмици доставка (мисля от TN car). Сам го намерих от нета за 94 EUR, но не е сигурно какво и кога ще дойде. За да се смени трябва да се демонтира и блокът на ABS-а, а може би и други неща, което ще оскъпи ремонта. С оглед на немалките разходи за труд (и за да не ги дублирам после) ще трябва да се смени и помпата на педала, която се продава за около 100 - 150 лв според производителя. Така целия ремонт би възлязъл на около 600-700 лв което е корава сума.
Въпрос: Някой знае ли дали този елемент подлежи на някакъв вид регулиране, отремонтиране или дори изпрошване? Изобщо ще се радвам, ако някой сподели челен опит в тази посока.
Поздрави и успешна 2023г!
Николай
пиша ви по проблем, често срещан при автомобили от различни марки: Моят случай се отнася до Крома 1,8 бензин от 2008г.
При спадане на външната температура близо до 0 градуса педалът на съединителя се втвърдява при натискане, а при отпускане се връща бавно. Проблемът не се отнася само до педала, а изобщо до изключването на съединителя. Проблемът прогресира от 2-3 години насам, като съществува само през зимните месеци, а тежестта на проявление зависи от външната температура. В крайна сметка след достатъчно влошаване дойде време той да бъде отстранен.
Първото ми предположение беше свързано с вискозитета на работната течност. При подмяна на част от нея, не се забелязаха някакви видими проблеми, а като следствие промяна в изключването на съединителя не се постигна.
Мина се и през предположението за повреда в помпата на педала, но не мога да се сетя за проблем, който да зависи от температурата. Лагер-помпата е сменяна заедно със съединителя и скоростта на отделяне тогава не се повлия от тази смяна.
Майсторът се поинтересува при други негови колеги и "обвини" елемент от тръбната връзка. Негови колеги са подменяли тази част, както и са я заменяли с част от тръба което е решавало проблема. Такива елементи се монтират не само на Фиат, а и на някои Опели.
Въпросната част е монтирана неподвижно на тръбата на съединителя, и се води някакъв вид демпфер на вибрации (прилагам схема). Явно е някакъв хидравличен елемент, и не мога да се сетя за друго освен дросел или регулатор на налягане или на дебит. Елементът е монтиран непосредствено върху помпата на съединителя и е много трудно (близко до невъзможно) да бъде достигнат или огледан подробно. Завирах телефона снимайки в двигателния отсек, но успявам да го огледам само от едната страна.
Въпросния елемент се продава заедно с тръбата, като цената му е 300 лв, и се чака 2 седмици доставка (мисля от TN car). Сам го намерих от нета за 94 EUR, но не е сигурно какво и кога ще дойде. За да се смени трябва да се демонтира и блокът на ABS-а, а може би и други неща, което ще оскъпи ремонта. С оглед на немалките разходи за труд (и за да не ги дублирам после) ще трябва да се смени и помпата на педала, която се продава за около 100 - 150 лв според производителя. Така целия ремонт би възлязъл на около 600-700 лв което е корава сума.
Въпрос: Някой знае ли дали този елемент подлежи на някакъв вид регулиране, отремонтиране или дори изпрошване? Изобщо ще се радвам, ако някой сподели челен опит в тази посока.
Поздрави и успешна 2023г!
Николай
Коментар