Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Multipla 1,9JTD 88Kw/120Hp/2007г.– имам ли психиатрични отклонения?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Ugly Betty написа: Преглед на мнението
    И така:
    1- Няма капка масло на найлона след измиването на двигателя.
    2- Сутринта запали от 5-6тия оборот без да изчаквам да угасне "реотанчето" на подгр. свещи (при +1 градус по показанията на термометъра на колата)
    3- Изпуши при форсиране на студен двигател с бял пушек с лек синкав оттенък. Въобще не беше много според мене. След 5 мин. работа на място на тихи обороти изобщо не пуши, а при форсиране - много по-малко.

    4- Отидох пак в сервиза. Там пушека беше едва забележим (само при натискане на педала)
    Казаха:
    5 Тази кола няма сепаратор на картерни газове (!!!???) Или поне не намериха... Изрових целия гугъл да видя кво представлява - и аз не намерих, даже като резервна част за тази модифификация (1,9JTD 120к.с. 2007г.) Има само някакви маркучи (ВЪЗМОЖНО ЛИ Е ТОВА!?).
    6- Пак разкачиха пластмасите преди турбото и казаха, че имало лек аксиален луфт в оста на перката, откъдето можело да е преразхода на масло. Турбото е омаслено. Сваляне, рециклиране и качване около 600-700лв.
    7- Ако имало износени маслени сегменти щяло да пуши много повече и не можело маслените да се износят, а компресионните - не. Щом имало компресия да пали на студено не било притеснително.
    8- Смяна на гумичките на клапаните било сложно и скъпо, но пак нямало да харчи толкова много масло ако са износени. Питаха дали съм я прегрявал.
    9-Карък ли съм или бунак!?
    Не съм много убеден в казаното в сервиза (поне взеха само 20лв. за прегледа) и продължавам да си търся добър диагностик на фиати... или психиатър.

    Благодаря на всички за мненията!
    1 - значи като няма налягане , няма и теч на масло
    2 - изчаквай винаги да изгасне
    3 - направи клип, качи го в тубата, дай линк
    4 - клип
    5 - иди при специалист по ФИАТ - gal от Пд , Христо от Ямбол .. - "няма сепаратор...." утре ще кажат, че и двигател няма
    6 - това се проверява СЛЕД турбото като се погледне
    7 - ти каза 30 литра на 10 000 км - изброих няколко възможности... може да са прави в случая - виж 3 и 4.
    8 - да логично е
    9- взел си кола предназначена за морга. с всяка марка щеше да е така, НО по-скъпо
    НАПРИМЕР - 'прекрасен' ML CDI на същите години - за да му се закрепи окачването - 1800 лв , след което следва обслужване на двигателя.
    Това преди да се почне АСК-то.
    Или питай колко струва смяна на съединител на А-класа
    Вече в БГ има доста фирми и хора , които предлагат 'автоподбор'.
    Ако спести човек няколкостотин лева при покупката, може да загуби няколко хиляди при поддръжката

    всичко сочи (ако не си излъгал без да искаш) че имаш теч при работа на двигателя , но когатоо има налягане на маслото.
    Постели найлона пак, но запали колата, оставия да загрее, после форсирай поне 5 - 10 пъти , остави пак да работи 10 минути , форсирай пак
    и виж отдолу.
    Последна редакция от PM_u_bo; 20.12.2022, 09:26.

    Коментар


      #47
      https://youtu.be/lesFUGB3sdY Тук хубаво е показано как се проверява.
      Последна редакция от kiriluz1; 20.12.2022, 18:55.

      Коментар


        #48
        В София добър диагностик на Фиати е @BO .
        Защо не погледнеш в списъка на сервизите в София ?
        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

        Коментар


          #49
          Гледам го за кой ли път списъка...
          Как да намера @ВО ?

          Коментар


            #50
            PM_u_bo написа: Преглед на мнението

            1 - значи като няма налягане , няма и теч на масло
            2 - изчаквай винаги да изгасне
            3 - направи клип, качи го в тубата, дай линк
            4 - клип
            5 - иди при специалист по ФИАТ - gal от Пд , Христо от Ямбол .. - "няма сепаратор...." утре ще кажат, че и двигател няма
            6 - това се проверява СЛЕД турбото като се погледне
            7 - ти каза 30 литра на 10 000 км - изброих няколко възможности... може да са прави в случая - виж 3 и 4.
            8 - да логично е
            9- взел си кола предназначена за морга. с всяка марка щеше да е така, НО по-скъпо
            НАПРИМЕР - 'прекрасен' ML CDI на същите години - за да му се закрепи окачването - 1800 лв , след което следва обслужване на двигателя.
            Това преди да се почне АСК-то.
            Или питай колко струва смяна на съединител на А-класа
            Вече в БГ има доста фирми и хора , които предлагат 'автоподбор'.
            Ако спести човек няколкостотин лева при покупката, може да загуби няколко хиляди при поддръжката

            всичко сочи (ако не си излъгал без да искаш) че имаш теч при работа на двигателя , но когатоо има налягане на маслото.
            Постели найлона пак, но запали колата, оставия да загрее, после форсирай поне 5 - 10 пъти , остави пак да работи 10 минути , форсирай пак
            и виж отдолу.
            Днес навъртях около 40км. из София. Като се върнах послах пак найлона, работи на място с няколко форсирания - нито капка. Пуши при повечко форсиране, но далеч не е голям облака.

            Коментар


              #51
              kiriluz1 написа: Преглед на мнението
              https://youtu.be/lesFUGB3sdY Тук хубаво е показано как се проверява.
              Чудесно клипче! Ама и да намеря кой да ми го провери и смени. Ако опитам сам ... не знам какви бели ше направя.

              Коментар


                #52
                PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                Има два сервиза в Пловдив, където карат италианки. Идват коли от София, Дупница - от доста далеч.
                Ако решиш - кажи ще ти дам телефоните.
                Ще ходим след Коледа до Родопите, та на връщане (29 декември) може и да мина през Пловдив. Дай координати за връзка да звънна и ако работи сервиза ще се отбия поне за едно "здрасти"

                Коментар


                  #53
                  "Лек за лев, ама който няма и сто дава" е казал народа

                  Коментар


                    #54
                    Ugly Betty написа: Преглед на мнението

                    Чудесно клипче! Ама и да намеря кой да ми го провери и смени. Ако опитам сам ... не знам какви бели ше направя.
                    Проверката е откачен маркуч (показано е кой) става и горе че е по-лесно и гледане дали пуши при запален двигател. Иначе при китайците мембраната с пружината с капачката отгоре е към 28 лв. Поръчваш ,чакаш и като дойде действаш.

                    Коментар


                      #55
                      Ugly Betty написа: Преглед на мнението
                      Гледам го за кой ли път списъка...
                      Как да намера @ВО ?
                      Напиши му ЛС.
                      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                      Коментар


                        #56
                        Аз тука не го намирам. В търсачката на форума писах и на латиница и на корилица "@ВО" и има само подобни резултати (като абревиатура) но не и точно @ВО

                        Коментар


                          #57
                          Ugly Betty написа: Преглед на мнението
                          Аз тука не го намирам. В търсачката на форума писах и на латиница и на корилица "@ВО" и има само подобни резултати (като абревиатура) но не и точно @ВО
                          Първия в списъка.

                          https://www.fiatforum.bg/member/44136-bo

                          Коментар


                            #58
                            Aха, без @ отпред

                            Коментар


                              #59
                              Колега,поглеждал ли си колата от задната страна при ауспуха.При разход на масло от 1л на 300км колата отзад трябва да е омазана цялата с нещо средно между грес и масло.Като караш на по високи обороти какво се случва след колата.Пуши ли и какво пуши,бял пушек(неизгоряля нафта)сив пушек(масло+неизгоряла нафта)черен пушек(липса на въздух,задръстен въздушен филтър,блокирал егр клапан в отворено положение)Ако е заминало турбото изчезващото масло трябва да се покаже отнякъде като например през изгорелите газове(ауспуха).Каквото и да е маслото(минерално,синтетика или полусинтетика) при изгаряне в цилиндрите трябва да пуши някъде.Аз карам кола със такъв мотор(масло само 5w30)и от смяна до смяна 100тина грама липсва.В момента е на 300хкм
                              198mjet Bravo

                              Коментар


                                #60
                                Вече имам диагноза (поредната): турбото е за рециклиране и си чакам реда. А защо 5w30, колега? По предписание е 5w40.

                                Коментар

                                Working...
                                X