Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Multipla 1,9JTD 88Kw/120Hp/2007г.– имам ли психиатрични отклонения?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Ugly Betty написа: Преглед на мнението
    Мерси!
    Слизам долу с иглите ...
    Купих и на мръсницата задна чистачка комплект "Магнет Марели" за 46Лв. (!?)
    Взимаш обикновена чистачка с най-близкия размер за около 5 лв.
    Изваждаш перото.
    Скъсяваш го с клещи резачки на тел за да стане точно колкото е дълго старото перо.
    Скъсеното ново перо го слагаш на мястото на старото.
    Работа за 3 минути.
    Струва 5 - 6 лв.

    Коментар


      #32
      Иначе за пропушването след каране по баир надолу имаш три вероятности:
      По най-вероятно подредени са
      1.Задръстен сепаратор на картерна вентилация
      2. Износени или запекли маслени сегменти
      3. Гумички клапани.


      цените на труд за всякакви марки са еднакви, но за скъпи коли е по-скъпо
      Дали два дни ще прави предница на кола за 2000 или на кола за 30 000 , сервиза е загубил два дни и те си струват точно определени пари.

      Не си мисли, че поръчаните от Германия части са качествени. Може и да са, но няма закономерност.
      От Германия със сертификат пристигат понякога пълни боклуци.
      Части не се избират по страна на ЗАКУПУВАНЕ а по марка и надеждност на доставчика.

      Иначе за ФИАТ - ако взимаш части по ибей от италиански или полски търговци - там най-често са качествени.
      Но е безмислено - в БГ има няколко вносителя които имат качествени части.... имат и евтини части също

      Коментар


        #33
        Много благодаря клолега! След толкова сервизи никой не ми изреди така ясно евент. причини както колегата PM_u_bo, дори съм ги молел да проверят филтъра на карт. газове - никой нищо не откри!
        Марките на частите съм поръчвал от Германия, така както са ми ги двали от сервизите - точно същите, дори съм правил заявката с артикулните номерата. Допълнително платих 5 евро за справка за съответсвие по рама. Частите са ми маркови с маркови опаковки: VALEO, CONTITECH, CORTECO, MAGNET MARELI, SELENIA... и т.н.т. за съотв. чарк. Аз също мразя ментета.
        Дано не съм оставил впечатление, че съм скръндзата, дето иска с трици мекици. Даже някои части смених превантивно, като термостата напр., щото почваше да духа топло чак на околвръстното.
        Просто искам някой сърцат майстор да не ме гледа като касичка с часовников механизъм, а да ми даде точната "диагноза"...

        Коментар


          #34
          Всъщност като се замисля, не е ли много разхода от 1 л. масло на 250-300км. при:
          1.Задръстен сепаратор на картерна вентилация
          2. Износени или запекли маслени сегменти
          3. Гумички клапани.
          !!!???
          Утре ще измия на пароструйка двигателя и пак ще направя една обиколка по сервизите...

          Коментар


            #35
            1 л / 300 км = 30 л / 10 000 км

            това е АДСКИ МНОГО

            колата ти има тежък проблем, ако пуши синьо отзад - е може би 2.

            Ако не пуши ЗДРАВО - тече отнякъде
            Ще ти пратя тел. на сервиз в Пд.
            Последна редакция от PM_u_bo; 18.12.2022, 21:16.

            Коментар


              #36
              ??? Oлелеее... Дано не си прав! Измих двигателя и сложих бял найлон отдолу. Ще видя на сутринта. ?

              Коментар


                #37
                PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                1 л / 300 км = 30 л / 10 000 км

                това е АДСКИ МНОГО

                колата ти има тежък проблем, ако пуши синьо отзад - е може би 2.

                Ако не пуши ЗДРАВО - тече отнякъде
                Ще ти пратя тел. на сервиз в Пд.
                тя тогава няма и да пали според мен в това студено време.

                тия майстори в ПЛД дали могат да сменият гумичките на клапаните, без да се цепи нищо по мотора?
                тралала

                Коментар


                  #38
                  И така:
                  - Няма капка масло на найлона след измиването на двигателя.
                  - Сутринта запали от 5-6тия оборот без да изчаквам да угасне "реотанчето" на подгр. свещи (при +1 градус по показанията на термометъра на колата)
                  - Изпуши при форсиране на студен двигател с бял пушек с лек синкав оттенък. Въобще не беше много според мене. След 5 мин. работа на място на тихи обороти изобщо не пуши, а при форсиране - много по-малко.

                  - Отидох пак в сервиза. Там пушека беше едва забележим (само при натискане на педала)
                  Казаха:
                  - Тази кола няма сепаратор на картерни газове (!!!???) Или поне не намериха... Изрових целия гугъл да видя кво представлява - и аз не намерих, даже като резервна част за тази модифификация (1,9JTD 120к.с. 2007г.) Има само някакви маркучи (ВЪЗМОЖНО ЛИ Е ТОВА!?).
                  - Пак разкачиха пластмасите преди турбото и казаха, че имало лек аксиален луфт в оста на перката, откъдето можело да е преразхода на масло. Турбото е омаслено. Сваляне, рециклиране и качване около 600-700лв.
                  - Ако имало износени маслени сегменти щяло да пуши много повече и не можело маслените да се износят, а компресионните - не. Щом имало компресия да пали на студено не било притеснително.
                  - Смяна на гумичките на клапаните било сложно и скъпо, но пак нямало да харчи толкова много масло ако са износени. Питаха дали съм я прегрявал.
                  Карък ли съм или бунак!?
                  Не съм много убеден в казаното в сервиза (поне взеха само 20лв. за прегледа) и продължавам да си търся добър диагностик на фиати... или психиатър.

                  Благодаря на всички за мненията!

                  Коментар


                    #39
                    Паленето преди да угасне реотанчето и при мен е тегаво. А този клапан дали е добре?
                    https://klifex.ua/en/membrana-klapan...l-1-9d-5607164

                    Коментар


                      #40
                      С подгряване пали от първото завъртане.
                      По картинките изобщо не е същото при мене.
                      Ето как изглежда:

                      Коментар


                        #41
                        Ugly Betty написа: Преглед на мнението
                        С подгряване пали от първото завъртане.
                        По картинките изобщо не е същото при мене.
                        Ето как изглежда:
                        Под пластмасовия капак, който покрива двигателя е същото. А с какво масло си знаеш ли? Сега видях написал си по-назад. Аз с една Мареа и мерак в началото имам лоши впечатления от Селенията за 10К изчезна 1,5 литра ,после минах на друго и изчезване нямаше от смяна на смяна. Но при теб размера на изчезване е доста голям за да е само маслото причината.
                        Последна редакция от kiriluz1; 19.12.2022, 19:42.

                        Коментар


                          #42
                          Ооо... видях в тубето. Не съм търсил "мембрана" а сепаратор. Утре ще го сваля и ще видя.
                          Ама и сервизи си имаме!
                          Благодаря за инфото!

                          Коментар


                            #43
                            Ugly Betty написа: Преглед на мнението
                            Ооо... видях в тубето. Не съм търсил "мембрана" а сепаратор. Утре ще го сваля и ще видя.
                            Ама и сервизи си имаме!
                            Благодаря за инфото!
                            Не бързай със свалянето,еднократно е и се слага нов. По-скоро накарай да го проверят работи ли.

                            Коментар


                              #44
                              Имах в пред вид само големия горен капак, за останалото - в сервиза. Имам да им трия сол на главите...
                              Мембрана за 15лв.!!!??? Три пъти ходя...

                              Коментар


                                #45
                                Ugly Betty написа: Преглед на мнението
                                Имах в пред вид само големия горен капак, за останалото - в сервиза. Имам да им трия сол на главите...
                                Мембрана за 15лв.!!!??? Три пъти ходя...
                                Не е задължително там да има проблем,просто идея.

                                Коментар

                                Working...
                                X