Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Multipla 1,9JTD 88Kw/120Hp/2007г.– имам ли психиатрични отклонения?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Multipla 1,9JTD 88Kw/120Hp/2007г.– имам ли психиатрични отклонения?

    Беше любов от пръв поглед.
    Не беше брак по сметка.
    Нарекохме я Betty, Ugly Betty (по едноименния сериал “Грозната Бети”)
    Седеше с наведена муцунка в ъгъла на престижна автокъща и ми се усмихваше приканващо. Качих и се за няколко кръгчета из паркинга и о чудо – сърцето ми запърха като на гимназист. Вътре в нея широко и удобно, тя припкаше като младо козле по баир. Не беше гримирана и излъскана а изглеждаше като девица. Поискаха ми за нея само 1800 лева. Не се колебах дълго, особено след като “старшинката” също я хареса я платих и в КАТ. След това в сервиза и купих каквото ми поиска – пълно обслужване, нови джаджи и т.н.т.
    Три месеца и 5000лв. (ПЕТ ХИЛЯДИ лева) по-късно тя продължава да ми иска пари и то със сърцераздирателни сълзи от скъпо полусинтетично масло, пушеши нервно като издухва големи облаци бял пушек и потропва напомнящо с преден десен макферсон, въпреки, че и купих чисто нови с комплект лагери, тампони и то “маркови” с EU сертификат. Изобщо не жалех пари за новата си любов.
    През това време се запознах с много “майстори”, опознах сервизната карта на София и продължавам самоотвержено в търсене на специалисти по Фиатени болести.
    Но май ми трябва психиатър, този път за мене. След 1 Опел, 6 Мерцедеса, 2 Рендж Ровъра за последните 32 години да си взема Фиат и то Мултипла!?
    Въпроси към вас, смели собственици на Фиати:
    -Кои психиатри или психоаналитици посещавате?
    -Докога ще наливам пари?
    -Защо сервизирането на Фиат е в пъти по-скъпо от на Мерцедес? (запознах се обстойно със сервизите публикувани в този форум)
    -Нормален ли е разход 11-12 л. градско и 8-9л. извън градско?
    А масло доливам 1л. на всеки 250-300км. въпреки, че уж отстраниха теча от семеринга на коляновия вал и даже по препоръка на сервиза смених и комплект съединител, пробка, уплътнения някакви.
    В два сервиза казаха, че турбото е за ремонт (ама те си бяха сервизи само за турбо), в други три, че нищо му няма, само малко било омаслено, но можело да се кара така доста време, даже в четвърти ми предложиха смяна на моя с “нов, почти неупотребяван” двигател…

    Ако някой помогне поне с акъл обещавам шише отлежала малцова шотландска ракия оригинал!

    ** П.П.
    Не знам темата за кой раздел е, но се надявам администратора да прости на влюбените (и безумните) като първа тема. Дано възприемете шегата без обида.

    #2
    Същия мотор,същата година Фиат Браво 2 . Трети подред закупен Фиат с един междинен Ситроен водещ до тикове у мен , само при споменаването на Psa и BMV в едно. Сега за сегашния Фиат към момента е на 300К км. аз го притежавам от началото на 19 г. По него имам сменени тампони на Макферсън 2 пъти,защото е пълно с боклуци,вторите се закрепиха и не тропа,тампони и шарнири на носачи ,това почти веднага като го взех и на стойност 300-350 лв. тампоните макферсън и носачите заедно. После регулатор налягане 41 лв от Китай същия Бош като този който тук с хиляди отстъпки ми предлагаха за 160лв,работи втора година без грешка. Рециклиране на ГНП ,защото проблема беше в нея а не в регулатора на стойност 400 лв. И после едни нови амортисьори задни с водачи на спирачен апарат на стойност 350лв. Едните цени са с труд ,други без. Например тампоните на макферсън съм си ги сменял аз. Това е всичко за 50К км. и от 19г. до сега. Разхода ми е от 6,5 до 13 градско София и от 5,2 до 6,2 извън града. Разход на масло нямам. Забравих да спомена и една подгревна свещ,мисля че ми взеха 70 лв
    Дано да съм бил полезен.
    Последна редакция от kiriluz1; 15.12.2022, 18:43.

    Коментар


      #3
      Благодаря, че се включи в темата, колега. Как разбра, че ГНП-то ти е за рециклиране? Какви симптоми имаше? При мене големия проблем е в разхода на масло и не знам вече къде да отида за диагностика и мнение. Не съм от най-неграмотните технически, но по двигател не ми се бърника сам.

      Коментар


        #4
        Ugly Betty написа: Преглед на мнението
        Благодаря, че се включи в темата, колега. Как разбра, че ГНП-то ти е за рециклиране? Какви симптоми имаше? При мене големия проблем е в разхода на масло и не знам вече къде да отида за диагностика и мнение. Не съм от най-неграмотните технически, но по двигател не ми се бърника сам.
        При настъпване на газта на не много загрял двигател и температури към 0 градуса записваше грешка регулатор налягане ниско налягане на гориво и влизаше в авариен режим. След като я загася и запаля на ново се оправяше. И така почнах със смяна на бензиностанцията,горивен филтър,регулатор налягане и накрая остана помпата. Имаш ли ДПФ? Имаш съм разход на масло заради марката на маслото с единия Фиат бях сложил Селения и за 10к 1,5 л. изчезнаха,като смених марката се оправи.Иначе виж в секцията сервизи и магазини и си избери къде да питаш.

        Коментар


          #5
          Разходът е доста висок. Гори повече и от 2.4 JTD! Не знам как си я придобил, фейслифтова Мултипла за 1800лв. Тези автомобили струват около 4000лв на обява. Някак си, за тези пари няма как да е здрава. Нормално е когато купиш автомобила на половин цена, той да има нужда от смяна на двигател...
          1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

          Коментар


            #6
            ';В два сервиза казаха, че турбото е за ремонт;


            По принцип тоя мотор е доста ;корав; и е истина ,че високия разход на масло ,най-често идво от проблем с турбото.
            Fiat Sedici

            Коментар


              #7
              kiriluz1 написа: Преглед на мнението

              При настъпване на газта на не много загрял двигател и температури към 0 градуса записваше грешка регулатор налягане ниско налягане на гориво и влизаше в авариен режим. След като я загася и запаля на ново се оправяше. И така почнах със смяна на бензиностанцията,горивен филтър,регулатор налягане и накрая остана помпата. Имаш ли ДПФ? Имаш съм разход на масло заради марката на маслото с единия Фиат бях сложил Селения и за 10к 1,5 л. изчезнаха,като смених марката се оправи.Иначе виж в секцията сервизи и магазини и си избери къде да питаш.
              Премахнат ДПФ и шунтиран ЕГР, а маслото ми е точно такова - SELENIA WR 5W-40. Какво друго да взема? От секцията сервизи започнах - или ми казват "ела по-следващия понеделник" или супер висока цена.

              Коментар


                #8
                Tempras написа: Преглед на мнението
                Разходът е доста висок. Гори повече и от 2.4 JTD! Не знам как си я придобил, фейслифтова Мултипла за 1800лв. Тези автомобили струват около 4000лв на обява. Някак си, за тези пари няма как да е здрава. Нормално е когато купиш автомобила на половин цена, той да има нужда от смяна на двигател...
                Естествено! Взех я за оправяне. След проверка по ВИН се оказа на един собственик, сменял маслото редовно, за последно посетил сервиз декември 2019 на 229 000 км. Аз я взех на 244 000. Двигателя има компресия, пали на 2-3 градуса без подгр. свещи (преди да ми ги сменят преди седмица). Майстора дето ми ги смени с триста зора каза, че това им е първата смяна откакто е купена. Същата беше картинката при съединителя.

                Коментар


                  #9
                  mx rider написа: Преглед на мнението
                  ';В два сервиза казаха, че турбото е за ремонт;


                  По принцип тоя мотор е доста ;корав; и е истина ,че високия разход на масло ,най-често идво от проблем с турбото.
                  И на двата сервиза - срещу теца и на Отец Паисий ми казаха, след като разкачиха каквото трябва, че има едва доловим аксиален луфт на оста на перката в турбото, но няма сериозни вибрации и шумове. Естествено едните ми поискаха 750-800лв. а другите 550-600лв. със сваляне и качване. не, че съм се отказал от рециклирането, но ми се видя безмислено засега. При положение, че ос и перка с ремонтен комл. струва 120лв. а турбото е на удобно място ми се видяха множко пари...

                  Коментар


                    #10
                    Взех тази кола да я карам по горите и язовирите, да дърпам лодка, да я товаря със стока за скромния ми бизнес, ама не съм очаквал толкова скъпи части и сервиз. На жена ми Мерцедес А класа смяна на водна помпа с ролки, ремъци и сваляне и качване на двигател в оторизиран сервиз на Мерцедес ми взеха 800лв. с частите, а за фиата само смяна на подгревни свещи (яко запекли) със свещите и релето ми излезе 780лв. !!!???
                    Дето обичам да казвам " Ако зъболекаря ти има лош дъх, на хирурга ти му трпрят ръцете а автомеханика ти кара таралясник - сбъркал си квартала брато"
                    Май не попаднах на сервизи...

                    Коментар


                      #11
                      Ugly Betty написа: Преглед на мнението
                      Взех тази кола да я карам по горите и язовирите, да дърпам лодка, да я товаря със стока за скромния ми бизнес, ама не съм очаквал толкова скъпи части и сервиз. На жена ми Мерцедес А класа смяна на водна помпа с ролки, ремъци и сваляне и качване на двигател в оторизиран сервиз на Мерцедес ми взеха 800лв. с частите, а за фиата само смяна на подгревни свещи (яко запекли) със свещите и релето ми излезе 780лв. !!!???
                      Дето обичам да казвам " Ако зъболекаря ти има лош дъх, на хирурга ти му трпрят ръцете а автомеханика ти кара таралясник - сбъркал си квартала брато"
                      Май не попаднах на сервизи...
                      Явно не си ходил в правилните сервизи. Прочети секцията сервизи и магазини ,звъни и питай

                      Коментар


                        #12
                        4 свещи - 100лв
                        Реле - 80лв.
                        Труд - 600лв.
                        За пръв път чувам такава история, някой да е получил 600лв за смяна на четири подгревни свещи на 1.9 JTD. Дори една да се е скъсала!
                        Не може да караш автомобили от 30 години и да нямаш един горе-долу свестен механик, нещо не ми се връзва.
                        1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                        Коментар


                          #13
                          kiriluz1 написа: Преглед на мнението

                          Явно не си ходил в правилните сервизи. Прочети секцията сервизи и магазини ,звъни и питай
                          Както писах по-горе от списъка във форума почнах. А живея под Националната Опера, на съседна пряка до Александър Ауто. Повечето ме отказаха с баснословни оферти или срокове (предварително записване след ...); "С части донесени от клиента не работим; "приготви 1000лв. и ше видим"; "тая кола е ремонтнонепригодна и ше ни виси на подемника два дена, колко да ти взема". И всички едни навъсени, сърдити...
                          В интерес на истината най-неочаквано получих супер внимание и страхотно обслужване на поносими цени от "6+" на бул. Панчо Владигеров. Отидох за баланс на гуми, нищо, че бяха почти нови, но нещо ми играеше волана, та докато старшинката пазаруваше в Хитмаркета влязох и веднага ме "вдигнаха". Оказа се крива джанта. Завъртяха гумите, смениха три неработещи крушки, регулираха фаровете и след 2 часа и едно кафе бях готов. Докато бях на подемника ме извикаха, показаха ми локва от масло под колата - огромен теч между блока и скоростната кутия. Записаха ми час за другия ден (!?) и след два дни си я взех с нов съединител, водач, лагер, семеринг на вала, пробка на картер (старата беше разбита и лепена със силикон). Реглаж на преден мост. Всички сменени части бяха в багажника (!?) И те също ми казаха, че турбото е леко омаслено, но да го види специалист по турбо, нямало проблемни симптоми, лоши звуци...
                          А сега накъде!?
                          До Пловдив и обратно пак долях почти литър за 300км. и изхарчих 22-23л. нафта без товар, аз и 65кила спътник.

                          Коментар


                            #14
                            Tempras написа: Преглед на мнението
                            4 свещи - 100лв
                            Реле - 80лв.
                            Труд - 600лв.
                            За пръв път чувам такава история, някой да е получил 600лв за смяна на четири подгревни свещи на 1.9 JTD. Дори една да се е скъсала!
                            Не може да караш автомобили от 30 години и да нямаш един горе-долу свестен механик, нещо не ми се връзва.
                            Досега съм ползвал сервиза на Ленко на ул. Сердика за Р. Ровърите и др. дребни ремонти, сервиза на Петко до разклона за Банкя и на Генади на Владимир Вазов (с Мерцедесите, както писах в началото ), пропуснах и една Ксантия - втора кола в семейството, но тя ходеше само в сервиза на Автомотор Корп. под моста срещу КАТ. Там ме караха да се подписвам на декларация, че съм информиран за "леки отклонения" при възли и детайли, забелязани по време на престоя и се налага последваща смяна. Не си спомням да е имало такива проблеми като с фиата. За съжаление Ленко се издъни с него последния път и вече не ми е в списъка. Дори с А класата (1998година) на жена ми е влизала само два-три пъти в сервиз за 8 години и 160 000км..

                            Коментар


                              #15
                              Tempras написа: Преглед на мнението
                              4 свещи - 100лв
                              Реле - 80лв.
                              Труд - 600лв.
                              За пръв път чувам такава история, някой да е получил 600лв за смяна на четири подгревни свещи на 1.9 JTD. Дори една да се е скъсала!
                              Не може да караш автомобили от 30 години и да нямаш един горе-долу свестен механик, нещо не ми се връзва.
                              Все пак този сервиз (на Стиви, в една от преките на Тодор Александров) се навиха да ги сменят, други три отказаха. Трябвало да се разкачат колектори, ГНП и т.н.т. не можело да се бръкне отдолу, защото били запекли и трябвало да се провъртят с специална техника за да не попадне нещо в цилиндъра... с този модел било така. И така - идеше студ и повярвах. Може и да съм сгрешил, ама ходих къде ли не. , Диагностика (дигитална) също правих в два сервиза - две различни мнения.
                              Абе, никой не ми даде ясна преценка или съвет какво да направя. Всъщност карам коли от 42 години, но първата - Жигула си я правехме с баща ми цели 18години.
                              Толкова ли е сложно с фиатите!?

                              Коментар

                              Working...
                              X