Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой може да оправи ламбда-сондата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кой може да оправи ламбда-сондата?

    Фиат Уно 75ie, 1987 г., моноинжекцион. Накратко - след като колата поработи известно време, започва да гасне на празен ход. Когато се натисне газта, след малък период неравномерна работа и липса на реакция се оправя - до следващото оставяне на празен ход. По-подробно съм го описал в предишната тема, http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=2631 .Успях да уцеля момента, докато прави тези номера, и с един прост цифров мултицет измерих напрежението от ламбда-сондата. Напрежението остава постоянно, с някаква произволна стойност - веднъж 0,5 В, друг път 0,6 В, трети път - например 0,2 В. Когато подам газ и двигателят възстанови нормалната си работа на високи обороти, напрежението започва да се променя в нормалните интервали (доколкото това изобщо може да се установи с цифров волтметър). Освен това съм мерил напрежението при вече позагрял двигател, работещ стабилно на празен ход, и тогава то също се променя нормално.Възможно ли е да има някакъв временен проблем, който да може да се оправи, без да се стига до смяна на ламбда-сондата? И къде би могло да стане това? Защото за сондата мога да прежаля стотина лева, ама ако трябва и гърнета и тръби да сменям (че са си за смяна), вече ще ми дойде в повече.

    #2
    Значи ламбдата не може да я измериш с мултицет, още повече с цифров... В случая единствено си се уверил че подаваното от нея напрежение е в нормалните граници (0,2-1V) За да прецениш дали е за смяна си трябва мерене с осцилоскоп.
    FIAT Tipo 1,4mi - EX
    Alfa Romeo 146ti - EX
    Alfa Romeo 156 2,4JTD

    Коментар


      #3
      Е, все пак дори и с цифровия мултицет се вижда как напрежението се мени - това при нормална работа. Иначе разбрах, че формата на сигнала е важна, но засега това няма как да го проверя. Докато при изпитвания от мен проблем се вижда как напрежението "замръзва" на някаква стойност и толкова. Като след това "се отпушва" и пак започва да се променя - до следващия път, т. е. до следващото оставяне на празен ход.

      Коментар


        #4
        Ламбда сондата се включва чак когато се достигне нормалната и работна температура - 300-400 градуса. При по-ниска температуря тя е изключена и тагава не се променя напрежението. Затова, когато се мери тя трябвя да е в работна температура.Препоръчва се преди измерване двигателя да се изфорсира за 2-3 мин. с около 2000 оборота за да загрее. Ако това го прави при не загрят двигател е нормално, така че ЛС може да е здрава.
        Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
        двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

        Коментар


          #5
          Re: Кой може да оправи ламбда-сондата?

          bsb написа:
          ама ако трябва и гърнета и тръби да сменям (че са си за смяна), вече ще ми дойде в повече.
          А то може да се наложи - проблем може да създава и пропуските в изпускателната система .... - от ’издухани’ гарнитури или изгнили тръби ..... так че огледай и това .........
          Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

          Коментар


            #6
            Държи се така при загрят двигател. Каран половин час и перката на вентилатора се е включила поне веднъж. Така че би трябвало температурата да е нормална. А относно тръбите на ауспуха - имаше пробив на тръбата точно "на излизане" от двигателния отсек, но би трябвало да са го заварили, честно казано, не съм поглеждал. Като имам предвид колко време карах с точно тази дупка, без да се прояви този проблем, надали тя се отразява толкова зловещо, дори и ако още я има. За други проблеми не съм гледал, че няма канал, но май все пак ще трябва да се завра под колата.

            Коментар


              #7
              Обикновено ламбда сондата с 3 и 4 кабела си има собствен нагревател и много бързо влиза в работна температура. Нормално на празни обороти напрежението се мени между 0.1-0.9 волта на всяка секунда. Ако не се променя напрежението значи не работи и се сменя, ако се променя бавно за повече от 1секунда значи е станала мързелива и никой не може да каже кога ще се скапе тотално. В преходни режими на ускорение /форсиране/ ламбда сондата не взема участие, а сместа се регулира от други датчици. Но преди да я смениш трябва да провериш от какво се е скапала, дали от амортизация или има проблем в горивната смес. Само някой датчик да не ти бачка или някоя свещ или ако ти гори масло може за един месец така да омаже и новата сонда, че ще трябва пак да я сменяш
              ALFA ROMEO 145 1.3 boxer
              АLFA ROMEO 146 1.4TS
              FIAT PUNTO 1.9JTD/баща ми пак се уреди/

              Коментар


                #8
                Преди да пристъпиш към смяна на ламбда сонда най-добре иди на една диагностика на двигателя. В повечето от 90% от случайте на сондата и няма нищо. Препоръчва се да се премине към смяна след като се убедиш, че всичко покрая нея е наред. Опитай какво ще се получи като направиш "ресет на ECU-то".
                FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за съветите. Бях изключвал масата от акумулатора, за да направя reset - нямаше полза. За останалите възможни проблеми - да, има вероятност да е нещо такова, и проблеми със свещите има, и масълце горим повечко. Ама като нямам време да ходя по сервизи и диагностики, се налага да се мъча. Все пак ще гледам да организирам нещо, че така не се живее.

                  Коментар


                    #10
                    Аз попаднах на тоя сайт, тия дали са читави???http://www.lambdasensor.hit.bg/Един цитат: Всеки знае вече, че без добре работещи ламбда-сензори е невъзможно да се постигне оптимално изгаряне на горивото в двигателя, водещо до неикономичност, лош старт, загуба на мощност и риск от повреда на скъпоструващият катализатор. Повредите на сензора най-често се дължат на използването на некачествен бензин, на различни добавки в горивото, на повреди в двигателя и т.н. Цената на новите оригинални, пък и на универсалните ламбда-сензори, обаче варира, в зависимост от модела, от 100 до 200-300 лв. Това е и причината доста водачи на автомобили да пренебрегнат този сензор и да шофират без него. Естествено на по-късен етап съжаляват и са принудени да плащат за скъпоструващи ремонти. Сега вече, благодарение на българско ноу-хау, ще е възможно многократно рециклиране на този скъп детайл. Всичко, което трябва да направите е да свалите и донесете сензора на нашият адрес. За срок от около една седмица, нужна за рециклирането, вашият сензор ще оживее и спокойно можете да го ползвате още години наред и то за 1/5 от цената на нов. Внимание: За сензори над 200 000 км не е подходящ процеса на рециклиране !
                    Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                    Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                    Коментар


                      #11
                      И при мен има подобен проблем, след като махнах катализатора... така че наистина връзка може да има и изпускателната система. Като запаля, колата почва да си мени оборотите след 30-40 сек. Като имах катализатор оборотите толкова падаха, че почти да изгасне. Сега направо си гасне.
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар

                      Working...
                      X