Здравейте колеги, след дълго и не дотам безпроблемно каране на едно Уно, наскоро закупих Пунто 1.2 8V ( 2000 г)и разбира се като втора ръка, непроверен автомобил, изскочиха някои проблеми..При смяната на ангренажния ремък забелязахме че тапата, която се крие под капака на ангренажа,сълзи лекичко, но поради липсата й в наличност в този момент нямаше как да я сменим, решихме да покарам колата така, да сипя от алуминиевите стружки и да следя често нивото на антифриза..Близо седмица и половина нямаше никакъв проблем с колата, изключвайки бълбукането което се чувашеот охладителната система при палене след малко по-дълъг престой.. Предположението беше че от тази тапапри изстиване смуче въздух и затова бълбука после..Да но вчера положението с колата стана притеснително.. Пътувайки из София около 5 следобед в жегата, стрелката за темепратурата на водата започна рязко да се покачва от нормално положение почти до червенои после също толкова рязко да пада..Внтилаторът на радиатора включва когато трябва и върти нормално.. След двайсетина минути успях да спра на спокойно място.. поизчаках колата да изстине и отворих гърловината на радиатора( преливника ), установих че охладителна течност почти няма.. Купих 3 литра антифриз от близката бензиностанция и започнах да наливам..Сипах около 500 мл и нивото стигна до МАХ, затворих капачката, запалих я и започнах да отвъртам пробката преди радиатора, за да обезвъздуша системата.. Почаках отново известно време, отворих преливника и отново нивотобеше спаднало много, изсипах останалите 500 мл и процедурата по обезвъздушаване наново, като този пътотвъртях и пробката на тръбите за парното.. В крайна сметка колата събра около 1200-1300 мл охладителна течност,успях да се прибера нормално до вкъщи без никакво колебаене в температурата..Знам че цялата тази процедура на загрят двигател не е рационална, тази сутрин погледнах нивото отново и събра около 200 мл до МАХ, освен това бълбукането беше значително по-слабо и крактотрайно при паленето..Гледах маслото, чисто е, няма бяла каша нито по щеката, нито под капачката.. антифризът също е чист, не е мазен..Та.. искам да попитам колегите, които са патили с тези коли, имали ли са подобни проблеми.. как са разрешени..и има ли нещо много притеснително в ситуацията, защото за мен е доста нерешима, няма къде да отидат тези 1200млантифриз просто ей така, освен ако скапаната тапа не е изпуснала съвсем.. също така, ако някой знае къде мога да закупя гореспоменатата тапа, защото ми казаха че такъв вид консумативи се намират доста трудно..Мисля че би трябвало да има 3 пробки за обезвъздушаване, ако има трета и някой знае къде точно се намира тя, нека сподели..Благодаря предварително на всеки, който би дал някакво мнение по проблема, страх ме е да не скапя колата, на 18 години съм ис много зор ще я изплащам, поддържам и тн..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пунто МК2 1.2 8V - охладителна с-ма проблем
Collapse
X
-
според мен предположението да смуче от тази тапа въздух е неправилно. как ще смуче като тя е под налягане докато изстине и може само да губи оттам течност. след това кое да я накара да смуче вуздух не знам. стига с тея гарнитури, това е последното което се прави. почни от лесното. огледай за течове, тази тапа я смени ако почне да хвърля ако и омаца ангренажа ще ти съсипе и ролки и всичко и общо взето е голяма беля. след това мисли за гарнитуриLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
хмм не гарнитурите са последното, което смятам, че е проблем в момента..гледах я за течове, на око не се забелязва нищо, а тапата не може да се види, защото е скрита под капака на ангренажаколкото до смученето, при изстиване охладителната теченост се свива, затова предполагаме, че в даден момент, може да започне да смучеВъзможно ли е при наличие на много въздух в системата при студен двигател, анитфризът в преливника все пак да е до нужното ниво, а реалнов системата да няма достатъчно течност..Alfa Romeo 156 1.9JTD '03
Punto SX 1.2 8V '00
Uno 55 S 1.1 '84
Коментар
-
Не може при толкова голяма загуба на антифриз да не се вижда от къде тече, защото това очевидно е теч. Огледа трябва да е внимателен и обстоен - да няма скрити места. В купето сухо ли е? Въпреки че би трябвало да си усетил миризма поне.Възможно е при загрял двигател там от където изтича да има и изпарения. Бълбукането в разширителния съд, обаче не е добър признак.Според мен за да се продължи нататък, е необходим обстоен оглед за течове, със сваляне на всички капаци и т.н.Поздрави!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
В купето не съм забелязал течове, а няма и остра миризма.. антифризът е съставен от поливалентни алкохоли и трябва да се усеща, при изпарение също.. Ще наблюдавам и следя, сега се замислям че ако тапата е изпуснала,трудно би било да бъде хванато, защото температурата там е много висока и дори и да има теч течността сеизпарява много бързо и както е прикрито от капака, никога няма да го забележа..Alfa Romeo 156 1.9JTD '03
Punto SX 1.2 8V '00
Uno 55 S 1.1 '84
Коментар
-
Аз вече като си взема кола първата ми работа е да сложа добавка в антифриза за течове в радиатора. Хич не ме интересува дали има или няма такива - слагаш и забравяш. И колега, антифриза сам по себе си е мазничък, така че дето казваш, че не бил мазен и следователно не влизало там масло е странно
Коментар
-
И при мен го има тоя шум от "бълбукане" в купето....обезвъздушавах, и какво ли не...но не...само малко намаля...(Не говоря за бълбукане в разширителния съд).Иначе всичко е нормално - не губи антифриз, перката включва, термодсата е 6...Brava 1.6 16v ELX 2001г.
Punto М2 1.2 SX 2000г.
МРАЗЯ НАП!!!
Коментар
-
psychedelics написа:Neosi, ти виждам си със същия модел, да бълбукането се чува вътре в купето..Колко пробки за обезвъздушаване си открил на тази кола.. 2 или 3 ?Brava 1.6 16v ELX 2001г.
Punto М2 1.2 SX 2000г.
МРАЗЯ НАП!!!
Коментар
-
След днес, положението стана съвсем трагично, колата започна да работи нестабилно на празен ходпри подаване рязко на газ се замисля твърде много и започна да "засича" при движение..Исках да направя диагностика, но беше много късно и ме отрязаха за утре, а двама майстори се изказахаведнага, че е гарнитурата на главата, за довод дадоха че маркучите на охладителната били надути, демекнадува от двигателя към охладителната, в което има логика, но просто на пипане да определят дали са наистинапод налягане или под вакуум, твърде трудно.. Изгуби тотално мощност и започна да се мъчи здраво при вървене.. Освен това в разширителния съд се появи кафеникъв бълвоч, който може да се види само в помийна яма.. явно е карано на вода само и стояло така с месеци, не знам ръжда ли е какво ли е но е безумно..ще проверявам сега свещи и тн, дано успея и качествена диагностика да направя, че има един куп неща, които могат да бъркат компютъра..и колеги, внимавайте много при покупката на употребявани коли, че големи ядове после, тези италиянците не си поплюват с кофти поддръжката..Alfa Romeo 156 1.9JTD '03
Punto SX 1.2 8V '00
Uno 55 S 1.1 '84
Коментар
-
Има две причини за твоите неволи но и двете няма да ти харесат.Възможно е да ти се е скапала водната помпа...моята сега е сменена. От време навреме е запъвала явно, и от там..по-висок разход и по-лошо охлаждане. Освен това протече...капеше си отдолу, едвам го видях щото отгоре всичко изглежда напълно сухо. Отдолу обаче при движение си капе.Другата възможност е да ти е скапана гарнитурата на главата, от там....антифриза ти се смесва с маслото. Симптомите са кафява гадост в антифриза и масло като боза на цвят. Погледни за второто и дано не е това.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Както съм написал и по-горе маслото е чисто, сменено е преди седмица и изобщо не се е променило, не е като боза, няма бели наслагвания нито по щеката, нито под капачката за наливане, почти е сигурно че от охладителната система към двигателя не пропуска, но го има другият вариянт, от двигателя да надува към охладителната.. през ауспуха също не излиза специфичният за този проблем дим, а и преди вчера разходът беше предоволно малък.. колата ще поседи малко без да се кара..искам първо да проверя свещите, защото при закупуването й бях притиснат много от времето и не обърнах внимание на някои същесвтени неща.. изобщо нямам идея в какво състояние са, а на този двигател са разположени по много труден за достъп начин, под въздушния филтър откъм купето.. нямам представа дали и ламбда сондата работи коректно, затова една диагностика мисля че ще каже достатъчно..В Италия колата явно е карана с вода, не с антифриз, и след дълго престояване, предполагам това е довело до затлачване на системата.. не знам ще я гледаме ще я правим.. и да я отвораяме, поне ще знам че всичко е ок.. ще пиша като разплета и реша проблемите около колата..Alfa Romeo 156 1.9JTD '03
Punto SX 1.2 8V '00
Uno 55 S 1.1 '84
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар