Е колеги, дойде времето и моята машина да се повреди за 1 път откакто е под мое ръководство. Ето една снимка, какво е мнението ви по въпроса? По късно ще напиша какво ми се случи, сега ще поровя в епер, и благодаря на ilkor, BO и vsd!Виждате ремъка който е започнал да се разпада, както и несъответствието м/у различните шайби - в дъното е тази на генератора, откъде вероятно започна всичко. На какво се дължи това според вас?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Повреда в генератора = скъсан ремък = проблеми...Оправено!
Collapse
X
-
Ето и какво се случи: Както винаги, при всяко отваряне на капака задължително поглеждам ремъка. Всичко изглеждаше напълно в ред онзи ден - опънат, здрав, без следи от триене и др., при движение - без луфтове, вибрации и др. Всичко точно. Тръгнах тази вечер за метро, и на втория светофар ми замириса сериозно на изгоряла гума. Веднага спрях, и погледнах десните гуми, бяха здрави, двг работеше, а от него се чуваше пошляпване като от гума, удряща по метал. Веднага изгасих вдигнах капака и видях това което виждате на горната снимка. Шайбата на генератора на необичайно място, ремъка - все така опънат, но влязъл м/у шайбата и корпуса на генератора. И малко по малко започнал да се разпада. След консултация с ilkor, го прерязах, и се прибрах с колата на собствен ход, и станах като Рамбо в ръцете. Много ми беше трудно да въртя волана. Хванах шайбата, нямаше луфтове, въртеше се нормално, но.... около 3-4 см встрани от правилното си място. Сега си намерих по ЕПЕР , според номера на рамата, утре ще се консултирам и hit-ko, вероятно, и ще търся място на което да ми свалят генератора и да видим какво ще излезе. Колегата BO ме увери че ремъкът ми е по-дългия от двата модела, (пак да кажа - по номер на рама излезе само един ремък - номер 46556131 с дължина 1795 мм). Това е засега. Утре съм пешак! Ето какво ми каза колегата EPER: номер 9 на схемата.Иначе какво ще ме посъветвате, при положение че ремъка е сменян преди около 15 хиляди - дали да сменям ролките около които се върти?
Коментар
-
Това изглежда много неестествено.Така както гледам само нещо в окачването на алтернатора ще да бъде.Не знам каква е вероятността самата шайба/ос на алтернатора да се е повредила по някакъв начин и тя да е излезнала навън, ама някак си съосието, което бяга е много голямо.Може би окачване на алтернатора... И както си видял точно 1795мм е ремъка, който ти трябва.Казах ти ако беше взел веднага ремък да не ти дадат другия - 1778мм, че става трудна работата, защото по каталог почти винаги го дават него!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ogi28b написа:От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:ogi28b написа:От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?Fiat Grande Punto
Коментар
-
pifakiz написа:Tornado написа:ogi28b написа:От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:pifakiz написа:Tornado написа:ogi28b написа:От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?Fiat Grande Punto
Коментар
-
За съжаление алтернатора не успя да излезе без да се свали полуоската. Вече е свален и в момента се ремонтира. Взех и нов ремък. Внимание: Ремъка по каталог излиза 1778, но всъщност е 1795, според ЕПЕР и според стария собственик. Едната ролка беше счупена, шайбата на алтернатора беше счупена, ремъка се беше усукал по всички възможни места - де що има шайби и ролки... по-късно очаквам да е готова. Това е засега
Коментар
-
Лошо ...И аз имах случай за 1 ден да сменя 2 ремъка. Купих си го от Т&Н Кар и се дигнах при Киро Алфата в Княжево да ми го сменя. И след като се бори и не успя, с него се върнахме в магазина да го увие около врата на продавачаСлед като скъса и него същия ден видяхме че това не е случайно - обтягащата ролка се е изкривила и изхвърля ремъка.
Коментар
-
u_bo
ogi28b написа:За съжаление алтернатора не успя да излезе без да се свали полуоската. Вече е свален и в момента се ремонтира. Взех и нов ремък. Внимание: Ремъка по каталог излиза 1778, но всъщност е 1795, според ЕПЕР и според стария собственик. Едната ролка беше счупена, шайбата на алтернатора беше счупена, ремъка се беше усукал по всички възможни места - де що има шайби и ролки... по-късно очаквам да е готова. Това е засега
Коментар
-
абсолтно, то виж и на снимката горе че на нищо не прилича... а като я врътнах на ръка, се въртеше свободно, само че като задна лява гума на полуразпаднала се циганска каруца. Нищо общо със съосието... А тя май била някаква демферна шайба, и се разкъртил механизма дето е... абе не знам. Знам само че си говорим за 300+ лева ( 50 лева работа за демонтаж и монтаж на генератора, 35 лева ремък, ролката сигурно е 50-60 лева, тая шайба е над 100 кинта сигурно... труд за смяна на шайбата....) честит рожден ден е=ати, мерси за цветята
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар