Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Повреда в генератора = скъсан ремък = проблеми...Оправено!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Повреда в генератора = скъсан ремък = проблеми...Оправено!

    Е колеги, дойде времето и моята машина да се повреди за 1 път откакто е под мое ръководство. Ето една снимка, какво е мнението ви по въпроса? По късно ще напиша какво ми се случи, сега ще поровя в епер, и благодаря на ilkor, BO и vsd!Виждате ремъка който е започнал да се разпада, както и несъответствието м/у различните шайби - в дъното е тази на генератора, откъде вероятно започна всичко. На какво се дължи това според вас?
    Прикачени файлове

    #2
    Голямо несъосие на шайбите и най-вече на алтернатора.Предполагам има някакъв проблем със закрепването на алтернатора към двигателя.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Ето и какво се случи: Както винаги, при всяко отваряне на капака задължително поглеждам ремъка. Всичко изглеждаше напълно в ред онзи ден - опънат, здрав, без следи от триене и др., при движение - без луфтове, вибрации и др. Всичко точно. Тръгнах тази вечер за метро, и на втория светофар ми замириса сериозно на изгоряла гума. Веднага спрях, и погледнах десните гуми, бяха здрави, двг работеше, а от него се чуваше пошляпване като от гума, удряща по метал. Веднага изгасих вдигнах капака и видях това което виждате на горната снимка. Шайбата на генератора на необичайно място, ремъка - все така опънат, но влязъл м/у шайбата и корпуса на генератора. И малко по малко започнал да се разпада. След консултация с ilkor, го прерязах, и се прибрах с колата на собствен ход, и станах като Рамбо в ръцете. Много ми беше трудно да въртя волана. Хванах шайбата, нямаше луфтове, въртеше се нормално, но.... около 3-4 см встрани от правилното си място. Сега си намерих по ЕПЕР , според номера на рамата, утре ще се консултирам и hit-ko, вероятно, и ще търся място на което да ми свалят генератора и да видим какво ще излезе. Колегата BO ме увери че ремъкът ми е по-дългия от двата модела, (пак да кажа - по номер на рама излезе само един ремък - номер 46556131 с дължина 1795 мм). Това е засега. Утре съм пешак! Ето какво ми каза колегата EPER: номер 9 на схемата.Иначе какво ще ме посъветвате, при положение че ремъка е сменян преди около 15 хиляди - дали да сменям ролките около които се върти?
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        Това изглежда много неестествено.Така както гледам само нещо в окачването на алтернатора ще да бъде.Не знам каква е вероятността самата шайба/ос на алтернатора да се е повредила по някакъв начин и тя да е излезнала навън, ама някак си съосието, което бяга е много голямо.Може би окачване на алтернатора... И както си видял точно 1795мм е ремъка, който ти трябва.Казах ти ако беше взел веднага ремък да не ти дадат другия - 1778мм, че става трудна работата, защото по каталог почти винаги го дават него!
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Е, в такъв случай - ЕПЕР-а на сайта спангерум дава точно инфо по номер на рама

          Коментар


            #6
            Ето го генераторчето - 120 амперчасов за модел с климатик:Не ми изглежда като на моята снимка. Или ЕПЕР-а е сгрешен или при мен има проблем! Май е първото
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?
                Олеле в голямо приключение се вкарваш колега ама като няма изход.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Няма снимка на свалената дълга част на полуоската ,но и нея измъквах.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Tornado написа:
                  ogi28b написа:
                  От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?
                  Олеле в голямо приключение се вкарваш колега ама като няма изход.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Няма снимка на свалената дълга част на полуоската ,но и нея измъквах.
                  Ха стига бе!!!И това, само да свалиш алтернатора, махаш гуми, полуоски, носачи - ужас!!!Голям умник е бил този, който го е заврял там!!!Дано не ми се налага никога да правя това упражнение!!!Като си помисля, че на Типото това беше най-лесната задача!Сменял съм четките, и демонтажа беше най-лесната задача!П.п.Това се вика - "Фиатова дивотия" - кофти, но си е така!По-претрупан двигател не съм виждал на никоя друга кола!Всичко е завряно ........ да не казвам къде!!!
                  Fiat Grande Punto

                  Коментар


                    #10
                    pifakiz написа:
                    Tornado написа:
                    ogi28b написа:
                    От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?
                    Олеле в голямо приключение се вкарваш колега ама като няма изход.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Няма снимка на свалената дълга част на полуоската ,но и нея измъквах.
                    Ха стига бе!!!И това, само да свалиш алтернатора, махаш гуми, полуоски, носачи - ужас!!!Голям умник е бил този, който го е заврял там!!!Дано не ми се налага никога да правя това упражнение!!!Като си помисля, че на Типото това беше най-лесната задача!Сменял съм четките, и демонтажа беше най-лесната задача!П.п.Това се вика - "Фиатова дивотия" - кофти, но си е така!По-претрупан двигател не съм виждал на никоя друга кола!Всичко е завряно ........ да не казвам къде!!!
                    Завряно ама изпипано.Това ,че алтернатора си иска обслужване на няколко стотин хиляди километра ,а ние си мислим ,че караме коли на по 150000 е голяма заблуда.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      pifakiz написа:
                      Tornado написа:
                      ogi28b написа:
                      От къде се сваля тоя генератор, отдолу? Трябва ли да се разглоби полуоската или може и без нея?
                      Олеле в голямо приключение се вкарваш колега ама като няма изход.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Няма снимка на свалената дълга част на полуоската ,но и нея измъквах.
                      Ха стига бе!!!И това, само да свалиш алтернатора, махаш гуми, полуоски, носачи - ужас!!!Голям умник е бил този, който го е заврял там!!!Дано не ми се налага никога да правя това упражнение!!!Като си помисля, че на Типото това беше най-лесната задача!Сменял съм четките, и демонтажа беше най-лесната задача!П.п.Това се вика - "Фиатова дивотия" - кофти, но си е така!По-претрупан двигател не съм виждал на никоя друга кола!Всичко е завряно ........ да не казвам къде!!!
                      Завряно ама изпипано.Това ,че алтернатора си иска обслужване на няколко стотин хиляди километра ,а ние си мислим ,че караме коли на по 150000 е голяма заблуда.
                      Тук мога да оспоря колега!Обслужването на алтернатора е смяна на четки, или целия четкодържач предполагам?Това ли имаш в предвид?Да де, ама на 45000 км не е нормално да го сваляш нали?Е и това се случва!На служебната ми нова кола се случи!Просто алтернатора се скапа и трябваше за се смени!Иначе със съгласен с теб, че не е консуматив и не се сменя и маха всеки ден!Но не това е причината да го заврят на такова място!Аз имах в предвид не само него!Просто е много претрупан двитгателя отвсякъде!Това е кофтито!
                      Fiat Grande Punto

                      Коментар


                        #12
                        За съжаление алтернатора не успя да излезе без да се свали полуоската. Вече е свален и в момента се ремонтира. Взех и нов ремък. Внимание: Ремъка по каталог излиза 1778, но всъщност е 1795, според ЕПЕР и според стария собственик. Едната ролка беше счупена, шайбата на алтернатора беше счупена, ремъка се беше усукал по всички възможни места - де що има шайби и ролки... по-късно очаквам да е готова. Това е засега

                        Коментар


                          #13
                          Лошо ...И аз имах случай за 1 ден да сменя 2 ремъка. Купих си го от Т&Н Кар и се дигнах при Киро Алфата в Княжево да ми го сменя. И след като се бори и не успя, с него се върнахме в магазина да го увие около врата на продавачаСлед като скъса и него същия ден видяхме че това не е случайно - обтягащата ролка се е изкривила и изхвърля ремъка.

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            За съжаление алтернатора не успя да излезе без да се свали полуоската. Вече е свален и в момента се ремонтира. Взех и нов ремък. Внимание: Ремъка по каталог излиза 1778, но всъщност е 1795, според ЕПЕР и според стария собственик. Едната ролка беше счупена, шайбата на алтернатора беше счупена, ремъка се беше усукал по всички възможни места - де що има шайби и ролки... по-късно очаквам да е готова. Това е засега
                            значи проблема е тръгнал от ’шайбата на алтернатора беше счупена" , така ли?

                            Коментар


                              #15
                              абсолтно, то виж и на снимката горе че на нищо не прилича... а като я врътнах на ръка, се въртеше свободно, само че като задна лява гума на полуразпаднала се циганска каруца. Нищо общо със съосието... А тя май била някаква демферна шайба, и се разкъртил механизма дето е... абе не знам. Знам само че си говорим за 300+ лева ( 50 лева работа за демонтаж и монтаж на генератора, 35 лева ремък, ролката сигурно е 50-60 лева, тая шайба е над 100 кинта сигурно... труд за смяна на шайбата....) честит рожден ден е=ати, мерси за цветята

                              Коментар

                              Working...
                              X