Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса относ Punto

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Няколко въпроса относ Punto

    Карам Фиат Пунто. Искам да си сменя ангренажния ремък, и се бях насочил към Вантотрейд, но почнах да се чудя като прочетох всичките + и - за него. Освен това има някоко проблема които аз смятам за проблеми и незнам дали са: Като завъртя волана до крайно ляво или дясно се чува един много странен шум(едно "съскане" все едно издиша нещо), това нормално ли е? Друго което ми прави впечатление е 4е около гарнитурата на двигателя има масло, не е много и затова незнам дали е нужно да я сменям или може да карам и така. И другият проблем ми е със съединителя незнам точно как да обясня проблема с него но иа моменти в които съдинителя си го натискам нормално до долу, но има момнети в които ми запира някъде по средата и трябва да упражня малко сила за да го натисна и ме е малко шубе да не скъсам нещо. Като покарам колата на дълъг път без да го изпилзван няма проблеми когато ми се наложи е ОК но тук в София на сфетофарите като натискам съединителя всеки път си мисля 4е ще съм до тук. Дайте някаква литература за Fiat Punto 1.2-1998, искам да знам малко повече неща за колата си а не да разчитам само на майсторите, не съм толкова за парите къде 10-20 лв повече или по малко но поне после като си я взимаш да знаеш че няма да има проблеми поне с това което са ти оправили

    #2
    Re: Няколко въпроса относ Punto

    lamarin1 написа:
    Като завъртя волана до крайно ляво или дясно се чува един много странен шум(едно "съскане" все едно издиша нещо), това нормално ли е?
    Такъв звук издава хидравликата, когато напънеш волана в крайно положение. И при мене е така. Питах и ми казаха, че това е нормален звук. Можеш да си провериш маслото на хидравликата. По принцип трябва да е червено. Ако е черно (значи вече отработено), както е при мене е време за смяна. Казаха ми да си наглася 40лв. и колата за 1 ден в сервиза, тъй като се смъквала и рейката.
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    Коментар


      #3
      Re: Няколко въпроса относ Punto

      lamarin1 написа:
      Друго което ми прави впечатление е 4е около гарнитурата на двигателя има масло, не е много и затова незнам дали е нужно да я сменям или може да карам и така.
      Не пречи ако не е голям теча ... а иначе ако искаш да ти е сух двигателя - вземи я смени ... предполагам че говориш за гарнитурата на капака на клапаните нали?
      lamarin1 написа:
      И другият проблем ми е със съединителя незнам точно как да обясня проблема с него но иа моменти в които съдинителя си го натискам нормално до долу, но има момнети в които ми запира някъде по средата и трябва да упражня малко сила за да го натисна и ме е малко шубе да не скъсам нещо.
      Мисля си е е от жилото на съединителя ... най вероятно да заяжда - опитай да го смажес с масло а ако не се оправи - смяна с ново ....А до сержизите и майсторите - колегите софиянци имат думата ....
      Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

      Коментар


        #4
        Да за съшата гарнитура става дума. Теча наистина не е голям, но като я копувах май нямаше масло по двигателя и наскоро като отворих капака ми направи впечатление и се изплаших. За съединителя пробвах да смажа жилото но не помага сега май идва ред на смяната Благодаря Лесно ли се сменя жилото, може ли да стане и без майстор

        Коментар


          #5
          Не знам как е на пунто жилото. На типото си го сменях сам и никак не е сложно. По-скоро е досадно защото се завирах под кормилото, а и откъм двигателя няма много място за бъркане. Предполагам че отдолу достъпа е по-лесен, затова е хухбаво на канал да стане.
          FIAT Tipo 1,4mi - EX
          Alfa Romeo 146ti - EX
          Alfa Romeo 156 2,4JTD

          Коментар


            #6
            Колкото и да не ми се ще но ще ти кажа тъжната вест че това е 99%съединител.И аз задавах същия въпрос пролетта но уви трябваше да го сменя.На различните магазини е различна цената .Комплекта почва от 90лв та до 150лвКомплект това са феродов диск притискателен диск и лагер .Около 50 лв е смяната.Предполагам че километража ти показва между 120 000 и 150 000 км. Жилото много лесно се проверява дали е здраво.Вдигаш предния капак и развиваш гайката на края на жилото докрай и изваждаш края на жилото от ръчката за съединителя. После хващаш с едната ръка самото жило а с другата държиш бронята му и като вкарваш и изкарваш жилото ще разбереш лесно ли се движи или заяда.Ако заяда то жилото е за смяна но движи ли се леко отиде коня в ряката.. Ще ти се изпразни джоба за Нова година Лошо ! Много лошо Седларов!
            Фиат Панда 1.2 2006година
            Синджира си идва ,а козата я няма...

            Коментар


              #7
              коцев написа:
              Колкото и да не ми се ще но ще ти кажа тъжната вест че това е 99%съединител.И аз задавах същия въпрос пролетта но уви трябваше да го сменя.На различните магазини е различна цената .Комплекта почва от 90лв та до 150лвКомплект това са феродов диск притискателен диск и лагер .Около 50 лв е смяната.Предполагам че километража ти показва между 120 000 и 150 000 км. Жилото много лесно се проверява дали е здраво.Вдигаш предния капак и развиваш гайката на края на жилото докрай и изваждаш края на жилото от ръчката за съединителя. После хващаш с едната ръка самото жило а с другата държиш бронята му и като вкарваш и изкарваш жилото ще разбереш лесно ли се движи или заяда.Ако заяда то жилото е за смяна но движи ли се леко отиде коня в ряката.. Ще ти се изпразни джоба за Нова година Лошо ! Много лошо Седларов!
              Що бре Коцев да е голямото разочарование?! Нали до скоро беше "Синята стрела"? Имал съм си работа с доста автомобили от компактния клас,като Рено 5, Клио,Пежо 205 /говоря за коли 1986, 1992/, ама Пунтото като твоето като че ли е най-добрият избор.Горещо не ти препоръчвам да си имаш работа примерно с Пежо 106 и Рено Клио.Виж Петицата на Рено е легендарен автомобил!!!Здрав, не гниещ и ремонтопригоден.Единтственото ми разочарование при "ФИАТОВЕТЕ" е много,ама много твърдата им возия!!!Това ако е кола от горните марки дето изброих да се е разпаднала на съставните им части още преди 50 хил.км. Една случка за капак:Миналата седмица ме нацепи отзад /..егати приказката "отзад"/ едно "Клио" на "Цариградско" в София.То "нацепи" е меко казано,защото юнака точно два удара ми нанесе.Слизам и го питам, "Добре, разбирам всичко,но защо ме удари два пъти", а той "прощавай брат’чeд от уплах изтървах педала на спирачката".Клиото се разпадна,броня на парчета,два фара,на ситни стъкла,радиатор спукан и преден капак на "ошав" както казват по нашият край.На Пунтото, леко накъдрен заден капак,долу ниско,лека деформация на бронята и откачена заключалка.Сега за големия "оффтопик", ще черпя цялото административно,партийно и профсъюзно ръководство на форума не по една, а по три бири Туборг!!!!
              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

              Коментар


                #8
                Колега Коцев, аз мойто Пунто го търкалях 3 години, направих му 80К километра, е нормално - сменях съединител, всичко излезе около 180 лв ( 100 лв дисковете и лагера, 80 лв труд ).Какво да кажат например собствениците на Ауди 80 където подобна операция излиза към 500 лв?И още - аз също имах Уно (сега е при баща ми) ама Пунтото е пъъъти над него, така че наистина - какво му е голямото разочарование?
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар


                  #9
                  Ех момчета ! Не че чак толкова много се оплаквам но предишните ми коли не са правили такива магарии.Както казвах и по рано 11 години карах Уно 1.3 дизел . Голяма машина беше и още ме е яд що го продадох.5л нафта в града гореше.Парно за образец.Няма стъкла да се потят.Налетях на Пунтото като го гледам каква кукла е по е широка от Уното но постепенно взе да ми се убива мерака.Най вече съжалявам че не е дизел.Сина ми сега си купи Алфа Ромео мисля 156 беше на 5 години дизел е те това е кола :D . А за Пежо 106 също мога да кажа хубави думи защото съм докарвал от Чехия такова 1.1 бензин и вървеше чудесно.Тъй като се занимавам с ремонт на телевизори то съм стигнал до заключението че от всяка марка телевизори има бактисали от ремонт клиенти и от всяка марка има доволни и предоволни.Така е и при колите .Верно е че ще има някой доволни то Пунто но е верно че има и много като мене които остават недоволни.Може би очакванията ми за него са били твърде високи затова оставам разочарован .Ако се оправи пак ще бъде -Синята стрела :D пък ако не добие съзнание ще си остане пак --голямото разочарование.
                  Фиат Панда 1.2 2006година
                  Синджира си идва ,а козата я няма...

                  Коментар


                    #10
                    Оказа се наистина че не е жилото на съединителя, а точно какво е и майстора не можа да кажеКаза или първичен лагер на скоростната кутия или лагера на съединителя, и ми каза честито приготви към 200-300 лв само за труд и давай да я правим, а на мене направо ми се реве Yellow_Flash_Colorz_PDT_33

                    Коментар


                      #11
                      а точно какво е и майстора не можа да каже
                      Майстор викаш, а? "майстори" колкот’ щеш, трудно е Майстор да намериш!Задължително иди още някъде да я видят.
                      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                      Коментар


                        #12
                        Щом не е можал да определи какво е дефектно то той не е никакъв майстор.Отиди и втори трети но 99% съединителя ти е за смяна.
                        Фиат Панда 1.2 2006година
                        Синджира си идва ,а козата я няма...

                        Коментар


                          #13
                          lamarin1 написа:
                          Оказа се наистина че не е жилото на съединителя, а точно какво е и майстора не можа да кажеКаза или първичен лагер на скоростната кутия или лагера на съединителя, и ми каза честито приготви към 200-300 лв само за труд и давай да я правим, а на мене направо ми се реве Yellow_Flash_Colorz_PDT_33
                          ами като не знае какъв е проблема как определи веднага колко ще струва и то според това което предполага те е натоварил според мен поне двойно
                          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                          UNO 1.0 FIRE

                          Коментар

                          Working...
                          X