popai145 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
МАП сензор при фиат браво 1.6 16v
Collapse
X
-
Synthy написа:Има мап сензори с темп. датчик в тях. Мисля че бяха на колите с 1.6 двигател след 98г (платсмасов колектор).Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Може бе, само казвам какво има като части и от къде може да се вземе температурата. Колегата по-горе, който твърди, че може да се направи да даде повече инфо. Мен ме интересува обратният вариант Всички чакаме подробности."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
колеги имам един проблем с моето браво,когато натисна педала на газта и оборотите започнат да се повишават за малко колата забива предницата и после се изтрелва и си върви ок.смених тпс-а и малко се пооправи ама пак го има.та въпроса ми е можели това да се дължи на мап-а?fiat bravo 1.6 16в 1996г.
Коментар
-
Това иронично ли го казваш Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Общо взето е това:MAP - Manifold Absolute PressureMAF - Mass Air FlowMAP - измерва вакуума във смъкателния колектор след дросела, по това се определя натоварването на двигателя. Времената на дюзите се формират на база показанията му, плюс корекция от таблица в ECUто спрямо оборотите, TPS, атмосферното налягане, темп. на входящия въздух. Всичко това без корекцията по TPS цели изчисляването на порцията въздух засмукана от двигателя. Трябва да се знае обема на двигателя и как се променя пълненето на двигателя в различните режими. Нещо което дебитомера отчита ...почти директноMAF ( дебитомера )- измерва масата на засмукания въздух. Тука стойността най-първо се разделя на моментните обороти, за да се получи порцията времето на всяка дюза. Корекции по темп. на входящ въздух, атмосферно налягане и обороти не се прави, т.к. те се получават в самия дебитомер. Корекция се прави по показанията на TPS, има обогатяване при много подадена газ, и над 4000 об. примерно. Както е при системата с MAF. MAF-а е хубаво нещо, лесно се настройва компютъра с него, обаче не реагира толкова бързо, колкото MAP-а . Пък и е по-скъп. Не ме кефи нещо... принципно двете могат да се заменят ако се направи преобразувател. със процесор някакъв... Сложна работа отвсякъде. Имаше и тема в tuning.bg даже... би могло според мен да се замени компютъра на 1.8 със такъв от 1.6 и да се направи ремап.И така и сега за ламбда сондататя прави само доуточняване на сместа и то в малки граници. И то когато нямаме въпросното обогатяване над 4000 об. Тя е необходима за коректната работа на катализатора който иска строго стихиометрична смес за да "катализира". Също тука съм чел че служи и за адаптация на компютъра вследствие стареенето на регулатора на рейката.
Коментар
-
riewsofia написа: Преглед на мнениетокъде се намира този сензор за Фиат Браво 1.6 1996г.? Преди 9 години съм го намерил, но сега не мога
Закачен е в ляво от казанчето на хидравличната течност и от него до колектора ходи маркуч. На някои модели е под една пластмасова кора с две врътки, на някои май я няма тази кора.
Ето ти снимка:
Като сваляш кората внимавай, че маркуча е закачен за нея с една скобичка и ако напънеш по-силно, може да издърпаш маркуча заедно с кората и да отчупиш парче от пластмасата на мап сензора.
Най-добрият вариант (според мен) е да развиеш двете врътки, внимателно да издърпаш кората напред, да бръкнеш под нея и да освободиш маркуча. След това кората се спуска надолу и имаш достъп до МАП-а. За да премахнеш напълно кората трябва да откачиш маркуча или от колектора или от сензора. Иначе самия сензор седи надолу с главата и се държи на един болт (май беше торкс или шестограм).Последна редакция от JTR; 20.10.2021, 13:06.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар