Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

МАП сензор при фиат браво 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    МАП сензор при фиат браво 1.6 16v

    Здравейте хора от форума! Тези дни имах странен проблем с фиата и намерих решение за него. Реших да го споделя с вас за да не си блъскате главата като мен и да давате луди пари за диагностика но все пак тя е много полезно нещо. Та карам си аз по Драган Цанков посока Попа и правя ляв завой по Евлоги и Христо Георгиеви с пуснат климатик. малко след завоя колата почна леко да губи мощност и да прекъсва. след 10-ина метра изгасна двигателя и отбих в дясно. След това колата запалва и веднага гасне (може да се каже, че не пали изобщо). След един час дойде едно приятелче автомонтьор с кола и започна да разглобява. Извади едната свещ ток имаше, откачи маркуча за бензин-тече кат чешма откачи тръбата за въздух след въздушния филтър - не ще пак да пали и накрая момчето се спря на мап сензора. От него излиза маркучле и отива в впръскателния колектор. Той го откачи и колата запали но не можеше да държи обороти и не можеше да се форсира. Като натиснех педала колата гаснеше. Прибрах я някъкси на паркинга и започнахме да умуваме. Тръгнахме по магазините да търсим мап сензор без да сме сигурни, че проблема е от него цената му варира от 68лв. в Александър ауто на бул. Васил Левски до 86 лв. Ходих и до сервиза им там да ги питам дали не може да се разбере дали той е виновника за белята без да докарвам колата. Те ми казаха че не можел да се замери дали работи.(по пътя на логиката расъждавам, понеже не разбирам много от елекроника на коли но до колкото знам компютъра отчита промяната на съпротивленията на датчиците и от там той си прави изводи какво да прави с горивната смес и в този ред на мисли мап сензора би трябвало да има определено вариране на това съпротивление примерно от 1000 до 2000 ома и ако се замери с мултицет и показва 2500 ома значи не работи но като не знам със сигурност колко варира съпротивлението не мога да рзбера дали работи). Реших да направя следното. Отидох до една авто морга и си купих мап сензор за 40 лв с оговорката че ако не работи ще го върна. Сложих го и колата заработи без грешка. Настъпваш газта и за част от секундата вече е в критични обороти. Преди се зачудваше малко преди да почне да вдига оборотите. Сега мисля да ходя да върна мап сензора и да си купя чисто нов защото сигурно вътре в него има някъква мембрана и тя остарява с времето.

    #2
    Зависи от сензора, ама мисля че повечето нямат никаква мембрана, а са чисто електронни - с пиезокристал, който при огъването си генерира напрежение. Ама това да връщаш сензора, след като работи е меко казано некоректно.
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    Коментар


      #3
      stanleyhacker написа:
      Зависи от сензора, ама мисля че повечето нямат никаква мембрана, а са чисто електронни - с пиезокристал, който при огъването си генерира напрежение. Ама това да връщаш сензора, след като работи е меко казано некоректно.
      Определено е некоректно!
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v

        prass написа:
        ............ Ходих и до сервиза им там да ги питам дали не може да се разбере дали той е виновника за белята без да докарвам колата. Те ми казаха че не можел да се замери дали работи...........
        Колега, тези при които си ходил в сервиза не са били специалисти както и в повечето сервизи у нас.Замерва се точно за една минута и се установява дали работи или не.Ако този който ти е казал това си купи едно китайско мултицетче за 5 лева както казва Оги и му замери сигнала веднага ще ти каже дали е в ред.Мап-сензора има три проводника на куплунга си и се захранва с 5 волта стабилизирано напрежение.Средния му проводник е изходния сигнал.Тои се променя между 0 и 4,8 волта според моментното работно състояние на двигателя.На празен ход е около 1,5 волта.При рязко ускорение достига 4,8 волта.Когато стартера варти и не пали мотора показва около 1,2 волта.Така,че ако ги знаеше тези неща този майстор още на улицата щеше да ти каже какво е положението. P.S.Мап сензора изпалнява сащата функция при бензиновите коли както прословутия дебитомер при дизела.И изходния му сигнал е почти идентичен.Браво/а,Мареа 1,8 е с дебитомер,който често дефектира.Може спокойно да се отстрани и да се постави МАП-сензор от 1,6.Двигателя работи перфектно без да забелязва и регистрира промяната.Мап-а е пъти по-евтин от дебитомера.Но при дизелите този номер не върви заради турбината.Там МАП-а има друга функция.

        Коментар


          #5
          Доколкото знам MAP сензора би трябвало да поддържа/подава информация на ECU за съотношението въздух/гориво. Интересно как става замерването... Примерно имаме един ’свободен’ MAP сензор - какво правим?
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            wwalker написа:
            Доколкото знам MAP сензора би трябвало да поддържа/подава информация на ECU за съотношението въздух/гориво. Интересно как става замерването... Примерно имаме един ’свободен’ MAP сензор - какво правим?
            Датчика,който подава информация на контролера за съотношението въздух/гориво се нарича Ламбда-сензор.МАП-сензора мери абсолютното налягане във всмукателния тракт на двигателя или казано по-просто мери натоварването на двигателя в даден режим.И в резултат на товара и оборотите /и още някои данни/контролера си определя времето за отварянето на дюзите.Това се отнася за бензиновите двигатели,които са без турбина.

            Коментар


              #7
              Искам да попитам брава 1,4 има ли такъв мап сензор и ако да какви са симптомите, че не работи?
              Fiat Brava 1.4 97

              Коментар


                #8
                lunafiatik написа:
                Искам да попитам брава 1,4 има ли такъв мап сензор и ако да какви са симптомите, че не работи?
                Браво/а,Мареа 1,4 нямат МАП-сензор,нито дебитомер.Там тази функция се изпълнява от един четирипистов ТПС-сензор/две сигнални и две колекторни писти/-система Bosch.И двата датчика/МАП-а и ТПС-а/са индиректни измерители на товара на двигателя.Само МАФ-сензора е директен измерител и се смята за по-прецизен в случая сравнен с горните два. Определянето че не работи ТПС-датчика се извършва чрез измерване по подобие на МАП-датчика но там данните са по-различни.Може и чрез комп.диагностика.Симтомите са лоша работа на двигателя в целия работен диапазон-пр.ход,ср.обороти до макс.обороти.

                Коментар


                  #9
                  Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v

                  Stefan Hadjov написа:
                  .. P.S. Мап сензора изпълнява същата функция при бензиновите коли както прословутия дебитомер при дизела.И изходния му сигнал е почти идентичен.Браво/а,Мареа 1,8 е с дебитомер,който често дефектира.Може спокойно да се отстрани и да се постави МАП-сензор от 1,6.Двигателя работи перфектно без да забелязва и регистрира промяната.Мап-а е пъти по-евтин от дебитомера.....
                  За това имаш ли лични наблюдения?Как се отразява на разход, динамика ... такива неща.Някоя снимка или линк ако може да пуснеш?едит: малко уточнение за да съм сигуренMAF mass air flow - дебитомерMAP mass air pressure - мап сензор така ли е? просто питам , да съм сигурен.

                  Коментар


                    #10
                    Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v

                    u_bo написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    .. P.S. Мап сензора изпълнява същата функция при бензиновите коли както прословутия дебитомер при дизела.И изходния му сигнал е почти идентичен.Браво/а,Мареа 1,8 е с дебитомер,който често дефектира.Може спокойно да се отстрани и да се постави МАП-сензор от 1,6.Двигателя работи перфектно без да забелязва и регистрира промяната.Мап-а е пъти по-евтин от дебитомера.....
                    За това имаш ли лични наблюдения?Как се отразява на разход, динамика ... такива неща.Някоя снимка или линк ако може да пуснеш?едит: малко уточнение за да съм сигуренMAF mass air flow - дебитомерMAP mass air pressure - мап сензор така ли е? просто питам , да съм сигурен.
                    Да, и аз живо се интересувам от това понеже дебитомера на таблото почна понякога да показва че няма гориво а реално има поне 20 литра, като понякога се държи нормално ама понякога лъже като дърта.......
                    Fiat Bravo 1.8GT 16V 113hp '99

                    Коментар


                      #11
                      Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v

                      u_bo написа:
                      Stefan Hadjov написа:
                      .. P.S. Мап сензора изпълнява същата функция при бензиновите коли както прословутия дебитомер при дизела.И изходния му сигнал е почти идентичен.Браво/а,Мареа 1,8 е с дебитомер,който често дефектира.Може спокойно да се отстрани и да се постави МАП-сензор от 1,6.Двигателя работи перфектно без да забелязва и регистрира промяната.Мап-а е пъти по-евтин от дебитомера.....
                      За това имаш ли лични наблюдения?Как се отразява на разход, динамика ... такива неща.Някоя снимка или линк ако може да пуснеш?едит: малко уточнение за да съм сигуренMAF mass air flow - дебитомерMAP mass air pressure - мап сензор така ли е? просто питам , да съм сигурен.
                      Не съвсем колега.MAF-наистина е mass air flow.Или измерител на масата на въздушния поток.Защото има измерители само на обема на въздушния поток и се наричат VAF-сенсор.Но масата зависи от температурата на въздуха и този сензор е по-добрия.MAP не значи mass air pressur както ти си го кръстил,а е:Manifold air pressur.Което ще рече,че измерва абсолютното налягасне във всмукателната система на двигатела.Абсолютното налягане във всм.с-ма на всеки двигател е равно на атмосферното налягане плюс манометричното измерено във всмукат колектор.При бензиновите двигатели при режим на частичен дросел манометрияното във всм. с-ма е с обратен знак/"-"подналягане или вакум/.Затова абсол.налягане е равно на атмосф. мимус измереното във всмук. с-ма.Само при пълен дросел манометричното е нула и затова при режим на пълен дросел бензиновия двигател работи като атмосферен дизел. По първия ти въпрос.Да имам лични наблюдения,защото съм го правил.Разход и динамика остават същите.Няма основание да има разлика,защото бензиновия двигател има ламбда-синда и в рамките на 50 мсек прави корекция на горивната смес и тя се движи със стойност 1 в единия и другия случай.Има малка разлика само при работа на двигателя в режим на "отворен цикъл".Това е случаите когато двигателя е още студен и ламбда сондата не е още влезла в действие.Но контролерите имат адаптивна/операционна/ памет където режимите са запаметени от работа в реално време.Промяната не е сложна,но трябва да се направи от специалист,който има квалификацията да работи както по механиката така и по електрическата част на двигателя.Освен това на МАР-сензора трябва да се подаде налягането от всмук.колектор на двигателя т.е. трябва да се направи тази чисто механична връзка.Надявам се да съм бил изчерпателен с отговора си.

                      Коментар


                        #12
                        Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v

                        Stefan Hadjov написа:
                        Не съвсем колега.MAF-наистина е mass air flow.Или измерител на масата на въздушния поток.Защото има измерители само на обема на въздушния поток и се наричат VAF-сенсор.Но масата зависи от температурата на въздуха и този сензор е по-добрия.MAP не значи mass air pressur както ти си го кръстил,а е:Manifold air pressur.Което ще рече,че измерва абсолютното налягасне във всмукателната система на двигатела.Абсолютното налягане във всм.с-ма на всеки двигател е равно на атмосферното налягане плюс манометричното измерено във всмукат колектор.При бензиновите двигатели при режим на частичен дросел манометрияното във всм. с-ма е с обратен знак/"-"подналягане или вакум/.Затова абсол.налягане е равно на атмосф. мимус измереното във всмук. с-ма.Само при пълен дросел манометричното е нула и затова при режим на пълен дросел бензиновия двигател работи като атмосферен дизел. По първия ти въпрос.Да имам лични наблюдения,защото съм го правил.Разход и динамика остават същите.Няма основание да има разлика,защото бензиновия двигател има ламбда-синда и в рамките на 50 мсек прави корекция на горивната смес и тя се движи със стойност 1 в единия и другия случай.Има малка разлика само при работа на двигателя в режим на "отворен цикъл".Това е случаите когато двигателя е още студен и ламбда сондата не е още влезла в действие.Но контролерите имат адаптивна/операционна/ памет където режимите са запаметени от работа в реално време.Промяната не е сложна,но трябва да се направи от специалист,който има квалификацията да работи както по механиката така и по електрическата част на двигателя.Освен това на МАР-сензора трябва да се подаде налягането от всмук.колектор на двигателя т.е. трябва да се направи тази чисто механична връзка.Надявам се да съм бил изчерпателен с отговора си.
                        Супер отговор. Благодаря !!!а за колегата по-долу
                        Harzulov написа:
                        .. понеже дебитомера на таблото почна понякога да показва че няма гориво а реално има поне 20 литра, като понякога се държи нормално ама понякога лъже .....

                        Коментар


                          #13
                          A ако колата е на газ,МАП сензора същата роля ли играе,или отпада въобще?

                          Коментар


                            #14
                            Sash0 написа:
                            A ако колата е на газ,МАП сензора същата роля ли играе,или отпада въобще?
                            ако си с ГИ - играе ако не... на газ не оказва влияние, а само на бензин

                            Коментар


                              #15
                              Възможно ли е мап сензора да е причина за трудно палене на колата или е само причина за висок разход на гориво(бензин и газ)? Диагностиката може ли да го отчете дали работи или не? При браво 1.6 16v 1996г. мап сензора е отделен или е заедно с температурния датчик?
                              Кара - Фиат Браво, 1.6, 16V, 103 магарета, метални колектори, 1996г. бензин - газ

                              Коментар

                              Working...
                              X