Здравейте хора от форума! Тези дни имах странен проблем с фиата и намерих решение за него. Реших да го споделя с вас за да не си блъскате главата като мен и да давате луди пари за диагностика но все пак тя е много полезно нещо. Та карам си аз по Драган Цанков посока Попа и правя ляв завой по Евлоги и Христо Георгиеви с пуснат климатик. малко след завоя колата почна леко да губи мощност и да прекъсва. след 10-ина метра изгасна двигателя и отбих в дясно. След това колата запалва и веднага гасне (може да се каже, че не пали изобщо). След един час дойде едно приятелче автомонтьор с кола и започна да разглобява. Извади едната свещ ток имаше, откачи маркуча за бензин-тече кат чешма откачи тръбата за въздух след въздушния филтър - не ще пак да пали и накрая момчето се спря на мап сензора. От него излиза маркучле и отива в впръскателния колектор. Той го откачи и колата запали но не можеше да държи обороти и не можеше да се форсира. Като натиснех педала колата гаснеше. Прибрах я някъкси на паркинга и започнахме да умуваме. Тръгнахме по магазините да търсим мап сензор без да сме сигурни, че проблема е от него цената му варира от 68лв. в Александър ауто на бул. Васил Левски до 86 лв. Ходих и до сервиза им там да ги питам дали не може да се разбере дали той е виновника за белята без да докарвам колата. Те ми казаха че не можел да се замери дали работи.(по пътя на логиката расъждавам, понеже не разбирам много от елекроника на коли но до колкото знам компютъра отчита промяната на съпротивленията на датчиците и от там той си прави изводи какво да прави с горивната смес и в този ред на мисли мап сензора би трябвало да има определено вариране на това съпротивление примерно от 1000 до 2000 ома и ако се замери с мултицет и показва 2500 ома значи не работи но като не знам със сигурност колко варира съпротивлението не мога да рзбера дали работи). Реших да направя следното. Отидох до една авто морга и си купих мап сензор за 40 лв с оговорката че ако не работи ще го върна. Сложих го и колата заработи без грешка. Настъпваш газта и за част от секундата вече е в критични обороти. Преди се зачудваше малко преди да почне да вдига оборотите. Сега мисля да ходя да върна мап сензора и да си купя чисто нов защото сигурно вътре в него има някъква мембрана и тя остарява с времето.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
МАП сензор при фиат браво 1.6 16v
Collapse
X
-
Зависи от сензора, ама мисля че повечето нямат никаква мембрана, а са чисто електронни - с пиезокристал, който при огъването си генерира напрежение. Ама това да връщаш сензора, след като работи е меко казано некоректно.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
-
stanleyhacker написа:Зависи от сензора, ама мисля че повечето нямат никаква мембрана, а са чисто електронни - с пиезокристал, който при огъването си генерира напрежение. Ама това да връщаш сензора, след като работи е меко казано некоректно.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v
prass написа:............ Ходих и до сервиза им там да ги питам дали не може да се разбере дали той е виновника за белята без да докарвам колата. Те ми казаха че не можел да се замери дали работи...........
Коментар
-
wwalker написа:Доколкото знам MAP сензора би трябвало да поддържа/подава информация на ECU за съотношението въздух/гориво. Интересно как става замерването... Примерно имаме един ’свободен’ MAP сензор - какво правим?
Коментар
-
lunafiatik написа:Искам да попитам брава 1,4 има ли такъв мап сензор и ако да какви са симптомите, че не работи?
Коментар
-
u_bo
Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v
Stefan Hadjov написа:.. P.S. Мап сензора изпълнява същата функция при бензиновите коли както прословутия дебитомер при дизела.И изходния му сигнал е почти идентичен.Браво/а,Мареа 1,8 е с дебитомер,който често дефектира.Може спокойно да се отстрани и да се постави МАП-сензор от 1,6.Двигателя работи перфектно без да забелязва и регистрира промяната.Мап-а е пъти по-евтин от дебитомера.....
Коментар
-
Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v
u_bo написа:Stefan Hadjov написа:.. P.S. Мап сензора изпълнява същата функция при бензиновите коли както прословутия дебитомер при дизела.И изходния му сигнал е почти идентичен.Браво/а,Мареа 1,8 е с дебитомер,който често дефектира.Може спокойно да се отстрани и да се постави МАП-сензор от 1,6.Двигателя работи перфектно без да забелязва и регистрира промяната.Мап-а е пъти по-евтин от дебитомера.....Fiat Bravo 1.8GT 16V 113hp '99
Коментар
-
Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v
u_bo написа:Stefan Hadjov написа:.. P.S. Мап сензора изпълнява същата функция при бензиновите коли както прословутия дебитомер при дизела.И изходния му сигнал е почти идентичен.Браво/а,Мареа 1,8 е с дебитомер,който често дефектира.Може спокойно да се отстрани и да се постави МАП-сензор от 1,6.Двигателя работи перфектно без да забелязва и регистрира промяната.Мап-а е пъти по-евтин от дебитомера.....
Коментар
-
u_bo
Re: МАП сензор при фиат браво 1.6 16v
Stefan Hadjov написа:Не съвсем колега.MAF-наистина е mass air flow.Или измерител на масата на въздушния поток.Защото има измерители само на обема на въздушния поток и се наричат VAF-сенсор.Но масата зависи от температурата на въздуха и този сензор е по-добрия.MAP не значи mass air pressur както ти си го кръстил,а е:Manifold air pressur.Което ще рече,че измерва абсолютното налягасне във всмукателната система на двигатела.Абсолютното налягане във всм.с-ма на всеки двигател е равно на атмосферното налягане плюс манометричното измерено във всмукат колектор.При бензиновите двигатели при режим на частичен дросел манометрияното във всм. с-ма е с обратен знак/"-"подналягане или вакум/.Затова абсол.налягане е равно на атмосф. мимус измереното във всмук. с-ма.Само при пълен дросел манометричното е нула и затова при режим на пълен дросел бензиновия двигател работи като атмосферен дизел. По първия ти въпрос.Да имам лични наблюдения,защото съм го правил.Разход и динамика остават същите.Няма основание да има разлика,защото бензиновия двигател има ламбда-синда и в рамките на 50 мсек прави корекция на горивната смес и тя се движи със стойност 1 в единия и другия случай.Има малка разлика само при работа на двигателя в режим на "отворен цикъл".Това е случаите когато двигателя е още студен и ламбда сондата не е още влезла в действие.Но контролерите имат адаптивна/операционна/ памет където режимите са запаметени от работа в реално време.Промяната не е сложна,но трябва да се направи от специалист,който има квалификацията да работи както по механиката така и по електрическата част на двигателя.Освен това на МАР-сензора трябва да се подаде налягането от всмук.колектор на двигателя т.е. трябва да се направи тази чисто механична връзка.Надявам се да съм бил изчерпателен с отговора си.Harzulov написа:.. понеже дебитомера на таблото почна понякога да показва че няма гориво а реално има поне 20 литра, като понякога се държи нормално ама понякога лъже .....
Коментар
-
u_bo
Sash0 написа:A ако колата е на газ,МАП сензора същата роля ли играе,или отпада въобще?
Коментар
-
Възможно ли е мап сензора да е причина за трудно палене на колата или е само причина за висок разход на гориво(бензин и газ)? Диагностиката може ли да го отчете дали работи или не? При браво 1.6 16v 1996г. мап сензора е отделен или е заедно с температурния датчик?Кара - Фиат Браво, 1.6, 16V, 103 магарета, метални колектори, 1996г. бензин - газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар