здравейте,нов потребител на форума съм.Карам типо от 2002 година и засега да си кажа честно не мисля да я сменям с друга Имам едно питане относно колата-какъв е приблизителния разход на масло за около 10 000 километра?Защото имах следния проблем преди няколко години-колата гореше масло и пушеше като Трабант,за малко да я продам...В вантотрейд ми оправиха проблема-две гумички бяха изкочили от леглата и два клапана бяха изкривени/как е станало това незнам/Ауспуха ми беше омазан с масло абе цирк...От както я оправих разхода на масло се движи по следния начин-при наливане на масло до максимума на щеката за 10 000 километра нивото пада малко под средата.как ви се струва подобен разход на масло?Защото съм чувал че е нормално италианските коли да си имат един лек разход на масло..благодаря ви предварително за информацията
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разход масло при Типо
Collapse
X
-
Нормалния разход е от максимум до минимум за 10000км. А че фиатите харчели масло не знам откъде го измисли. То си е до двигател, не до марка. фиатите имат много гарнитурки-менте от които повечето идва проблема. При мен няма и спомен от масло по ауспуха, но си заминава полека заради гарнитурата на картера.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
-
Мисля че 100г. масло на 1000км. е нормално да се долее- това прави 1л. на смяната. Двигатели, които не пипат маслото и не почернява за мен не са нещо в ред- та маслото трябва да отмива разните смоли и сажди от цилиндъра и да го маже в същото време и да е яко черно като го сменяме- това е нормалното масло, което е смазвало- всяко бистро и т.н. не е нормално и е вредно, защото не е работило и такова не трябва да се повтаря да се сипва разни измислени скъпи синтетики, в които има вредни за двигателя съставки.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Не съм много сигурем за поченяването как стоят нещата, но много познати включително баща ми, когато имаше рено се хвалеха че маслото им остава бистро и почти не го гори. (за сметка на мноого други проблеми, но това е друга тема). Говорим за 15-20 годишни коли.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Според мен за цвета на маслото много голяма роля играе на какво гориво се кара колата.МИсля,че при дизелите почернява доста бързичко.При бензин по-бавно,а при газ много бавно.ИНаче сте прави,че маслото трябва да почернява.Относно скъпите синтетики аз лично бих карал с такива,пък който иска нека си слага предписаната от Фиат селения. :D Въпрос на личен изборBrava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Ако се слага редовно хубаво масло (не говориме за вриант в който е карано с М10Д например и се сложи хубаво), та маслото трябва да почернява постепенно, а не още след 200-300км да стане черно. Какво имам предвид - ако почернее прекалено бързо значи се окислява лесно и си губи свойствата. Трябва да почернява, но равномерно за целия цикъл на експлуатация, което означава, че има добри миещи свойства, и е издържливо на окисление.А сега да споделя моя личен опит - първия път като взех Типото, по "препоръка" на майстора (който го и продаваше това масло де) сипах минерално АЦДелко... Почерня още на 200-300км (тогава още не разбирах тези тънкости)... накъде след 4-5000км колата започна да губи обороти на празен ход, да притрися, на 6-7000км в задръстванията перката на радиатора почти не се спираше да охлажда... За късмет точно в този момент в случаен разговор с колеги, разбирам, че ако се кара на газ, маслото трябвало да се сменя на 6-7000км и аз бегом да сменям, но уви пак с АЦДелко-то. Въпреки това... О! Чудо!!! Изведнъж двигателя утихна, оборотите ПХ заковаха, започна да прави паузи перката в задръстванията... но това някак си не го свързах тогава със смяната на маслото... но когато след 4-5000км отново започна да губи обороти на ПХ. В този момент започнах да се съмнявам какво му сипвам на Типото. Позачетох, поразпитах... Като извадих щеката и разтърках капка от маслото м/у пръстите имах чувстовото, че търкам капка вода, а не масло... Реших да опитам със Селения Голд... Не искам казвам, че няма по-добри масла от Селенията, защото това ще е пълна глупост. Но моето 19 годишно Типо се прероди... съвсем друга кола стана... Сега с моя атмосферен двигател, без турбо и т.н. колата си изкарва 10000км без абсолютно никаква осезаема промяна в работата на двигателя... едва към 9-10000км маслото става черно, въпреки, че е далеч-далеч по-светло от АЦДелкото на 500км например. А пък като го разтъркам м/у пръстите е супер мазно (на 10000км!!!). За това колко масло харчи колата... ами какво да кажа... 1) Много зависи в какво състояние е двигател, клапани, гумички, (гарнитури картер, клапани...)2) КАК и КЪДЕ се кара предимно колата, а именно - ако е предимно градско, без да се вкарва над 3000 оборота почти не пипа маслото... Ако тръгна да пътувам (до морето например) и понеже крачето "си ми тежи", особено на магистрала, където оборотите обикновенно се въртят около и над 4000 еми похапва си масълце колата... Та така, т’ва от мен. Май стана много дълъг поста, дано има нервата някой да го изчете.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Не харчи много
Значи моето от как съм го взел, само веднъж съм му сменил маслото Приятел ми препоръча масло Шампион полусинтетика и сложих такова. До тогава не знаех че има масло с тази марка. До сега съм навъртял 7000 км с него и няма грам разход. Дори омаслява малко от капачката и пак на щеката не е паднало. Бяха го напълнили на Мах когато го сменяха. Има логика да харчи малко но мисля че над 0.5 - 0.8 л. на 10000 км. е много. Чувал съм от сервизен майстор - фиатаджия че 2.0 Двигателя има по - сериозен разход нормално без проблеми в двигателя.Fiat Tipo 1.6 DOHC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар