Значи разглобихме Бравото заради проблема с разпр. вал, обаче се оказа че и кобилиците търкат във вала и го износват и отдолу, като и те се износват. Стигнахме до заключение че повдигачите са блокирали, изчистихме ги, но ме наплашиха че ако ги сложа пак ще се напълнят с масло и ще блокират, предложиха ми 2 варианта : - пилене на повдигачите и клапаните - носене на главата на сервиз да се видят леглата на клапаните Посъветвайте ме, че направо незнам вече какво да правя
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Глава на Браво 1.4
Collapse
X
-
Че нали затова се наричат хидравлични повдигачи, много ясно че ще се пълнят с масло. Не знам колко добре сте ги изчистили, аз на повдигач по 10мин си играех на менгемето да му цедя масълцето. Бавно се стиска поне 5-6 пъти и с едно парцалче се забърсва маслото дето изтича. След това ако повдигача пружинира при натискане значи е ок. Да не се заблудиш някои повдигачи не се пълнят веднага с въздух и не пружинират, но като ги оставиш няколко часа след това се оказва, че са наред. Поне при мен имаше 2-3 такива. Никакво пилене на повдигачи, изобщо не разбирам главата защо ще я отваряте. Ако има компресия никакво отваряне на глава, това са пари на вятъра.В нормалния случай се сменя - вал, семеринг на вала, кобилици, гумички на маслената магистрала, чисти се магистралата и главата, а при добро желание и картера.И още нещо - кобилиците трябва да търкат във вала, но като има мазане не го износват. Ролята им е точно такава в отбор с повдигава да обират луфтовете на клапана. Затова кобилиците трябва да са в контакт с вала и колата няма да ти трака като дизел. Но за целта - прочистена маслена магистрала и нови гумички.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
-
spark написа:Че нали затова се наричат хидравлични повдигачи, много ясно че ще се пълнят с масло. Не знам колко добре сте ги изчистили, аз на повдигач по 10мин си играех на менгемето да му цедя масълцето. Бавно се стиска поне 5-6 пъти и с едно парцалче се забърсва маслото дето изтича. След това ако повдигача пружинира при натискане значи е ок. Да не се заблудиш някои повдигачи не се пълнят веднага с въздух и не пружинират, но като ги оставиш няколко часа след това се оказва, че са наред. Поне при мен имаше 2-3 такива. Никакво пилене на повдигачи, изобщо не разбирам главата защо ще я отваряте. Ако има компресия никакво отваряне на глава, това са пари на вятъра.В нормалния случай се сменя - вал, семеринг на вала, кобилици, гумички на маслената магистрала, чисти се магистралата и главата, а при добро желание и картера.И още нещо - кобилиците трябва да търкат във вала, но като има мазане не го износват. Ролята им е точно такава в отбор с повдигава да обират луфтовете на клапана. Затова кобилиците трябва да са в контакт с вала и колата няма да ти трака като дизел. Но за целта - прочистена маслена магистрала и нови гумички.Fiat Bravo 1.4 12v
Коментар
-
да се включа и аз в темата значи със съвсем пресен проблем-подобен на твоя днес ходих на диагностика защото мотора на ниски обороти работи на 3 цилиндъра-след всякакви тестове/токове жици свещи,грешки на ЕКУ и т.н./ се установи че един изпускателен/най вероятно /клапан е дал фира.И аз съм се запътил към сервиз и все пак имам малко понятие как работи един ДВГ.Старото ми мпс беше опел и сам съм си го правил без майсторска намеса ,ама за сефте чувам някой да иска да пили клапани защото били много натегнати.Един съвет приятелю-смени майстора-мина времето на ладите и москвичите,които се сглобяваха с каквото се намери по магазините или със стари чаркове изхвърлени от някоя транспортна фирма.Клапана в горния си край където се натиска от кобилицата е закален и със специална циментация,а една такава намеса -пилене го прави негоден ,така че сменяй майстора .за да върви трудно вала явно има други причини като пример стана дума за повдигачите.Ако са пълни с масло ........доста зор ще е а ако са празни ще е по леко.А за леглата на клапаните си има специална фреза която би трябвало да я има във всеки по читав сервиз .Аман от гайкаджииФИАТ БРАВО 1.4-ГОЛЕМИЯ МОТОР
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар