Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глава на Браво 1.4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Глава на Браво 1.4

    Значи разглобихме Бравото заради проблема с разпр. вал, обаче се оказа че и кобилиците търкат във вала и го износват и отдолу, като и те се износват. Стигнахме до заключение че повдигачите са блокирали, изчистихме ги, но ме наплашиха че ако ги сложа пак ще се напълнят с масло и ще блокират, предложиха ми 2 варианта : - пилене на повдигачите и клапаните - носене на главата на сервиз да се видят леглата на клапаните Посъветвайте ме, че направо незнам вече какво да правя
    Fiat Bravo 1.4 12v

    #2
    Че нали затова се наричат хидравлични повдигачи, много ясно че ще се пълнят с масло. Не знам колко добре сте ги изчистили, аз на повдигач по 10мин си играех на менгемето да му цедя масълцето. Бавно се стиска поне 5-6 пъти и с едно парцалче се забърсва маслото дето изтича. След това ако повдигача пружинира при натискане значи е ок. Да не се заблудиш някои повдигачи не се пълнят веднага с въздух и не пружинират, но като ги оставиш няколко часа след това се оказва, че са наред. Поне при мен имаше 2-3 такива. Никакво пилене на повдигачи, изобщо не разбирам главата защо ще я отваряте. Ако има компресия никакво отваряне на глава, това са пари на вятъра.В нормалния случай се сменя - вал, семеринг на вала, кобилици, гумички на маслената магистрала, чисти се магистралата и главата, а при добро желание и картера.И още нещо - кобилиците трябва да търкат във вала, но като има мазане не го износват. Ролята им е точно такава в отбор с повдигава да обират луфтовете на клапана. Затова кобилиците трябва да са в контакт с вала и колата няма да ти трака като дизел. Но за целта - прочистена маслена магистрала и нови гумички.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      spark написа:
      Че нали затова се наричат хидравлични повдигачи, много ясно че ще се пълнят с масло. Не знам колко добре сте ги изчистили, аз на повдигач по 10мин си играех на менгемето да му цедя масълцето. Бавно се стиска поне 5-6 пъти и с едно парцалче се забърсва маслото дето изтича. След това ако повдигача пружинира при натискане значи е ок. Да не се заблудиш някои повдигачи не се пълнят веднага с въздух и не пружинират, но като ги оставиш няколко часа след това се оказва, че са наред. Поне при мен имаше 2-3 такива. Никакво пилене на повдигачи, изобщо не разбирам главата защо ще я отваряте. Ако има компресия никакво отваряне на глава, това са пари на вятъра.В нормалния случай се сменя - вал, семеринг на вала, кобилици, гумички на маслената магистрала, чисти се магистралата и главата, а при добро желание и картера.И още нещо - кобилиците трябва да търкат във вала, но като има мазане не го износват. Ролята им е точно такава в отбор с повдигава да обират луфтовете на клапана. Затова кобилиците трябва да са в контакт с вала и колата няма да ти трака като дизел. Но за целта - прочистена маслена магистрала и нови гумички.
      значи всичко е купено ( вал, семеринг, гумички на масл., гуми на клапани ) обаче при слагането на вала като започнахме да го въртим трябваше с адски усилия да се завърти вала, и майстора вика сваляме главата, свалихме я, и да провери клапаните дали има луфт като сипем нафта, и на 2 и 4 нафтата изтече по-бързо от обичайно и той вика, или се пилят клапани, или леглата им, като това се правело в сервиз на цена около 150-200 лева. Но ми е най-интересно защо вала се въртеше толкова мъчно
      Fiat Bravo 1.4 12v

      Коментар


        #4
        да се включа и аз в темата значи със съвсем пресен проблем-подобен на твоя днес ходих на диагностика защото мотора на ниски обороти работи на 3 цилиндъра-след всякакви тестове/токове жици свещи,грешки на ЕКУ и т.н./ се установи че един изпускателен/най вероятно /клапан е дал фира.И аз съм се запътил към сервиз и все пак имам малко понятие как работи един ДВГ.Старото ми мпс беше опел и сам съм си го правил без майсторска намеса ,ама за сефте чувам някой да иска да пили клапани защото били много натегнати.Един съвет приятелю-смени майстора-мина времето на ладите и москвичите,които се сглобяваха с каквото се намери по магазините или със стари чаркове изхвърлени от някоя транспортна фирма.Клапана в горния си край където се натиска от кобилицата е закален и със специална циментация,а една такава намеса -пилене го прави негоден ,така че сменяй майстора .за да върви трудно вала явно има други причини като пример стана дума за повдигачите.Ако са пълни с масло ........доста зор ще е а ако са празни ще е по леко.А за леглата на клапаните си има специална фреза която би трябвало да я има във всеки по читав сервиз .Аман от гайкаджии
        ФИАТ БРАВО 1.4-ГОЛЕМИЯ МОТОР

        Коментар


          #5
          Да не сте го въртели със завити свещи?И на лагерите (леглата) дето ляга разпределителния вал капнахте ли им поне малко масло или ги стегнахте ей така?
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Свещите бяха свалени а за леглата не съм сигурен, защото ме нямаше тогава
            Fiat Bravo 1.4 12v

            Коментар


              #7
              Е те леглата ще се смажат като се запали двигателя, но ако ги е стегнал прекалено много и не ги е намазал с масло (а то дори има и специални тубички грес в комплекта на вала с кобилиците) може и да се върти трудно вала заради това.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар

              Working...
              X