Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въздуха в цилиндрите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re: ooo

    me_to_u написа:
    Ами johnfound го е написал по-горе, от уравнението за състоянието p.V=m.RT
    След уточнения (горе формулата съм я пообъркал) стигнах до следната формула:
    Код:
               101325.Pi.Vm.wDm = ---------------------------- [kg/min]      28,71 . ( Ti + 273,15)Където:Dm - дебит на въздуха в kg за минута на входа на въздушния тракт.Ti - температура на въздуха във всмукателните колектори в градуса Целзийw - скорост на двигателя в обороти в минута.Pi - Налягане в bar на въздуха в смукателните колектори.Vm - работен обем на двигателя.
    Това е формулата за масовият разход на въздух. Ако ни трябва обемният, то трябва да използваме:
    Код:
          (To+273,15).Pi.Vm.wDv = ---------------------- [m3/min]      (Ti+273,15).PoКъдето, освен горните величини имаме:Dv - обемният дебит в куб.м/минТо - температура на въздуха на входа на системата (околна температура)Po - налягане на въздуха на входа на системата (атмосферно налягане)
    Тези формули са общо взето теоретични и не отчитат влиянието на ред странични фактори - съпротивление на тръбопроводи, влиянието на клапаните и т.н., но предполагам, че ще са достатъчно точни за повечето ориентировъчни изчисления.Поздрави.Направих някои корекции, защото имаше грешки във формулите, за което моля да ме извините.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #17
      Re: ooo

      johnfound написа:
      me_to_u написа:
      Ами johnfound го е написал по-горе, от уравнението за състоянието p.V=m.RT
      След уточнения (горе формулата съм я пообъркал) стигнах до следната формула:
      Код:
                 101325.Pi.Vm.wDm = ---------------------------- [kg/min]      28,71 . ( Ti + 273,15)Където:Dm - дебит на въздуха в kg за минута на входа на въздушния тракт.Ti - температура на въздуха във всмукателните колектори в градуса Целзийw - скорост на двигателя в обороти в минута.Pi - Налягане в bar на въздуха в смукателните колектори.Vm - работен обем на двигателя.
      Това е формулата за масовият разход на въздух. Ако ни трябва обемният, то трябва да използваме:
      Код:
            (To+273,15).Pi.Vm.wDv = ---------------------- [m3/min]      (Ti+273,15).PoКъдето, освен горните величини имаме:Dv - обемният дебит в куб.м/минТо - температура на въздуха на входа на системата (околна температура)Po - налягане на въздуха на входа на системата (атмосферно налягане)
      Тези формули са общо взето теоретични и не отчитат влиянието на ред странични фактори - съпротивление на тръбопроводи, влиянието на клапаните и т.н., но предполагам, че ще са достатъчно точни за повечето ориентировъчни изчисления.Поздрави.Направих някои корекции, защото имаше грешки във формулите, за което моля да ме извините.
      нямаш грижи, но само въпросче: Ро и Pi как да ги сметна, в смисъл, че незнаем Pi, а Ро в живачен стълб или атмосфери, бар, или...? много благодарско за формулите, дано го издокараме някак си, ще ви пусна снимки ако имате желание още веднъж благодаря за инфото-друго си е мнението на специалист

      Коментар


        #18
        Re: ooo

        EXECUTE написа:
        нямаш грижи, но само въпросче: Ро и Pi как да ги сметна, в смисъл, че незнаем Pi, а Ро в живачен стълб или атмосфери, бар, или...? много благодарско за формулите, дано го издокараме някак си, ще ви пусна снимки ако имате желание още веднъж благодаря за инфото-друго си е мнението на специалист
        В първата формула налягането съм го привел до bar. Във втората формула няма значение, важното е само Po и Pi да са в еднакви единици. Проблема при използване на тези формули са величините Pi и Ti - налягането и температурата във всмукателния колектор, след дроселната клапа. Тези величини, поне според мене не подлежат на лесно изчисляване, особенно при частично затворена дроселна клапа. Иначе тези формули или леко коригирани такива се използват за изчисляване на дебита на въздуха за инжекциони (газови и бензинови) които нямат датчик за масовият разход на въздух. При такива двигатели, има датчици с които се мери налягането и температурата във входящият колектор.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар

        Working...
        X