Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въздуха в цилиндрите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въздуха в цилиндрите

    ЗНАЕ ЛИ НЯКОЙ КАКВО Е КОЛИЧЕСТВОТО ВЪЗДУХ, КОЕТО ВЛИЗА ПРЕЗ ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР ИЛИ ПО-ТОЧНО ДЕБИТЪТ? СТАВА ВЪПРОС ЗА 2,5 ДИЗЕЛЗнае ли някой какво е количеството въздух, което влиза през въздушния филтър или по-точно дебита? Става въпрос за 2,5 дизелБез Капс Лок, моля!!!

    #2
    За какьв автомобил става вьпрос?

    Коментар


      #3
      hit-ko написа:
      За какьв автомобил става вьпрос?
      главните букви са за прегледност, а не за архаични схващания, но това не е проблема, а сайт или инфо, формула или каквото и да е за дебита на въздуха ползван от автомобила. бтв има ли значение от марката след като съм посочил двигателя или е просто любопитство?

      Коментар


        #4
        бтв има ли значение от марката след като съм посочил двигателя или е просто любопитство?
        Марката ме интересуваше за да ти дам по-конкретен отговор!Има дизелови двигатели, които са с дебитомер и с помоща на скенер можеш вьв всеки режим на мотора да следиш дебита на вьздуха!

        Коментар


          #5
          Обема въздух (по-точно горивна смес, но горивото е по-малката част) консумиран за 1 минута например се смята лесно: Обема на двигателя х ОборотитеПроблем възниква, ако ни трябва масата на въздуха (а всъщност точно това ни трябва в 99% от случаите). Тогава, трябва да знаем плътността на въздуха, който влиза в цилиндрите (въздуха в смукателните колектори). А плътността зависи от налягането и температурата. Тук може да е от помощ уравнението R.T = P.V (ако не го бъркам) където: R - универсална газова константа, Т - температура по Келвин, P - налягане, V - обем. Също много полезен е някой справочник по физика. Истинският проблем обаче идва от това, че параметри като температура и налягане зависят от много външни фактори (околна температура, колко е отворена дроселната клапа и т.н.) и затова трябва да се измерват, а не да се изчисляват.
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #6
            johnfound написа:
            Обема въздух (по-точно горивна смес, но горивото е по-малката част) консумиран за 1 минута например се смята лесно: Обема на двигателя х ОборотитеПроблем възниква, ако ни трябва масата на въздуха (а всъщност точно това ни трябва в 99% от случаите). Тогава, трябва да знаем плътността на въздуха, който влиза в цилиндрите (въздуха в смукателните колектори). А плътността зависи от налягането и температурата. Тук може да е от помощ уравнението R.T = P.V (ако не го бъркам) където: R - универсална газова константа, Т - температура по Келвин, P - налягане, V - обем. Също много полезен е някой справочник по физика. Истинският проблем обаче идва от това, че параметри като температура и налягане зависят от много външни фактори (околна температура, колко е отворена дроселната клапа и т.н.) и затова трябва да се измерват, а не да се изчисляват.
            БРАВО и благодаря за изчерпателния отговор. ей за т’ва говорех....... неточността е в мен явно, но значи ли това, че при топло време ще влиза по-малко количество въздух -да явно значи....в такъв случай няма ли някаква константа или подобно за дебита който просто влиза през отвора на тръбата на в.филтър или това е оборотите х обема?? 10-х все пак

            Коментар


              #7
              EXECUTE написа:
              hit-ko написа:
              За какьв автомобил става вьпрос?
              главните букви са за прегледност, а не за архаични схващания, но това не е проблема, а сайт или инфо, формула или каквото и да е за дебита на въздуха ползван от автомобила. бтв има ли значение от марката след като съм посочил двигателя или е просто любопитство?
              Правим офтопик, но си има правила, във всички форуми главните букви се възприемат като изразяване на емоции, не особено положителни. Едва ли пишеш винаги с главни букви по документи, бележки или каквото и да е за прегледност. Благодаря ти за разбирането,

              Коментар


                #8
                EXECUTE написа:
                ....в такъв случай няма ли някаква константа или подобно за дебита който просто влиза през отвора на тръбата на в.филтър или това е оборотите х обема??
                Не, това е обема на въздуха, който влиза в цилиндрите (той е разреден и затова заема повече обем от обема на въздуха, който влиза в двигателя). За по-точна формула ще трябва да изчакаш до утре, да питам жена ми.
                Fiat Ritmo 105TC
                1600cc 105к.с.

                Коментар


                  #9
                  me_to_u написа:
                  EXECUTE написа:
                  hit-ko написа:
                  За какьв автомобил става вьпрос?
                  главните букви са за прегледност, а не за архаични схващания, но това не е проблема, а сайт или инфо, формула или каквото и да е за дебита на въздуха ползван от автомобила. бтв има ли значение от марката след като съм посочил двигателя или е просто любопитство?
                  Правим офтопик, но си има правила, във всички форуми главните букви се възприемат като изразяване на емоции, не особено положителни. Едва ли пишеш винаги с главни букви по документи, бележки или каквото и да е за прегледност. Благодаря ти за разбирането,
                  абе няма проблем, тия главни букви,ебаси проблема....+тва как може да изразя отрицателна емоция или каквото и да е когато задавам въпрос в нова тема, да не съм от 4-ти км, та да си повишавам тон сам......абе издребнявате,разбирам, че това ви е работата,но издребнявате....аре със здраве и главни букви + тва съм грандоман и малките букви не са ми приятни

                  Коментар


                    #10
                    johnfound написа:
                    EXECUTE написа:
                    ....в такъв случай няма ли някаква константа или подобно за дебита който просто влиза през отвора на тръбата на в.филтър или това е оборотите х обема??
                    Не, това е обема на въздуха, който влиза в цилиндрите (той е разреден и затова заема повече обем от обема на въздуха, който влиза в двигателя). За по-точна формула ще трябва да изчакаш до утре, да питам жена ми.
                    ще сме благодарни на теб и на жена ти, защото по простата сметка 2500см3 * 3000 об./мин =направо незнам с колко нули се пише.....явно не е толкоз просто, а и никъде не можем да намерим инфо, явно ни требе специалист щото ще преебем двигателя да доуточня -интересува ни дебита на въздуха минаващ през тръбата на възд.филтър, е това е най-вероятно количеството въздух необходимо на двигателя, ’щото едва ли ще поема повече от колкото му е необходимо. иначе казано колко въздух влиза и как се изчислява......10-х агейн

                    Коментар


                      #11
                      От стехеометричните уравнения на горенето след няколко ппеобразувания, приемане на стандартни стойности за параметрите се установява теоретичното количество гориво, необходимо за изгаряне на 1 кg. гориво, а именно при молякулярна маса на въздуха 28,96kg/kmol, количество въздух 0,495kmol въздух/kg гориво, то теоретичната маса въздух за изгаряне на 1 кg. стандартно гориво е 14,35 кg. Действителното количество въздух е различно, в зависимост от вида на горивото и условията, при които протичат реакциите. Като имаш на предвид, че дизеловия двигател работи с въздушно отношение >1(1,2-1,6 примерно) това ти прави около 15-17 кg. въздух за изгаряне на 1 kg. гориво. Така, като знаеш разхода на гориво на двигателя, можеш да пресметнеш грубо изразходения въздух. Пишеш че е дизел, атмосферен. Ако те интересува дебита на въздух в даден момент става сложно. Най-лесно без да смяташ можеш директно да замериш количеството въздух с дебитомер. Просто от любопитство, ако не е тайна, за какво пък ти е това? Големи и лоши въртеливи машини ли ще "вграждаш"?

                      Коментар


                        #12
                        me_to_u написа:
                        От стехеометричните уравнения на горенето след няколко ппеобразувания, приемане на стандартни стойности за параметрите се установява теоретичното количество гориво, необходимо за изгаряне на 1 кg. гориво, а именно при молякулярна маса на въздуха 28,96kg/kmol, количество въздух 0,495kmol въздух/kg гориво, то теоретичната маса въздух за изгаряне на 1 кg. стандартно гориво е 14,35 кg. Действителното количество въздух е различно, в зависимост от вида на горивото и условията, при които протичат реакциите. Като имаш на предвид, че дизеловия двигател работи с въздушно отношение >1(1,2-1,6 примерно) това ти прави около 15-17 кg. въздух за изгаряне на 1 kg. гориво. Така, като знаеш разхода на гориво на двигателя, можеш да пресметнеш грубо изразходения въздух. Пишеш че е дизел, атмосферен. Ако те интересува дебита на въздух в даден момент става сложно. Най-лесно без да смяташ можеш директно да замериш количеството въздух с дебитомер. Просто от любопитство, ако не е тайна, за какво пък ти е това? Големи и лоши въртеливи машини ли ще "вграждаш"?
                        еее браво и на теб, ето това се казва идея......незнаем разхода, но предполагаме, че е към 8-10/100, а иначе ще го правим по-мощен или ще го преебем, намерихме турбина, но се оказа, че мнооо преработки ще ни трябва да я сложим, пък и не е за 2,5 и сега правим нещо като чарджър......10-х за инфото, но ще изчакам и johnfound да видим какво ще каже жена му, че щом нея ще пита явно жената е квалифицирана!

                        Коментар


                          #13
                          ooo

                          и още нещо ....колко кубика е 1 кг. въздух или как се смята? ако въздуха е еталон, то 1 към 1 ли е? едва ли.....поздрави на всички участници

                          Коментар


                            #14
                            Re: ooo

                            EXECUTE написа:
                            и още нещо ....колко кубика е 1 кг. въздух или как се смята? ако въздуха е еталон, то 1 към 1 ли е? едва ли.....поздрави на всички участници
                            Ами johnfound го е написал по-горе, от уравнението за състоянието p.V=m.RT, лесно можеш да видиш, че за 1 кг. въздух, R=287,04 за сух въздух при 0 градуса и 760 ммHg, налягането го вземаш 1 бар(или колкото там е отчетено атмосферното, температурата също и си готов. При стайна температура R е вече 292, затова трябва за твоята температура да вземеш от справочник R. При коректни p,R,T ще получиш каквото търсиш. Един съвет, има доста турбокалкулатори из нета, поразрови. За правилни изчисления на нещата, с които си започнал обаче трябва мнооого да се помъчиш.

                            Коментар


                              #15
                              Погледни тук-http://not2fast.wryday.com/turbo/glossary/turbo_calc.shtmlМожеш да зададеш всички параметри, можеш да огледаш диаграмата отдолу, да видиш има ли опасност от помпаж и т.н.

                              Коментар

                              Working...
                              X