ЗНАЕ ЛИ НЯКОЙ КАКВО Е КОЛИЧЕСТВОТО ВЪЗДУХ, КОЕТО ВЛИЗА ПРЕЗ ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР ИЛИ ПО-ТОЧНО ДЕБИТЪТ? СТАВА ВЪПРОС ЗА 2,5 ДИЗЕЛЗнае ли някой какво е количеството въздух, което влиза през въздушния филтър или по-точно дебита? Става въпрос за 2,5 дизелБез Капс Лок, моля!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въздуха в цилиндрите
Collapse
X
-
hit-ko написа:За какьв автомобил става вьпрос?
Коментар
-
Обема въздух (по-точно горивна смес, но горивото е по-малката част) консумиран за 1 минута например се смята лесно: Обема на двигателя х ОборотитеПроблем възниква, ако ни трябва масата на въздуха (а всъщност точно това ни трябва в 99% от случаите). Тогава, трябва да знаем плътността на въздуха, който влиза в цилиндрите (въздуха в смукателните колектори). А плътността зависи от налягането и температурата. Тук може да е от помощ уравнението R.T = P.V (ако не го бъркам) където: R - универсална газова константа, Т - температура по Келвин, P - налягане, V - обем. Също много полезен е някой справочник по физика. Истинският проблем обаче идва от това, че параметри като температура и налягане зависят от много външни фактори (околна температура, колко е отворена дроселната клапа и т.н.) и затова трябва да се измерват, а не да се изчисляват.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Обема въздух (по-точно горивна смес, но горивото е по-малката част) консумиран за 1 минута например се смята лесно: Обема на двигателя х ОборотитеПроблем възниква, ако ни трябва масата на въздуха (а всъщност точно това ни трябва в 99% от случаите). Тогава, трябва да знаем плътността на въздуха, който влиза в цилиндрите (въздуха в смукателните колектори). А плътността зависи от налягането и температурата. Тук може да е от помощ уравнението R.T = P.V (ако не го бъркам) където: R - универсална газова константа, Т - температура по Келвин, P - налягане, V - обем. Също много полезен е някой справочник по физика. Истинският проблем обаче идва от това, че параметри като температура и налягане зависят от много външни фактори (околна температура, колко е отворена дроселната клапа и т.н.) и затова трябва да се измерват, а не да се изчисляват.
Коментар
-
EXECUTE написа:hit-ko написа:За какьв автомобил става вьпрос?
Коментар
-
EXECUTE написа:....в такъв случай няма ли някаква константа или подобно за дебита който просто влиза през отвора на тръбата на в.филтър или това е оборотите х обема??Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
me_to_u написа:EXECUTE написа:hit-ko написа:За какьв автомобил става вьпрос?
Коментар
-
johnfound написа:EXECUTE написа:....в такъв случай няма ли някаква константа или подобно за дебита който просто влиза през отвора на тръбата на в.филтър или това е оборотите х обема??
Коментар
-
От стехеометричните уравнения на горенето след няколко ппеобразувания, приемане на стандартни стойности за параметрите се установява теоретичното количество гориво, необходимо за изгаряне на 1 кg. гориво, а именно при молякулярна маса на въздуха 28,96kg/kmol, количество въздух 0,495kmol въздух/kg гориво, то теоретичната маса въздух за изгаряне на 1 кg. стандартно гориво е 14,35 кg. Действителното количество въздух е различно, в зависимост от вида на горивото и условията, при които протичат реакциите. Като имаш на предвид, че дизеловия двигател работи с въздушно отношение >1(1,2-1,6 примерно) това ти прави около 15-17 кg. въздух за изгаряне на 1 kg. гориво. Така, като знаеш разхода на гориво на двигателя, можеш да пресметнеш грубо изразходения въздух. Пишеш че е дизел, атмосферен. Ако те интересува дебита на въздух в даден момент става сложно. Най-лесно без да смяташ можеш директно да замериш количеството въздух с дебитомер. Просто от любопитство, ако не е тайна, за какво пък ти е това? Големи и лоши въртеливи машини ли ще "вграждаш"?
Коментар
-
me_to_u написа:От стехеометричните уравнения на горенето след няколко ппеобразувания, приемане на стандартни стойности за параметрите се установява теоретичното количество гориво, необходимо за изгаряне на 1 кg. гориво, а именно при молякулярна маса на въздуха 28,96kg/kmol, количество въздух 0,495kmol въздух/kg гориво, то теоретичната маса въздух за изгаряне на 1 кg. стандартно гориво е 14,35 кg. Действителното количество въздух е различно, в зависимост от вида на горивото и условията, при които протичат реакциите. Като имаш на предвид, че дизеловия двигател работи с въздушно отношение >1(1,2-1,6 примерно) това ти прави около 15-17 кg. въздух за изгаряне на 1 kg. гориво. Така, като знаеш разхода на гориво на двигателя, можеш да пресметнеш грубо изразходения въздух. Пишеш че е дизел, атмосферен. Ако те интересува дебита на въздух в даден момент става сложно. Най-лесно без да смяташ можеш директно да замериш количеството въздух с дебитомер. Просто от любопитство, ако не е тайна, за какво пък ти е това? Големи и лоши въртеливи машини ли ще "вграждаш"?
Коментар
-
Re: ooo
EXECUTE написа:и още нещо ....колко кубика е 1 кг. въздух или как се смята? ако въздуха е еталон, то 1 към 1 ли е? едва ли.....поздрави на всички участници
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар