Здравейте колеги!Скоро ще сменявам ламбда сондата и искам да попитам дали е наложително веднага да сменя и термостата или може да го отложа с 2-3 седмици.Ситуацията е следната: термостата е блокирал в средно положение и на празен ход колата прегрява, а на дъдлъг път изстива повече отколкото трябва. Интересува ме като сменя ламбда сондата дали това прегряване няма да й съкрати значително живота или топлината на двигателя не влияе толкова на температурата на изгорелите газове и съответно на сондата.И още един въпрос: трудно ли е сам да си сменя сондата? Ако реша да е в сервиз ще се забавя, докато ми дойде реда поне няколко дни. Затова мога да я купя и да опитам сам да го направя, но не знам дали ще се справя. Има ли някакви тънкости?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Връзка межу ламбда сонда и термостат
Collapse
X
-
Колега,според мен сменяй и двете!Когато ти е изстинал двигателя ,то той работи с по-богата смес,повишава ти се разхода и това неминуемо не е добре,най-малкото за катализатора.Освен това с прегряването не е никак добре.Предстоят жеги и да не кривнеш,пукниш глава заради калпав термостат?После се бърка на дълбоко заради 90 лева за оригинален термостат или 15 за преправен.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
-
Sev написа:не е трудноно ти трябва канал
Коментар
-
преди катализаторана изпускателния колекторотдолу ще я видиш - има кабел на нея, а тя е завита в тръбатане съм свалял, но с гаечен ключ би трябвало да се отвиеестествено трябва да изчакаш да поизстине колата, защото сигурно ще е топличкочувал съм че ги запояват после кабелите, което в полеви условия ще е малко трудно
Коментар
-
HLX написа:Sev написа:не е трудноно ти трябва канал--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
u_bo
-
u_bo написа:а според мен по-наложително е смяната на термостат -а нищо не питаш
Коментар
-
u_bo
HLX написа:u_bo написа:а според мен по-наложително е смяната на термостат -а нищо не питаш
Коментар
-
Сервиза е Александър Ауто. Но те само ми показаха, че има записана грешка в ламбда сондата и нищо не са правили по нея. Аз се поинтересувах при тях колко струва една сонда и те ми казаха, но не споменаха, че тази може да е наред и само с подгряването да има проблем.Както и да е. Възможно ли е от това подгряване на вдяига разхода? Всъщност когато работи с по-ниска температура какви изкривявания прави сондата? Или след като е записана грешката, ЕКУ-то не разчита на нея?
Коментар
-
u_bo
HLX написа:Сервиза е Александър Ауто. Но те само ми показаха, че има записана грешка в ламбда сондата и нищо не са правили по нея. Аз се поинтересувах при тях колко струва една сонда и те ми казаха, но не споменаха, че тази може да е наред и само с подгряването да има проблем.Както и да е. Възможно ли е от това подгряване на вдяига разхода? Всъщност когато работи с по-ниска температура какви изкривявания прави сондата? Или след като е записана грешката, ЕКУ-то не разчита на нея?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар