Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Връзка межу ламбда сонда и термостат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Връзка межу ламбда сонда и термостат

    Здравейте колеги!Скоро ще сменявам ламбда сондата и искам да попитам дали е наложително веднага да сменя и термостата или може да го отложа с 2-3 седмици.Ситуацията е следната: термостата е блокирал в средно положение и на празен ход колата прегрява, а на дъдлъг път изстива повече отколкото трябва. Интересува ме като сменя ламбда сондата дали това прегряване няма да й съкрати значително живота или топлината на двигателя не влияе толкова на температурата на изгорелите газове и съответно на сондата.И още един въпрос: трудно ли е сам да си сменя сондата? Ако реша да е в сервиз ще се забавя, докато ми дойде реда поне няколко дни. Затова мога да я купя и да опитам сам да го направя, но не знам дали ще се справя. Има ли някакви тънкости?
    FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
    LPG System BRC Just

    #2
    Колега,според мен сменяй и двете!Когато ти е изстинал двигателя ,то той работи с по-богата смес,повишава ти се разхода и това неминуемо не е добре,най-малкото за катализатора.Освен това с прегряването не е никак добре.Предстоят жеги и да не кривнеш,пукниш глава заради калпав термостат?После се бърка на дълбоко заради 90 лева за оригинален термостат или 15 за преправен.
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    Коментар


      #3
      Пак да питам - трудно ли се сменява сондата? В сервиза ми ще могат да ми обърнат внимание след 2 седмици, но не ми се чака толкова. Ако не е голяма философия, да си купя сондата и сам да я сменя.
      FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
      LPG System BRC Just

      Коментар


        #4
        не е трудноно ти трябва канал
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          Sev написа:
          не е трудноно ти трябва канал
          Канал ще намеря. Може ли малко повече помощ? Къде трябва да се намира сондата - преди или след катализатора? А и самия катализатор къде се намира? Може ли да се работи с обикновен гаечен ключ или трябва глух ключ за свещи. Може ли да повредя новата сонда преди монтажа? Трябва ли да се внимава със затягането?
          FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
          LPG System BRC Just

          Коментар


            #6
            преди катализаторана изпускателния колекторотдолу ще я видиш - има кабел на нея, а тя е завита в тръбатане съм свалял, но с гаечен ключ би трябвало да се отвиеестествено трябва да изчакаш да поизстине колата, защото сигурно ще е топличкочувал съм че ги запояват после кабелите, което в полеви условия ще е малко трудно
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              HLX написа:
              Sev написа:
              не е трудноно ти трябва канал
              Канал ще намеря. Може ли малко повече помощ? Къде трябва да се намира сондата - преди или след катализатора? А и самия катализатор къде се намира? Може ли да се работи с обикновен гаечен ключ или трябва глух ключ за свещи. Може ли да повредя новата сонда преди монтажа? Трябва ли да се внимава със затягането?
              Сондата се намира малко след изходящите колектори, развива се с обикновен ключ, но може да видиш доста зор, защото там се вдигат големи температури, може да я смениш без да е на канал, само махаш въздухозаборника над радиатора и ще я видиш. В комплекта трява да имаш метални тръбички с които се свързват кабелите, стискаш с клещи и после гумените шлаухки със запалката да се свият и си готов, при слагането на новата ламбда резбата се намазва с графитна смазка, която трява да е в пликче с ламбдата.
              --Старата ръжда любов не хваща!--
              156 sportwagon 1,9 jtd 115
              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

              Коментар


                #8
                Благодаря на всички са отговорите. Утре ще преценя как да процедирам. Най-вече като огледам мястото където се намира, а и как изглежда новата. Ако се наема да я сменя, ще опитам да направя снимки и да преразкажа всичко тук.
                FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                LPG System BRC Just

                Коментар


                  #9
                  а според мен по-наложително е смяната на термостат -а нищо не питаш

                  Коментар


                    #10
                    u_bo написа:
                    а според мен по-наложително е смяната на термостат -а нищо не питаш
                    За термостата нарочно не питам, защото не съм 100% сигурен че проблема за който го набедих се дължи на него. Искам да видя какво ще стане след оправянето на сигнала от ламбдата.А да разкажа малко и за нея. Смених я пустата сонда. Т.е. не аз, а в сервиз. Казаха ми че не било само самата смяна, а трябвало и да се изтрие грешката записана от лошата работа на старата сонда. До тук всичко е ОК. Да, ама не. След смяната, колата работеше по същия начин и при изтриване на грешката, веднага я записва същата. Оказа се, че не работи подгряването на сондата. Няма ток до двете й бели кабелчета от релето. Което може да означава, че и старата ми сонда е наред. Та като си оправя колата, ако ми остане едната здрава и на някой му трябва, ще се разберем за по-ниска цена от магазина.За откриване на проблема с подгряването офертата е половин ден в сервиза срещу сума между 65 и 110 лева. Нямах възможност да я оставя и засега ще я карам така. До след един месец - надявам се.
                    FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                    LPG System BRC Just

                    Коментар


                      #11
                      HLX написа:
                      u_bo написа:
                      а според мен по-наложително е смяната на термостат -а нищо не питаш
                      За термостата нарочно не питам, защото не съм 100% сигурен че проблема за който го набедих се дължи на него. Искам да видя какво ще стане след оправянето на сигнала от ламбдата.А да разкажа малко и за нея. Смених я пустата сонда. Т.е. не аз, а в сервиз. Казаха ми че не било само самата смяна, а трябвало и да се изтрие грешката записана от лошата работа на старата сонда. До тук всичко е ОК. Да, ама не. След смяната, колата работеше по същия начин и при изтриване на грешката, веднага я записва същата. Оказа се, че не работи подгряването на сондата. Няма ток до двете й бели кабелчета от релето. Което може да означава, че и старата ми сонда е наред. Та като си оправя колата, ако ми остане едната здрава и на някой му трябва, ще се разберем за по-ниска цена от магазина.За откриване на проблема с подгряването офертата е половин ден в сервиза срещу сума между 65 и 110 лева. Нямах възможност да я оставя и засега ще я карам така. До след един месец - надявам се.
                      ми кво да ти кажа - що за сервиз е тва дето ПЪРВО не са ти замерили подгряването ???дори във АУТОДАТА си пише на кои крачета КОЛКО напрежение трябва да има !! А не забравяй че АУтодатата не е специализирана , а е за мнооого марки и модели автомобили.та кой каза е мъдрия сервиз?

                      Коментар


                        #12
                        Сервиза е Александър Ауто. Но те само ми показаха, че има записана грешка в ламбда сондата и нищо не са правили по нея. Аз се поинтересувах при тях колко струва една сонда и те ми казаха, но не споменаха, че тази може да е наред и само с подгряването да има проблем.Както и да е. Възможно ли е от това подгряване на вдяига разхода? Всъщност когато работи с по-ниска температура какви изкривявания прави сондата? Или след като е записана грешката, ЕКУ-то не разчита на нея?
                        FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                        LPG System BRC Just

                        Коментар


                          #13
                          HLX написа:
                          Сервиза е Александър Ауто. Но те само ми показаха, че има записана грешка в ламбда сондата и нищо не са правили по нея. Аз се поинтересувах при тях колко струва една сонда и те ми казаха, но не споменаха, че тази може да е наред и само с подгряването да има проблем.Както и да е. Възможно ли е от това подгряване на вдяига разхода? Всъщност когато работи с по-ниска температура какви изкривявания прави сондата? Или след като е записана грешката, ЕКУ-то не разчита на нея?
                          ако ти свети дюзата - колата изобщо не разчита на сондата , а ти работи в ’авариен’ режим - с ПОВЕЧЕ разход

                          Коментар


                            #14
                            Дюзата не свети. При контакт светва и изгасва заедно с лампата на АБС-а. Това би трябвало да означава че грешните данни от ламбдата се взимат предвид, нали.
                            FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                            LPG System BRC Just

                            Коментар

                            Working...
                            X