Здравейте колеги! От съвсем скоро и аз се присъединих към гилдията на шофиоьрите на италинки. Купих си едно небрежно Bravo 1.6 16V. Но тъй-като доскоро карах Форд Сиера и то автоматик, както сами се досещате, при Джовани (така се казва синята гад
) всичко е съвем различно. Затова искам да задам няколко въпроса към хората, които карат Бравомировци от известно време и имат поглед и опит с модела. Веднага следкато придобих возилото както повеляват неписаните закони, накупих ремъци, ролки, филтри и масло и го заведох при майсторчоците да го "обслужат". За съжаление попаднах на дефектна обтегателна ролка на агренажа и се наложи да я сменя още веднъж.
Сега ми прдстои смяна на маншони на полуоските откъм скоростната кутия, защото са "тръгнали". И с това се надявам да престана да ходя в сервиза поне за 2 месеца.
А сега на въпросите. Първото нещо което ми направи впечатление е, че температурата на водата винаги седи над средата на скалата и в по-топлите дни напоследак се качва няколко чертички над нея, но досега никога не е достигала до червеното. Нормално ли е това? Друго което все още ме мъчи е навика да се опитвам да карам около 2000 оборота. Двулитровия Фордов SOHC, куплиран с автоматична скоростна кутия, се чустваше добре около 2000 RPM и даваше поносим разход, Джовани обаче, видимо се мъчи. Каде според вас са границите за едно нормално градско каране, говоря за обороти и предавки. Следкато се поотърсих от фордовия навик, се опитвам да го карам докъм 3 и половина 4 мах и тогава да сменям, но това е когато е чисто и няма голямо движение, което всички знаем че се случва все по-рядко. Като се влача по уличките понякога съм и на 1500 на втора... Друго което ме мъчи е сутрин на студено като го запаля (и с паленето имам проблем но ще стигна и дотам), се потегля със страховито и свръхестествено разтрисане на цялата кола, особено ако се опитвам да тръгна на по-ниски обороти
Казаха ми че било нормално, и че не е примерно, проблем на съединителя. Тъпото е че отивайки при майсторчоците кърша пръсти, пристъпвам от крак на крак (знаете как е, нова кола, шумовете в нея са нови, не и знаете магариите и и треперите), обяснявам аз как имам чуството че ми играят оборотите на празен ход (стрелката на оборотомера стои неподвижно на 1200 когато е студена и след известно време пада на 750, 800 но въпреки това ми се струва че има някакво леко колебание в работата на мотора) и обяснявам, че колата прегрява защото постоянно карам на вентилатор, особено в задръстване и все разни шумове ми се причуват... и отговора на майсторчока е: "Мотора ти е пушка, натъпвай с двата крака и не и се притеснявай!" Така, стигнахме до проблема с паленето, като я паля сутрин, ръгам ключа, чакам всичкото лампа за имобилазер, диюзи, еърбези да загасне и тогава паля. Пали, прикюфква и ако не и подам леко газ угасва. Тва че не ми се прибира веднага стартера няма да го коментирам и че понякога паленето ми е свързано с изключително "приятен" звук си е проблем който също трябва да отстраня. Ами май това са нещата за които се сещам в момента. Приемам съвети и критики всякакви!
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/ranting2.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Shocked](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_eek.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Коментар