Здравейте колеги! От съвсем скоро и аз се присъединих към гилдията на шофиоьрите на италинки. Купих си едно небрежно Bravo 1.6 16V. Но тъй-като доскоро карах Форд Сиера и то автоматик, както сами се досещате, при Джовани (така се казва синята гад ) всичко е съвем различно. Затова искам да задам няколко въпроса към хората, които карат Бравомировци от известно време и имат поглед и опит с модела. Веднага следкато придобих возилото както повеляват неписаните закони, накупих ремъци, ролки, филтри и масло и го заведох при майсторчоците да го "обслужат". За съжаление попаднах на дефектна обтегателна ролка на агренажа и се наложи да я сменя още веднъж. Сега ми прдстои смяна на маншони на полуоските откъм скоростната кутия, защото са "тръгнали". И с това се надявам да престана да ходя в сервиза поне за 2 месеца. А сега на въпросите. Първото нещо което ми направи впечатление е, че температурата на водата винаги седи над средата на скалата и в по-топлите дни напоследак се качва няколко чертички над нея, но досега никога не е достигала до червеното. Нормално ли е това? Друго което все още ме мъчи е навика да се опитвам да карам около 2000 оборота. Двулитровия Фордов SOHC, куплиран с автоматична скоростна кутия, се чустваше добре около 2000 RPM и даваше поносим разход, Джовани обаче, видимо се мъчи. Каде според вас са границите за едно нормално градско каране, говоря за обороти и предавки. Следкато се поотърсих от фордовия навик, се опитвам да го карам докъм 3 и половина 4 мах и тогава да сменям, но това е когато е чисто и няма голямо движение, което всички знаем че се случва все по-рядко. Като се влача по уличките понякога съм и на 1500 на втора... Друго което ме мъчи е сутрин на студено като го запаля (и с паленето имам проблем но ще стигна и дотам), се потегля със страховито и свръхестествено разтрисане на цялата кола, особено ако се опитвам да тръгна на по-ниски обороти Казаха ми че било нормално, и че не е примерно, проблем на съединителя. Тъпото е че отивайки при майсторчоците кърша пръсти, пристъпвам от крак на крак (знаете как е, нова кола, шумовете в нея са нови, не и знаете магариите и и треперите), обяснявам аз как имам чуството че ми играят оборотите на празен ход (стрелката на оборотомера стои неподвижно на 1200 когато е студена и след известно време пада на 750, 800 но въпреки това ми се струва че има някакво леко колебание в работата на мотора) и обяснявам, че колата прегрява защото постоянно карам на вентилатор, особено в задръстване и все разни шумове ми се причуват... и отговора на майсторчока е: "Мотора ти е пушка, натъпвай с двата крака и не и се притеснявай!" Така, стигнахме до проблема с паленето, като я паля сутрин, ръгам ключа, чакам всичкото лампа за имобилазер, диюзи, еърбези да загасне и тогава паля. Пали, прикюфква и ако не и подам леко газ угасва. Тва че не ми се прибира веднага стартера няма да го коментирам и че понякога паленето ми е свързано с изключително "приятен" звук си е проблем който също трябва да отстраня. Ами май това са нещата за които се сещам в момента. Приемам съвети и критики всякакви!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Няколко въпроса от един нов Bravo Owner
Collapse
X
-
Въй като за начало май бая имаш да правиш, ама така ще е, на мен 3 месеца ми отне да я приведа в нормално състояние моята. Та за оборотите казваш играят, а на таблото нещо свети ли ти(напр. лампа с формата на инжекция), отиди на елкон да проверят компютъра за грешки, след това пиши пак, може да няма грешки и да са запушени дюзите и от това да пали трудно сутрин. Температурата ти не е нормална, може би има въздух в системата, или може датчика да показва грешно, но нормално трябва да стои на средата на скалата и да не мърда оттам, моята перка на радиатора е включвала най-много 5 пъти за 3 месеца, възможно е термостата да не отваря достатъчно. Претрисането при потегляне е или от съединител, което най лесно се проверява като я опреш на бордюр и се опиташ да го качиш на 3-та, ако колата не угасне, значи е за смяна. Друг вариант е тампоните на двигателя да са за смяна и да притриса от тях. Стартера си е за ремонт, сигурно бендикса е за смяна.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
-
Защо да те критикуваме, колега ? Нищо ново под слънцето, купил си кола "без забележки", сега ще олекнеш с 1000-1500 лв. и ще вкараш в правия път малката бръмчалка :D . Конкретно за загряването - зависи как и къде я караш, висиш ли в задръствания и т.н., но на първо време виж дали ти включва перката, защото това може да бъде много опасно в задаващите се жеги !Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Точно така, нов внос и без забележки. По таблото нищо не свети, включително лампата за дюзите както вече казах тя светва само като дам на контакт преди да запаля и после си изгасва. Перката на вентилатора върти почти постоянно следакто температурата мине средата на скалата. + това 50% от времето я карам на пурва в задръстванията. Стартера както вече казах знам че е за ремеонт и имам идея как се оправя.Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
www.dolni.org
Коментар
-
lud_vaso написа:.....Перката на вентилатора върти почти постоянно следакто температурата мине средата на скалата. + това 50% от времето я карам на пурва в задръстванията..........Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Колега,честита придобивка и добре дошъл в клуба!Със здраве и безаварийно да си караш колата!Моят съвет е: Има колега от форума,който се занимава с коли и е много добър майстор.Ника му е НСО.Пишеш му на лични едно съобщение и се свързваш с него.След това се разбирате кога да отидеш и да ти прегледа колата.Не взима скъпо и ще ти каже какво е за смяна без да те лъже!Познава отлично тези коли!Иначе така както чупиш пръсти и им обясняваш на майсточоците ти какви шумове има и т.н. така ти дерат кожата жив!Поне Наско (НСО) знае шумовете на тези коли и е ясно от какво са причинени излишните шумове.Относно претрисането на колата,то това не е нормално и може да бъде от доста неща различни от съединител.Успех!Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Sandeto написа:lud_vaso написа:.....Перката на вентилатора върти почти постоянно следакто температурата мине средата на скалата. + това 50% от времето я карам на пурва в задръстванията..........Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
www.dolni.org
Коментар
-
trace написа:2 чертички над средата ако е, няма проблеми. Трета година карам така.Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
www.dolni.org
Коментар
-
lud_vaso написа:.... А тва за 105те градуса сигурно е в червеното на скалата, там никога не сум стигал. Маь 3 чертицхки след средата и то беше 30 градуса навун и в задрустване с пуснат климатик и музика. Иначе според мен и двете степени на вентилатора си работят.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Sandeto написа:lud_vaso написа:.... А тва за 105те градуса сигурно е в червеното на скалата, там никога не сум стигал. Маь 3 чертицхки след средата и то беше 30 градуса навун и в задрустване с пуснат климатик и музика. Иначе според мен и двете степени на вентилатора си работят.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
noriaga написа:Sandeto написа:lud_vaso написа:.... А тва за 105те градуса сигурно е в червеното на скалата, там никога не сум стигал. Маь 3 чертицхки след средата и то беше 30 градуса навун и в задрустване с пуснат климатик и музика. Иначе според мен и двете степени на вентилатора си работят.Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
www.dolni.org
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=206493#206493.... а и колегата noriaga го написа същото. Още за термостата? Колега, смени си термостата, докато не си се видял в приключение И накрая какво казва hit-ko по въпроса: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=207442#207442
Коментар
-
trace написа:2 чертички над средата ако е, няма проблеми. Трета година карам така.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
van_dal написа:Ти ако щеш и 15 години карай така, ама не подвеждай хората, друго показание освен стрелката в средата не е нормално!Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар