Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса от един нов Bravo Owner

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Няколко въпроса от един нов Bravo Owner

    Здравейте колеги! От съвсем скоро и аз се присъединих към гилдията на шофиоьрите на италинки. Купих си едно небрежно Bravo 1.6 16V. Но тъй-като доскоро карах Форд Сиера и то автоматик, както сами се досещате, при Джовани (така се казва синята гад ) всичко е съвем различно. Затова искам да задам няколко въпроса към хората, които карат Бравомировци от известно време и имат поглед и опит с модела. Веднага следкато придобих возилото както повеляват неписаните закони, накупих ремъци, ролки, филтри и масло и го заведох при майсторчоците да го "обслужат". За съжаление попаднах на дефектна обтегателна ролка на агренажа и се наложи да я сменя още веднъж. Сега ми прдстои смяна на маншони на полуоските откъм скоростната кутия, защото са "тръгнали". И с това се надявам да престана да ходя в сервиза поне за 2 месеца. А сега на въпросите. Първото нещо което ми направи впечатление е, че температурата на водата винаги седи над средата на скалата и в по-топлите дни напоследак се качва няколко чертички над нея, но досега никога не е достигала до червеното. Нормално ли е това? Друго което все още ме мъчи е навика да се опитвам да карам около 2000 оборота. Двулитровия Фордов SOHC, куплиран с автоматична скоростна кутия, се чустваше добре около 2000 RPM и даваше поносим разход, Джовани обаче, видимо се мъчи. Каде според вас са границите за едно нормално градско каране, говоря за обороти и предавки. Следкато се поотърсих от фордовия навик, се опитвам да го карам докъм 3 и половина 4 мах и тогава да сменям, но това е когато е чисто и няма голямо движение, което всички знаем че се случва все по-рядко. Като се влача по уличките понякога съм и на 1500 на втора... Друго което ме мъчи е сутрин на студено като го запаля (и с паленето имам проблем но ще стигна и дотам), се потегля със страховито и свръхестествено разтрисане на цялата кола, особено ако се опитвам да тръгна на по-ниски обороти Казаха ми че било нормално, и че не е примерно, проблем на съединителя. Тъпото е че отивайки при майсторчоците кърша пръсти, пристъпвам от крак на крак (знаете как е, нова кола, шумовете в нея са нови, не и знаете магариите и и треперите), обяснявам аз как имам чуството че ми играят оборотите на празен ход (стрелката на оборотомера стои неподвижно на 1200 когато е студена и след известно време пада на 750, 800 но въпреки това ми се струва че има някакво леко колебание в работата на мотора) и обяснявам, че колата прегрява защото постоянно карам на вентилатор, особено в задръстване и все разни шумове ми се причуват... и отговора на майсторчока е: "Мотора ти е пушка, натъпвай с двата крака и не и се притеснявай!" Така, стигнахме до проблема с паленето, като я паля сутрин, ръгам ключа, чакам всичкото лампа за имобилазер, диюзи, еърбези да загасне и тогава паля. Пали, прикюфква и ако не и подам леко газ угасва. Тва че не ми се прибира веднага стартера няма да го коментирам и че понякога паленето ми е свързано с изключително "приятен" звук си е проблем който също трябва да отстраня. Ами май това са нещата за които се сещам в момента. Приемам съвети и критики всякакви!
    Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
    www.dolni.org

    #2
    Въй като за начало май бая имаш да правиш, ама така ще е, на мен 3 месеца ми отне да я приведа в нормално състояние моята. Та за оборотите казваш играят, а на таблото нещо свети ли ти(напр. лампа с формата на инжекция), отиди на елкон да проверят компютъра за грешки, след това пиши пак, може да няма грешки и да са запушени дюзите и от това да пали трудно сутрин. Температурата ти не е нормална, може би има въздух в системата, или може датчика да показва грешно, но нормално трябва да стои на средата на скалата и да не мърда оттам, моята перка на радиатора е включвала най-много 5 пъти за 3 месеца, възможно е термостата да не отваря достатъчно. Претрисането при потегляне е или от съединител, което най лесно се проверява като я опреш на бордюр и се опиташ да го качиш на 3-та, ако колата не угасне, значи е за смяна. Друг вариант е тампоните на двигателя да са за смяна и да притриса от тях. Стартера си е за ремонт, сигурно бендикса е за смяна.
    --Старата ръжда любов не хваща!--
    156 sportwagon 1,9 jtd 115
    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

    Коментар


      #3
      Защо да те критикуваме, колега ? Нищо ново под слънцето, купил си кола "без забележки", сега ще олекнеш с 1000-1500 лв. и ще вкараш в правия път малката бръмчалка :D . Конкретно за загряването - зависи как и къде я караш, висиш ли в задръствания и т.н., но на първо време виж дали ти включва перката, защото това може да бъде много опасно в задаващите се жеги !
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        Точно така, нов внос и без забележки. По таблото нищо не свети, включително лампата за дюзите както вече казах тя светва само като дам на контакт преди да запаля и после си изгасва. Перката на вентилатора върти почти постоянно следакто температурата мине средата на скалата. + това 50% от времето я карам на пурва в задръстванията. Стартера както вече казах знам че е за ремеонт и имам идея как се оправя.
        Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
        www.dolni.org

        Коментар


          #5
          lud_vaso написа:
          .....Перката на вентилатора върти почти постоянно следакто температурата мине средата на скалата. + това 50% от времето я карам на пурва в задръстванията..........
          Конкретизирай колега! Почти постоянно е много разтегливо понятие. Ако включва на всеки 15-ина секунди и върти по 5-10s е съвсем нормално в горещо време и задръстване. Особено ако си включи разни консуматори като климатик, фарове, "музики".... Единствено трябва да те безпокои, ако температурата на двигателя надвишава норматива, т.е. минава над 105 градуса, тогава нещата отиват на:- не добре отварящ или заклинил в средно положение термостат;- запушен радиатор;- слаб дебит на водната помпа.Съвет: На твоя модел би трябвало да си с две степени на включване на перката за охлаждане. Първа степен усетил/чул/видял ли си я да включва или направо тръгва "голямото ручене"? В този случай може да имаш развалена първа степен.п.п.Не е лошо (ако вече не си го сторил де), на "кола нов внос" след като изясниш има ли / няма ли проблем с охладителната система да смениш и охлаждащата течност.
          Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
          --- в сърцето завинаги... ---
          Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

          Коментар


            #6
            Колега,честита придобивка и добре дошъл в клуба!Със здраве и безаварийно да си караш колата!Моят съвет е: Има колега от форума,който се занимава с коли и е много добър майстор.Ника му е НСО.Пишеш му на лични едно съобщение и се свързваш с него.След това се разбирате кога да отидеш и да ти прегледа колата.Не взима скъпо и ще ти каже какво е за смяна без да те лъже!Познава отлично тези коли!Иначе така както чупиш пръсти и им обясняваш на майсточоците ти какви шумове има и т.н. така ти дерат кожата жив!Поне Наско (НСО) знае шумовете на тези коли и е ясно от какво са причинени излишните шумове.Относно претрисането на колата,то това не е нормално и може да бъде от доста неща различни от съединител.Успех!
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              #7
              2 чертички над средата ако е, няма проблеми. Трета година карам така.
              Ex Fiat 126P
              Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
              Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
              Alfa Romeo 147 1.6 TS
              Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

              Коментар


                #8
                Sandeto написа:
                lud_vaso написа:
                .....Перката на вентилатора върти почти постоянно следакто температурата мине средата на скалата. + това 50% от времето я карам на пурва в задръстванията..........
                Конкретизирай колега! Почти постоянно е много разтегливо понятие. Ако включва на всеки 15-ина секунди и върти по 5-10s е съвсем нормално в горещо време и задръстване. Особено ако си включи разни консуматори като климатик, фарове, "музики".... Единствено трябва да те безпокои, ако температурата на двигателя надвишава норматива, т.е. минава над 105 градуса, тогава нещата отиват на:- не добре отварящ или заклинил в средно положение термостат;- запушен радиатор;- слаб дебит на водната помпа.Съвет: На твоя модел би трябвало да си с две степени на включване на перката за охлаждане. Първа степен усетил/чул/видял ли си я да включва или направо тръгва "голямото ручене"? В този случай може да имаш развалена първа степен.п.п.Не е лошо (ако вече не си го сторил де), на "кола нов внос" след като изясниш има ли / няма ли проблем с охладителната система да смениш и охлаждащата течност.
                Първо искам да уточня: Температурата се вдига над средата само задръстване и като седя на едно място, в момента в които се раздвижа и го лъхне въздух, температурата пада под или около средата на скалата. А тва за 105те градуса сигурно е в червеното на скалата, там никога не сум стигал. Маь 3 чертицхки след средата и то беше 30 градуса навун и в задрустване с пуснат климатик и музика. Иначе според мен и двете степени на вентилатора си работят.
                Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
                www.dolni.org

                Коментар


                  #9
                  trace написа:
                  2 чертички над средата ако е, няма проблеми. Трета година карам така.
                  А, е те точно за това говоря!
                  Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
                  www.dolni.org

                  Коментар


                    #10
                    lud_vaso написа:
                    .... А тва за 105те градуса сигурно е в червеното на скалата, там никога не сум стигал. Маь 3 чертицхки след средата и то беше 30 градуса навун и в задрустване с пуснат климатик и музика. Иначе според мен и двете степени на вентилатора си работят.
                    Червеното е 130 градуса. Две чертички след средата (90 градуса) е някъде към 105-110, което е абсолютно нормално за жега + климатик + задръстване. Така че според мен нямаш проблем с прегряването. Можеш само да си смениш антифриза за да си сигурен какво има в охладителната система. Сложи си качествен антифриз. Потърси във форума, има доста теми за това кои антифризи са за препоръчване.Успех.
                    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                    --- в сърцето завинаги... ---
                    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                    Коментар


                      #11
                      Sandeto написа:
                      lud_vaso написа:
                      .... А тва за 105те градуса сигурно е в червеното на скалата, там никога не сум стигал. Маь 3 чертицхки след средата и то беше 30 градуса навун и в задрустване с пуснат климатик и музика. Иначе според мен и двете степени на вентилатора си работят.
                      Червеното е 130 градуса. Две чертички след средата (90 градуса) е някъде към 105-110, което е абсолютно нормално за жега + климатик + задръстване. Така че според мен нямаш проблем с прегряването. Можеш само да си смениш антифриза за да си сигурен какво има в охладителната система. Сложи си качествен антифриз. Потърси във форума, има доста теми за това кои антифризи са за препоръчване.Успех.
                      Е какво му е нормалното.... онзи ден в най-зверското задръстване в София с включен климатик стрелката не е мръднала дори милиметър над средата.
                      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                      Коментар


                        #12
                        noriaga написа:
                        Sandeto написа:
                        lud_vaso написа:
                        .... А тва за 105те градуса сигурно е в червеното на скалата, там никога не сум стигал. Маь 3 чертицхки след средата и то беше 30 градуса навун и в задрустване с пуснат климатик и музика. Иначе според мен и двете степени на вентилатора си работят.
                        Червеното е 130 градуса. Две чертички след средата (90 градуса) е някъде към 105-110, което е абсолютно нормално за жега + климатик + задръстване. Така че според мен нямаш проблем с прегряването. Можеш само да си смениш антифриза за да си сигурен какво има в охладителната система. Сложи си качествен антифриз. Потърси във форума, има доста теми за това кои антифризи са за препоръчване.Успех.
                        Е какво му е нормалното.... онзи ден в най-зверското задръстване в София с включен климатик стрелката не е мръднала дори милиметър над средата.
                        Може и аз да съм в грешка ама ти не си ли с малко по разилчен двигател от моя?
                        Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
                        www.dolni.org

                        Коментар


                          #13
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=206493#206493.... а и колегата noriaga го написа същото. Още за термостата? Колега, смени си термостата, докато не си се видял в приключение И накрая какво казва hit-ko по въпроса: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=207442#207442

                          Коментар


                            #14
                            trace написа:
                            2 чертички над средата ако е, няма проблеми. Трета година карам така.
                            Ти ако щеш и 15 години карай така, ама не подвеждай хората, друго показание освен стрелката в средата не е нормално!
                            --Старата ръжда любов не хваща!--
                            156 sportwagon 1,9 jtd 115
                            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                            Коментар


                              #15
                              van_dal написа:
                              Ти ако щеш и 15 години карай така, ама не подвеждай хората, друго показание освен стрелката в средата не е нормално!
                              Ооо, не се съмнявай, че бих го сменил, ако.... ако имаше гаранции, че след товаще закове в средата. Само че, толкова теми изчетох, за най-различни марки термостати монтирании въпреки това проблема си стои. А не са 10-15лв това, че да го сменям през ден и да си правя експерименти.
                              Ex Fiat 126P
                              Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
                              Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
                              Alfa Romeo 147 1.6 TS
                              Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

                              Коментар

                              Working...
                              X