Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електроусилвател на Punto 1.9 JTD....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Електроусилвател на Punto 1.9 JTD....

    Здравейте всички. Имам Пунто 1.9 JTD. Около Нова година се получи следният проблем - при завъртане на волана докрай светна червеното воланче на таблото и той стана тежък. След рестартиране на компа се оправи, но от тогава от време на пак става така. След гасене на колата и палене отново се оправя. И така до вчера. Вече си свети постоянно и рестарт на компютъра ( махане на клемата на акумулатора или буксата на таблото на бушоните) не помага. Интересно е,че при даване на контакт лампата светва, минава проверката на системите и си загасва, т.е. всичко е нормално. Но като завъртя на стартер светва и волана си е тежък. Попрочетох подобни теми, това, което е там казано го направих, доколкото можах - проверих клеми, връзки и т.н. Тези дни ще проверя с един хубав акумулатор дали пак ще се покаже този проблем, защото моя е за смяна, но чакам есента да купя нов. Освен тези причини, някой сеща ли се за други възможни, ама без повреден електромотор и комп, моля Smilie_PDT . Началото на юни ще ходя до Бургас, ако дотогава не съм оправил нещата ще отида до сервиза на Hit-ko, много хубави неща се казват за там и ще направя една компютърна диагностика. От София съм, но със съмнителния професионализъм на работещите в Аутоиталия и Вантотрейд не ми се занимава засега.Чао.

    #2
    Ами иди на диагностика още сега...доколкото знам за електоусилвателя на Пунто, има отделен контролер, който може би създава проблема. (Не говоря за ECU-то на колата).
    Brava 1.6 16v ELX 2001г.
    Punto М2 1.2 SX 2000г.
    МРАЗЯ НАП!!!

    Коментар


      #3
      В сервизния бюлетин на Пунто е посочен като често срещан проблем, разхлабването на куплунга за електроусилвателя, намиращ се под кората на волана. Виж първо него.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        Rokаmbol, имаш предвид куплунга, който се вижда като се махне кората на бушоните или кората под волана да махна и там да гледам за куплунг. И все пак се чудя защо при даване на контакт минава проверката на системите и проблеми не се регистрират, само при завъртане на стартер светва лампата с воланчето..... ако куплунгът е хлабав и няма връзка, то лампата няма да загасне въобще, мисля. но ще погледна този куплунг. мерси за идеята.

        Коментар


          #5
          cheruna написа:
          Rokаmbol, имаш предвид куплунга, който се вижда като се махне кората на бушоните или кората под волана да махна и там да гледам за куплунг. И все пак се чудя защо при даване на контакт минава проверката на системите и проблеми не се регистрират, само при завъртане на стартер светва лампата с воланчето..... ако куплунгът е хлабав и няма връзка, то лампата няма да загасне въобще, мисля. но ще погледна този куплунг. мерси за идеята.
          Eлектроусилвателя е сериозен консуматор,и една от default командите му за управление е при слаб Акк. или дефект в генератора -усилвателя се изключва и светва лампата му...
          Ex. Grande Punto Driver

          Коментар


            #6
            края на тази седмица или началото на другата ще ходя до ямбол на диагностика. но дотогава имам едно питане към хората имали подобен проблем. светенето на тази лампа с червенто воланче постоянно ли е било или не. при мен светва, минава проверката на системата и си гасне. при завъртане на стартер пак светва. интересно ми е дали е било така и на други хора, особено на такива, които са решили проблема си по един или друг начин.

            Коментар


              #7
              Този проблем се появява при слаб ток. Един от вариантите за решение е нов акумулатор + чистене на грешката на examiner.
              Stilo 1.8 16V

              Коментар


                #8
                Gorole, мерси за инфото, тези дни ще си купя нов акумулатор, вече имам уговорка с Христо (Hit-ko) да отида началото на другата седмица при него, дано това да се окаже проблемът наистина. Стискам палци.

                Коментар


                  #9
                  Имам същия проблем , но при мен и кормилото се въпти трудно. Виж какво писах днес.

                  Коментар


                    #10
                    кормило

                    електрониката се от ремонтира в повечето случай
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Погледни и тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=280880#280880
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте пак. Ето как се развиват нещата с моя проблем. За съжаление не можах да отида до сервиза на Христо в Ямбол, тъй като тестера им е в София поради някаква причина, а аз бях в района само една седмица. По-нататък може пак да отида. Ще пусна тук това, което писхах и на Христо, като сега чакам да ми отговори, ако някой има някакви идеи нека да сподели.... На мен странни ми се струват нещата, след диагностиката с Examiner. Акумулаторът е сменен с нов преди диагностиката."Здравей пак. За съжаление няма да мога да дочакам тестера, защото се връщам в София. Обаждах се в сервиза ти, казаха, че тестерът е в София още. Искам да те помоля да си кажеш мнениетo за следното. Минах през сервиза на Фиат в Пловдив, направих диагностиката и се оказа, ще има грешка в eлектромотора. Не можаха да изчистят тази грешка и казаха, че електромоторът е изгорял и трябва да се смени. НО.... Има нещо, което не съм обяснил досега. Когато след Нова година стана това за първи път, отидох във Вантотрейд, за да видя какъв е проблемът. Там направиха диагностика, излезе грешка електромотор, не можа да се изчисти. Заключението беше изгорял електромотор, ама с 100 % сигурност, според диагностика. По една или друга причина не бях доволен от работа и отношението им, така че не предприех нищо на момента. Попрочетох малко тук/там, рестартирах компютъра чрез откачане на клемата на акумулатора и всичко се оправи. Толкова за абсолютната сигурност, че е изгорял моторът. от тогава си работи, като рядко пак изключваше, както съм писал вече, но се оправяше след ново палене. Казвам това, защото ето какво стана в Пловдив. След като казаха, че електромоторът е изгорял, аз им казах всичко, което писах по/горе. Те вдигат рамене и казват, че можело веднъж електромоторът да работи, друг път не. Причина за това- не е ясно. И зависело в кой момент го тестваш. Ти на това мнение ли си. Това, което ме учудва е каква е тази диагностика всъщност, показва, че моторът е изгорял, а това е очевидно невярно, както стана ясно след историята с Вантотрейд. Ей затова исках да дойда при теб в Ямбол, от всичко прочетено по форумите на Фиат, реших, че това е най-добрият вариант. За мое съжаление не се получи, засега поне.... Имаше в сервиза в Пловдив един електромотор, според диагностика работещ. Смениха го с моя и ето какво се получи. Работи около 10 секунди, всичко си беше наред и след това стана същото като моя. Изведнъж диагностикът започна да твърди, че и този мотор не работи, а като го питам защо е работил 10 секунди, само вдига рамене.... Отделно казаха, че се продава само цялата система, струвала над 2000лв, само мотор нямало. Без извинения - това са глупости, ясно е. И така, след всичко аз не съм убеден, че проблемът е в мотора, може да е в контролера или нещо друго, знам ли.... Ако можеш да кажеш нещо по всичко това, ще ти бъда благодарен. Поздрави. "

                        Коментар


                          #13
                          Ако ти е изгорял мотора , все пак трябва да мирише на изгоряло . Ново моторче(което се намира в купето) ми казаха , че струва около - 500 лв.(в Бургас на ул. Мария Луиза-бивша Москва) и го доставят за две седмици . Успех!

                          Коментар


                            #14
                            ами не мирише..... нали го сваляха в сервиза, за да го сменят с другия. мириса го диагностика, добре го подуши, но нищо не каза. и на мен не ми мирише. смяната на моторчето е лесната част, макар че е скъпо. но дали това е проблемът, аз не съм убеден. все още не съм получил отговор защо другият мотор работи малко и също се прецака. А какво ще стане ако сменя мотора и пак се получи същото... засега ще събирам инфо, пък ще видя какво да правя. поздрави

                            Коментар


                              #15
                              За моторче което е в купето и като го свалиш , се виждат две релета - Провери с мултимер(на съпротивление) куплунга с трите дебели кабела , трябва да няма контакт м/у тях (ако има връзка- съпротивлене ,значи някое от релетата е залепнало .

                              Коментар

                              Working...
                              X