Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво е баласниращ вал?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво е баласниращ вал?

    Някой може ли да ми разкрие с каква цел конструкторите са сложили тези балансиращи валове?Какво точно представляват?Чувал съм че някой ги махали защото така било по-добре за двигателя и можело да се направи и без тях да работи перфектно Не ми се вярва някакъв си псевдо монтьор да го измисли по добре от конструкторите на голяма компания не съм ли прав?
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Първо да уточня че не съм спец по ДВГ Това съм го прочел тук-там.Та на въпроса: балансиращия вал се слага за да подобри равномерността на работа на двигателя и да компенсира някои неуравновесени сили. Напр. при V6 моторите почти винаги се слага. Представлява вал с тежести, който се върти синхронно с коляновия вал в обратна посока. Двигателите с балансиращ вал са много уравновесени и спокойни, но са малко по-мудни и по-бавно се форсират поради повечето движещи се маси и съответно по-големи инерционни сили.
    FIAT Tipo 1,4mi - EX
    Alfa Romeo 146ti - EX
    Alfa Romeo 156 2,4JTD

    Коментар


      #3
      валове

      В момента моята Lancia Thema е без ремък на балансиращите валове върви си без проблем само се получава едно вибриране при около 2000об и наистина по лесно се форсира и незнам дали да сложа ремък или да е оставя така дайте съвет моля ви

      Коментар


        #4
        Някой може ли да ми разкрие с каква цел конструкторите са сложили тези балансиращи валове? Какво точно представляват? Чувал съм че някой ги махали защото така било по-добре за двигателя и можело да се направи и без тях да работи перфектно Не ми се вярва някакъв си псевдо монтьор да го измисли по добре от конструкторите на голяма компания не съм ли прав?
        В част от сьвременните мотори с кубатура над 1600-1800 см3 с компромисна конструкция на КВ се налага допьлнително динамично уравновесяване на инерционните сили на двигателя, най-общо казано. Това се постига с един или най-често с два балансиращи вала, които се вьртят с удвоена честота и в противоположна посока един-спрямо друг. Принципно, мотора е конструиран да работи с тези валове и липсата им води до вибрации и неконтролируемо натоварване на коляно-мотовилковата група. Вярно, че моторите работят и без тях , но им се скьсява живота, разбиват се тампоните и т. н. От тук нататьк, сами преценете дали са сложени за украса или за по-добра работа!

        Коментар


          #5

          Коментар

          Working...
          X