Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лятото настъпи Внимание вентилаторите.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лятото настъпи Внимание вентилаторите.

    Днес се заех да проверя какво е състоянието на всички букси които са в далаверата с включването на степените на вентилаторите.1.Натъкнах се на грубо сервизно изпълнение с рязани кабели и свързани много зле-оправени със запояване.2.Разтопена букса на единия от вентилаторите/Мареа ТД 100 с климатроник е с два вентилатора/- закрепих положението и там.3.Почистих и напръсках с ВД40 всички букси които участват в играта.Охлаждането през летния период не е шега работа и затова ви съветвам проверете дали ви работят въпросните перки и включват ли когато трябва.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    А как мога да изтествам дали ми работят перките? При мен, за сега, по никакъв начин не мога да накарам колата да загрее над чертата в средата на скалата, за да се включат перките. Седи си на 1 мм под средната черта и не мърда пущината. Та, има ли начин да сложа някъде байпас или нещо подобно, за да проверя степените на перките? Като включа климатика, малко след това включват и перките, но това не е свързано с температурата на охл. течност в текущия момент.

    Коментар


      #3
      Airfan написа:
      А как мога да изтествам дали ми работят перките? При мен, за сега, по никакъв начин не мога да накарам колата да загрее над чертата в средата на скалата, за да се включат перките. Седи си на 1 мм под средната черта и не мърда пущината. Та, има ли начин да сложа някъде байпас или нещо подобно, за да проверя степените на перките? Като включа климатика, малко след това включват и перките, но това не е свързано с температурата на охл. течност в текущия момент.
      Пускаш им 2 кабела от акумулатора и си готов

      Коментар


        #4
        Airfan написа:
        А как мога да изтествам дали ми работят перките? При мен, за сега, по никакъв начин не мога да накарам колата да загрее над чертата в средата на скалата, за да се включат перките...
        Ако я оставиш на място да поработи или дори да форсираш на място би трябвало да загрее и да пусне перките, ако и тогава не загрее (а би трябвало да загрее като поработи на място, особено в тея жеги) - газ на 1-ва и на 2-ра из квартала и няма как да не загрее... и тогава ще видиш дали ти се пускат перките нормално или не...

        Коментар


          #5
          Току що с един познат сменихме термостата с Вернет и датчика на перката и сега тя се пуска чак като стигне 4-тата черта след средата. Колата е от подписа. Нормално ли е да пуска охлаждането толкова късно. Не съм пробвал още в движение как ще се държи но при форсиране на място това е положението. Та така ли трябва да е по принцип или това е втория кофти термостат и поредните 90 лева с които се преебах.

          Коментар


            #6
            Не е нормално. Не знам при 1.6 термостата барабар с датчиците ли се продава, ако е така може да пробваш да сложиш синия датчик от стария термостат. Също така си и провери буксите около перката. Най-често нагаря и се къса кабелчето за включване на 1-та степен на перката.
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #7
              не знам какво общо има синият датчик с пускането на перката.Според мен няма нищо обшо.По-скоро си мисля,че не сте обезвъздушили добре,но определено нещо не е наред.
              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

              Коментар


                #8
                Само искам да вметна, че WD-40 не е най-удачното решение за контакти. Ползвайте контактен спрей.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  AvataR - колата ти ако е без климатик, е нормално тогава да се задейства перката. Не знам дали точно тогава де, но щом се задейства - значи работи. Първа степен нямаш, и няма смисъл да търсиш нагоряло или скъсано кабелче Синия датчик доколко има общо с пускането и - от този син датчик зависят много неща, 1 от които е пускането на перката. А ти на кое викаш "датчика за перката" ?

                  Коментар


                    #10
                    на браво 1,6 без климатик степента е една и се включва малко след чертата, на която стрелката е хоризонтална, но преди следващата черта.
                    "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                    (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                    Коментар


                      #11
                      Към написаното от Tornado в началото бих добавил и състоянието на лагерите на двигателчето.Тяхното клеясване или голям луфт водят до претоварване на веригата и изгаряне на предпазителя.
                      Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                      Коментар


                        #12
                        колеги как точно се казва датчика за ниските обороти на перката защото не работи (със сигорност)
                        1.6 16v 96 г. 103 hp.
                        България е една от малкото страни в света ,в която докато се движиш в насрешното ,някой може да те шибне отзаде
                        Да мина да те взема...или да взема да те мина?

                        Коментар


                          #13
                          metropolix написа:
                          колеги как точно се казва датчика за ниските обороти на перката защото не работи (със сигорност)
                          Реостат за първа степен на вентилатора на радиатора. Може и товарен резистор.
                          Fiat Marea 1.8i 16V
                          Fiat Tipo 1.4i 8V
                          Fiat Punto 1.6i 8V
                          www.italauto-bg.net/forum/

                          Коментар

                          Working...
                          X