Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какви са етапите при ремонт на глава?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какви са етапите при ремонт на глава?

    За да започне да пропуска гарнитурата на главата, би трябвало тази грава да е изкривена, най-вероятно от прегряване. Та в този случай си мисля, че трябва да я шлайфаш тази глава. Доколкото съм запознат след като я вземеш от шлайфа, не е необходимо да правиш каквото и да е. Нова гарнитура, качване на блока и караш. Гадното е, че след като си я отворил не е лошо да смениш гумички на клапани, да прегледаш самите клапани, по време на свалянето почти винаги се открива и нещо друго. А това са парички, но...! Едва ли ти помагам много, но ти желая успех.
    PUNTO Selecta

    #2
    При прегряване в някои глави се появяват пукнатини. Не подлежат на ремонт, само нова или втора употреба ...
    ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...

    Коментар


      #3
      Обикновено(естествено има и изключения) пукнатини се получават при чугунени глави от прегряване. При прегряване обикновено сдава багажа клингерита на уплътнителя. А пукнатини според местоположението могат и да се заварят без проблем. Като разглобиш главата, при което няма да имаш проблеми, ще можеш да погледнеш много неща, да видиш състоянието на цилиндрите, клапаните, ако е необходимо да ги свалиш и припаснеш в гнездата(при необходимост де) Необходимо е предварително да знаеш височината на главата и ремонтните и размери. Така можеш да я занесеш на фреза до следващия ремонтен размер. Не си позволявай да я минаваш на диск от шмиргел(има и такива случаи) или с други подръчни материали. Можеш след фрезата да я припаснеш съвсем към блока като я обработиш на тресажна маса със шлайф-паста. При монтаж знаеш, притягаш с динамометричен ключ до указаното усилие, на кръст, отвътре навън и след 200-300 км. допритягаш(проверяваш).

      Коментар


        #4
        BRAVO написа:
        При прегряване в някои глави се появяват пукнатини. Не подлежат на ремонт, само нова или втора употреба ...
        Не винаги... На стария ми Форд се случи да прегрее. Беше леко изкривена, шлайф (с диск от шмиргел ) смених само гарнитура. Гумичките на клапаните бяха се запазили. Сложихме главата и всичко си беше точно.
        1997 Brava 1.6, 16V

        Коментар


          #5
          Колеги, повреди се колата на сестра ми (водата отива в маслото). Какви са етапите при демонтажа и ремонта на цилиндровата глава. Какво да проверя на главата преди да я върна обратно с новата гарнитура. Нужно ли е да се разглобява главата напълно за да се провери? Колата е Renault 21 с двигател 1.7 карбуратор 90 конски сили
          Митко, предполагам, че с демонтажа ще се справиш и затова няма да изпадам в подробности.След като я свалиш, обаче трябва много внимателно да огледаш гарнитурата/ по нея най-лесно се преценява/ и после главата и обезателно да намериш причината! Може и в момента на демонтиране да усетиш, че болтовете са хлабави, което е една от причините. Ако откриеш пропуски по гарнитурата, следва проверка на главата за кривина. Това най-достьпно можеш да го направиш сьс стоманена линиика или нещо подобно, като я прокараш по равнината и надльжно и напречно. Ако липсва просфет, всичко е ОК, но ако има забележими пролуки, тогава на фреза! И след като се постави на фрезата, пак се измерва кривината и като се опипва с индикатор. Кривина от 0.05 до 0.10 е допустима и можеш да икономисаш малко пари за банкета! При тази операция е сьвсем оправдано да се проверят клапаните и се сменят гумичките на клапаните, макар, че те не са причина за проблема!Пожелавам успех!

          Коментар


            #6
            Глава винаги като се сваля се кара на шлайф - там вече се вижда колко е крива , но винаги има кривина от мин 0.1 мм - получава се от самата работа на двигателя. След като се вземе главата от шлайф се МИЕ НА ПАРОСТРУЙКА - остава от шлайф пастата по повърхността и не е добре.Виж и за напасването на клапаните към леглата им, както и за гумичките им. Проверката за пукнатини се прави на рентген , но не зная точно къде има такъв демонтажа - според зависи от колата , но разкачаш всякакви датчици , разкачаш входящ/изходящ колектор... абе всичко що има закачено по главата :D . Май се разглобяваше напълно като се носеше на шлайф (или бяха само вала/овете ?!)Източваш маслото и антифриза - не ти трябват вече :D , после сглабянето - махаш старата гарнитура , хубаво изчистваш там , където лежи на блока , изчистваш водата от дупките на болтовете за главата (ако остане вода в дупките може да се получи хидравличен удар и да си пръснеш някоя резба).Поставяш новата гарнитура - тя трябва да си е намазана с разни силикончета и некви други глупости , така че не се маже с графитна грес както някогашните , след това поставяш главата КАТО ВНИМАВАШ КАК Я СЛАГАШ - НЕ С ПРИПЛЪЗВАНЕ ПО БЛОКА , ЗАЩОТО ЩЕ НАРАНИШ ГАРНИТУРАТА, а директно я "плесваш" отгоре . Закачаш всичко що си разкачил, ако не си с хидравлични повдигачи на клапаните регулираш ги , наливаш масло , антифриз.После натягаш на няколко степени с динамометричен ключ. - виж си в Аутодата-та за по-точна информация , но приблизително - 1ва степен е на около 5 кг , след 20-30 мин на още 2-3 кг и след като колата поработи 10-ина мин да позагрее се донатяга на 10 кг и това е.
            Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
            София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

            Коментар

            Working...
            X