За да започне да пропуска гарнитурата на главата, би трябвало тази грава да е изкривена, най-вероятно от прегряване. Та в този случай си мисля, че трябва да я шлайфаш тази глава. Доколкото съм запознат след като я вземеш от шлайфа, не е необходимо да правиш каквото и да е. Нова гарнитура, качване на блока и караш. Гадното е, че след като си я отворил не е лошо да смениш гумички на клапани, да прегледаш самите клапани, по време на свалянето почти винаги се открива и нещо друго. А това са парички, но...! Едва ли ти помагам много, но ти желая успех.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какви са етапите при ремонт на глава?
Collapse
X
-
Обикновено(естествено има и изключения) пукнатини се получават при чугунени глави от прегряване. При прегряване обикновено сдава багажа клингерита на уплътнителя. А пукнатини според местоположението могат и да се заварят без проблем. Като разглобиш главата, при което няма да имаш проблеми, ще можеш да погледнеш много неща, да видиш състоянието на цилиндрите, клапаните, ако е необходимо да ги свалиш и припаснеш в гнездата(при необходимост де) Необходимо е предварително да знаеш височината на главата и ремонтните и размери. Така можеш да я занесеш на фреза до следващия ремонтен размер. Не си позволявай да я минаваш на диск от шмиргел(има и такива случаи) или с други подръчни материали. Можеш след фрезата да я припаснеш съвсем към блока като я обработиш на тресажна маса със шлайф-паста. При монтаж знаеш, притягаш с динамометричен ключ до указаното усилие, на кръст, отвътре навън и след 200-300 км. допритягаш(проверяваш).
Коментар
-
BRAVO написа:При прегряване в някои глави се появяват пукнатини. Не подлежат на ремонт, само нова или втора употреба ...1997 Brava 1.6, 16V
Коментар
-
Колеги, повреди се колата на сестра ми (водата отива в маслото). Какви са етапите при демонтажа и ремонта на цилиндровата глава. Какво да проверя на главата преди да я върна обратно с новата гарнитура. Нужно ли е да се разглобява главата напълно за да се провери? Колата е Renault 21 с двигател 1.7 карбуратор 90 конски сили
Коментар
-
Глава винаги като се сваля се кара на шлайф - там вече се вижда колко е крива , но винаги има кривина от мин 0.1 мм - получава се от самата работа на двигателя. След като се вземе главата от шлайф се МИЕ НА ПАРОСТРУЙКА - остава от шлайф пастата по повърхността и не е добре.Виж и за напасването на клапаните към леглата им, както и за гумичките им. Проверката за пукнатини се прави на рентген , но не зная точно къде има такъв демонтажа - според зависи от колата , но разкачаш всякакви датчици , разкачаш входящ/изходящ колектор... абе всичко що има закачено по главата :D . Май се разглобяваше напълно като се носеше на шлайф (или бяха само вала/овете ?!)Източваш маслото и антифриза - не ти трябват вече :D , после сглабянето - махаш старата гарнитура , хубаво изчистваш там , където лежи на блока , изчистваш водата от дупките на болтовете за главата (ако остане вода в дупките може да се получи хидравличен удар и да си пръснеш някоя резба).Поставяш новата гарнитура - тя трябва да си е намазана с разни силикончета и некви други глупости , така че не се маже с графитна грес както някогашните , след това поставяш главата КАТО ВНИМАВАШ КАК Я СЛАГАШ - НЕ С ПРИПЛЪЗВАНЕ ПО БЛОКА , ЗАЩОТО ЩЕ НАРАНИШ ГАРНИТУРАТА, а директно я "плесваш" отгоре . Закачаш всичко що си разкачил, ако не си с хидравлични повдигачи на клапаните регулираш ги , наливаш масло , антифриз.После натягаш на няколко степени с динамометричен ключ. - виж си в Аутодата-та за по-точна информация , но приблизително - 1ва степен е на около 5 кг , след 20-30 мин на още 2-3 кг и след като колата поработи 10-ина мин да позагрее се донатяга на 10 кг и това е.Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар