Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат на Брава 1.9 JTD - за смяна ли е ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    janyboy написа:
    Благодаря за бързия отговор колега.Мисля че Т&Н имат магазин в Младост 1 даже.Май съм го меркал нейде.А дали може да е от темп датчика и да лъже.
    наистина имат - ул.Андреи Ляпчев 7 (преди Hyundai) тел0897848814звънни първо и питай дали имат термостата наличендатчика в това положение не може да лъже, защото е много голяма аплитудатаобикновено като е повреден, амплитудата си остава 5-10 градусано се мести по скалатапримерно вместо 80/90 градуса, показва 70/80 (при мен беше така)докато ти си имаш 30 градуса разликапрочети и това все пак, защото термостата не е евтинhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=4508
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #17
      ето така изглежда.стрелката съм е нарисувал с друг цвят
      Прикачени файлове
      FIAT PUNTO 1,7TD ELX

      Коментар


        #18
        ако не се лъжа, чертата преди положението на стрелката както е в момента са 80 оСи всичко трябва да е о.к.къде е червената зона?
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #19
          Прикачени файлове
          FIAT PUNTO 1,7TD ELX

          Коментар


            #20
            карай сидобре е
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #21
              мерси Sev.
              FIAT PUNTO 1,7TD ELX

              Коментар


                #22
                Sev написа:
                trustworthy написа:
                Имай предвид, че и след смяната, дори и да ти държи постоянна температура през повечето време, при по-хладно време и спускане по надолнище без газ е нормално да поизстине.
                до около 80 оС може и да изстинене повече
                Може да изстине и до нула градуса Турбо дизелите нямат клапа да затваря притока на въздух и освен, че няма горене в цилиндрите, те допълнително се охлаждат от постъпващия студен въздух Това става най-вече в големите зими.
                _______
                146 JTD

                Коментар


                  #23
                  trustworthy написа:
                  Sev написа:
                  trustworthy написа:
                  Имай предвид, че и след смяната, дори и да ти държи постоянна температура през повечето време, при по-хладно време и спускане по надолнище без газ е нормално да поизстине.
                  до около 80 оС може и да изстинене повече
                  Може да изстине и до нула градуса Турбо дизелите нямат клапа да затваря притока на въздух и освен, че няма горене в цилиндрите, те допълнително се охлаждат от постъпващия студен въздух Това става най-вече в големите зими.
                  Колега,ти какво ще кажеш за оптималната работна температура при JTD двигателите.Възможно ли е термостатът ми да си отваря фабрично на 75 градуса и добре ли е това за двигателя.При твойта Алфа как е?Мерси

                  Коментар


                    #24
                    trustworthy написа:
                    Може да изстине и до нула градуса Турбо дизелите нямат клапа да затваря притока на въздух и освен, че няма горене в цилиндрите, те допълнително се охлаждат от постъпващия студен въздух Това става най-вече в големите зими.
                    първо не е голяма зимавторо човека се пуска по инерция, а не на ППХ и горене има :D
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #25
                      janyboy написа:
                      Колега,ти какво ще кажеш за оптималната работна температура при JTD двигателите.Възможно ли е термостатът ми да си отваря фабрично на 75 градуса и добре ли е това за двигателя.При твойта Алфа как е?Мерси
                      При мен доскоро си дигаше до една идея под 90 градуса и държеше там. Към края на тази зима забелязах, че сега стига до там и след това на моменти леко пада до милиметър под нея, което е индикация за бавен ’респонс’ на термостата, поне аз така мисля, но за момента не бързам да го сменям. При всички положения, в твоя случай не ми се вижда логично да ти отваря на 75. По-скоро ти седи отворен и при 75 просто дебитът през големия кръг не позволява да вдигне повече. Моята, ако я карам със смачкан педал не мърда от 88-те (или колкото са там оптималните). Двигателите ни са си почти еднакви, както знаеш
                      Sev написа:
                      първо не е голяма зимавторо човека се пуска по инерция, а не на ППХ и горене има :D
                      разликата м/у инерция и спускане на скорост (първото нямам навика да го практикувам) е минимална по отношение на горенето при дизелите. За пример мофга да ти дам тази зима, когато в големия сняг запалих колата и я дтржах запалена на място 30 мин, докато чистя снега около нея. След 30 мин стрелката не беше мръднала почти. В момента, в който подадох газ и позабоксувах да я изкарам и си дигна над 60 даже. Фактът, че дизелите при дълъг престой на място със запален двигател изстиват през зимата говори сам за себе си. Какво остава, ако имаме допълнително охлаждане в следствие осбтичането с въздух от скоростта
                      _______
                      146 JTD

                      Коментар


                        #26
                        то и аз като се пускам от Алеко надолу на скорост, стрелката стои на 60-70 оСно тук случаят е друг
                        2015 Renault Megane Expression GT
                        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                        Всичко за FIAT Bravo 2007

                        Коментар


                          #27
                          Колега janyboy - Не, не е възможно термостатът ти фабрично да отваря на 75 градуса.Понеже и аз съм с такъв двигател, и подробно съм разучил поведението на стрелката, ето ти точно описание на нещата: Двигателя започва да топли. Около 50 градуса стрелката започва да ходи нагоре, като в момента в който мръдне по скАлата, се предполага че тамън е подминала 50 градуса. Така ходи нагоре докато стигне 80 градуса. На 80 градуса стрелката трябва да е заела съвсем хоризонтална позиция. Двигателя продължава да топли. Стрелката не мърда, хоризонтална е. Температурата вече е 86 градуса. от тук нагоре, до 90, някъде в този диапазон термостатът трябва да започне да отваря, като преди това трябва да е напълно затворен, здраво, стабилно, без луфтове на клапана, а маркуча от него къмн радиатора - студен. Приемаме че е зима, голям студ. Пускаш парното на макс, а колата е на място, клапа за външния въздух - отворена. След около 45 секунди, до минута стрелката ще започне много, много бавно да слиза надолу. Щом слиза, значи температурата вече е под 80 градуса. В момента в който се задвижиш с поне 1400-1500 оборота на двг, стрелката трябва да си застане в средата, защото вече се отделя достатъчно топлина, и дори насилственото охлаждане не може да свали стрелката от средата. Сега да приемем че е лято, жега, 30 градуса. Термостатът е започнал да отваря на 86. Околния въздух е толкова топъл, че на практика нищо не е в състояние да охлади водата до по-малко от 80 градуса, като в резултат стрелката винаги е на средата. Работата на двг отделя топлина, водата вече е станала 97 градуса. Стрелката обаче все още е на средата. Тук се включва първа степен на перката на радиатора, и работи докато температурата не стане 93 градуса. Стрелката си седи на средата. Обаче пердашиш с 4000 оборота на 3-та по баира, и водата не може да изстине. Продължава да се стопля. Минава 100, става 101 градуса. Сега термостатът вече е напълно отворен, досега е бил полу-отворен. Ходът му трябва да е не по-малко от 9.5 мм, за да се осигури предвидената циркулация на водата. Вече и стрелката започва да ходи нагоре. Ако всичко до момента е в ред, значи е непоносима жега Въпреки добрата циркулация на водата, и напълно отворения термостат, водата продължава да се загрява. Вече е 103 градуса, а стрелката е съвсем съвсем малко над средата, даже може и да не мръдне при тази температура. Сега вече перките завъртат на максимална скорост, и въртят докато темп. стане 99 градуса, с други думи докато стрелката пак стане хоризонтална, ако случайно е мръднала нагоре. В тоя момент спира бързата скорост, и продължава бавната. При бързата скорост въздушната струя през радиатора е толкова силна, че на практика на нашите ширини няма жега при която водата да не може да изстине до под 100 градуса. При всички останали случаи - нещо не е наред!Освен описаното насилствено охлаждане, както и пускане на скорост без газ, няма никакъв начин температурата да слезе под 85 градуса, при всички останали случаи - нещо не е наред, най-вероятно термостат. Дори и най-малката хлабавина в буталото му пречи на запечатването, и големия кръг си стои активен, което води и до описаните от теб симптоми.това което написах - така стоят нещата в моята кола, която е със същия двигател - 182 B 4.000. Термостат който отваря по-рано от 86 градуса е менте, или е дефектен по рождение.

                          Коментар


                            #28
                            ogi28b написа:
                            Колега janyboy - Не, не е възможно термостатът ти фабрично да отваря на 75 градуса.Понеже и аз съм с такъв двигател, и подробно съм разучил поведението на стрелката, ето ти точно описание на нещата: Двигателя започва да топли. Около 50 градуса стрелката започва да ходи нагоре, като в момента в който мръдне по скАлата, се предполага че тамън е подминала 50 градуса. Така ходи нагоре докато стигне 80 градуса. На 80 градуса стрелката трябва да е заела съвсем хоризонтална позиция. Двигателя продължава да топли. Стрелката не мърда, хоризонтална е. Температурата вече е 86 градуса. от тук нагоре, до 90, някъде в този диапазон термостатът трябва да започне да отваря, като преди това трябва да е напълно затворен, здраво, стабилно, без луфтове на клапана, а маркуча от него къмн радиатора - студен. Приемаме че е зима, голям студ. Пускаш парното на макс, а колата е на място, клапа за външния въздух - отворена. След около 45 секунди, до минута стрелката ще започне много, много бавно да слиза надолу. Щом слиза, значи температурата вече е под 80 градуса. В момента в който се задвижиш с поне 1400-1500 оборота на двг, стрелката трябва да си застане в средата, защото вече се отделя достатъчно топлина, и дори насилственото охлаждане не може да свали стрелката от средата. Сега да приемем че е лято, жега, 30 градуса. Термостатът е започнал да отваря на 86. Околния въздух е толкова топъл, че на практика нищо не е в състояние да охлади водата до по-малко от 80 градуса, като в резултат стрелката винаги е на средата. Работата на двг отделя топлина, водата вече е станала 97 градуса. Стрелката обаче все още е на средата. Тук се включва първа степен на перката на радиатора, и работи докато температурата не стане 93 градуса. Стрелката си седи на средата. Обаче пердашиш с 4000 оборота на 3-та по баира, и водата не може да изстине. Продължава да се стопля. Минава 100, става 101 градуса. Сега термостатът вече е напълно отворен, досега е бил полу-отворен. Ходът му трябва да е не по-малко от 9.5 мм, за да се осигури предвидената циркулация на водата. Вече и стрелката започва да ходи нагоре. Ако всичко до момента е в ред, значи е непоносима жега Въпреки добрата циркулация на водата, и напълно отворения термостат, водата продължава да се загрява. Вече е 103 градуса, а стрелката е съвсем съвсем малко над средата, даже може и да не мръдне при тази температура. Сега вече перките завъртат на максимална скорост, и въртят докато темп. стане 99 градуса, с други думи докато стрелката пак стане хоризонтална, ако случайно е мръднала нагоре. В тоя момент спира бързата скорост, и продължава бавната. При бързата скорост въздушната струя през радиатора е толкова силна, че на практика на нашите ширини няма жега при която водата да не може да изстине до под 100 градуса. При всички останали случаи - нещо не е наред!Освен описаното насилствено охлаждане, както и пускане на скорост без газ, няма никакъв начин температурата да слезе под 85 градуса, при всички останали случаи - нещо не е наред, най-вероятно термостат. Дори и най-малката хлабавина в буталото му пречи на запечатването, и големия кръг си стои активен, което води и до описаните от теб симптоми.това което написах - така стоят нещата в моята кола, която е със същия двигател - 182 B 4.000. Термостат който отваря по-рано от 86 градуса е менте, или е дефектен по рождение.
                            Колега оgi28b ,мерси за точния и изчерпателен отговор.Шапка ти свалям(макар че не нося).Значи веднага го сменям.Убеди ме от първия път, а това рядко става при мен.Още веднъж мерси и дано с новия термо всичко да е на 6.PS:Тоя двигател JTD-то е супер.

                            Коментар


                              #29
                              Термостатът беше току що сменен-с BEHR разбира се.На него пише 88 градуса.Старият също беше BEHR,ама явно нещо не е работил коректно.Като я изкарам италиянката на магистралата ще пиша как се е държала температурата.Мерси на всички, който участваха в темата.Ps:Абе тоя термостат на много забутано място са го сложили.Едвам го извадихме като махнахме акумулатора и някой друг маркуч.

                              Коментар

                              Working...
                              X