Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за скоростна кутия на Браво 1.6 16 :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    dimaldim написа:
    Колеги, така и така сте се заговорили за скорости и обороти Мойта фиатка от подписа:90км/ч - 2900 оборота110~120км/ч - 3500 оборота(тук е доста странното, че при набиране от 110 до 120 оборотомера почти не мърда, макс. 3600 да станат )на 170км/ч е в 5000 оборота, даже 5000 и нещо...и повече неще :D
    Колега и мойто Браво 1.6 97-ма при 5000 и нещо е със 170.Но го пробвах залепи 210 на 6300 и до там беше.Жалко че не успях да снимам, но пътя беше лош, а и с тая скорост ..
    Renault Modus 1.2 16v 2006
    Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

    Коментар


      #32
      Stefanaki написа:
      Някой нещо направил ли е по въпроса - смяна на кутия или смяна на зъбчатка за пета скорост?Кои автомобили могат да са донори на такава зъбчатка?
      Днес с изключителната помощ на liverpool125 ( даже може да се каже, че аз му помагах) смених зъбчатките (на първичния и вторичния валове) на моята скоростна кутия. Донор ми беше Браво 1,6 1999г. Цялата операция отнема около час и половина, но нас 3 часа. Единствените проблеми, които срещнахме бяха:1. Развиването на гайките на валове - за да свалим зубчатките от двете кутии2. Разместването на едни цилиндрични съчми в синхронизатора (май е такова, но не съм сигурен) на вторичния вал.Снимки не успяхме да правим, защото и двамата бяхме омазани.За смяната не бе необходимо свалянето на скоростната кутия от колата ми. Всичко става много лесно само със свалянето на капака на кутията от към лявото колело.
      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

      Коментар


        #33
        Stefanaki написа:
        Stefanaki написа:
        Някой нещо направил ли е по въпроса - смяна на кутия или смяна на зъбчатка за пета скорост?Кои автомобили могат да са донори на такава зъбчатка?
        Днес с изключителната помощ на liverpool125 ( даже може да се каже, че аз му помагах) смених зъбчатките (на първичния и вторичния валове) на моята скоростна кутия. Донор ми беше Браво 1,6 1999г. Цялата операция отнема около час и половина, но нас 3 часа. Единствените проблеми, които срещнахме бяха:1. Развиването на гайките на валове - за да свалим зубчатките от двете кутии2. Разместването на едни цилиндрични съчми в синхронизатора (май е такова, но не съм сигурен) на вторичния вал.Снимки не успяхме да правим, защото и двамата бяхме омазани.За смяната не бе необходимо свалянето на скоростната кутия от колата ми. Всичко става много лесно само със свалянето на капака на кутията от към лявото колело.
        Колеги, за да слезете във по ниски обороти, преминете на дизел, всеки мотор си има КПД и въртящ момент при определени обороти, които са съобразени със съответната ск. кутия,и предавателно число, има разлика и в тоя дето си напряга буталата да върви. :D
        Човекът е човек когато е на път.

        Коментар


          #34
          lionov_1965 написа:
          Колеги, за да слезете във по ниски обороти, преминете на дизел, всеки мотор си има КПД и въртящ момент при определени обороти, които са съобразени със съответната ск. кутия,и предавателно число, има разлика и в тоя дето си напряга буталата да върви. :D
          Ако се беше постарал да се запознаеш с цялата тема, щеше да разбереш че разлика в КПД и въртящ момент на моторите преди и след 04.1998г - НЯМА. Разлика има само в предавателните числа на трета, четвърта и пета предавка в скоростните кутии..
          Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

          Коментар


            #35
            Stefanaki написа:
            Stefanaki написа:
            Някой нещо направил ли е по въпроса - смяна на кутия или смяна на зъбчатка за пета скорост?Кои автомобили могат да са донори на такава зъбчатка?
            Днес с изключителната помощ на liverpool125 ( даже може да се каже, че аз му помагах) смених зъбчатките (на първичния и вторичния валове) на моята скоростна кутия. Донор ми беше Браво 1,6 1999г. Цялата операция отнема около час и половина, но нас 3 часа. Единствените проблеми, които срещнахме бяха:1. Развиването на гайките на валове - за да свалим зубчатките от двете кутии2. Разместването на едни цилиндрични съчми в синхронизатора (май е такова, но не съм сигурен) на вторичния вал.Снимки не успяхме да правим, защото и двамата бяхме омазани.За смяната не бе необходимо свалянето на скоростната кутия от колата ми. Всичко става много лесно само със свалянето на капака на кутията от към лявото колело.
            Колега, дай впечатления след интервенцията. Промениха ли се нещата в желаната посока?
            Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

            Коментар


              #36
              dvoinikat написа:
              Колега, дай впечатления след интервенцията. Промениха ли се нещата в желаната посока?
              Да, разбира се.Преди: 100 км/ч - 3000об/мин120 км/ч - 3500об/минСега:100 км/ч - 2500об/мин120 км/ч - 3000об/мин140 км/ч - 3500об/мин
              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

              Коментар


                #37
                Добре, а ти каза, че си размествал нещо в синхронизатора. Не се ли появи шум след това при движение? Описваш го като много елементарна операция, с която всеки малко по-технично грамотен човек може да се справи. Какви инструменти ти бяха необходими? Може ли интервенцията да се направи в полеви условия (на улицата с крикове) или си трябва подемник?Ако можеш да опишеш детайлно процеса мисля, че ще бъде от много голяма полза за много хора от форума включително и за мен.Поздрави
                Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                Коментар


                  #38
                  dvoinikat написа:
                  Добре, а ти каза, че си размествал нещо в синхронизатора. Не се ли появи шум след това при движение? Описваш го като много елементарна операция, с която всеки малко по-технично грамотен човек може да се справи. Какви инструменти ти бяха необходими? Може ли интервенцията да се направи в полеви условия (на улицата с крикове) или си трябва подемник?Ако можеш да опишеш детайлно процеса мисля, че ще бъде от много голяма полза за много хора от форума включително и за мен.Поздрави
                  Интервенцията бе направена пред блока.Необходими инструменти:крик, ключ за развиване болтове на джантата, трупче за крепеж на колата (поставя се възможно най-близко до позицията на крика),шестостени за пробките на скоростната кутия, вложки 8,10,14 и 30, тръба или друго за по-голямо рамо, чук, секач.Стъпки:Сваляне на предна лява гумаСваляне на подкалника закриващ задният капак на скоростната кутияИзточване на маслото от скоростната кутияРазвиване на задният капак на скоростната кутия - четири болта с вложка 14 и един с вложка 10Развиване на болт държащ вилка (към вилката е закрепен синхронизатора)Развиване на двете гайки държащи запчатките - вложка 30 и рамо и/или чук и секач. Много внимателно изваждане на вилката със синхронизатора, защото могат да се разместят цилиндричните "съчми" и/или да изпаднат. При мен два пъти се случи това, но с помощта на още един човек всичко се поставя както си е било.Изваждане на двете зъбчатки от двата вала.Поставяне на новите зъбчатки.Много внимателно поставяне на вилката със синхронизатора.Завиване на двете гайки.Завиване на болта държащ вилката.Поставяне на капака и завиване на неговите болтове.Поставяне на подкалника.Наливане на масло в скоростната кутия.Поставяне на гумата.Тест на колата до Нови хан и назад.Забравяш за старите навици да включваш на пета предавка при около 60км/ч. Това вече е възможно при скорост над 75км/ч, ако не искаш да си тормозиш двигателя.Ако ми остане време ще сглобя всичко на скоростната кутия донор и ще покажа и снимки.
                  Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                  Коментар


                    #39
                    Това става и без скоростна кутия донор с зъбчатки от Темпра но до сега рових и не открих с кой мотор трябвяа да е темпрата .Колега Stefanaki Ако се намери кутия донор няма ли да е по лесно да се сменят кутиите или присаждането е по лесно.
                    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                    Коментар


                      #40
                      dani389 написа:
                      Тоива става и без скоростна кутия донор с зъбчатки от Темпра но до сега рових и не открих с кой мотор трябвяа да е темпрата .Колега Stefanaki Ако се намери кутия донор няма ли да е по лесно да се сменят кутиите или присаждането е по лесно.
                      Присаждането е много по-лесно.За да се сменят кутиите трябва да сваляш полуоски, съединител и т.н., а така само един капак и две големи гайки. На старите зъбчатки пишеше 33/34, а на новите 31/38. В ЕПЕР май може да се провери в кои модели се използват тези зъбчатки.
                      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                      Коментар


                        #41
                        Поздравления към колегата Stefanaki за подробното описание. Интервенцията не изглежда да е много сложна, но проблема е че, за да се намерят въпросните зъбни колела си трябва цяла кутия донор. Все пак няма невъзможни неща и може и да се намерят само зъбчатки...
                        Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                        Коментар


                          #42
                          Сега проверих в EPER за 7757945 ( номерът на запчатка с отношение 31/38.). Среща се в Уно, Типо, Темпра, Браво, Брава, Мултипа и Ланча Дедра.Преди да търсите проверете точно от кои модели (среща се и при дизелови двигатели) и от кои години. Счупени скоростни кутии или такива с повредени синхронизатори или нещо друго има достатъчно.
                          Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                          Коментар


                            #43
                            Предлагам темата да се отдели като важна
                            Play Golf ,but not drive golf!!!
                            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                            Коментар


                              #44
                              абе колеги как залепяте 210 като максималната му скорост е 185 ? с какъв размер гуми карате, ако не са по заводските стандарти това оказва влияние на скоростомера

                              Коментар


                                #45
                                nedialk00 написа:
                                ........като максималната му скорост е 185 ?
                                Тя да не е 185 ама на 4-та. Че бях чул, че максималната скорост се мерела на директна предавка или тази която е най близо до директната.

                                Коментар

                                Working...
                                X