Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На га3 или бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Аз дето не съм завършил мотокари и там какво беше знам че има датчик. На новите автомобили даже е в резервоара и още като сипеш горивото, компютъра вече знае какво гориво имаш и знае какво да прави. То нямат старите карбуратори и от тук лафа - чука ми аванса. Често чувана дума а и не само дума. Като бях малък баща ми все това викаше като карахме шкодака, че и после с фиат регата. Разбира се, че при новите ще е много по усъвършенстван. А дали е добре на газ, спорен фактор. Но двигателя е ОТО и е направен за бензин. Има двигател за ДИЗЕЛ. Има двигател както писах по горе за газолин и алкохол. Има двигател специално за отработено олио който работи. Ама един двигател за толкова много неща надали става. Винаги ще има компромиси - ама в коя част никой не знае.П.С. И двама дето ги знаете нещата, защо не хванете и един програмист и да си напишете софт за двигателите на ГАЗ. Виждам че всичко ви е ясно.
    Fiat Palio Weekend TD70
    ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

    Коментар


      #47
      Не няма такъв датчик. Детонации могат да се получат и при едно и също гориво - при рязко подаване на газ(отваряне на дроселовата клапа) и катерене на баир например, затова както обясних детонационния датчик поддържа предварението на ръба на детонациите. Ако си имал пред вид само обикновенните газови уредби мога да се съглася че доста от функциите на ЕКУ ги няма, само че небива да се разглеждат нещата така. При газовите инжекциони дозирането и управлението също се управляват от ЕКУ, като програмата е коригирана по подходящ за дадения модел двигател. А колкото до лафа за чукането ма аванса - това не лаф, това е явление и се проявява във въбриране на сегментите вследствие на детонационно горене.Надявам се да съм бил по-ясен този път и се извинявам ако съм бил рязък и съм засегнал някой
      HGT 2.0 20V

      Коментар


        #48
        Колега "bigben_vd",няма такова нещо като вибриране на сегменти.Чукането е в резултат на детонационното горене,т.е. процеса на горене протича със взрив а не със запалване Колегата "deadairplane" е напълно прав в описанието си за работата на видовете газови уредби на 100%Колега "Reptile" какъв е този датчик дето ти определя октана В щатите може и да го има на някои модели ,но я ми го покажи на италиянка до 2002 година примерно къде е този датчик.Мисля че няма да го намериш Недейте бърка работата на детонационния датчик с датчик за октановото число.Детонационния единствено следи за НЕПОЯВЯВАНЕТО на детонации понеже са вредни за мотора Така ,нещо друго да избистрим ,че май много хора ги е яд че нямат инженерно образование П.П.Не ви ли се струва че темата НЕ Е за датчик за октана П.П.Преди някой да е започнал с дървени философски полемики ще кажа че си карам колата 220+коня вече 8000км с ОБИКНОВЕНА газова уредба без никакви проблеми и върви малко по слабо от на бензин като за сметка на това разхода е много приличен,но ще го запазя за себе си
        Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

        Коментар


          #49
          Детонационното горене(чукане на аванса) е самоволно запалване преди буталото да достигне ГМТ и няколко градуса преди да се подаде искра от свеща. Тогава газовете срещат ударно челото на буталото и се получаваудар(чукане по всички подвижни връзки между буталото и болта и между мотовилката и колянови я вал, като се чува звънтенето и се дължи на преобогатяване на горивната смес- например рязко подаване на газ на баир или при ниска скорост на голяма предавка, както и от некачествен бензин с ниско октаново число, поради неслагане на добавките по бензиностанцийте. Газта има по- малка енергия на изгаряне и не е толкова чувствителна разликата в пълненето на цилиндъра, но компенсира по- мудната работа на двигателя с по- ниска цена на возенето.Смазочните свойства на бензина са мит- той няма такива, както и сухостта на газта- маслото смазва двигателя. :D
          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

          Коментар


            #50
            bigben_vd написа:
            Не няма такъв датчик. Детонации могат да се получат и при едно и също гориво - при рязко подаване на газ(отваряне на дроселовата клапа) и катерене на баир например, затова както обясних детонационния датчик поддържа предварението на ръба на детонациите. Ако си имал пред вид само обикновенните газови уредби мога да се съглася че доста от функциите на ЕКУ ги няма, само че небива да се разглеждат нещата така. При газовите инжекциони дозирането и управлението също се управляват от ЕКУ, като програмата е коригирана по подходящ за дадения модел двигател. А колкото до лафа за чукането ма аванса - това не лаф, това е явление и се проявява във въбриране на сегментите вследствие на детонационно горене.Надявам се да съм бил по-ясен този път и се извинявам ако съм бил рязък и съм засегнал някой
            Ще се разберем накрая след 10 поста....ЯВНО!1. Да имах предвид само обикновените газови уредби - газовите инжекциони специално съм ги споменал, като много добър варинат, именно заради ЕКУ-то, което си върви, към тях.2. Въобще не съм против "газ-та", като цяло, а съм против легендите, които се разпространяват. Или иначе казано - да не се опитваш да правиш колата, да върви, като на бензин - че ще береш ядове - т’ва простичко нещо, имах предвид и се опитах да обясня защо. Колегата се хвана за конкретна дума ("компа е отрязан"), е нямах предвид буквално, а основни негови функции.3. Имах предвид детонационният датчик, а не специален такъв, който мери октановото число, въпреки, че някои модели имат такъв(BMW за САЩ) - не съм сигурен. Каква ми е основната идея - ако променяш октановото число - детонационният датчик ще ти мести предварението - то е логично. Ако детонациите при 85 октана се проявяват при определни условия, то за 100 октана при същите условия няма да има детонации, почти сигурно. Тойота, именно за това въвжедат детонационният датчик, защото 4AGE моторите от второ/трето поколение искат 100 октана(98 в САЩ), но в САЩ масово е имало бензиностанции само с 85 и е трябвало да се реши проблема. Аз карах таква кола, но по-стара и имаше копче, което местеше предваренито от 95(САЩ - 92) за 85 - 5 градуса беше по книга, при следващите модели е решено с детонационен датчик. Нямам противоречие с теб, че "детонационния датчик поддържа предварението на ръба на детонациите", но нали си съгласен, че това ти решава проблема с ползването на горива с различни октанови числа или не??!Извинявам се за начина на изразяване в предишните постове и да си продължим разискванията в темите!
            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

            Коментар


              #51
              bicho1976 написа:
              Отговорими тогава защо колите са на бензин? Да се прецакват по-бързо, явно според теб.
              За да се продава бензина, най-общо казано.Помисли, че първия електромобил е измислен през 1834 година (от Томас Дейвънпорт). Защо не са се развили досега?

              Коментар

              Working...
              X