Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На га3 или бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Фиат Ритмо 140хил км само на газ(купих го без резервоар за бензин), а му бях четвърти собствениксегашното Браво ХГТ също на газ, така си дойде от Италия, със скромните 8 хил км и предстояща проверка при Янко, защото само тя не е проверенаИ с двете колици проблеми никакви, е Ритмото при температури под -5 слизам с шишето с топла вода(около 40градуса не гореща) и поливам изпарителя и смукателния колектори, смукач и пали по лесно от всички марки коли пред блока независимо от горивото , а изпуснеш ли я да угасне следващ опит след 20мин минимум
    HGT 2.0 20V

    Коментар


      #32
      Milen’ko_Punto написа:
      o L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 - 5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 - 5° , с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила.
      Много хубава обосновка и пълно описание. Трябва да се обърне внимание на този пасаж тук и да се направят съответните изводи.1. По-бавно изгаряне и по-високо октаново число. Повечето нови автомобили разполагат с датчик за корекция на предврението, но той не рабти до 105 октана. Когато се поставя газова уредба компютъра е отрязан от цялата система. Кой коригира предварението - гениален майстор го прави ръчно.....браво колко умно, а конструкторите да измислят толкова сложни схеми за контрол на предварението?!?Какво следва от по-горната констатация - по-бавно горене означава, че горенето продължава и при изпускането на газовте - около клапаните и в тръбите. Т.е многото хора "стпили" мотори с газ са ФАКТ. "Японките" особено умират много бързо има си прични, които можем да обсъдим.... Немските и италински НЕнатоварени мотори държат повече. Колкото по дефорсиран е един мотор толкова повече държи на газ. Моторът на Фиат 1.6 16V е натоварен и НЕ много подходящ за "конверсия". Трябва да отбележим, че при газовите инжексиони е друго - има си компютър и прецизен контрол на предваренията и впръскването.2. Какви са начините да се справим с проблемите описани от т.1 и защо нЕкои хора карат много хиляди километри с газови уредби - ФАКТ!!!Особено всред такситата са много популярни "газовите", но забележете, че все повече таксита си слагат "газова инжекция" по препоръка от производителите. Проблемите описани в т.1 са лесно отстраними - просто се "спъва" мотора и готово. Ако газовата преобогатява(което се случва често) или подава нормално гориво - има термично натоварване заради по-бавното изгаряне(и по-високото октанов число) - то е ФАКТ и няма смисъл да го пренебрегвате. При подходяща настройка на газовата уредба - негативните ефекти се игнорират, но се губи не 5-7, а 20% от мощността. Като се направи така автомобила много хора си карат градско - спокойно и така много хиляди километри.3. Много често, ще чуете, че "колата харчи, като на бензин" и върви, " като на бензин" - това с ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ! Калоричността на газта е 65-70% от тази на бензина и като се добави по-бавното горене .....излиза, че ако колата харчи, колкото на бензин, ще е поне 30% по-малко коне. "Добарата" настройка е междинна - разход на дълъг път(100к.с автомобил) 1-1.5 литра повече на газ и около 20% по-малко мощност. При такава настройка и без много "зор" се гарантира дълъг живот на двигателя и добро спестяване на пари!ПОЗДРАВИ
      Fiat Marea JTD 105 09.2000г

      Коментар


        #33
        Ами последния фиат Сиена ако не се лъжа може компютъра сам да избира измежду три горива които се намират в резервоара и да кара с тях. На едно от тях е дадено приоритет. http://www.treehugger.com/files/2006...ienna_tetr.php
        Fiat Palio Weekend TD70
        ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

        Коментар


          #34

          Коментар


            #35
            Колега Reptile, при всичкото ми уважение към старанието да измислиш нещо умно, явно не си в час със системите за които пишеш.1 Няма датчик който да променя предварението в зависимост от октановото число на горивото, предварението се задава в зависимост от реални обороти на двигателя, положение на дроселовата клапа и натоварването му (подналягане във всмукателните тръби)2 На нито един автомобил не можеш да премахнеш, тази корекция независимо дали е по нов или по-стар - просто няма да откъсне изобщо такъв двигател3 На по старите автомобили се измества началния ъгъл с +2-3 градуса, което е достатъчно за да се избегне горенето след ГМТ - пагубно за клапаните и в рамките на допустимите грешки на механичните регулатори( работят с до 5 град отклонение за максималната стойност от 42 град), а за новите автомобили хората са измислили електроника която да върши тази работа, като датчиците за детонации държат изпреварването да е максимално за дадения режим ( на ръба на детонациите) като коригирането е за всеки оборот на двигателя.4 Последно - работата на ГАЗ щади вашия двигател - с по мекото натоварване върху буталата и коляновия вал, но само ако е сложена кадърно, в противен случай можеш да очакваш всичко да се случи(когато пестиш от монтаж на това което трябва, плачеш и плащаш за ремонти - основен закон за потребителя на каквото и да е), като разбира се икономията има своята цена - 10-15% по-малко мощност при до 10% завишен разход на горивоТолкова от мен - решението кой с какво гориво да кара и къде да монтира е лично и на собствена отговорност
            HGT 2.0 20V

            Коментар


              #36
              Само ГАЗ
              Bravo 2.0 20V
              Tipo 2.0 16V SediciValvole

              Коментар


                #37
                На мен ми върви на ниски обороти много по-добре на газ! И като цяло повече ми харесва на газ. Може би компа се ебъгнал от газта и се е разстроил на бензин, но това са фактите. Сложих си възможно най-простата газова уредба, за по-малко проблеми с нея. Дори в града ми гори по-малко на газ отколкото на бензин. Малко нереално звучи, може би съм имал някакъв проблем на бензин, например ламбда сонда, обаче положението ми харесва - вместо да дам 100-150 лв за ламбда сонда ги дадох за газова уредба.
                FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                FIAT UNO 1.5

                Коментар


                  #38
                  bigben_vd написа:
                  Колега Reptile, при всичкото ми уважение към старанието да измислиш нещо умно, явно не си в час със системите за които пишеш.1 Няма датчик който да променя предварението в зависимост от октановото число на горивото, предварението се задава в зависимост от реални обороти на двигателя, положение на дроселовата клапа и натоварването му (подналягане във всмукателните тръби)
                  Имаш сериозна нужда от опресняване на знанията - вЕрвай ми! http://www.autoshop101.com/forms/h38.pdfКато започнат нек’ви хора да изскачат със знания по ДВГ от МЕИ от преди 30 години и направо ми става тъжно!Предвид т.1, която си написал - няма да коментирам останалите точки!ПОЗДРАВИ
                  Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                  Коментар


                    #39
                    deadairplane написа:
                    ААко го направиш това червеното цитираното от тебе Браво няма и да помръдне. Относно това дали сместа ще е богата или бедна. Ами всъщност бедната смес е по голямото зло. Детонаций, пръснати филтърни кутии, пръснати колектори, дебитомери МАПове и тн. Всъщност при бедна смес термичното натоварване е по голямо. А защо е така някой по умен да каже.
                    1. Добре, компа бачка и впръсква и ламбда отчита - НАЛИ!! Извинявам се. Т’ва, че мести предваренито, не го прави кой-зне какъв "участник" в процеса. Ако имаш предвид, че компа не е НАПЪЛНО отрязан - да прав си там си е и си бачка!2. Не съм написал никъде да се обедни сместта - а да не се преобогатява. Пак да го напиша накратко: Газта е 35% по-ниско калорична. За да ти върви автомобила, като на бензин - логично ще трябва 35% повече гориво - в идеалният случай(заради бавното изгаряне повече!!!). Ако подадеш 35% повече гориво - няма да имаш пълно изгаряне и ще има горене и извън цилиндъра. Иначе казано - подаваш мааалко повече смес за да компенсираш ниската калоричност и си с 20% по-малко мощност. Но да се "говори" за 5-7% не е много коректно. Ако беше чел внимателно числата, щеше да схванеш, че нямам предвид бедна смес. Всички знаем за проблемите с бедна смес при бензиновият мотор - за това няма спор.ПОЗДРАВИ
                    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                    Коментар


                      #40

                      Коментар


                        #41
                        deadairplane написа:
                        При цитираното Браво. Имаме 4 бубини в един корпус (затова че са в един корпус и изглеждат като една повечето хора казват, че е една, ама ако беше една щеше да има дистрибуторен механизъм който да подава напрежението от единствената бубина към съответния цилиндър а то няма такъв механизъм) въпросните бубини се управляват директно от компютъра който определя точния момент за подаване на искрата в зависимост от датчика за положение на коляновия вал и детонационния датчик (микрофона), както и в зависимост от останалите параметри на двигателя. Та в този ред на мисли компа не просто "мести" предварението ами си е баш основен участник в целия процес.
                        Всичко много хубаво, ако нямаше нужда от "лъжец", че да проработи! Е, според мен, както писах - събирането на данни от всички датчици има най-голямо значение за управлението на впръскването. Тази функция отпада и остава момента на запалване. Компромисно да кажем, че компа остава на 30% от предишната си функция.
                        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                        Коментар


                          #42

                          Коментар


                            #43
                            Колега Reptile май нищо не си разбрал от това, "като датчиците за детонации държат изпреварването да е максимално за дадения режим ( на ръба на детонациите) като коригирането е за всеки оборот на двигателя. " , само че то е защото ти липсват основните знания, а я караш по инфо от агенция"една жена казала" Извинявай ако съм рязък но това е истината която прозираТолкова от мен по темата, зайгравай се с някой друг( не визирам колегата deadairplane който се мъчи да те вкара в правия път) поне докато не прочетеш повече
                            HGT 2.0 20V

                            Коментар


                              #44
                              Газ,метан,бензин,нафта- да слуша колата ...каквото ида се прецаква не става за 5000км ,а предполагам никой не мисли,че това му последната кола в живота.За метана спрециално е хубаво да има един аванс-процесор,защото метана прави друга колата,но ако се пътува много е оправдано.
                              tipo 1.4
                              tempra 1.8i.sw
                              brava 1.6 16v
                              kappa 2.0 20v

                              Коментар


                                #45
                                bigben_vd написа:
                                Колега Reptile май нищо не си разбрал от това, "като датчиците за детонации държат изпреварването да е максимално за дадения режим ( на ръба на детонациите) като коригирането е за всеки оборот на двигателя. " , само че то е защото ти липсват основните знания, а я караш по инфо от агенция"една жена казала" Извинявай ако съм рязък но това е истината която прозираТолкова от мен по темата, зайгравай се с някой друг( не визирам колегата deadairplane който се мъчи да те вкара в правия път) поне докато не прочетеш повече
                                Напротив, мнго добре го знам!Сега последно, има ли корекция на предварението - за различно октаново число или НЕ - отговори конкретно, че да няма недоразумения - МОЛЯ?!? Или обясни, какво си имал предвид в т1(1 Няма датчик който да променя предварението в зависимост от октановото число на горивото,) от предишният пост. Като промениш октаново число на 92(например), к’во прави детонационният датчик?! Toyota продава в САЩ автомобили, които вървят от 85 до 99 октана, това как става - естествено посредством корекциите от детонационният датчик - според мен. Може и аз да не разбирам нещо - обяснете ми да го схвана!Относно "правият път" - мерси, чета достатъчно, а спора по-горе се породи от нищото....не мога да приема "ролята на ЕКУ-то" при газова уредба, която подава през един маркуч газ и превръща автомобила в "карубратор". Общо взето нямаме особени различия с колегата.
                                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                                Коментар

                                Working...
                                X