bicho1976 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
На га3 или бензин
Collapse
X
-
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
-
bicho1976 написа:Колеги всичката тая икономя от газта после щея дадете за ремонти.Преди да си взема Бравата карах и на газ цели 8 години сменямили травя ауспух всяка година,стартер съм правил поне два пъти.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:100% съгласен с теб колега. Работил съм в сервиз и доста мотори карани на газ съм видял отворени. Няма смисъл от газта за мен.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
deadairplane
-
bicho1976 написа:Колеги всичката тая икономя от газта после щея дадете за ремонти.Преди да си взема Бравата карах и на газ цели 8 години сменямили травя ауспух всяка година,стартер съм правил поне два пъти.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Я да видим колко от хората, които са КАРАЛИ ДЪЛГО ВРЕМЕ на газ са доволни и колко - не? Аз съм сигурен, че повечето колеги, които са така враждебно настроени към това гориво са чували от някой друг какво "плещи"!Прецаквали се клапани, пукали се глави, ръждясвали гърнета... ами отидете го кажете това на таксиметровите шофьори, които купуват нови коли, газифицират ги веднага и ги карат по 1 200 000 и нищо им няма! Те защо не се развалят? Можеби от жълтия цвят? Или от лентичките по вратите?Относно моята кола - На газ е едва от 10 000 километра, преди да сложа газта смених всички възможни датчици - tps ламбда сонда темп. датчик, стъпков мотор - само и само да я вкарам в ред да върви на бензин, сложих газ и единственото нещо, за което съм ходил до газаджията е да отида за настройка, защото сменях въздушен филтър!Моите приятели също са много против газта, единия кара ауди 80 1.8 карбуратор и ми говори,че му гори 4 бензин на дълго, което е смешно! Чакат моята кола да изпрегне! Чакат я вече 1 година... и ще има още доста да почакат...Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
-
deadairplane
-
Колеги,не ми се спори с вас на тая тема, кое е по добре на газ или на бензин.Само вижте темата Бензинови двигатели и прибавете всичките неудачи на колегите от темата Газови и метанови уредби и всеки да си прави сметката от там на сетне, дали ще има един (газов) проблем по малко.А между другото всеки си пести парите както намери за добре.поздрави на всички ,все пак не сме тукда се заяждаме и караме.Фиат Брава 1.4 12V 1998г
Коментар
-
deadairplane написа:Rezko написа:Я да видим колко от хората, които са КАРАЛИ ДЪЛГО ВРЕМЕ на газ са доволни и колко - не? Аз съм сигурен, че повечето колеги, които са така враждебно настроени към това гориво са чували от някой друг какво "плещи"!Прецаквали се клапани, пукали се глави, ръждясвали гърнета... ами отидете го кажете това на таксиметровите шофьори, които купуват нови коли, газифицират ги веднага и ги карат по 1 200 000 и нищо им няма! Те защо не се развалят? Можеби от жълтия цвят? Или от лентичките по вратите?Относно моята кола - На газ е едва от 10 000 километра, преди да сложа газта смених всички възможни датчици - tps ламбда сонда темп. датчик, стъпков мотор - само и само да я вкарам в ред да върви на бензин, сложих газ и единственото нещо, за което съм ходил до газаджията е да отида за настройка, защото сменях въздушен филтър!Моите приятели също са много против газта, единия кара ауди 80 1.8 карбуратор и ми говори,че му гори 4 бензин на дълго, което е смешно! Чакат моята кола да изпрегне! Чакат я вече 1 година... и ще има още доста да почакат...Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
-
Моето браво е на газ МНОГО съм доволен,значи пълня бутилката във Тетевен 35л минавам 80км,до Габрово от там -Шипка-Казанлък-Тръгвам брез Беклимето .то е затворено от там се връщам по подбалканската да София и пак за Тетевен общо 470км СУПЕР.БРАВОТО го карам от скоро но имах Омега 2,4 на газ 8 години яко каране и никакви проблеми.Според мен зависи как се монтира.
Коментар
-
Ето и аз да кажа нещо по въпроса. Карам само на газ от доста години и нямам никакви проблеми с двигателя ( Алфа ромео 33 с 4 карбуратора. 1.3сс 90 коня. Даже от близо година нямам резервуар за бензин, проби се не можах да го залепя че беше много изгнил и го хвърлих. Ето ви един цитат не помня кога и от къде съм го свалял ама е много точен. Поздрави.....LPG и неговите характеристики. Какво е пропан-бутан? Пропан-бутанът, известен също като LPG /съкращение от първите букви на английските думи втечнен петролен газ/ представлява смес от леки въглеводороди - пропан (C3H и бутан (C4H10), които се намират в газообразно агрегатно състояние при атмосферна температура и налягане. Получаване: Извлича се от находища на петрол и природен газ, приблизително 60% от световния добив, а също така около 40% се добива при преработката на нефт в рафинерии. Употреба: Отличава се с изключително разнообразен набор от приложения: милиони домове, офиси и ферми разчитат него за покриване на голяма част от енергийните си нужди. Непрекъснато се увеличава значението му и като алтернативно транспортно гориво - 5.5 млн. превозни средства по цял свят се захранват с пропан-бутан. В този случай потребителите са привлечени от по-дългия живот на двигателя на автомобила, който осигурява употребата на пропан-бутан, както и от по-ниските експлоатационни разходи. Индустриалният сектор не прави изключение: сред промишлените потребители на пропан-бутан са предприятия от металургичната, керамичната, стъкларската, текстилната, хартиената и много други индустрии, при които е от особено значение точния контрол на температурата, лесното съхранение на енергоносителя и чистото изгаряне. Както и останалите нефтопродукти, пропан-бутанът също намира приложение като суровина в химическата промишленост. Предимства: Прост химичен строеж на LPG, като основните му съставки пропан (С3Н и бутан (С4Н10) имат различни температури на кипене: 45оC за пропана и 0оC за бутана. При малко увеличение на налягането или намаление на температурата, пропан-бутанът се втечнява, което позволява лесно съхранение и транспортиране. Пропан-бутанът се пренася в течно състояние, а се използва под формата на газ. Това позволява в малък обем да се събере голямо количество енергия - около 12 000 килокалории в един килограм. Отсъствието на сяра и ниските емисии на азотни окиси, токсини и фини частици, които се отделят при горене на традиционните горива, превръщат пропан-бутана в един от най-екологично чистите източници на енергия в съвременния свят. Основни предимства на използването на L.P.G. като автомобилно гориво: o Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя. o L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително. o Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации. o Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата. o L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 - 5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 - 5° , с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила. o Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии. Недостатъци: Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила. o Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила. o Зареждането с гориво отнема повече време. Основни компоненти на А.Г.У. L.P.G. редуктор-изпарител За нормалната работа на двигателя втечненият в резервоара автогаз е необходимо предварително да се преобразува в газообразно състояние чрез изпаряване и след това налягането му да се редуцира до стойности близки до атмосферното налягане. Тези функции се изпълняват от редуктор-изпарителя, в който се съчетават един топлообменник и един най-често двустепенен мембранен редуктор на налягане. Електромагнитен вентил за газ Нормално затворен спирателен вентил, работещ на електромагнитен принцип. Монтира се на тръбопровода подаващ газово гориво към редуктора. Обикновенно е снабден и с филтър за газовото гориво. Електромагнитен вентил за бензин Нормално затворен спирателен вентил, работещ на електромагнитен принцип, монтиран на бензинопровода към карбуратора. Превключвател газ / бензин Електрически превключвател управляващ електромагнитните вентили. Монтира се на арматурното табло и позволява на водача да избира режима на работа - на газ или на бензин. Смесител Служи за смесване на газовото гориво с въздух за образуване на горивовъздушната смес. Може да се монтира над карбуратора (във въздушния филтър) или в средната част на карборатора. Резервоар Съд за съхранение на газовото гориво, разчетен на работно налягане 1,6МРа (изпитвателно налягане 2,4МРа). Като съд под налягане подлежи на надзор. Основно правило за безопасност е изискването резервоарът да се запълва не повече от 80% от обема му. За осигуряване на това изискване към резервоара се монтира специално устройство (мултиклапан). Освен устройството за ограничаване на запълването мултиклапана е снабден с два спирателни вентила, нивомер и сонда. Екологична ламбда система Микропроцесорна система за управление на състава на горивовъздушната смес, с цел намаляване на вредните емисии на изгорелите газове. Може да се използва в автомобилите, снабдени с катализиращи устройства и Ламбда сонда. Схеми на А.Г.У. АГУ първо поколение Това са класическите автомобилни газови уредби, състоящи се от резервоар за гориво (втечнен газ LPG), електромагнитни вентили за газ и за бензин, превключвател газ/бензин, редуктор-изпарител и смесител. АГУ второ поколение Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и от състава на изгорелите газове управлява чрез малък стъпков двигател състава на гориво-въздушната смес, постъпваща в цилиндрите на двигателя. В резултат от оптимизирането на съотношението гориво / въздух се подобрява изгарянето и значително се намаляват вредните емисии в изгорелите газове. АГУ трето поколение При автомобилните газови уредби от III поколение се осъществява директно впръскване на газовото гориво (газов инжекцион). Освен резервоар за гориво, електромагнитни вентили и превключвател газ/бензин, съдържат още редуктор, горивен дистрибутор (газов разпределител), газови инжектори и електронен блок (микропроцесорна управляваща система). Важно условие за нормалната работа на АГУ е при неработещ двигател от LPG редуктора да не изтича гориво към двигателя. В зависимост от начина по който се осъществява това, LPG редукторите биват вакуумни и електронни. При вакуумните редуктори прекъсването на горивото се осъществява от мембранен елемент с пружина, управляван от разреждането в смукателния колектор на двигателя. От редуктора към двигателя може да се подава гориво само при наличие на вакуум в смукателния колектор, т.е. само при работещ двигател. При отсъствие на вакуум изходният клапан на редуктора остава затворен. Вакуумните редуктори са подходящи за привеждане на работа с газово гориво на карбураторни двигатели. При електронните редуктори прекъсването на горивото се осъществява от електромагнитен вентил, монтиран на редуктора, който се управлява от електронен блок. Електронните редуктори са подходящи за привеждана на работа с газово гориво както на карбураторни така и на инжекционни двигатели. Те се използват и при двигателите, снабдени с катализиращи устройства. Ето и със схеми: АГУ първо поколение Това са класическите автомобилни газови уредби, състоящи се от резервоар за гориво (втечнен газ LPG), електромагнитни вентили за газ и за бензин, превключвател газ/бензин, редуктор-изпарител и смесител. АГУ второ поколение Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и от състава на изгорелите газове управлява чрез малък стъпков двигател състава на гориво-въздушната смес, постъпваща в цилиндрите на двигателя. В резултат от оптимизирането на съотношението гориво / въздух се подобрява изгарянето и значително се намаляват вредните емисии в изгорелите газове. АГУ трето поколение При автомобилните газови уредби от III поколение се осъществява директно впръскване на газовото гориво (газов инжекцион). Освен резервоар за гориво, електромагнитни вентили и превключвател газ/бензин, съдържат още редуктор, горивен дистрибутор (газов разпределител), газови инжектори и електронен блок (микропроцесорна управляваща система). Газов инжекцион за течна фаза: През последните няколко години нормативните разпоредби по отношение на емисиите в отработените газове и консумацията на гориво стават все по-строги. В резултат на това автомобилните технологии достигнаха много високо равнище на развитие. Смукателните системи с променлива геометрия, турбо-компресорите с ниско налягане, запалителните системи без разпределител-запалители и многоклапановите технологии са само няколко примера за технологичното развитие на тази индустрия. В продължение на много години втечненото под налягане газово гориво (смес от пропан и бутан), известно в автомобилната индустрия под името LPG, се считаше за алтернативно гориво, предоставящо възможности за значителни икономии в разходите за гориво. С цел да гарантира безпроблемна екплоатация с това гориво, LPG-системата, която Вие избирате, трябва да отговаря на съвършенството в технологията на Вашия автомобил. По този начин Вие ще спестите пари, без да жертвате експлоатационните характеристики, за които вече сте платили много. LPI /Liquid Propane Injection/ е система, която може да бъде приложена във всички модерни инжекционни двигатели и е единствената система по рода си, която може да се използва при атмосферни и турбо двигатели, без да бъдат повлияни първоначалните характеристики на двигателя по какъвто и да е било начин. В световен автомобилен план системата е позната катоFiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
Коментар
-
Сетих се от де го теглих. От алфа форума и по точно --- алфи на газ. :D :D :DFiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
Коментар
-
Всичко звучи чудесно за течния газов инжекцион, само че има голям проблем с износоустойчивостта на помпата. Проблема е механично износване заради недостатъчно чистата химически газ, особено пък в България.Въгленовата киселина в газта мисля че беше причината за износването на помпата. Всички се сещате за отложения графит във филтъра - той е от нея.Така че помпата на една такава система не изкарва много, а е страшно скъпа.Иначе течното впръскване е перфектният вариант, при който се получава ефекта на охлаждане на клапаните и горивната камера, както когато се кара на бензин.То и това е проблема на нормалните газови уредби, които вкарват изпарена газ в цилиндъра - няма охлаждане + по-високата температура при изгарянето, отколкото с бензин. Та това е причината основно клапаните да не изкарват много километри в добра кондиция на фаските, съответно и да осигуряват висока компресия.Вече пукането на глава и легла е по-драматично, вероятно заради много силно прегряване, може би от бедна смес То като се замисля, дали има газаджия който да мери и настройва горивовъздушното отношение на мотора при пълен товар (в движение) със широколентова ламбда сонда, а не с газ анализатор на празен ход Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 За това страдат моторите с простите газови уредби - щото няма кой да ги настрои правилно.Вече уредбите с ламбда контрол, и газовите инжекциони могат да си поддържат вярна смес сами, но пак са страшно зависими, понеже трябва да се настроят първоначално от кадърен мапер.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар